Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Voiam sa subliniez ca in intervalul dintre citiri VAGDPF e "orb" (la fel se comporta orice dispozitiv de diagnoza legat la bus nu numai VAGDPF) iar curba din log se traseaza prin unirea acestor puncte. Deoarece pe bus-ul de comunicare ECU are prioritate, In intervalul cand VAGPDF e "orb", ECU citeste cu o frecventa de 500kbps, deci ia decizii referitoare la motor mult inainte ca VAGDPF sa le citeasca. Este perfect normal. Mie personal mi se pare VAGDPF o aplicatie bine facuta pentru urmarirea DPF. Am vazut ca multi se plang in ultima prioada de incarcare DPF mai rapida... eu susceptez calitatea motorinei care depinde in ziua de azi de norocul la pompa, indiferent de furnizor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unu am căutat aceeași problema la EA288 și am găsit prin UK și Germania destule cazuri pe diferite forumuri. Unele cazuri erau clare pentru că aveau consum mare de ulei dar multe cazuri sunt similare cu cel descris de mine.

Nu este un comportament izolat pentru EA288 ci mai mult un comportament nedetectat.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 sigur, in general orice scula are limitarile ei, dar 500 kbps este mult sub limita a ceea ce este capabil un dispozitiv BT4.0 si mai ales unul BT4.0. Incep sa se transmita si filme pe BT. La Konnwei, ca am desfacut-o, are un oscilator la 4Mhz (atat necesita PIC18F2)

Sculele pe WiFi sint mai degraba predispuse la intreruperi, dar si ele ar fi capabile de mult peste 500 kbps

Totusi turatia pare afisata f liniar cu aceasta interfata a mea... poate ma insel insa.

Mai studiem. Oricum interesante observatiile tale

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, voi fi mai precis... indiferent de cat de rapid procesor are BT-ul conectat, scula va "citi" doar cand i se va permite de catre CAN bus/UDS . Mesajele pe bus circula cu prioritate (sunt niste head-ere care stabilesc gradul de prioritate al informatiilor) iar prioritare sunt informatiile cerute de catre ECU sau de chip-uri de tuning si apoi celelalte echipamente ale autoturismului. Un dispozitiv de diagnoza conectat pe portul CAN (nu conteaza ca e WIFI sau BT) va primi cea mai joasa prioritate si va avea acces doar dupa ce toate celelalte echipamente ale masinii vor obtine informatiile necesare. Viteza BT-ului poate influenta doar viteza cu care sunt trimise datele de la device-ul BT la telefon/dispozitiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://copperhilltech.com/blog/controller-area-network-can-bus-bus-arbitration/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discuţia asta despre funcţionarea interfeţei este cam offtopic aici şi riscă să polueze topicul.

Vă propun să mut discuţiile despre asta într-un topic separt unde se discută despre interfeţe, adică AICI, iar pe acest topic să fac un Recommended Post care să facă trimitere acolo pentru cei care vor să afle mai mult despre interfaţa cu care pot diagnostica DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,  astăzi am vrut sa pun masa de cenusa cf km reali pt ca cineva a resetat-o , in grupul 68 arata 17 iar masina are 169 500 km.

Am întrat în ADAPTATION -CARBON MASS- dar culmea aici în casuta CARBON MASS arata 0.

Nu trebuia sa arate 17?aceasi valoare ca si in grupul de valori?

Voiam sa i pun 52 dar cand am vazut ca arata 0 nu am mai pus.

Ce părere aveți?

 

1593098189819.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eexcalade In casuta NEW VALUE valoarea "licarea", deci cred ca puteam sa i setez.Nu i am setat pentru ca m a derutat de ce în ADAPTATION arata 0 la CARBON MASS iar in blocurile de valori arata 17.

Sa încerc sa i pun chiar daca arata 0?

Multumesc.

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă încerc sa pun 5200 în câmpul NEW VALUE si dau TEST automat imi pune 80, dacă pun 52 imi pune 52.Inca nu i-am dat SAVE asa ca am rămas la valoarea veche.

1593103002427.jpg

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune mai putin din aproape in aproape pina nimeresti 52 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pun 52 simplu fără doua 00 imi apare 52.Cand setez 5200 apare automat 80.

Sa pun direct 52 fără zerouri?Sau e obligatoriu sa setez valoarea cu zerouri în coda.

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, lupo_bv said:

Discuţia asta despre funcţionarea interfeţei este cam offtopic aici şi riscă să polueze topicul.

Vă propun să mut discuţiile despre asta într-un topic separt unde se discută despre interfeţe, adică AICI, iar pe acest topic să fac un Recommended Post care să facă trimitere acolo pentru cei care vor să afle mai mult despre interfaţa cu care pot diagnostica DPF.

da

Pe de alta parte, discutia pornise de la intrebarea daca ceea ce vedem in aplicatia VAGDPF este suficient de precis

Discutia a deviat spre interfete doar tangential pt ca intr-o poza folosita de florilar ca argument a aratat ca intervalul de citire ajunsese la 4000ms, iar eu am aratat ca nu e cel mai bun exemplu, pt ca eu am tot timpul valori de maxim 900ms, presupunand ca e din cauza interfetei.

problema e ca daca florilar are dreptate, inseamna ca ratam informatii/nu ne prea putem baza pe logurile din vagdpf... ceea ce ar fi important sa ramana vizibil aici. Cred ca discutia despre interfete e incheiata.

11 hours ago, florilar1 said:

Viteza BT-ului poate influenta doar viteza cu care sunt trimise datele de la device-ul BT la telefon/dispozitiv.

ideea era daca poate sa tina pasul sau nu cu ce trimite ECU. Argumentul meu era ca poate, e suficient. 

Deci problema nu e la device ul folosit de noi... si rata de esantionare nu e acel 4000ms, ala e doar un caz particular al unui coleg. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca releul de bujii cupleaza bujiile incandescente cat timp motorul e pe regenerare la 1.6 tdi cr ?

Al meu e departe de regenerare. Masini ce am diagnosticat recent .. la fel. Nu am gasit nimic pe aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi dacă sunt tot timpul pe durata regenerării aprinse? Nu ar rezista fizic dacă așa ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic.

Bujiile generatii mai noi au alta constructie. Timp de incandescent atins in 2. 3 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin SSP-uri nu scrie că ar fi acţionate bujiile pe timpul regenerării

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scrie prin SSPuri, dar cred ca avem iar un caz ca acum cateva pagini, cu diferente intre EA288 si EA189

Ar fi interesant ca cei care au acces mai des la masini cu probleme la regenerare sa urmareasca pe VCDS ce se intampla cu bujiile in timpul regenului.

@nicusan de rezistat fizic rezista pt ca nu trebuie sa fie aprinse la maxim, astea moderne merg prin modularea voltajului (PWM). 

bujiiRegen.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit ceva trimis de powershot despre aprinderea bujiilor la regenerarea filtrului, și așa este. Aveți dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la regenerarea DPF, urmarind VAGDPF am constatat la masina mea urmatoarele: daca soot calculated e de peste 19g, turatia peste 2000 si motorul la temperatura de regim (autostrada), atunci cand apas cruise controlul (pilotul automat) incepe regenerarea instantaneu (activa, cu postinjectii si nu pasiva). Am probat fenomenul de doua ori (cu soot calculated la 19,5 si la 20 si soot measured pe la 12-14). Daca nu apas pilotul automat sau calculated este sub 19g nu porneste regenerarea activa dar poate incepe regenerarea pasiva. Deci s-ar parea ca regenerarea activa poate sa inceapa inainte de a ajunge la 24g daca sunt intrunite unele conditii, fara sa fie motive de ingrijorare (depinde de varianta de soft a masinii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine dupa regen si dupa ~200km extern 90%/urban 10%. Daca merg preponderent urban deja la 80-90km am 14 calculated cu 20-22 measured.

image.thumb.png.cb21e56db1ae4049f445f6a1e2534873.png 

image.thumb.png.cdb8d6f1f79baa8378f2d80a1a770313.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, florilar1 said:

 atunci cand apas cruise controlul (pilotul automat) incepe regenerarea instantaneu 

Un asemenea comportament de regenerare precoce, l-am observat la mine daca trec masina in modul de rulare efficiency.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.marca
On 6/17/2020 at 1:34 PM, andrei.marca said:

Salut,

 

Aceeasi problema o am si eu la:

Passat B8 2015 , 2.0TDI 150 hp CRLB, manual , 111000 km.

Pe aplicatia VAG DPF eu nu pot vedea soot mass measured(eu vad NOX sulfur charge in acel camp), doar soot mass calculated il vad, si observ pe soot mass calculated un salt brusc(de la o secunda la alta) de la valori de 12-13gr la 23-24gr si apoi imediat trigger de active regeneration.

Problema aceasta am gasit-o si pe forumul aplicatiei VAG DPF, insa putin discutata si fara solutii

https://www.applagapp.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=353

 

In imaginea de mai jos este un screenshot din log-ul facut de VAG-DPF a momentului cand se intampla "ciudatenia"(vezi linia orizontala neagra, intre valoarea de deasupra liniei de 13.07 gr si cea de sub 23.05gr s-au scurs aprox 1 secunda,fiind rata de refresh a aplicatiei). in chenarul portocaliu am marcat inceputul post-injectiei. Mentionez ca atunci cand am facut acest log, rulam in regim de DN, cu aprox 2000 rpm, asta ar explica valorile presiunii diferentiale.

Dupa regenerare presiunea diferentiala la relanti este 0-6hPA, iar dupa vreo 80-100 km parcursi ajunge la un 8-9 hPA la relanti. 

 

Multumesc. 

image.thumb.png.05f3c6c97d203767d88781c3e56f0ce4.png

 

Revin cu un update la situatia descrisa de mine.

Am dus masina la reprezentanta, am descris problema, au recunoscut ca sunt prea dese regen la 40-60km de oras, si s-au apucat de treaba.

Mi-au facut un update la soft ECU cu o versiune mai noua, ceva o calibrare(nu am inteles exact la ce, la senzori , injectoare), si o regenerare DPF( cred ca a fost o regen fortata, pentru ca atunci cand am luat masina de la ei avea 45km de la ultima regen si 2gr soot mass calc, eu dupa regen normale active am 5gr soot calc )

De asemenea au gasit un comportament anormal la sensor 3 temp DPF, cu valori anormale la citire la rece si cand contactul este pus si motorul oprit, insa nu considera ca acela este motivul, si au spus sa nu il schimb deocamdata , sa mai urmarim daca se rezolva.

Am luat masina si am dus-o de la 45km de la ultima regenerare, pana la 110km cand a declansat regen din nou(intre 45-110 km regimul de condus a fost mixt oras/DN/A).  

Comportamentul observat din log-ul de la VAG DPF este ca soot mass measured urca mult mai repede decat soot calc, la 22-24 gr declanseaza regen ori ca e soot calc or measured(oricare din ele). Am atasat grafic cu parametrii importanti de pe DPF,  ca si timp de inregistrare a log-ului : ultimii 15-20 km inainte de a merge la VW, si urmatorii ~100 km dupa ( interventia de la VW este marcata cu linia verticala punctata).

O sa mai merg 1-2 cicluri de regen cu masina  , si apoi o duc iar la VW, caci nu pare rezolvata problema, cel mult "ameliorata"

Andrei.thumb.JPG.7cd6aefcbfc22c6c3561d15503a28c97.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!