Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

cateva?si munca colegilor?toata lumea vrea informatii fara sa miste un mouse!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am o skoda Octavia din 2011, 2.0 tdi cod motor CFHC. Marțea trecută am fost la Roman să-mi schimb soft-ul mașinii, deoarece a avut soft de dieselgate (9978) și când am venit acasă (vreo 50km) mașina a început să-și facă regenerare și am zis sa merg cu ea ca să-și termine, dar fără niciun rezultat, sâmbătă când am mers cu mașina s-a aprins și martorul dpf în bord, dar dpf-ul este doar la 60% și masa măsurată fiind de vreo 20-21. Problema pe care o am eu este, de ce interiorul filtrului se face rosu doar când accelerez, iar când merg constant nu se face rosu, dar mai sunt și momente când temperatura de dinainte de filtru scade. Ce ar trebui sa fac sau sa schimb? Valorile de la injectoare par în regula, doar injectorul 2 având doar 0.80 și restul 0.50 sau 0.60

Mentionez ca mașina are turbina schimbata în Germania (asta a zis fostul proprietar), iar când am cumpărat-o avea tablita și mufă scoasa la egr. A, și timp de 1500km nu și-a făcut de loc regenerare. 

Screenshot_20241216_131707_com.android.gallery3d.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce ai renuntat la softul de dieselgate? du-te si pune-l la loc... 

Fara EGR functional, modelele astea nu isi fac regenerare. Si daca il anulezi din soft la fel, nu se mai ridica temp gazelor... 

 

trebuie sa vezi ce s-a intamplat cu EGR , daca acum functioneaza.. si sa lasi softul Dieselgate

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai când am fost să-i fac soft-ul i-am spus băiatului care e toată treaba și a zis ca dacă a fost mufă scoasa automat era egr off și din soft și dacă îl pun pe cel fără dieselgate sunt șanse sa apară eroare pe egr (posibil a fost anulat din cauza ca s-a stricat), dar nu a apărut nici o eroare și pe vcds apare ca e funcțional. Am zis să-i scot soft-ul de dieselgate, deoarece el îți face regenerari mai des și îți pune o presiune mai mare pe egr și dpf. Acuma in legătura cu problema mea, ce as putea sa schimb? Am cumpărat senzor de contrapresiune nou pe Bosch după cod pe care urmează să-l schimb ca să vad dacă e vreo diferență. 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza ce soft ai pe masina, EGR anulat din soft se poate la oricare

nu cred ca ai ce sa faci cu senzor nou, problema pare a fi la DPF

 

trebuie sa iti diagnosticheze masina cineva priceput din zona ta .. ia legatura cu colegul Eexcalade

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Am un Passat B7, 2.0 TDi, 170 cp, cod CFGB. Are 300k km si se tot incalzeste filtrul de particule (simptom mai vechi, cam de 2 ani), probabil de la distantele scurte facute (chiar daca motorul il las pornit mai mult inainte sa plec). Am impresia ca nu isi face regenerarea cum trebuie (timpul prea scurt, chiar daca nu o opresc imediat). Am facut o scanare cu VCDS-ul si am obtinut urmatorii parametrii din imaginea atasata. In afara de soot mass calculated care ar trebui sa fie pana in 30 g si mass measured care trebuie sa fie apropae de 0 (dupa tutorialele vazute pe internet) nu stiu cum sunt ceilalti parametrii sau ce ar trebui sa mai urmaresc la ea. Am achizitionat o spuma si aditiv pentru curatre DPF, dar am citit (tot prin tutoriale) ca nu ar fi recomandat sa le bag daca filtru de particule nu este "incarcat", deoarece ar putea ataca si filtrul, nu numai cenusa depusa. Vroiam sa va intreb daca parametrii acestia sunt ok sa mai faca o curatare cu acesti aditivi sau sa o lasa asa? Multumesc!!

20250122_192855.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,pune si valori cu presiunea diferentiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, R Z F said:

salut,pune si valori cu presiunea diferentiala

Sti cumva ce coduri are? Sau trebuie sa caut si bifez in lista Particle filter; difference pressure? Imi mai aparea la un anumit timp (doar cand parcam masina) eroarea 7934 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit P2563 00 [032] - Implausible Signal. A fost schimbat actuatorul de la turbina si calibrat (la mecanic) si apoi acel solenoid de control al presiunii din turbina (N75). Numai ca acel solenoid (nou, OEM) pus pe maisna nu functiona. Intra il limp mode si nu mai tragea masina. L-am pus inapoi pe cel vechi si mi-a mers, numai ca imi apare aceasta eroare dupa un timp, ceea ce cred ca ar fi un contact sau un alt senzor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La presiunea diferentiala am 8 hPa, dupa un drum mai scurt cu masina (~2 km). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/23/2025 at 12:27 PM, cristy2me said:

A fost schimbat actuatorul

Verifica daca a fost reglat corespunzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, cristy2me said:

La presiunea diferentiala am 8 hPa, dupa un drum mai scurt cu masina (~2 km). 

posteaz-o impreuna cu celelalte valori,individual nu spune mare lucru,de ce? e bine de stiut aceasta valoare e la relanti/in turatie,ce temp avea motorul,inainte sau dupa regenerare,la cati km/timp dupa regenerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, R Z F said:

posteaz-o impreuna cu celelalte valori,individual nu spune mare lucru,de ce? e bine de stiut aceasta valoare e la relanti/in turatie,ce temp avea motorul,inainte sau dupa regenerare,la cati km/timp dupa regenerare?

Aceasta este cea de-a doua poza, dupa inca 90 km, in care nu si-a facut regenerare. Aici am facut cam 2 km cu masina, motorul era pornit de ceva timp, iar temperatura lui ajunsese la 90. In prima poza cu valoriile inregistrate, am mers cam 30-40 km. Valoriile au fost inregistrate numai la relantii ~ 800 rpm. Mai am nevoie si de alte valorii (spre exemplu de luat in mers)? Multumesc!

20250125_103426.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/26/2025 at 10:40 AM, EEXCALADE said:

Verifica daca a fost reglat corespunzator

Stii cumva cum se poate face aceasta verificare, pe VCDS? Din ce am observat, doar cu o pomapa de verificare a presiunii (asta pentru a observa daca tine membrana) sau daca e pusa tija actuatorului la semn. Am gasit pe acest link o metoda de a afla valoriile https://www.ttforum.co.uk/threads/dpf-fault-009571-g581-problem-scan-included-dash-lights-on.2025085/, dar nu stiu cat de corecta este. Ms!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai intalnit cineva situatia ca martorul de DPF sa se aprinda scurt, in timpul mersului, doar pentru 3 secunde?

In acea zi masina incerca sa faca regenerare pentru a 3-a zi la rand (in primele doua am avut drumuri mai scurte, iar a treia zi situatia cu martorul aprins scurt s-a intamplat cam dupa 20 de minute de mers). Se mai intampla sa incerce repetat o regenerare cand merg putin, nu a fost nimic special. Ziua urmatoare a mers normal. Regenerarile le face singura, nu am avut acest martor aprins niciodata. Singura piesa schimbata a fost senzorul de presiune diferentiala (piesa cu doua furtune si mufa de sub capota), acum 7 ani. 

Am pus un VCDS, erori nu sunt, numarul de km de la regenerare si statusul au confirmat o regenerare incheiata recent. Ce am mai vazut ar fi

  IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 59.8816326 g
  IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 11.28 g
  IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 0.06 g

Exista o valoare maxima pentru cenusa la care ar trebui schimbat/curatat DPF? sau se schimba/curata cand nu se mai poate regenera?

Octavia 2 2010 FL DSG 1.6 TDI 105CP CAYC, 197 000 km

 

 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash la 80g inseamna DPF colmatat. Tu ai 59.8g dei inca ar trebui sa fie ok.

 

Ce valori avea presiunea diferentiala dupa regenerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/27/2025 at 11:50 AM, EEXCALADE said:

0.760v la -0.75 bar 

Am incercat sa intru pe VCDS (vers. 22.10) la Turbo Charger Boost Control Solenoid (G581/N75) Adaptation, dar nu am reusit. Imi apare fereastra din imagine, in care nu gasesc aceasta optiune. Intru pe Select module / Engine/. Aici nu pot selecta 04 - Basic Settings, ci doar 08 Meas. Block si imi apare fereastra atasata. Exista o alta "scurtatura" care ma poate duce la functia de aflare a parametriilor de la Turbo Charger Boost Control Solenoid?

MS!

20250129_190850.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adv.Meas.Values - aici gasesti 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!