Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Chiar dacă faci regenerare forțată nu ajunge încărcarea la 0. Dacă a resetat valorile la 0, este o mare greșeală. Asta o spun pentru că au spus-o alții pe acest topic (pe care cred că nu l-ai citit îndeajuns) mult mai calificați.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicusan.... pana s-a aprobat postarea mea pe forum nu am mai avut rabdare si am facut o regenerare fortata, am dus valoare de incarcare la 0 in 30 km, dar la intoarcere iar s-a incarcat 18%. NU eu am resetat valoarea funingii la 0 dupa curatarea dpf-ului, cei de la service au facut asta, in momentul in care au pus filtrul curatat si au schimbat si senzorii, au dat din vdcs resetare asa cum scrie in manual.  Resetarea iti duce valoarea cenusii in 0, dar o poti rescrie tu la cat vrei apoi. Dupa ce am citit aici ca nu e bine sa o lasi la 0 dupa o curatare m-am dus sa ma cert cu ei si au zis ca astea sunt prostii. Si ca imi trb un dpf nou, eu inca nu sunt convins. In afara de injectoare (si  mers subturat) care au zis ca  au provocat infundarea dpf-ului, poate or mai fi si alte cauze care nu le-au detectat si desi am reparat ce s-a constatat incarcarea sa provina din alta parte nu din cauza DPF_ului. Vreau sa ma asigur inainte ca chiar DPF-ul e de vina si nu altceva. Chiar ma gandeam sa trimit dpf-ul in alta parte sa il taie si sa il curete mecanic sa vedem dupa o astfel de curatare cum se prezinta. Curatarea DPF_ului a fost facuta in cuptor. Nu vreu sa fac DPF-off si sunt in cumpana, sa cumpar un DPF aftermarket in jur de 60 mil ( mai bun) sau sa pun unul original. M-am gandit sa iau si din dezmembrari si sa incerc ( ar duce undeva la 2000 ron curatare, montare) dar totul e la ghici. Passtul meu b6 ruleaza mult mai bine ca multe modele b7 pe care le-am incercat si desi e vechi nu vreau sa renunt la el sa dau pe ste cine stie ce alta janghina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatare in cuptor ?!!! Poti sa ne spui cum au facut sa elimine cenusa care in nici un caz nu mai poate fi inca o data arsa?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au suflat in teava stiu eu. Suna la Laborex si vezi ce informatii dau:). Am vazut pe paginile mai multor firme de curatat DPF ca folosesc metoda cuptorului si apoi suflat cu aer la presiuni mari. Doar ca majoritatea taiau dpf-ul ca sa extraga miezul, al meu nu are urme de resudare. Mi-am facut programare la reprezentanta ca sa imi confirme ca toate componentele sunt ok apoi am gasit o firma care desfunda si mecanic, o sa incerc sa il dau jos sa il trimit sa vedem daca mai am ce face cu DPF_ul actual. Daca nu o duc in germania ca am gasit sa imi monteze dpf original cu 1400 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzii interesante referitoare la incarcarea DPF a unui inginer dintr-un service german (mi se par plauzibile):

Soot mass calculated – este ca o “memorie de lunga durata” a timpului de incarcare cu funingine a DPF intre regenerari (tine cont si de valoarea inregistrata in oil-ash), ECU corecteaza cu pasi mici aceasta valoare functie de multi parametri de functionare ai motorului si este folosit ca o masura de prevenire a incarcarii excesive a DPF in cazul in care senzorul diferential este decalibrat (fara sa fie defect).

Soot mass measured – un indice al incarcarii reale a DPF (daca senzorul diferential este ok ) si deci implicit si starea de functionare a motorului la momentul respectiv.

Probleme:

Daca intr-o perioada de timp soot mass measured creste rapid fata de calculated (motor cu probleme) atunci ECU va corecta rapid si soot mass calculated sa creasca rapid. Din pacate, dupa rezolvarea problemelor motorului, cand soot mass measured creste din nou lent, ECU nu mai corecteaza tot asa de rapid si valoarea soot mass calculated. Se pare ca nu exista o metoda de resetare a soot mass calculated si, cu cat motorul are mai multi kilometri cu atat valoarea soot mass calculated se corecteaza mai greu in minus.

La resetarea valorii de “oil-ash” (DPF presupus nou), daca ECU vede o variatie de presiune diferentiala pe DPF alta decat ar trebui sa fie ca in cazul unui DPF nou, nu reseteaza si soot mass calculated, ba chiar mareste rata de crestere a soot mass calculated (nu se stie de ce, posibil o masura antipacalire din soft).

 Daca valoarea de la soot mass measured creste lent inseamna ca motorul functioneaza ok, indiferent de viteza de variatie a soot mass calculated. Intr-un timp mai lung pentru motoarele cu multi kilometri ar trebui sa scada treptat si viteza de crestere a soot mass calculated.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/16/2021 at 3:44 PM, Adria_n said:

         Daca tot suntem la capitolul "cereri", se poate cei care sunteti activi pe topic sa postati detalii despre regenerarle voastre daca ati facut loguri (cum ar fi regim de exploatare, km intre regenerari, timp si cantitate soot dupa finalizare) ? 

 

         La mine de exemplu, cu generatia 2 de DPF am asa :

    

          - regim urban / distanta intre 150 si 250 km / timp : 20-25 minute in trafic / dupa raman cu min 7-8 gr in filtru

          - regim mixt/extraurban / distanta intre 300 si 400 km / timp : intre 10-14 minute la turatie constanta / dupa raman cu maxim 5-6 gr in filtru 

         

Golf 6 GTD

- regim mixt / distanta intre 400-420 km / timp: 10-15 minute la turatie constanta, treapta a 3-a sau a 4-a (cat de mult se poate, in functie de trafic) / dupa raman cu maxim 5.5 gr in filtru

De cand am luat masina din septembrie 2020 am bagat pe tel aplicatia vag dpf si urmaresc des ciclurile de regenerare, dar se mai intampla sa uit dar mi-am format un reflex  inainte sa opresc motorul sunt atent la turatia la relanti, daca arata consum mai mare de 0.5 l/h ies afara si verific daca au pornit ventilatoarele sau dau drumul repede la aplicatie sa vad daca e regenerarea pornita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minute în urmă, florilar1 a scris:

La resetarea valorii de “oil-ash” (DPF presupus nou), daca ECU vede o variatie de presiune diferentiala pe DPF alta decat ar trebui sa fie ca in cazul unui DPF nou, nu reseteaza si soot mass calculated, ba chiar mareste rata de crestere a soot mass calculated (nu se stie de ce, posibil o masura antipacalire din soft).

 

           Asta ar explica regenerarile dese pe care le constata cei care au curatat dpf-ul si au resetat cenusa.

 

52 minute în urmă, florilar1 a scris:

Daca valoarea de la soot mass measured creste lent inseamna ca motorul functioneaza ok, indiferent de viteza de variatie a soot mass calculated. Intr-un timp mai lung pentru motoarele cu multi kilometri ar trebui sa scada treptat si viteza de crestere a soot mass calculated.

 

          Din pacate la mine cu aplicatia vagdpf nu vad "soot mass measured" (am rubrica de NOx, in fine) sa fac comparatia instant, in schimb cu vcds-ul am observat ca soot mass measured este mai mare decat soot mass calculated ,  a.i. pe la 20-21 gr incepe regenerarea de obicei ( s-a intamplat si peste 23, f rar la mers extern constant ). Nici presiunea diferentiala nu o vad, tot cu vcds-ul aveam in jur de 8 hpa la ralanti.

 

          Ori asa e managementul, ori am mici probleme cu incarcarea DPF-ului, ori am ajuns "paranoic". Tind sa cred ca ultima 😨.

 

@florilar1 multumim de info. Esti foarte pasionat de motoarele astea 😋

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care aveti vagdpf pe tel cum faceti sa vedeti in loc de Nox sulfur charge,soot mass measured?? Am tot incercat dar nu gasesc o setare in aplicatie sau sunt noob.

Screenshot_2021-07-31-14-13-51-815_com.miui.gallery.jpg

Modificat de flavius1611
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Îmi poate spune cineva dacă este în regula?În special la presiune,am impresia ca se încarcă prea repede filtrul. 

20210818_165325.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flavius1611 nu facem nimic. Ne uitam ca rața la bariera :))

 

                Bine ca poti vedea macar presiunea diferentiala, eu nici pe aia nu o vad in aplicatie.

                Tind sa cred ca in functie de ECU parametrii se afiseaza putin diferit, atat ca structura, cat si ca unitate de masura ( am vazut OIL ASH in grame sau ml ). Sau suntem la fel de noobi 😅

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva zile isi face regenerare sub 100 de km. Sa ma apuc sa sap pe la senzorul g450 sau sa o las in pace? Ce ma sfatuiti?

Screenshot_2021-08-19-07-39-55-367_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oras sau afara? 

Injectoare, lambda, clapete, G450. 

Sch motorina, uleiul daca are peste 7000km.

 

Sper sa fie una din astea. 

Monitorizeaza putin parametri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma ajuta cineva?oare trebui schimbat g450?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte mare presiunea pentru cei 76 km, e posibil ca motorul să nu funcționeze corect, mai ales că și consumul iese aproape 12L/100 km. Ar trebui verificate injectoarele, sonda lambda... În orice service ar trebui să știe ce au de verificat.

Vezi și pe grupul 13 care este corecția injectoarelor.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele au fost verificate,sunt ok,au o corecție mica.Nu am nici o eroare stocata,doar ca face regenerari cam dese.Cate o data se vede și fum negru ,puțin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare, sint motoare vechi, problematice, dpf functional pe astea, scad simtitor. 

Nu cred ca merita investit in reparatie motor. 

Ori dpf off, ori targ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

               Consumul este mare pentru ca motorul a functionat timp de 5 h pentru a parcurge cei 76 km (dupa cum reiese din poza) => o viteza medie de ~ 15 km/h. La viteza aia astronomica si 1.6 ele consuma peste 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina funcționează perfect,dar fumul ala ma pune pe ganduiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar trebui să scoată fum. Asta înseamnă amestec prea bogat în combustibil și ardere incompletă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca da fum la evacuare dpf e topit, fisurat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu da tot timpul fum,foarte rar,zici ca este fum de motorina nearsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandare pt curatat dpf , o firma profesionista , indiferent de pret ??!! Multumesc frumos!

Modificat de danielu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa înțeleg ca este normal sa mai facă asa din când în când?

On 23.08.2021 at 8:52, R Z F a scris:

regenerare

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin dupa un drum de Bulgaria.

Dupa cum vedeti valorile dpf sunt f ok.

Deci nu are nici o problema,doar ca nu i place in oras.

 

Screenshot_2021-08-29-15-49-37-441_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!