Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Cat este presiunea diferențială imediat dupa regenerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea intre 8 si 12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte mare. Un filtru in stare buna ar trebui sa aiba pe la 2-3 dupa regenerare. Inseamna ca e posibil ca filtrul sa fie înfundat cu foarte multă cenușă. Ori cineva a încercat sa-l curete cu cine știe ce solutii miraculoase si mai rău a făcut. Eventual poti incerca o curatare, dar depinde de ce e înăuntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca se incarca foarte repede, nu ca are presiunea mare!!

Dupa regenerare in 40-50km este iar la 45% si incepe iar regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo

Uitate pe parametrii la încărcare si baga piciorul in ea deodată tare ai sa vezi cum il încarcă (foarte repede)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea diferențială de 8-12 spune că filtrul este deja încărcat si după regenerare. La mine filtrul ajunge la presiune de 10 mbar dupa 1300 km iar dupa regenerare scade la 3.

Presiunea diferențială arata cât de încărcat este filtrul, cât de greu trec gazele de evacuare prin el. Spre exemplu intra cu 20 mbar si ies cu 10 mbar, asta înseamnă presiune diferențială de 10. Celelalte valori sunt estimate in functie de această presiune. Daca filtrul este deja foarte colmatat dupa regenerare, normal că începe alta foarte repede. După părerea mea, problema nu este că se încarcă repede, ci că regenerările nu-l "desfundă".

Ar mai fi posibilitatea ca unul din senzorii de presiune să fie defect și să indice valori greșite. Doar un mecanic priceput poate sa spună exact ce este, după ce verifică toate posibilitățile. Noi ne putem doar da cu părerea ☺.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marian_nicolae1970

Multumim de explicatii DiLivio, sunt mai pe intelesul nostru, cei care nu prea ne pricepem :) . De valorile mele inserate in pagina anterioara poti sa imi spui ceva? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Legat de  DPF , cine imi poate spune o clasificare a Dura Lube pentru motor cu DPF .  Ma intereseaza pentru un Sharan 2,0 Tdi , 140 CP , cu DPF , an 2007 , 300 k. km. 

Sper ca nu-mi iau warn iarasi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Vin si eu cu o scurta intrebare, detin o skoda octavia 2 RS BMN (2008) mai exact, de ceva timp au inceput regenerarile dese, in jur de 50-100 km dupa regenerare filtrul arata o încărcare de 38/40, nu am un log exact deocamdata, ideea este ca a inceput sa faca șicane, nu s a aprins niciodata martorul sau ceva de genul, mersul este predominant in oras.

Ma tentează sa fac o curățare la AVD turbo, sper ca nu este o problema ca spun numele, si as vrea sa aud niste pareri daca are cineva, merita o curățare, l-a mai curatat cineva acolo, exista posibilitatea sa nu dea roade, sa iau in calcul varianta anulării ? Masina nu prezinta alte simptome in afara de aceste regenerări enervante. Multumesc.

Modificat de daniix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marian_nicolae1970  Presiunea de 8 mbar dupa 140 km de la regenerare si oil ash de 65g, arata ca filtrul poate fi destul de incarcat cu cenusa. Probabil ca o curatare ar ajuta, dar nu am experiente si nu stiu ce rezultate dau. Cea mai indicata metoda pare a fi cea prin ardere in cuptor a filtrului. Dar atata timp cat regenerarile nu sunt foarte dese, se poate merge fara probleme. Asta e o varianta. O alta varianta poate fi un senzor defect care citeste eronat presiunea. Cel mai bine este sa o citesti imediat dupa regenerare, daca vrei sa estimezi incarcarea cu cenusa.

Cam asta e rolul senzorilor de presiune:

 

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut o parere despre DPF ul unui Tiguan 2.0tdi CBAB care a inceput sa consume cam mult de la un timp (11l/100km) autostrada.Merci

 5 mbar   Filtru particule DiferentãPres.
  -3 mbar   Filtru particule deviatie PresDiferent.
  40.8 l   Consum de la- Regenerare
  520 km   Parcurs DeLa Regenerare
  468.0   Timp de la Regenerare
  42.0   limitãMasãCenusã (ValoMax)
  39.9   limitãMasãCenusã (regenerServis)
  22.5   limitãMasãCenusã (regenerÎnMers)
  129 ml   Filtru particule VolumCenusãUlei
  13.8   Filtru particule MasãCenusã (cerut)
  5.1   Filtru particule MasãCenusã (mãs)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf-ul e foarte ok ,cauta problema in alta parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un video cu parametrii masinii poate ma ajuta cineva cu o parere, de ce se incarca DPF-ul in 50km
Am incercat azi sa-i fac o regenerare fortata si sa oprit la 0.8 singura de la 20.
Masina nu are nici o eroare totul este ok, turbina a fost data jos de pe masina si era absolut totul ca nou in ea, a fost putin curatata si montata la loc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

torsion value nu porea are ca sa caute 0 si sa nu varieze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si crezi ca de aici ar fi problema?
Aveam in plan sa fac distributia, dar nu ma gandeam ca poate fi de aici.

La rece arata -2.5 apropo, daca conteaza.

Modificat de AlbertM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat azi un senzor de presiune diferentiala sa-mi scot din cap ca nu este stricat cel existent.
Daca nici asta nu merge o sa cumpar un DPF nou, alte idei nu mai am, si parca nici n-as renunta la el cum fac majoritatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumințel 17
On 11.01.2013 at 18:30, Valentin a scris:

Ba da, ai ce strica. Citeste cu atentie ce scrie in cartea masinii si nu te lua dupa ceea ce se spune "pe alte forumuri". Clapeta de admisie are un rol foarte important in regenerarea filtrului de particule. Aceasta se inchide partial pentru a urca temperatura gazelor din evacuare. Urcand turatia peste 2500, nu faci decat sa intarzai procesul de regenerare, deoarece clapeta se deschide la turatii ridicate. Nu degeaba au scris in manual sa nu se depaseasca 2500 rpm.

Viteza de rotatie a turbinei precum si volumul de aer din evacuare sau admisie nu au absolut nici o legatura cu turatia motorului. Curatatul turbinei la turatii mari reprezinta unul dintre cele mai mari mituri care circula pe forumurile noastre...

Salutare!

vreau și eu cartea mașinii PDF!

eu am un golf 5 ,1,900 TDI ,2008,tip motor:BLS!

multumesc frumos! Cu stima!

Modificat de Cumințel 17
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Este posibil ca dupa aprox 500 km rulati cu clapeta de acceleratie defecta sa apara un defect permenent al filtrulu DPF?

In urma cu ceva timp mi-a aparut eroarea legata de clapeta de acceleratie insa masina mergand bine am continuat sa circul cu ea aprox 500 km fara sa inlocuiesc clapeta de acceleratie. La un moment dat a aparut pe bord si eroarea legata de filtrul de particule - plus ca masina nu mai tragea.. Asa ca am facut o regenerarea fortata, cu masina pe loc, din VCDS. Pentru cativa km a disparut martorul DPF de pe bord dar apoi a aparut din nou si nu am reusit sa mai fac o regenerare fortata din VCDS.

Dupa ce voi inlocui clapeta de acceleratie cu una noua ar exista sanse sa mai pot face o regenerare fortata din program sau nu va mai fi posibil acest lucru?

E posibil sa fi stricat filtrul DPF pur si simplu prin neinlocuirea clapetei de acceleratie la timp? 

E un motor CBBB de 170 CP

 

Postez si niste date:

2 Faults Found:

009315 - Diesel Particle Filter 
               P2463 - 000 - Excessive Soot Accumulation - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 207571 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2030.14.15
                    Time: 16:33:10

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Pressure: 0 mbar
                    Hex Value: 0xFF01
                    Temperature: 150.0°C
                    (no units): 0.0
                    Mileage: 550 km

000291 - Throttle Position Sensor (G69) 
               P0123 - 000 - Signal too High - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 207572 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2030.14.15
                    Time: 16:46:49

             Freeze Frame:
                    RPM: 1150 /min
                    Speed: 49.0 km/h
                    Voltage: 13.98 V
                    Lambda: 100.2 %
                    Lambda: -0.8 %
                    Bin. Bits: 00000000
                    Voltage: 5.016 V
 

 

 

 

Address 01: Engine  (03L 906 022 QG)


  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  0 mbar   Particle Filter Different. Pressure
  0.0   Emerg. Regenerat. current Duration
  0.0   Emerg. Regenerat. Time since Start
  0.0   Successful Regenerations
  9.0   Requested Regenerations
  42.9 l   Fuel Consumption since Regeneration
  560 km   Driven Distance since Regeneration
  624.0   Time elapsed since Regeneration
  138 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  34.5   Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  41.7   Particle Filter Carbon Mass (act.)
 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

E vorba de senzorul clapetei, verifica intai cablajul pana la ecu si siguranta, apoi daca e ok, inlocuieste clapeta. 

Nu isi face regenerare cu astfel de eroare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Nu cred ca exista piesa de schimb doar senzorul clapetei asa ca va trebui inlocuita toata clapeta de acceleratie.

Dupa ce voi inlocui clapeta de acceleratie cu una noua ar exista sanse sa mai pot face o regenerare fortata din program sau nu va mai fi posibil acest lucru?

E posibil sa fi stricat filtrul DPF pur si simplu prin neinlocuirea clapetei de acceleratie la timp? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ștergi eroarea si încerci să îi faci ....Momentan nu mai circula cu masina 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se mai poate sterge eroare legata de clapeta, martor dpf prezent pe bord, masina nu mai trage, nu am mai reusit sa fac regenerare din vcds.

Intrebarea era daca dupa inlocuirea clapetei exista sanse ca filtrul dpf sa isi revina la normal, sa poata fi regenerat sau va fi un filtru mort ce trebuie anulat?

Se poate inlocui doar senzorul acela cu unul nou sau se vinde impreuna cu toata clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e senzor separat. Schimba clapeta sau eventual da-o jos sa o cureti. Apoi adaptata si eventual abia dupa sa incerci o regenerare fortata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce am spus se face dupa ce înlocuiești clapeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!