Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

De presiunea diferentiala ai auzit ?

Dupa spalare are valori f mici .. chiar si cu dpf inainte de regenerare.

Scriu pe tel .. nu am rabdarea si timpul sa iti enumar aici.

Crezi ce vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca tot se vorbeste de presiune diferentiala,  imi poate spune si mie cineva de ce  senzorul de presiune diferentiala are doua  intrari desi una este neocupata dar in acelasi timp neobturata?  Atasez poze ca sa se inteleaga mai bine ce scriu, 1.6 110CP Octavia.

L-am inlocuit cu unul Bosch, care a venit doar cu o intrare. Daca exista cumva un topic despre acest senzor va rog sa ma directionati acolo, eu nu l-am gasit.

WhatsApp Image 2019-04-25 at 15.11.30.jpeg

WhatsApp Image 2019-04-25 at 15.13.09.jpeg

Modificat de Lucas*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ce parereaveti de urmatoarele valori - Skoda Octavia 1.6 TDI 2012, 150 000 km - mi se pare ciudata valoarea 0 a presiunii diferentiale si valoarea ash nu ar trebui sa fie mai mare?

 IDE00427-ENG101722   Particle filter: difference pressure-DIP_PF 0.00 hPa
  IDE00431-ENG102952   Particle filter: field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000  
  IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 28530.50 s
  IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 4.3403451 g
  IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 19.70 g
  IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 0.62 g
  IDE00436-ENG102397   Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 316.9 km
  IDE01407-ENG100958   Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 19.30 l
  IDE04263-ENG102014   Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 0.00 hPa
  IDE04272-ENG100854   Counter for regeneration time of diesel particle filter-T_INT_RGN_ACT_INI_PF_ENVD_H 0.0000 s
  IDE04650-ENG111633   Particle filter: differential pressure: dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 0 hPa
  ENG108161-ENG103220   Particle filter kilometers since last regeneration_1-DIST_RGN_ENVD_H 316 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am frunzarit topicul, si in mare am cam inteles cum e cu regenerarea la VAG ( VW in speta ). In mare...

Ca fost posesor de Opel Astra J, tot cu DPF, tinut 3 ani si 100.000km, si la gama Opel, regenerarile se fac in functie anumiti parametri ( temperatura sistem racire, nivel combustibil, turatie, etc - adica un cumul de factori care trebuie intruniti pentru a porni regenerarea - cel putin in teorie, pentru ca in practica, regenerarea pornea si in alte conditii ). In acelasi stil de mers, la Opel aveam cam 1 regenerare la 1 plin ( 600-700km ) sau daca era exclusiv oras, pe la 300-400km. Ideea e ca la Opel, cand inceperea regenerarea o putem urmari dupa:

1) La Opel - Turatie crescuta la relati - spre 1000rpm 

2) La Opel - Consum marit la relanti - in loc de 0,8-0,9L aveam 1,5-2,5L 

3) In mers, la Opel, in frana de motor, consumul in timpul regenerarii este intre 0,9 si 2,0%, in mod normal consumul fiind 0%. La Passat am observat ca este 0% indiferent de regenerare sau nu.

4) La Opel, porneau anumiti consumatori cand pornea si regenerarea ( in speta incalzirea/dezaburirea luneta spate, inclusiv incalzire oglinzi ! - fapt ce a determinat multi posesori sa monteze un led in oglinda stanga, pentru a monitoriza regenerarile, avand in vedere ca nici la Opel acestea nu erau "anuntate" in bord de niciun martor. Cand erau anuntate, era nasol deja, adica "DPF full, continue driving" mesaj ce nu se stingea decat dupa efecturarea unei regenerari complete

5) La Opel o regenerare dura aprox 10-15min si cam tot atatia km

Referitor la actualul Passat BiTDI

1) Turatia in regenerare am vazut ca este la fel, la aprox 1000rpm. Am auzit pe multi de cresterea turatiei ventilatoarelor pt racire, dar eu nu am simtit/vazut/auzit sa-mi porneasca vreun ventilator

2) Nu am observat o marire a consumul instant, de ex cand prin un semafor si masina e in regenerare. Poate nici nu am fost foarte atent, e drept. Am observat totusi ca start/stop se dezactiveaza automat cand masina isi face regenerarea

3) In mers, chiar si in regenere, consumul instant in frana de motor este 0... la Opel asa puteam urmari cand se termina regenerarea in mers de ex...

4) Nu stiu daca la Passat pornesc si alti consumatori in regenerare? Ar fi o posibilitate montarea a unui led in oglinda, legat la incalzirea in oglinzi, pentru a urmari mai atent regenerarile?

5) Am inteles ca la VW regenerarile sunt mult mai dese, gen 200-300km. Ca durata, teoretic ar trebui sa fie mai scurte, dar cel putin la mine ultima regenerare a durat lejer cam 15min... am avut noroc ca am observat-o la timp, si am iesit cu masina pe centura, unde am putut merge corespunzator pentru a efectua o regenerare corecta ( mutat cutia pe manual si tinuta turatia cat mai constant la aprox 2500rpm. Am inteles ca nici o turatie prea mare nu e ok, gen 3000-3500rpm?! )

6) Totodata, ultima regenerare s-a facut cu rezervorul aproape de limita rezervei de combustibil ( sa fi avut un max 5-8L peste rezerva ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarile dese la Vw apar de la softul dieselgate .. parcurs mult oras... probleme motor... consum ulei.

Treaba cu ledul care avertizeaza regenerarea o studiez si eu.

Nu am observat nici un consumator care cupleaza pe regenerare. Ventilatorul ... e singurul semn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat pe linkul pus cateva pagini mai in spate, si masina mea, dupa seria de sasiu, nu a fost afectata de dieselgate. deci banuiesc ca nu are soft nou, cu probleme din cate am inteles. folosesc masina cam 60/40 oras/afara, si la partea de oras ma folosesc mult si de centura orasului, deci mers constant, viteza, turatie, etc...

probleme motor... nu prea stiu ce sa zic, revizia teoretic e facuta acum aprox 2000 km, ( momentan am cam 58k, si la 60k as vrea sa o fac iar, sa trec la ulei Mobil 1 ESP 0W30 - acum am inteles ca ar acea ceva Mobil 1 3000 blabla 5W30 ). consum ulei n-am observat. o sa urmaresc dupa revizia la 60k.

In bord, in meniu am si eu ceva optiune de afisaj pentru consumatori, dar in afara de clima, nu-mi apare nimic altceva.

repet, ventilatoarele nu le-am auzit/simtit sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG e usor sa iti dai seama cand isi face regenerarea ia afara orasului pentru ca schimba treptele mai sus, in Drive in loc de 1600 rpm, la cat schimba normal, in regenerare schimba undeva pe la 2200 rpm. In rest nu stiu cum ai putea sa iti dai seama ca isi face regenerare in afara orasului daca nu te uiti la ralanti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a evita alte probleme, EGR si cu DPF, cam in 90% din timp eu tin cutia in S, iar asa oricum schimba mai turat :) deci in D nu prea pot sa-mi dau seama cum schimba...

Sunt curios daca cei mai documentati, stiu sau nu daca sunt porniti si alti consumatori, precum am specificat mai sus ( ca la Opel ), in eventualitatea montarii unui LED pt avertizare. Operatiune care implica costul unui LED ( 5-10lei ) si pentru cei fara 2 maini stangi ( ca mine ) aprox 10-15min pt montaj :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e .. pe ce conectezi ledul?

Consumatori suplimemtari nu stiu sa porneasca la regenerare .. la vw cu motoare cr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu vad de ce masina ar porni vreun cosumator auxiliar, mi se pare impotriva oricarui rationament. Cel mai simplu sa vezi cand isi face regenerarea si sa afli informatii detaliate despre regenerare este sa iti iei un modul OBD bluetooth + aplicatia VAG DPF. Vezi si cand se face regenerarea, cat dureaza, temperatura gazelor de evacuare etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, ska said:

Nu stiu daca la Passat pornesc si alti consumatori in regenerare? Ar fi o posibilitate montarea a unui led in oglinda, legat la incalzirea in oglinzi, pentru a urmari mai atent regenerarile?

5) Am inteles ca la VW regenerarile sunt mult mai dese, gen 200-300km. Ca durata, teoretic ar trebui sa fie mai scurte, dar cel putin la mine ultima regenerare a durat lejer cam 15min... am avut noroc ca am observat-o la timp, si am iesit cu masina pe centura, unde am putut merge corespunzator pentru a efectua o regenerare corecta ( mutat cutia pe manual si tinuta turatia cat mai constant la aprox 2500rpm. Am inteles ca nici o turatie prea mare nu e ok, gen 3000-3500rpm?! )

Nu e mai simplu sa urmaresti cu VAGDPF pe telefon? A fost recomandata solutia asta de multe ori pe topicul acesta

Nici la a mea nu simt cand porneste regen, dar cu vagdpf monitorizez mai multi parametri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian001.. consumatorii erau cuplati ca sa creasca sarcina pe motor. Asa ajunge dpf in temperatura mai usor. Cel putin asa era la motoarele inainte de 2009.

Am apk vagdpf de ceva vreme. O folosesc mereu. Dar eu zic ca .. un led pus undeva sa il vezi cand se aprinde.. atunci sti ca e pe regenerare.

Nu poti sa stai cu tel conectat tot timpul sa vezi cand o apuca regenerarea.

Daca gaseste cineva un consumator suplimentar care e cuplat la regenerare.. rog sa scrie aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/27/2019 at 11:26 PM, EEXCALADE said:

Tevile de esapament sunt negre?

Tevile de esapament sunt curate, daca pentru mine era intrebarea :). Regenerarea se face la aproximativ 300 km.

Versiune VCDS:

VCDS Version: 18.9.0.2 (x64)
Data version: 20180927 DS296.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot la Opel LED-ul se conecteaza ( nu ma intreba cum, ca sunt atehnic si cu 2 maini stangi :) , dar pot sa-ti trimit pe PM niste detalii de pe forumul clubopel sa-ti faci o idee ) la firele din oglinda stanga ( desi sunt unii cu Insignia care au pus led-ul in bord, dar aici e deja prea complicat si multe de desfacut si nu mi se pare rentabil/ok ) pe partea de incalzire. cand pornesti dezaburirea spate ( respectiv incalzirea in oglinzi care porneste in acelasi timp ) se aprinde ledul. Totodata, exact cum ai specificat si tu, odata cu pornirea regenerarii pornesc si alti consumatori, pentru a creste sarcina motorului, pentru a ajunge atat motorul cat si dpful in temperatura mai repede.

Partea cu aplicatia si conectarea ei la masina, o stiu, erau multi utilizatori similari si pe clubopel, dar nu mi se pare una viabila, fiind necesar a sta conectat cu telefonul tot timpul la masina pt o monitorizare continua. Solutia LED mi se pare ideala, pt ca implica un cost minim, si o avertizare destul de vizibila pentru inceperea/finalizarea regenerarii.

Mi se pare stupid, ca nu ai o avertizare in aceste sens, direct de la producator. Macar un mesaj, "Regeneration started. Please continue driving" sau ceva de genul, scurt 3-5 secunde in bord, cu un bipait, cat sa-ti atraga atentia. Inteleg ca pentru piata de vest, unde se vand 70-80% din masini, nu e necesar, ca regenerarile se fac fara sa le simti pe autostrada, si inteleg ca masinile astea nu au fost facute pentru mers urban, dar totusi :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare o solutie din topor asta cu pornitul consumatorilor sa cresti temperatura in DPF. Din fericire la VAG, cel putin la motoarele CR, cresterea temperaturii gazelor de evacuare se realizeaza intr-un mod mai inteligent cu post-injectii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se leaga si la Ford (si aici sunt post injectii) de la E5 in sus, posibil sa mearga si la VW.

De 9 ani de cand am GV (doar E4 cu DPF si si aici sunt post injectii) nu mi-am pus intrebarea cand face regenerarea, (poate) pe simplul motiv ca nu fac drumuri scurte prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea motoarelor diesel cu dpf ecu pornesc consumatorii electrici mari chiar si AC pentru a creste temeratura mai repede si a scurta durata regenerarii,sarcina mare inseamna si injectie de motorina mai mare,exact de ce are nevoie pentru a duce la capat regenerarea.

Si nu,in mod clar nu este o solutie din topor...daca nu aveti cunostinte tehnice in auto,oarecum este destul de greu de inteles fara studiu,dar sa nu ne hazardam in afirmatii ignorante.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt o persoana tehnica, dar din ce citesc incerc sa inteleg una alta, tocmai din acest motiv am si deschis discutia referitoare la consumatori/montare LED/etc.

Referitor la postinjectie, posibil ca si acest aspect sa fie valabil si la Opel. Totodata, post injectie, teoretic ar insemna si consum mai mare, nu? Asa cum am specificat, la Opel consumul in frana de motor in mod normal era 0, dar in rengenerare era intre 0,9-2L%, iar la Passat a fost 0% la ambele regenerari ( observate de mine ). Tocmai pentru a putea urmari cat de cat mai bine regenerarile, tineam si la Opel si tin si la Passat CBul pe consumul instant.

1 hour ago, adrian001 said:

Mi se pare o solutie din topor asta cu pornitul consumatorilor sa cresti temperatura in DPF. Din fericire la VAG, cel putin la motoarele CR, cresterea temperaturii gazelor de evacuare se realizeaza intr-un mod mai inteligent cu post-injectii.

Da, este oarecum o solutie din topor :) dar atata timp cat functioneaza, si e benefica, why not?

Modificat de ska
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu inventam apa calda.

Concret .. ati gasit vre.un modul din masina .. gen AC.. incalzire oglinzi .. care este cuplat de ecu in timpul regenerarii?

Colegu .. daca nu stiu sa leg un led .. ma si las de domeniul auto si ma apuc de ... frizerie?.

Intrebarea a fost si este .. la ce il conectez nu cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti pe langa prietene...cauta ssp-urile acolo gasesti tot ce vrei...nu fac training despre management ecu cu tine,cred ca si celalat forumist avea dreptate ca dai info aiurea,esti foarte slab pregatit daca nu esti in stare sa pricepi cum lucreaza un motor in regenerare.

Toti consumatorii mari electrici sunt porniti in timpul unei regenerari...pui mana pe aparatul de masura,si o sa vezi in plus ca frige ca dracu luneta,astea sunt chestii de gradinita...dar unii vad ca le invata abia acum.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA VAG , nu se cupleaza singur nici-un consummator, doar la regenerarea pe loc ti se indica sa cuplezi tu consumatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!