Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.Am facut azi o diagnoza imediat dupa ce s-a incheiat procesul de regenerare filtru de particule.Atasez cum arata respectiva diagnoza referitor la DPF si injectoare.Astept cu interes parerea voastra.Multumesc!

Skoda O3,1.6 TDI 105 CP,  238.000 km   ,  an 2013, CLHA

Untitled in.png

Untitled.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar 1.3 gr oil ash la km astia .. nu e real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oil ash este cel ce se regenereaza, etrebuia sa posteze soot .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a umblat cineva la valori ca altfel nu se poate sa aiba 1.3 grame oil ash la km astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Al Bundy said:

oil ash este cel ce se regenereaza, etrebuia sa posteze soot .

nu oil ash-ul e cel care nu se regenereaza si tot creste?

Soot is normally removed from the DPF through regeneration, which burns off the soot, leaving the ash behind. Ash, on the other hand, by definition is incombustible and must be removed from the DPF through some type of cleaning process.

Although the ash only makes up a very small fraction of the incoming soot, it remains in the DPF indefinitely and builds up to high levels.  In fact, after only 33,000 miles, the amount of ash in the DPF may equal the amount of soot (prior to regeneration), and after 150,000 miles, nearly 80% of the material trapped in the DPF is ash.  In other words, a high mileage DPF contains much more ash than the soot it was originally designed to capture

https://www.ctscorp.com/products/sensors-2/rf-dpf-sensor/diesel-particulate-filter-dpf-knowledge-base/understanding-differences-ash-soot/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash cel mai probabil a fost resetat la 0. Daca masina nu are DSG e aprope imposibil sa iti dai seama cati KM are in realitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca interfata lui sa aiba label gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur a umblat cineva pe acolo.

Sau .. o fi fost dpf spalat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o am din Noiembrie 2018,a terminat leasingul firma respectiva si au vandut-o,am certitudinea kilometrilor,are istoric la reprz. skoda,daca s-a intervenit asupra DPF sau EGR nu am cunostinta.Mai atasez o diagnoza de azi dimineata,

 

Untitled.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash mass pare prea mic, sugereaza filtru nou. Istoricul de la Skoda il ai scos, poate a fost inlocuit DPF?

Ultima regenerare acum aproape 500km... Stii cumva daca ai softul dieselgate instalat? Care la 1.6 presupune si o mica interventie hardware, de altfel.

Nu stiu daca poti verifica si Skoda aici: http://info.volkswagen.com/ro/ro/home.html?tab=check-own-car

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu mai faci greseala asta .. sa cumperi masina iesita de pe leasing. Astea au zeci de soferi.. care le dau in goarna .. fara pic de grija.

Din ce am avut lucrari la ele nu am vaz nici una in stare ok. Toate tradau ce am scris mai sus.

Dpf a fost modificata valoarea oil ash .. sau spalat/inlocuit .. cel mai fericit caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și dacă are ultima regenerare cu 500km în urmă nu este ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de preferat masinile diesel care au mers mult extraurban. Cand am luat eu masina avea 190.000 km rulati in 4 ani. La 290.000 km cu softul vechi, filtru se regenera intre 700 si 1.300 km. Acum la 300.000 si cu noul soft se regenereaza intre 200 si 450 km. In afara de cateva consumabile, nu am schimbat nimic la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acest comportament se regaseste la toate masinile care au soft-ul Dieselgate instalat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COJOCARU ADRIAN

Buna seara, 

Am verificat iar filtrul de particule și mi-a dat valorile din poza, 

Va rog să-mi spuneți dacă e ok și dacă e normal să nu-și fi făcut regenerarea în acești km. Puteți să-mi spuneți care este parametrul care indică declanșarea regenerării, și ce valoare are la limita maxima...

 

Mulțumesc

IMG-20190328-WA0011.jpg

IMG-20190328-WA0012.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@COJOCARU ADRIAN daca esti preocupat de DPF, recomand si aplicatia VAG DPF (cea platita) si o interfata ELM327 (una buna, gen Carista sau Konwei) si poti urmari mai usor ce te intereseaza.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COJOCARU ADRIAN

Am citit undeva că regenerarea se produce începând de la soot mass - cantitate cenusa-  30 g in sus, e adevărat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 grame. Dar mai intra în calcul câțiva factori cum ar fi presiunea diferențiala, frecventa apăsării pedalei de frână, temperatura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand soot (funingine) si ash (cenusa) sunt lucruri diferite. Funinginea se elimina prin regenerare iar cenusa ramane in filtru si il infunda in timp. Arderea motorinei produce funingine iar arderea uleiului de motor produce cenusa.                                                                                                           Valorile acelea in grame sunt estimate de ECU in functie de cantitatea de motorina consumata si conditile in care se merge. Nu exista un cantar in interiorul filtrului. Singurii senzori care transmit informatii reale despre starea filtrului sunt senzorii de presiune diferentiala. Se masoara presiunea cu care intra gazele in filtru si presiunea cu care ies. Cu cat filtrul este mai colmatat, cu atat presiunea de iesire va fi mai mica fata de cea de intrare.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COJOCARU ADRIAN

cum se numesc parametrii de presiune cu care intra gazele in filtru si presiunea cu care ies, ca sa-i pot selecta in VCDS,  eu am pus o poza mai sus cu parametrii DPF dar nu stiu daca i-am pus si pe acestia de presiune, si daca au valori bune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

48 minute în urmă, Trofin Liviu a scris:

24 grame. Dar mai intra în calcul câțiva factori cum ar fi presiunea diferențiala, frecventa apăsării pedalei de frână, temperatura. 

Numarul de minute scurse de la ultima regenerare .. ca o adaugare.

Teoretic se spune ca dupa 750 min reg poate porni oricand .. nu asteapta pana la 24 grame.

La mine a pornit odata la 1100 min si 22 grame.

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COJOCARU ADRIAN

deci din poza atasata nu reiese ca s-au facut cam multi km de la ultima regenerare ? , valoare presiunii este ok pt. aceasta incarcare a filtrului ? ar trebui ca dupa ce trece  cantitatea de funingine  de 20 g sa se produca regenerarea ?

IMG-20190328-WA0011.jpg.8c34b2655904eb67b34c7fd214d8716d.jpg

Modificat de COJOCARU ADRIAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic ar trebui spalat si iti recomand asta ai 74 gr oil ash.

Pres diferentiala cam mare.

Km nu sint multi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COJOCARU ADRIAN

Am citit undeva in forum că practic poate să meargă și până la 180g oil ash.. Risc ceva dacă îl mai las așa? Daca mașină merge ok? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În legătură cu numărul de kilometri, stai liniștit, a mea și multe altele de pe aici se duc lejer în 800 km (și peste) la drum lung. E bine că se face așa de rar. 

Cât privește cantitatea de cenușă de ulei s-a discutat deja. Dacă mașina nu mănâncă ulei, se pune ulei de calitate, nu te zgarcesti la intervalul de schimb atunci poți să mergi mult și bine. Situația se schimbă dacă chinui mașina numai în oraș, în cazul acesta recomand călduros vinderea ei, deși kilometrii ăia de la ultima regenerare sigur nu i-ai făcut în oraș. 

Dacă citeai mai în urmă, în general o acumulare de 0,00028 grame cenușă de ulei pe kilometru este norma la 1.6 tdi. 

Notează kilometrii, vezi câtă cenușă de ulei se acumulează până la următoarea diagnoză, fă împărțirea. Dacă prinzi o motorină bună și faci drumuri numai extraurban poți să scazi la 0,00022-23 gr/km. Atunci e super! În mers exclusiv urban crește la peste 0,0003. Dacă îți mănâncă ulei, cred că îți imaginezi ce va fi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!