Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@florilar1 in cazul asta, masinile rulate numai autostrazi la +150 km/h cum stau cu incarcarea ? Ca ore de functionare au putine, dar consum f mic nu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, florilar1 said:

Cred ca au vrut sa elimine posibilitatea unui senzor de presiune diferentiala care poate arata eronat.

Și modul lor de calcul actual e eronat, drept dovadă că se merge mult și bine peste valoarea recomandata de ei pentru înlocuirea filtrului. Doar că alegând o formula de calcul cu multe variabile, au scuza că nu pot prevedea toate situațiile, și eventual pot înlocui filtre fără să fie cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Acum mulți ani am lucrat de soft de diesel și am văzut cum arată modelele care calculează încărcarea și restul de valori.

Sunt o grămadă de valori luate în considerare, plus mape specifice din care se citesc valori.

E foarte greu să estimezi o chestie pe care nu o poți măsura doar pe baza la o presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/30/2021 at 7:57 PM, DiLivio said:

Și modul lor de calcul actual e eronat, drept dovadă că se merge mult și bine peste valoarea recomandata de ei pentru înlocuirea filtrului. 

Ce filtru de pe ce masina nu merge mult si bine peste valoarea recomandata? Filtrul de motorina, de aer? Toate merg mult si bine peste.

Nu e o dovada...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, detinator said:

Ce filtru de pe ce masina

Fiind pe topicul dedicat filtrului de particule, e logic că mă refeream la dpf. Iar eu spun că merge mult și bine peste valoarea recomandată de inlocuire, nu că nu merge.

Cât despre celelalte filtre, nu e locul lor de discuție aici, dar nu recomand să se meargă cu ele peste valoarea indicată de VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Componentele motorului vor fi fortate. Apare o lipsa de putere. 

 

... da romanu, nu are treaba 😄

 

La ceva vreme se plange ca pica turbo si alte cele. 

 

Deh, masini proaste 😄

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa problemele cu injectoarele la PD, axul de la arborele de echilibrare, pompa de înaltă presiune de la CR, scandalul diesel gate, problemele de ungere la TSI, plus altele, problemele cauzate de DPF sunt nimic. După probleme enumerate, unii chiar pot spune, îndreptățiți, că VW face mașini proaste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot Cand vorbim de achizitii de auto la 4-6k euro, si mai vechi de 6-7 ani, majoritatea au filtrul la final de "viata". Nu poti sa ai pretentia ca prima grija sa fie sa schimbi DPF-ul care costa minim 1000 euro.

 

                 Maxim incerci o curatare sau altul after market, daca esti un sofer cu bun simt si educat, sau faci dpf off daca esti opusul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DiLivioReferitor la aproximarea incarcarii DPF cu oil ash folosind senzorul de presiune diferential s-au facut studii inca de la inceputurile DPF si concluzia unanim acceptata a fost ca "Pressure drop across DPFs does not correlate the mass of ash in filters".  Gasesti aceasta concluzie la pagina 53 din studiul MIT din 2010, link-ul urmator

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjRrczT2JHyAhWj_rsIHSFYCvo4FBAWMAV6BAgPEAM&url=https%3A%2F%2Fcore.ac.uk%2Fdownload%2Fpdf%2F4426077.pdf&usg=AOvVaw2r9aUurCzuvUJPOI9EG7zz

Pentru cine e interesat pot pune si link-ul cu modul de calcul al oil ash la diesel in general dar e matematica pura... multe derivate si ecuatii care iau in considerare foarte multi parametri (mapele ECU, sarcina, presiuni, temperaturi, etc.). Mai scrie clar ca fiecare producator foloseste factori de corectie proprii functie de tipul de ulei recomandat, consumul specific de ulei al motorului, tipul de PDF folosit, etc.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_n Referitor la incarcarea pe autostrada... se ia in considerare si miscarea pistonului (turatia). La fiecare trecere intre PMS si PMI o cantitate de ulei se strecoara pe langa segmenti. Deci, depinde printre altele si de turatia motorului (indiferent daca e pe autostrada sau nu) si timpul cat sta in acea turatie.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e in capul tau, nu se strecoara niciun ulei , tu gandesti daca ar fi asa intr-o ora de mers s-ar duce tot ueiul din baie, ungerea pistoanelor e prin stropire pe sub segmenti, a ca scapa ceva vapori care sunt recirculati in sistem e alta discutie. Eu de la un schimb la altul in 15k. nu completez gram de ulei.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g Vreau sa-ti multumesc ca m-ai trezit la realitate. Promit sa nu mai deranjez forumul cu documentatii inutile sau cu comentarii lipsite de suport tehnic. Si da, sunt niste idioti cei care au inventat motorul cu piston si care sustin ca orice motor de acest fel consuma mai mult sau mai putin ulei din cauza segmentilor raclori care nu pot rade tot uleiul de pe camasile pistoanelor. Nu-ti dau nici link-uri in care se arata ca orice motor care nu consuma gram de ulei intre schimburi este o utopie si ca daca ai face o analiza a acestui ulei ai vedea ca e contaminat cu motorina. Tu stii cel mai bine, te felicit pentru mintea deschisa si pentru cunostiintele tehnice pe care le-ai dobandit.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/1/2021 at 2:48 PM, DiLivio said:

Fiind pe topicul dedicat filtrului de particule, e logic că mă refeream la dpf. Iar eu spun că merge mult și bine peste valoarea recomandată de inlocuire, nu că nu merge.

Cât despre celelalte filtre, nu e locul lor de discuție aici, dar nu recomand să se meargă cu ele peste valoarea indicată de VW.

pai aia am spus si eu, sa nu se mearga cu nici un filtru mult si bine peste valoarea recomandata. 

 

Dar tu asta spui. Ca se poate merge mult si bine peste valoarea recomandata cu un filtru. In cazul asta, filtrul de particule. E clar ca e scump si lumea nu vrea sa il inlocuiasca, dar totusi. Toate filtrele pot fi abuzate, dar realitatea e ca trebuie si schimbate. pana la urma, o inlocuire la 250.000 nu e chiar asa o tragedie.

 

Daca aducem argumentul ca merge si asa... asa e. Merge. In carte zice ca sa schimbi filtrul de aer la 90.000, dar il schimbam la 15000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator mai repede se face service preventiv. Adica o curatare periodica.

 

               Din pacate nu prea exista mentalitatea asta de preventie cand nu sunt simptome, e mai usor sa il tii pana zice stop decat sa il duci la "analize" si tratament periodic.

 

              Extras din studiul postat de florilar1 : "The accumulation of ash eventually leads to irreversible plugging of the DPF, limiting the useful service life of the system and requiring filter removal for periodic cleaning or replacement. Current U.S. EPA regulations require manufacturers to certify diesel particulate filters for maintenance intervals of no less than 150,000 miles in heavy-duty applications"

 

               Iar cand vorbim de curatare, nici aici lucrurile nu sunt atat de clare : curatare chimica sau termica ? Sunt o gramada de pareri pro si contra.

 

               Daca eu ca posesor de diesel cu filtru DPF si totusi pasionat de informatii nu stiu ce sa fac (sa il curat preventiv sau nu, ce metoda sa aleg) daramite soferul fara cunostinte tehnice sau pasiune ? O servisare obligatorie trecuta in carte (cum este si la distributie) cred ca ar rezolva muuuuulte din intrebarile pe forum.  

 

               Curatarea lui nu costa o avere, comparand cu o distributie, chiar si cu o revizie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta e problema, că nu poate spune nimeni cu siguranță când trebuie curățat sau înlocuit. După cum scrie și în lucrarea postată, sunt multe variabile și nu poate fi stabilit ceva concret. Mașina mea la 320.000 km trage foarte bine, iar regenerările le făcea între 800 și 1400 km înainte de a fi scris software-ul dieselgate. Acum sunt între 280 și 360 km. Mașina a fost folosită 80% din timp extraurban, dar o mașină folosită în majoritatea timpului urban, nu ar fi ajuns la kilometrii ăștia fără o curățare a filtrului. Așa că nu ne rămâne decât să speculăm în legătură cu durata de viață a unui filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata dpf-ului tine strict de functionarea si intretinerea corecta a motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ca orice filtru, se infunda indiferent in ce conditii perfecte functioneaza, cat de bun e motorul, motorina (ca si aici sint discutii multe, calitatea motorinei de la noi e cam dubioasa) sau a uleiului folosit (o alta discutie interminabila, pt ca exista diferente intre uleiuri, low-SAPS etc)

Si tot o speculatie este din pacate si curatarea. Nu stim ce efect are cu adevarat curatarea. Si vazand postari cu oameni carora firma de curatare le-a spus in final ca nu se poate curata filtrul lor, e clar ca rezultatele pot diferi de la caz la caz

 

Oricum, cheltuielile cu demontarea montarea transportul curatarea filtrului, apoi codarea corespunzatoare a cantitatii de cenusa (care se face iar cam la ghici) nu stiu daca renteaza. Poate vandut filtrul vechi (am vazut ca unii ofera sume mari pe ele pt reciclare)  si cumpararea unuia nou?

 

Candva se termina si viata filtrului ala... nu poate tine la infinit oricat de bine ar fi intretinut motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai concret un motor cu dpf pe la 250k km, e gata viata lui. 

Mai ales cele mici. Chiar la masina mea am gasit o recomandare de la servicedin Germania ca la200k km sa fie inlocuit dpf. 

Eu am luat-o la 173k km, reali. 

Incarcarea oil ash corespundea cu km. 

Deci... 

 

Traim niste vremuri in care dieselul pe persoana fizica, mai ales masina sh, nu mai renteaza dpdvd al costurilor de intretinere. 

 

Pt cativa ani pana intra electricele, e rentabil motorul pebenzina mpi, cate or ma fi si euro 6.

 

Bube au si alea cu filtru pe evacuare, dar cine se orienteaza la o asiatica din 2015 pana prin 2019, eu zic ca e cel mai ok. 

 

La noi la romani e mai greu, mai ales zonele mai rurale, unde dieselul inca e venerat. 

Mai trebuie ceva vreme sane trezim la realitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DiLivio De acord cu tine. Nu se pot compara masinile cu acelasi nr de km si exploatari diferite. Dar asa cum sunt intervalele de revizie diferite in functie de conditiile de exploatare, asa ar putea fi recomandate intervale de revizie si pentru filtru. Macar recomandate :(

 

                   Pentru mine personal, e prima si ultima masina diesel cu DPF, din simplul motiv ca nu este exploatata in conditile pentru care a fost proiectata iar acest lucru creaza mai multa atentie inutil (monitorizare dpf, drumuri programate pentru regenerari corecte, etc). Din pacate la achizitie nu e cum se doreste, este cum se nimereste 🙄

 

                   Ca fapt divers, am scos masina la o plimbare pana la Bran in ideea ca voi regenera si filtrul cu aceasta ocazie. Desi de obicei pe la 20-21 gr ( 80-85%) se apuca de regenerat, s-a incapatanat sa reziste inca cel putin 60 km pana la 96% si vreo 23 de grame, fix cand eram in coada pe DN1. 

 

                   Concluzia : a regenerat cum nu trebuie, mai mult pe loc, in coada, a durat mai mult decat de obicei si la final a ramas cu 9 gr si 36% (dublu decat de obicei).

                   Urmatorul interval pana la urmatoarea regenerare evident va fi mai scurt. 

 

                   Me : unhappy 😣.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut dpf-uri impecabile (nu putine) trecute de 350-400.000 km (regenarari 400-1000km) ,si dpf-uri praf la 100-150.000 km .
Totul tine de intretinerea motorului 

 

Daca dpf-ul nu e topit/crapat ,se curata in proportie de 95%, termo/pneumatic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE Tu ti-ai curatat filtrul ? Daca da sau nu, de ce 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am indraznit sa vin eu cu raspunsul!

Modificat de albert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PD l-am curatat ,la CR ,342.000 km ,nu-i nevoie (face regenerari la 450-500 km in oras si peste 1000km in afara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat totul functioneaza in parametrii normali, masina merge ok, nu prezinta erori/probleme, regenerarile au loc la aceleasi intervale, nu vad care a fi pb cu un filtru la 300-350k km, incarcat peste "limita" data de VAG...

Eu am vazut si mers cu un BITDI cu peste 300k km, cu DPF original perfect functional, incarcare filtru aprox 110-120g ( nu mai retin exact ) ( fata de 80g cat e limita ) si masina mergea perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ar fi o mica rectificare. 

Am testal la G 6 cu 550k km, dof orig nespalat, fara reset oil ash, demarajul e penalizat, se simte clar. Se vedea si in parametri pe vcds. 

Dupa inlicuirea cu un dpf spalat si mai tanar, iuteala masini a crescut si consumul a scazut. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!