Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Bună ziua, am o nelămurire cu senzorul de presiune diferențială pe care am relatat-o și pe topicul dedicat lui dar nu am primit nici un răspuns. Am scris mai sus că mașina își face regenerarea mult mai repede decât cu aproximativ 1000km în urmă. Am monitorizat tot timpul cu vagdpf și observ că soot mass mesured crește foarte repede și declanșează regenerarea. Am verificat cu vcds și cu contactul pus am presiunea de 2.7hPa. Înainte aveam 0, lucru sigur deoarece am logo-uri cu acest parametru. Am schimbat senzorul cu unul nou, Bosch. La fel. Am scos furtunele și tot aceiași presiune o am. Dacă acoper orificiul mai subțire, presiunea este 0. Am făcut adaptare cu vcds dar niciun rezultat. Unde poate fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

schimba senzorul cu unul original si curata dpf ul daca crezi ca-l mai poti salva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch este recomandat de mai toți. Și nu știu dacă influențează valoarea măsurată filtrul, ținând cont că are aceiași valoare și cu furtunele conectate și fără.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai eroare pe senzor ?? De ce il schimbi ?? Acolo e un filament piezo care, cand se arde  ai eroare ..mai degraba dpf-ul pe duca sau ceva din motor injectoare egr etc  care fac fum si il infunda mai des ...de acolo regenerare deasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea indicată cu contactul pus este de 2.7hPa. Cu ceva timp înainte era zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai probat cu altul si este la fel ....nu este senzorul .

Ai umblat cumva pe la valorile dpf?

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/12/2020 at 3:58 PM, Tipicaru' said:

Salutare, după zeci de pagini citite nu m-am lămurit cum aflu daca am instalat softul dieselgate sau nu ?

B7 2012 CFFB DSG

Ultima intrare în reprezentata VW septembrie 2016.

bagi seria aici: http://info.volkswagen.com/ro/ro/home.html?faq=NOx&tab=check-own-car

interesant, se pare ca site-ul e mort... link alternativ http://info.volkswagen.com/ro/ro/home.html?tab=check-own-car 

pt skoda verifici aici: https://www.skoda.ro/noutati/campania-diesel-ea189

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, iahimmihai a scris:

Ai probat cu altul si este la fel ....nu este senzorul .

Ai umblat cumva pe la valorile dpf?

Nu, niciodată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema daca presiunea diferentiala cu motorul oprit nu e 0. ECU este programat sa ia acest aspect in calcul si inainte sa pornesti motorul calculeaza acel differential pressure offset. La mine prrsiunea diferentiala cu motorul oprit este 3-5 mbar de vreo 30 000 km si sistemul functioneaza perfect, am interval intre regenerari si de 800 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ne incurca faptul ca  inainte zice ca era 0 si acum 2 parca 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal 0 trebuie sa fie oprit ...ca nu are de unde presiune ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știu, de aceea mă surprinde că am 2.7 cu furtunele scoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal/ideal ar fi sa fie 0, dar senzorul care masoara presiunea diferentiala poate sa nu masoare perfect. Cat timp abaterea e fixa, ECU poate sa determine asta si sa compenseze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseară am riscat  și am curățat senzorul original al mașinii și mi-a arătat zero. Asta pentru câțiva km. Totul era ok, soot mass measured creștea puțin câte puțin, apoi.... Ideea este că la drum întins, pe tempomat la 115 km/oră această valoare scade. În schimb în oraș este o creștere rapidă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În prima imagine sunt valorile doar cu contactul pus.

În a doua la ralanti.

În a treia este după ce am oprit motorul, am pus contactul, am scos senzorul, am pus din nou senzorul, după care am șters eroarea și abia atunci am avut valoarea zero la presiunea diferențială și am pornit motorul. Vedeți diferența la soot mass measured și presiunea diferențială.

Toate astea cu senzorul original al mașinii. Cel nou indică aproape 7hPa și se reduce la aproape 3 după ce îi scot mufa și....ca mai sus.

IMG_20200715_204855.png

IMG_20200715_204747.png

IMG_20200715_204926.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

am montat sute de senzori si cei aftermarket erau in balarii....daca indica orice altceva decat zero cu motorul oprit atunci il poti arunca la gunoi.

cei care comenteaza pe langa subiect ii pun sa masoare debitul cu un manometru si daca ei au presiune cu motorul oprit ii rog sa faca bancuri despre dpf.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum am spus, pe topicul dedicat senzorului g450, majoritatea recomandă Bosch. Încerc să caut unul original pentru probă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vlahdacoroman said:

cei care comenteaza pe langa subiect ii pun sa masoare debitul cu un manometru si daca ei au presiune cu motorul oprit ii rog sa faca bancuri despre dpf.

Banuiesc ca tu tot imi dai dislike-uri, dar vad ca nu prea ai inteles despre ce e vorba. Evident ca diferenta de presiunea cu motorul oprit este 0, asta e si ideea pe care se bazeza ECU-ul masina sa determine abaterea senzoruiui. Daca tot te lauzi, cum explici tu valoarea raportata in campul differential pressure offset, ce reprezinta valoarea asta ? 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

off topic :cu ce te ocupi?nu am dat dislike!

on topic offset ul trebuie sa se incadreze in niste limite,practic senzorul poate sa vada valori aiurea de asta ai nevoie de adaptarea senzorului de presiune diferentiala,prin adaptare invata pozitia de zero,nu indica zero dupa adaptare,atunci ai o problema,un offset mare indica probleme de senzor si/sau cablaj,lucru evident o bagatela ptr unii pana se trezesc cu dpf colmatat.

asta cu filament piezo este de noaptea mintii....senzorul este piezo dar sa faci remarca  ca are filament  indica ignoranta crasa si lipsa de cunostinte elementare!

 

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin un VW Golf 6, 1.6TDI, cod motor CAYC, DSG7, 211000km, an fabricatie 2010. L-am cumparat in 2017 (172000km). La revizia din 2017, s-a facut update la soft (la reprezentanta). In urma cu o luna si jumatate, am inlocuit oringurile de la injectoare si garnitura dintre chiulasa si capac deoarece erau pierderi de ulei la injectoare. Reparatia a fost facuta la Brady Militari. Dupa aceasta reparatie, am constatat ca masina este mai vioaie si trage mai bine, dar regenerarile sunt mai frecvente. Turatia este la 1100rot/min la relanti (inainte aveam 1000rot/min la relanti) si ventilatoarele pornesc. Cred ca 99% din timpul cat masina este la relanti se face regenerare. Si inainte se faceau regenerari dese, dar acum sunt aproape permanente.  In urma cu doua saptamani, am fost la Avia Motors Militari cu o problema la volan. Cu aceasta ocazie, le-am sesizat si cresterile de turatie si pornirea ventilatoarelor la relanti. Au zis ca bateria este ok si ca se fac regenerari. Mi-au spus ca nu e nicio problema la masina, ca este bine ca se fac regenerari dese. Cert este ca masina functioneaza la relanti, aproape tot timpul, cu turatia de 1100rot/min si ventilatoarele intra in functiune. Rar si pt o perioada foarte scurta am 800rot/min  Nu stiu ce sa mai fac. Zgomotul crescut al motorului, acele mici trepidatii, cresterea consumului de motorina cu  0,1-0,3 litri ( la relanti), functionarea ventilatoarelor au devenit stresante. Mi-e teama sa nu apara si uzura prematura la ventilator sau alte probleme la motor. Merg in marea majoritate a timpului in afara orasului si pe autostrada. Am incercat toate variantele pe care le stiu: mers 15 minute cu aprox 2200rot/min si maneta schimbatorului in pozitia Sport, mers 30km cu 2200-2800rot/min si viteza de 70-80km/h, mers turat si schimbarea manuala a vitezelor. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman Nu are nici cea mai mica importanta cu ce ma ocup, oricum ca idee toate astea sunt doar o pasiune pentru mine. Am facut pentru pura mea curiozitate adaptare de care vorbesti si ghici ce, dupa adaptare ECU-ul a populat valoarea "differential pressure offset" cu valoarea curenta pe care o raporteaza senzorul cu motorul oprit. Valoarea raportata la "differential pressure" nu s-a modificat si reprezinta valoarea pe care o masoara senzorul. 

Inainte de adapatare: 

image.png.e98a44b342b44808a152c4c4a5f58399.png

 

Dupa adaptare:

image.thumb.png.8a5a410dff27028b9e236aaef4035b7b.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Particle filter offset ar trebui să fie la fel cu particle different pressure? La mine parcă era -1,33 hPa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

adrian001 se pare ca nu ai inteles nimic!una este sa fii pasionat si una sa intelegi ce este offset!

Ioan Popa nu poate sa regenereze non stop,ori ai ac pornit ori BEM este activ...consumastori electrici,etc 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuvinte in vant de genul poate sa arunce oricine, cu cat am interactionat cu mai multi mecanici, cu atat am realizat ca ori imi cumpar masina noua ori ma ocup personal de ea. Am vazut ca majoirtiatea mecanicilor au o mandrie aparte si nu le place sa admita ca poate ce au concluzionat ei din experienta nu e neaparat adevarat. Ar trebui sa fie mai umili tinand cont ca majoritatea fac experimente si invata meserie pe masinile si banii clientilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Alinsie
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!