Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Timp pierdut inutil . Intretineti masina corespunzator si  enjoy ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect ce spui. Până acum nu am avut decât odată martorul dpf aprins, atunci când am urcat pe Ypsarion și nu știam mai nimic despre regenerarea filtrului. În schimb nu de puține ori am parcat mașina și am observat regenerarea după care am plecat la drum să termine așa cum trebuie. Mai sunt situațiile când iarna, datorită consumatorilor, stă mașina turată și nu știu imediat cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu e timp pierdut deloc,conteaza f mult sa monitorizezi direct activitatea regenerarii...ca doar nu stai cu vcds non stop in masina.

Desigur intretinerea este cel mai important lucru!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, EEXCALADE said:

Timp pierdut inutil . Intretineti masina corespunzator si  enjoy ...

Total de acord. Daca iti cunosti masina iti dai seama, mai ales in oras, cand face regenerare. La drum intins, sincer nu ma intereseaza cand isi face. Motorina si ulei de calitate, revizii la timp...si in rest sosele/autostrazi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult ca sigur ca multi de pe aici isi intretin destul de corect masinile. daca ar functiona ( daca! da? :) ) care e problema ledului si faptul ca te avertizeaza cand incepe regenerarea? cu ce deranjeaza? cu ce incurca? 

poate nu toti isi cunosc asa bine masinile, sau poate ca nu toti pot fi atenti tot timpul la regenerari. 

dau un exemplu ( absurd poate pentru unii ): esti pe centura orasului si te duci catre casa. de la iesirea de pe centura pana acasa, mai ai aprox 5min de mers. regenerarea incepe fix cand iesi de pe centura ( sau apropare la iesire ). la avertizarea inceperii regenerarii, pentru o regenerare cat mai buna, mai dai o tura de centura, pentru a putea face o regenerarea ok presupun, nu? ( adica la turatie, viteza pentru racire motor/dpf, etc ) in loc sa mergi pana acasa, cand parchezi sa vezi totusi ca turatia la relanti e ridicata, consumul instantaneu a crescut cu 0,2-0,3% si sa S/S e dezactivat... ( repet, in mers nu toti pot urmari tot timpul, sa nu pot fi atenti la toate detaliile tot timpul... ) si, ca sa nu opresti motorul, ori ii faci regenerarea pe loc ( nu e indicat ) ori te mai misti cu masina pana se finalizarea regenerarea ( dar o regenerare urbana nu e tocmai una corect facuta, da? :) ). deci, teoretic, nu era mai bine sa stii din timp cand a inceput, incat se te poti "organiza"/orienta catre un traseu adecvat efecturarii regenerarii in conditii cat mai bune?

aceasta... "carpeala" sau "romaneasca" cu ledul, parerea mea e ca ar fi trebuit implementata din fabrica, cu avertizarea inceperii si finalizarii regenerarii, gen martor galben pt regenereare si martor rosu cand chiar e o pb cu dpf-ul. dar nu cred ca s-au prea gandit nemtii ca TDI-urile lor vor imapanzi circulatia urbana de prin sud estul europei :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa-ti bati capul cu regenerarile ,softurile au fost gandite si pentru drumuri scurte.

Ai in bord martorul dpf care se aprinde cand isi rateaza mai mult de 4 regenerari .

Iti pot povesti multe despre dpf ,dar iti spun doar din experienta de propietar de tdi cu dpf de peste 10 ani ca niciodata nu am vazut acel martor aprins ,desi am circulat ani buni pe distante scurte si foarte scurte fara sa duc grija dpf-ului .

Intretine motorul si nici nu o sa stii ca ai dpf ! :icon_thumright:

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Nu vreau sa intru in polemica "ledului". Fiecare monteaza ce vrea pe masina.

@ska situatia descrisa de tine este una ideala...dar ce faci cand ledul se aprinde chiar in fata blocului? Sau la numai 2 min de casa? Nu tot iti reconsideri pozitia si continui sa finalizezi regenerarea?  Eu unul ma opresc aici cu aprecierile pro vs lipsa ledului. Drumuri bune tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi dacă văd că a început regenerarea nu mai intru printre blocuri, în parcarea aglomerată de la mol (și subterană), pe bac, garaj, ori altă situație, merg lejer pe drum lung, liber (cât se poate) până își face de cap. Sigur nu poți întotdeauna dar când se poate de ce nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pronetnu cred ca e cazul de polemici aici, discutiile se poarta civilizat :) 

perfect de acord si cu sesizarile tale, se aprinde ledul la 2min de casa, sau chiar in fata blocului... dar se aprinde totusi un martor care te avertizeaza ceva! poate nu esti atent, poate vorbesti la telefon, poate... sansa sa vezi un led aprins e mai mare decat a observa o turatie la relanti cu 100rpm mai mare ( poate cu timpul inveti si aceste lucruri, si pentru multi dintre voi poate e o rutina deja sa le urmariti ) dar ganditi va ca multi proaspeti posesori de TDI-uri ( sau de masini cu DPF-uri ) nu sunt obisnuiti cu "regenerarile"

nu cred ca aceste idei sau sugestii sunt obligatorii pentru cineva, dar daca ar functiona, de ce nu?

parerea mea e ca mai bine previi, decat sa "tratezi".

unii spuneau si ca in regenerare, in D schimba mai sus. eu unul de exemplu n-am cum sa observ aceste lucruri, pentru ca tin cutia in S tot timpul, tocmai pentru a nu-mi omori motorul/egrul/dpful/la 1100rpm in treapta 4-5-6-7...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot timpul in S , omori cutia prematur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu omori nimic daca mergi in D. Nu protejezi nimic cu asta. 

Folclorul e mare.. asa ne place noua.

Cunosc masini scoala de soferi cu 500k km pe bord.. dpf activ.. egr si toate cele functioneaza  corect.

Conteaza mult intretinerea .. calitate ulei/combustibil si o data la saptamana sa faci un drum exterior de 40.. 50km.

Ledul ar fi o treaba buna.. camioanele mari te atentioneaza in bord prin mesaj cand regenereaza. La astea mici nu au considerat necesar.

 

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pronet nu am reusit sa observ niciodata cand face regen, nu stiu ce inseamna "daca iti cunosti masina observi"... in oras mai ales, un LED indicator ar fi excelent. Cand ma duc undeva unde am treaba, numai sa stau cu ochii pe turatie sa vad daca e mai mare nu imi amintesc... dar un indicator ar fi clar vizibil si as tine macar motorul pornit. Mi s-a intamplat sa opresc motorul si sa constat ca ventilatorul sta pornit, probabil incepuse o regen dar nu observasem

@powershot dar daca mergi in S, omori ceva? In D si mie mi se pare mult prea subturata (1200 rpm in general). Parca EGR ul se si inchide la turatie mare/sarcina mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, calin.g said:

Tot timpul in S , omori cutia prematur.

De ce omori cutia? Ce pateste daca merge la 1750-2000rpm, in loc de 1100-1200rpm, sau daca schimba mai sus decat softul lesinat gandit pt D? 

Modificat de ska
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chitu daniel

cu respect,am reusit sa fac cateva poze.ieri si a facut regenerare acum arata asa,am gasit in actele masinii o lista service unde la dpf scria reset...am pus masa cenusa conf km cititi din ecu..va foarte multumesc,passat b6 2007

DSC00825.JPG

DSC00826.JPG

DSC00823.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

In 50 km s-a incarcat deja cu 35%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chitu daniel

Se incarca repede....mama masii....si motorina euro5...dar niciodata la regenerare nu scade mai jos de 13%.. acolo se opreste ...

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la regenerare,mie unu mi se pare destul de simplu sa observi acest lucru.In primul rand mie imi sta turata la ralanti pe la ~1100rpm si ca sa fiu sigur ca,chiar este in regenerare deschid geamul si ating oglinda,foarte simplu.Mai bine prefer asa decat sa-mi trag becuri prin masina.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu va obliga nimeni sa va puneti becuri in masini sau in oglinzi.

Unele au deja beculete/leduri/sau ce or fi, pentru blind spot detection. Lucru pe care multi il gasesc util in trafic. Eh, acelasi lucru ar fi si cu LED-ul pentru regenerare, nimic mai mult.

Eu prefer sa fac orice altceva decat sa stau tot timpul cu ochii atent pe turometru sau pe consumul instant sa vad daca se regenereaza sau nu. As prefera sa am un martor vizual care sa ma avertizeze de acest lucru, cand a inceput regenerarea. Dupa acees, stiu eu ce am de facut :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E..hai sa nu comparam blind spot detection cu un led AM pus in oglinda. Fiecare face insa cum vrea. Spor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cine crezi ca sta cu ochii tot pe turometru ca doara nu-i bomba cu ceas.?Dar da metoda cu un bec aprins probabil este mai comoda.Fiecare alege cum crede de cuviinta.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am avut regenerare. Oglinda era rece asa ca nu stiu ce sa zic. Cod motor DCXA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu ai uitat incalzirea pornita pe oglinzi??.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact @powershot ai punctat foarte bine. Am verificat sa fie oprita! In rest 232 de km de la ultima regenerare, 100% oras si drumuri scurte, SS off. Am scris mai sus ca folosesc aplicatia Vagdpf pe care o recomand cu incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc apk. 

Mai am putin si verific si eu oglinzi si luneta.. dar cred ca raman reci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aș prefera să nu ai dreptate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!