Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

florilar1...nu e nicio utopie, sunt multe motoare care nu consuma gram de ulei intre schimburi! Trebuie sa deschizi doar putin ochii, e viata si dupa VAG...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si uleiul care se evapora si se duce in cilindrii prin sitemul PCV nu se masoara in grame ? Uleiul care ramane in santurile de la honuriea cilndrului (asa putin cat e) si arde in camera de ardere asta nu se masoara in grame. Nu mai vorbesc de contaminare uleiului cu alte fluide care in cele mai rele cazuri inlocuisc fix uleiul consumat de motor. E adevart ca unele motoare conuma mai putin, dar asta cu nu consuma gram de ulei este doar in "literatura" populara, nu are treaba cu realitatea. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Salut ! Motor 2.0 cfhc cu peste 500 000 km regenerari la 300 , 400 km foarte rapide dar cu fum , messured creste mai repede decat calculed este normal acel fum la regenerare ? Motorul trage bine , injectoare ok , nu sunt erori !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la km astia, nu ai asteptari mari de la dpf. 

Fumul e dat de uzura interne motor, injectoare obosite, compresie scazuta, etc. 

Bine ca mai functioneaza. 

Gandestete la motoarele in 3 cilindri de acum, ca sint la moda ce viata vor avea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001Cred ca incerci in zadar sa explici fenomenul consumului de ulei, e dificil de inteles pentru unii..., eu am renuntat, pot sa studieze si singuri daca vor.

- fum alb cu miros specific de nearse: raport aer/combustibil in parametri dar cu pulverizare/ardere deficitara - injectoare uzate (retur marit sau orificii pulverizare marite) si/sau probleme de compresie si/sau probleme de avans la injectie... (picaturile de combustibil pulverizat nu reusesc sa arda complet in timpul detentei chiar daca au aer suficient);

- fum negru - raport aer/combustibil incorect - motorina prea multa pentru aerul disponibil (probleme pe partea de aer sau pe cea de alimentare/injectie);

Regenerari cu fum - DPF crapat si/sau postinjectie incorecta (ex: injectoare batrane).

Crestere mai rapida soot measured fata de calculated - DPF incarcat cu cenusa (capacitate de retinere cenusa ramasa mica) si/sau ardere deficitara (soot generat in exces chiar daca cantitatea de motorina consumata este in limite si/sau consum de ulei).

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, flavius1611 a scris:

Revin dupa un drum de Bulgaria.

Dupa cum vedeti valorile dpf sunt f ok.

Deci nu are nici o problema,doar ca nu i place in oras.

 

@flavius1611 nu stiu cum induri "psihic" diferentele astea intre regenerari, de la sub 100km la peste 500 km.

             

               Eu mai bine nu ma mai uit :)), oricum regenereaza numai in oftica :)), la un drum de 50 km ( 90 % mers constant ), a regenerat exact cand am prins putina coloana. Cateodata imi vine sa ii dau foc :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_nasa am fost si cu ex octavia,dar aia facea ceva mai mult in oras decat b8 ul.

important e ca nu are probleme,doar ca nu i place in oras,n avem ce face din pacate,decat sa trecem la benzinare sau hibrizi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, florilar1 a scris:

@adrian001

Crestere mai rapida soot measured fata de calculated - DPF incarcat cu cenusa (capacitate de retinere cenusa ramasa mica) si/sau ardere deficitara (soot generat in exces chiar daca cantitatea de motorina consumata este in limite si/sau consum de ulei).

Poate fi de la sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele sunt mai complexe la Common Rail cand nu ai parte de erori in ECU. In general, la motoarele care functioneaza perfect, ECU comanda componentele motorului dupa curbele (hartile) memorate sau adaptate si face doar verificari de parametri, fara a fi nevoit sa faca si corectii suplimentare. Mersul in regim constant, chiar si la motoarele batrane (de exemplu la drum in exteriorul localitatilor) necesita corectii minime sau deloc.

Problemele apar la regimuri tranzitorii la motoarele batrane cand unii parametri cititi de senzori "ating" marginile intervalului acceptat dar fara a le depasi in mod constant (caz in care ar apare eroare), iar ECU se apuca sa testeze cum sa aduca parametrii din nou cat "mai spre centru". In cazul acestor regimuri (mers in oras cu accelerari si decelerari frecvente), corectiile testate de ECU pot fi foarte dese ducand firesc la inrautatirea arderii, dar fara a depasi valorile acceptate (iarasi ar da eroare).

Problemele pot fi diverse si sunt cauzate de componente/senzori cu uzura/abateri la care valorile verificate de ECU nu sunt identice pentru aceleasi conditii/regimuri de functionare in mod constant (EGR cu mici jocuri mecanice, sonda lambda lenta, diverse valve care deschid in timpi diferiti de la o actionare la alta, etc., iti poti da frau liber imaginatiei).

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

            Din pacate si eu experimentez cresterea de soot "measured" fata de "calculated". Si nu inteleg efectiv de ce.

 

            Intrucat nu vad in VAG DPF soot "measured" am pus vcds-ul pe masina la 260 km de la regenerare, print mai jos (era deja o diferenta maricica intre cele 2 valori) :

 

04_09_21.thumb.jpg.80d8c1868d16384b21e965f865cff11e.jpg

 

                  La urmatorul drum cu masina, dupa 12 km a inceput regenerarea, crescand soot "calculated" de la 17 si ceva direct la 24 ( valoare data direct de "measured" ), print VAG DPF mai jos : 

 

                  759267698_WhatsAppImage2021-09-04at15_30_15.thumb.jpeg.bee3310ec9e514f7d804ceb82e8b4801.jpeg

 

                 Citind toate informatiile de pe topicul asta, atat de la @florilar1 cat si @powershot ajung la concluzia ca ori filtrul meu are mai mult ulei in el necontorizat si capacitate mai mica de incarcare, ori managementul asta de masurare este foarte alambicat (soot measured tine cont numai de presiune diferentiala ? la mine sta intre 9 si 13 la ralanti, nu am apucat niciodata de cand am masina sa verific si imediat dupa regenerare, imi voi face timp, sigur nu e 3-4 cum vad la altii).

 

                 Incerc pe cat posibil sa anticipez regenerarile, dar la asa diferente nu prea ai cum.

 

                 Km respectivi sunt facuti in regim mixt. Ulei nu consuma, carburant in limite bune chiar (6 l/100km mixt), consumul instant este 0,5 -0,6 l/h. Motorul merge f bine. Revizia facuta de 7 mii km. 

 

                 Un gand ceva ? Multumesc.

                 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat și la mine acest fapt. Presiunea la ralanti este ca la tine, numai că, uneori arată 3-4 și zero cu contact pus. Atunci când este zero cu contact pus, în mers scade soot mass measured repede. După cum mi-a spus vlahdacoroman, posibil spre foarte sigur am o problemă de conectivitate între senzorul de presiune și ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update Se pare ca am in jur de 5 hpa la 16 km dupa regenerare, ceea ce cred ca este bine.

 

 241546863_2021_09.05dpf.thumb.jpg.849ff54cdc31077366045dfd0daf6923.jpg

              

      @nicusan am verificat avand contactul pus, variaza intre -0,6 si +0.4 sa zic (n-am vazut mai mult). Nu inteleg, la tine in mers scade soot measured, nu creste ? 

 

                  In final, nu-mi ramane decat sa gasesc o aplicatie pe tel care sa imi poata afisa si soot mass measured ( sa stiu cand vrea "sa isi faca damblaua", ca tare nehotarata e cateodata 😣 ).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mers constant în general la drum intins, scade. Când am presiunea zero cu contact, am 2-3 la ralanti și scade și în oraș. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am  o problema 

ultimele 2 regenerari nu sau finalizat. Mai exact dupa ajungeam acasa masina la 1000rpm simteam miros specific opream motorul si apoi porneau electroventilatoarele.

Am fost recent ~2000km in 2 zile dar au fost si zile in care faceam doar oras.

Nu am martori in bord si nici pe VCDS. Care sa fie cauza? Mentionez ca am cutie automata iar recent am curatat admisia si EGR .

 

240975328_4300825946621384_8457969249250839560_n.thumb.jpg.309ab3935bde8c7d1a717da30eca8fc7.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă spui că ai făcut 2k km în ultimul timp, și-a făcut regenerare, după cum scrie, acum 688km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

de o părere as avea și eu nevoie.

 

Saptamanile trecute s-a aprins check engime, vcds mi-a dat senzor presiune diferențială “electric fault”

Am șters eroarea și nu a revenit, inițial.

Dupa vreo 400-450 km a regenerat și a revenit eroarea (fără martor aprins)

 

Am luat un senzor nou, Bosch (nu l-am luat OE) schimbat, resetat, totul ok doar ca, acuma face regenerări la 250km, zici ca e bătut in cuie.

Am urmărit doar la prima regenerare valorile soot și, părea ok, in sensul in care după regenerare le-a adus la 5 - 0 (așa le aducea și pe vremuri) și presiunea in relanti după regenerare  cam 5mb.

 

Mai trebuia sa fac ceva? 

e de vina senzorul ca nu e original? (cu motorul oprit presiune citește 0 cu -3 offset)

 

Cand am resetat, mi-a acceptat parola dar alt mesaj de confirmare nu mi-a dat (!?)

 

Oil ash este 198 din 175 posibili :)

 

Multumesc anticipat pentru orice părere 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, nicusan a scris:

Dacă spui că ai făcut 2k km în ultimul timp, și-a făcut regenerare, după cum scrie, acum 688km.

Corect, si-a facut , dar am oprit masina in timpul regererarii. Asta oncerc sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, emilul said:

Salutare,

de o părere as avea și eu nevoie.

 

Saptamanile trecute s-a aprins check engime, vcds mi-a dat senzor presiune diferențială “electric fault”

Am șters eroarea și nu a revenit, inițial.

Dupa vreo 400-450 km a regenerat și a revenit eroarea (fără martor aprins)

 

Am luat un senzor nou, Bosch (nu l-am luat OE) schimbat, resetat, totul ok doar ca, acuma face regenerări la 250km, zici ca e bătut in cuie.

Am urmărit doar la prima regenerare valorile soot și, părea ok, in sensul in care după regenerare le-a adus la 5 - 0 (așa le aducea și pe vremuri) și presiunea in relanti după regenerare  cam 5mb.

 

Mai trebuia sa fac ceva? 

e de vina senzorul ca nu e original? (cu motorul oprit presiune citește 0 cu -3 offset)

 

Cand am resetat, mi-a acceptat parola dar alt mesaj de confirmare nu mi-a dat (!?)

 

Oil ash este 198 din 175 posibili :)

 

Multumesc anticipat pentru orice părere 

Daca citeste 0 cand ai pus contact, este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, flawyl31 a scris:

Corect, si-a facut , dar am oprit masina in timpul regererarii. Asta oncerc sa zic.

           

           Scuze ca poate ma bag aiurea, dar de ce opresti masina in timpul regenerarii ? Sau ai fost nevoit? 

 

           La cat ma pricep eu ( putin spre deloc :)) ) nu vad vreo problema cu valorile dpf-ului din print screen (exceptand oil ash care e maricel), singurul lucru ciudat (din ce am citit de la colegii mai experimentati), e ca filtrul isi face regenerare automat dupa 999 minute ( 59.940 s ), ceea ce la tine nu s-a intamplat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, F l o r i n said:

Daca citeste 0 cand ai pus contact, este ok

Dar faptul ca regenerează la 250km este normal?

inainte sa dea eroare senzorul vechi, regenera la 4-600km in regimul meu de mers și la 1000 când plecam la drum lung

 

LE: Am verificat astăzi la filtru și e cam așa:

La 20km de la regenerare

Sot 8.1 cu 0

presiume 3mb cu -3mb (offset)

 

Am oprit motorul și acuma îmi arată presiune diferențială -3 cu -3

nu mai înțeleg nimic :)

Modificat de emilul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat grame/ml de cenusa iti arata?

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris și in postarea inițială, am 198ml cenușă 

 

dar atât era și înainte sa schimb senzorul.


Pe scurt, senzor vechi regenerări lapeste 400km panama 600km

 

acuma, cu senzorul nou, 3 regenerări la 250km

(nu am pus vcds pe senzorul nou, sa văd după regenerare unde cobora sot)

exceptând astăzi. Acuma e la 8.1 specific și 0 citit. In cazul asta, cu senzorul vechi, ar fi mers pana pe la 450km (merg 85% extra urban, dacă se mai poate numi extra urban pe naționalele noastre de doi lei, coloane și mers cu 40-80 km/h)

AF7830EB-1AFE-47AC-AFCF-E542E9B22D64.jpeg

BF1FF674-BAD1-4A90-B362-5A48060F055E.jpeg

Modificat de emilul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, nicusan a scris:

După cei 2000 de km?

 

Am scos in evidență faptul ca am circulat foarte mult, si am ajuns la destinație seara târziu , in acel moment am sesizat ca miroase mai ciudat masina era la 1000RPM. 

Am oprito si pana sa dau bagajele jos a început electroventilatorul sa raceasca. 

Poza e făcută ulterior dupa ce am mai parcurs 700 km. Deci urmeaza sa monitorizez daca patesc la fel, adica sa inceapa regenerarea si sa nu se termine. 

 

în urmă cu 2 ore, Adria_n a scris:

           

           Scuze ca poate ma bag aiurea, dar de ce opresti masina in timpul regenerarii ? Sau ai fost nevoit? 

 

           La cat ma pricep eu ( putin spre deloc :)) ) nu vad vreo problema cu valorile dpf-ului din print screen (exceptand oil ash care e maricel), singurul lucru ciudat (din ce am citit de la colegii mai experimentati), e ca filtrul isi face regenerare automat dupa 999 minute ( 59.940 s ), ceea ce la tine nu s-a intamplat. 

Colegul , eu nici macar atatea nu știu, si da eram fortat sa opresc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ești nevoit să oprești dar ai câteva minute disponibile, poți lăsa mașina la ralanti și se va opri regenarea, urmând a reporni la următoarea pornire. Este mai indicat decât să o oprești. Repet, dacă se poate. Când am cumpărat mașina nu știam acest fapt și în timp ce urcam pe un drum de munte tot opream. Auzeam motorul turat dar degeaba. La întoarcere mi s-a aprins indicatorul de dpf, mi-am dat seama și am mers constant, după care a dispărut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!