Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

9979 - 4006 

Sigur a fost soft dieselgate, îl am trecut în fisa service. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Mi-ar fi de mare folos daca as putea sa-mi oferiti o parere despre urmatoarea problema:

La masina care o detin (golf 6, 2.0 TDi, motor CFFB, cutie manuala), mi s-a aprins pentru prima oara dupa 3 ani martorul de DPF in bord, am facut un drum mai lung in exterior, a disparut dar dupa aproximativ 2 saptamani (de mers prin oras) s-a aprins iar. 

Cand s-a aprins a doua oara am pus diagnoza si am citit parametrii (niciun fault setat), apoi am incercat sa fac o regenerare pe centura, unde am mers pe cat posibil peste 2200 turatii in treapta 3 si 4. Martorul s-a stins si am citit iar parametrii.

Masina a mers din pacate mai mult prin oras. 

Crdeti ca e posibil sa aiba ceva defect, oare s-a dus filtrul ?

Multumesc!

Atasez imaginile cu parametrii inainte de a iesi pe centura, cu parametrii dupa ce am mers cam 30 de minute pe centura, si cu parametrii dupa intoarecerea de pe centrua acasa

737102321_DPFStatusinaintedecentura1.jpg.3b17a63b38cec9f5e283a04cbec46ecb.jpg813653055_DPFStatusdupacentura1.jpg.6f354c5f7705fe1c672790dfca9c9a02.jpg1049972293_DPFStatusdupacentura2.jpg.7476094caffba43bee7ff833d40ec70d.jpg

Modificat de Radudar91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimul print e ok.

Fa niste km exterior nu oras. 50..60km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, powershot said:

E recunoscut unanim faptul ca acest soft produce mai mult fum.. de aici si dpf se colmateaza si scade nr de km intre regenerari.

Este destul de necar daca produce mai mult fum, la fel de neclar este si daca corecteaza sau nu problema pentru care a fost conceput, adica reducerea cantitatii de NOx. Nu am vazut nici un studiu care in care sa se fi facut masuratori cu privire la emisiile motorului inainte si dupa update. Este clar doar ca softul dieselgate are o curba de activare a regenerarii mai agresiva. 

PS: Daca cineva are date concrete cu privire la emsiile inainte/dupa update va rog dati share. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, powershot a scris:

In ultimul print e ok.

Fa niste km exterior nu oras. 50..60km.

Ma gandesc sa monitorizez soot mass mesured/calculated.

Cam cum ar trebui sa creasca in conditii normale,  raportat la numarul de KM (majoritatea parcursi in oras) ?

Cum se calculeaza incarcarea filtrului, cum mai stiu cam cat mai are de trait ?

Modificat de Radudar91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traieste mult si bine daca il speli si nu are fisuri.

Utilizeaza apk vag dpf.

Daca ai fi facut masuratori precise inainte si dupa dieselgate.. te lamureai ca se infunda dpf mai rapid. Cine crezi ca infunda dpf .. Mos Craciun ?

Diselgate.. fum mai mult..temp mai scazuta pe evacuare.

Studiaza.. gasesesti toate explicatiile.

în urmă cu 7 ore, adrian001 a scris:

Este destul de necar daca produce mai mult fum, la fel de neclar este si daca corecteaza sau nu problema pentru care a fost conceput, adica reducerea cantitatii de NOx. Nu am vazut nici un studiu care in care sa se fi facut masuratori cu privire la emisiile motorului inainte si dupa update. Este clar doar ca softul dieselgate are o curba de activare a regenerarii mai agresiva. 

PS: Daca cineva are date concrete cu privire la emsiile inainte/dupa update va rog dati share. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce rau imi pare ca nu am verificat noxele inainte sa schimb softul...

oricum softul vechi a fost schimbat tocmai pt ca modifica noxele in testare, deci masuratoarea nu ar fi fost eficienta, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu softul vechi, cel care "pacalea", intra in actiune doar cand "simtea" starea de test de pe standurile de omologare si nu atunci cand masori in mod normal noxe la RAR sau ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica noxe masurate in mers vs noxe masurate cu masina pe loc si motorul turat la 2500 rpm ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La omologarea motoarelor acestea sunt cumva puse in test mod.

Acest soft modifica comportamentul astfel incat doar pe perioada acestui test de omologare sa rezulte anumite valori ale NOx si celorlalte emisii.

Dar, in mod normal, pe strada, softul respectiv nu intra in actiune fiind ca si inexistent dar poluand mai mult decat era specificat oficial de catre VW.

On 10/30/2019 at 12:39 AM, adrian001 said:

PS: Daca cineva are date concrete cu privire la emsiile inainte/dupa update va rog dati share. 

Au cam dat-o in bara la toate capitolele cu recall-ul Dieselgate.

http://www.skodaforhandlere.no/globalassets/20160627-oamtc_rk_27062016_en.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legătură cu aceste valori de dpf, as avea câteva curiozități:

În primul rând, cât este oil ash limit pentru mașina ta? Din ce am mai citit, înțeleg că atunci când "oil ash volume" ajunge la valoarea de "oil ash limit" dpf-ul este terminat și trebuie schimbat.

Însă, am înțeles că "oil ash volume" este o calculație proprie ECU care ia în calcul km + multiple alte valori și nu este o măsurătoare efectivă pe dpf.

In aceste condiții as fi curios in ce măsură această valoare este cumva pur indicativă. Când valoare actuală "oil ash" va depăși valoarea limită, te va trimite oare în service, cu vreun martor de dpf? Chiar și dacă dpf funcționează încă bine, presiunea diferențială fiind una mică?

M-am mai gândit la varianta prin care acest parametru este calculat prin observarea presiunii diferențiale la valoarea "soot" de 0, imediat după regenerare. Dacă "funingine" nu mai există dar totuși există presiune diferențială mare, asta într-adevăr ar echivala cu o îmbătrânire reală a filtrului. Însă am înțeles că această valoare nu poate scădea niciodată. Ba chiar, în cazul în care dpf este înlocuit, parametru este resetat in service, "manual".

Sunt curios de părerea ta. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@identitate78 si @detinator nu aveti acelasi motor/transmisie ?

ce versiune de sof aveti dupa rollback? cum de unul nu vede diferente si altul da (exceptand ca unul nu merge in aglomeratie f mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4010 am eu acum si din vara lui 2017 eu nu am mai prins live nicio regenerare fata de inainte de schimbarea soft-ului cand saptamanal aveam cel putin o zi in care trebuia sa astept langa masina sa isi termine ciclul.

De asemenea, si-a recapatat cuplul la turatii joase. Unii spun ca si consumul ar trebui sa fi scazut dar nu am dat importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 16 ore, PassatB6.5 a scris:

In legătură cu aceste valori de dpf, as avea câteva curiozități:

Ti-am mutat aici postul, poti lectura nitel prin thread si apoi cere informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă sfătuiesc să lăsaţi deoparte atacurile la persoană şi alte discuţii colaterale gen diselgate. Autorii postărilor care nu se referă strict la probleme legate de funcţionarea DPF vor fi sancţionaţi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arata datele din poza? 

Multumesc 

IMG_20191106_214718.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știe cineva cum se poate face ca valoarea măsurată sa fie egala cu cea calculată?? La mine e o diferență între cele două, adică cea calculată e mai mare ca cea masurata. Regenerarea pornește mai repede fiind valoarea calculată mai mare, adică ajunge la încărcare 100% și începe regenerarea chiar daca valoarea măsurată nu ar atinge acel prag. Iar la terminarea regenerării valoarea măsurată ajunge la 0 deși cea masurata rămâne la  aprox. 6 grame și încărcare aprox. 25%. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai aia e uzura fil;trului tau. 25%

nu are cum sa fie 0 daca masina nu e cu 0 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles... Filtrul a fost spălat in vara înainte de a cumpăra eu masina. Din ce am citit, după spălare trebuie făcută o adaptare sau ceva a filtrului curat? Sau nou de exemplu? Ca mașină să știe că e unul nou și să fie valoare calculată 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine l-a spalat nu ti-a zis ceva legat de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, știu doar că a fost dus la spălat că făcea regenerări cam dese...

Eu am cumparat mașină de la un amic, deci era gata spălat când am luat-o.

Modificat de CRiCU90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trebuie reinitializata valoarea, altfel tot des o sa facă regenerarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum as putea face aceasta reinitializare ? cu vcds se poate? 

Am regenerari cam la 200 de km in regim urban si am atins si 500 km in regim extraurban 85%.

Mentionez ca am soft dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vechiul sau noul soft? Dacă e noul, atunci cam astea sunt distanțele de regenerare după update-ul de soft. Nu e din cauza filtrului, ci noul soft produce mai mult soot în detrimentul NOx-ului. Și astfel e nevoie de regenerări mai dese.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e nou sau vechi... atat stiu ca masina a fost dusa anul trecut la reprezentanta si i sa facut update soft...

Chestia cu regenerarile dese am citit o, dar ma gandeam la diferenta dintre valoarea masurata si cea calculata... si daca acestea ar fi egale cred ca ar avea regenerari mai rare (parere personala). 

Vreau sa ii fac o adaptare la dpf, am gasit pe Ross-tech cum se adapteaza dupa schimbare, oare se aplica si pentru spalare??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!