Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

ambele sunt de fapt cenusi...

 

Singura diferenta este ca cenusa de carbon ( soot sau carbon mass) este combustibila si se arde la regenerare

cenusa de ulei ( oil ash) este un parametru calculat de ECU dupa o formula ( x grame / 1000 km) si nu se arde/curata la regenerare.

la auto care consuma ulei mai mult decat normal, parametrul nu va putea fi estimat corect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc foarte mult !

 

Pentru a reduice oil ash am montat un catch can suplimentar (știu ca mai are un epurator in capacul culbutorilor) astfel incăt intră aerul uscat in admisie.

Am pus un furtun transparent sa mi confirme "curățenia" aerului.

 

Totuși, doi mecanici, pană acum m au atentionat să dau jos epuratorul deoarece nu se mai ung supapele din amisie.

Voi ce părere aveți ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le spui sa mai invete

la motoarele pe benzina, la care supapele nu numai ca NU sunt unse, mai sunt si spalate cu benzina, ce ar trebui sa facem? 

 

uleiul pe supapele de admisie nu unge, ci creeaza probleme sub forma de calamina (ulei pe metal incins = calamina)

 

Oricum consumul de ulei prin epurator este neglijabil cand acesta functioneaza corect

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor folosesc aplicatia full VAGDPF impreuna cu un Konnwei 902 prin bluetooth si de la ultimele update-uri alea aplicatiei primesc erori continue la sincronizare "data reading status" cele doua sageti in forma de cerc sunt verzi dar pentru fractiune de secunda "clipeste" si incepe sa creasca numarul de erori.

Sa fie interfata pe duca?

Ceva pareri va rog.

 

Atasez o poza de exemplu (poza gasita pe google).

err.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact așa pățesc și eu.

Dar... totuși îmi afișează corect toate informațiile din toate căsuțele...

Cred că e un bug al aplicației.

Așteptăm să vedem dacă au mai pățit și alți colegi așa ceva.👍

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta n-am specificat, valorile le afiseaza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca ai codul de motor in lista de ECU. Citisem ca aplicatia nu are toate codurile de motor existente.

 

       La mine se intampla asta cand selectez alt cod de motor ( o fac intentionat, pentru a putea afisa "soot mass measured" ), atunci se umple de erori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de motor este in lista (CFFB).

 

Si oricum e selectat read from ECU si nu am umblat niciodata la setarile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi a fost un alt update. Erori nu mai apar, dar tot asa clipeste cu rosu cercul cu sagetile. 

 

Deci erorile erau cauzate de aplicatie. 

Screenshot_20241018_131306_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu ai activata optiunea "speed up data reading". Mie de la aia imi vin erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,ce obd gasesc sa pot vedea  valorile filtrului de particule  la un b6 cod motor cbac ?  Am incercat obd 2 cu programul vag dpf si nu merge pe cbac doar pe cbab . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu contează adaptorul ci aplicația să suporte codul tău de motor. Car scanner este o altă aplicație, mai complexă, dar îți poate arăta parametrii dpf dar nu așa cum apare în vag dpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, salut.

Detin un passat cc 2010, 2.0 tdi 140 cp, cod motor CBAB.In urma cu ceva timp m-am confruntat cu cateva mici mari probleme.In primul rand, la relanti motorul balbaia destul de tare, balbait spre un mucit si la plecarea de pe loc motorul murea daca nu o ajutam din acceleratie (dsg).Am fost direct in service, la constatare asa zisi mecanici au tras drept concluzie ca am presiune mare in dpf si singura solutie e sa-l trimit la curatat si problema se va rezolva.Nu a fost asa, masina s-a intors in service unde a fost supusa regulii "o luam prin eliminare".A fost curatata clapeta egr, schimbat senzorul de presiune, regulator de presiune de pe rampa, niciun efect.Dupa 2 saptamani am reusit sa dau de un om capabil si am achizitionat un regulator de presiune bosh din dezmembrari si problema cu balbaitul a disparut.

Insa, alte probleme au aparut.

1.Inainte de schimbarile astea, evacuarea mea era curata, niciun fir de funingine, acum este complet neagra.Precizez ca este funingine uscata.

2.Masina atat la relanti cat si atunci cand accelerez, scoate fum alb zic eu, nu abur, plus ca e foarte intepator la nas. ( https://www.youtube.com/shorts/VLhxgjs3Tek?feature=share

3.Cand ii dau cheie indiferent ca la rece sau la cald masina porneste mai greoi, nu mereu. ( mi se intampla si dupa alimentare, nu stiu daca are sau nu legatura.

 

 

Tin sa precizez ca am curatat galeria de admisie unde nu aveam chiar asa multa depunere (m-am confruntat cu eroape p2015 parca, checkengine aprins)

 

Cei care va confruntati cu ce am scris mai sus sau aveti habar cu ce pot incepe sa verific si sa solutionez, va rog sa va dati cu pararea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NWA Nu mai posta aceeași problema pe mai multa topic-uri. Am adus postarea aici pentru că pare să aibă legătură mai mult cu DPF. Poate avea legătură și cu partea de injecție, daca colegii vor sugera asta o să il mut in topicul potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, observ în ultimul timp că își face regenerare foarte haotic, și mult prea des, am pățit să  între iar in regenerare si după 2-3 km. Nu se aprinde nici un martor și motorul merge perfect.

În aplicația vagdpf observ niste valori foarte ciudate, mă poate ajuta cineva sa identic problema sa vad cauza? Nu îmi dau seama daca este filtrul dpf înfundat sau am vreun senzor defect. Atasez doua poze, una un mers și una la relanti.

 

Screenshot_2024-10-30-20-13-02-28_bd01f1b74bf65d94a13b86dc040ab3dc.jpg

Screenshot_2024-10-30-20-12-37-99_bd01f1b74bf65d94a13b86dc040ab3dc.jpg

Modificat de Blazer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,VW Passat B8 2016 1.6CR 120cp motor DCXA 240000km ,masina avea radiatorul egr infundat si dadea eroare dpf a fost dusa in service sa curatat radiatorul egr ,admisia,inlocuit cartus dpf,reconditionat turbo,schimbat capac culbutori cu valva pcv.

De atunci masina face regenerari la maxim 100km mers extra urban ,soot mass masurata creste foarte repede(0.01g/km) si depaseste soot mass calculat ajungand ca la 40-50% incarcare soot mass masurat sa fie 21g si soot mass calculat 7-8g iar apoi sare la 23g si incarcarea pe filtru sare la 100% si porneste regenerarea.

Am banuit senzori de presiune diferentiala (are 2) si i-am schimbat dar problema aramas la fel ,dupa regenerare soot mass masurat scade la -12g iar presiunea diferentiala este 5 dupa 40km soot mass masurat este 16g si presiunea 14 la relanti.

Se infunda asa repede DPF-ul aftermarket sau este alta problema de soft?

Imaginile sunt de astazi ,a facut regenerare am schimbat senzori si am luat-o la proba,ce am observat soot mass masurat nu se modifica la relanti dar daca accelerezi putin incepe sa creasca repede se vede in poza cu 44km de la ultima regenerare559932311_WhatsAppImage2024-11-02at15_29.57_3fa1f2e5.thumb.jpg.696bdf18719bf65481e544a9d2b35f4b.jpg1299874099_WhatsAppImage2024-11-02at15_29.42_b8122584.thumb.jpg.48e2c77d8f2f7b724839a2c111fd7953.jpg771221940_WhatsAppImage2024-11-02at15_29.57_6e2c8904.thumb.jpg.8af1d1669269d50ea8f09575f4c1a552.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut o scanare și am găsit această eroare. Știe cineva ce e de făcut?

IMG-20241103-WA0001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te duci la reprezentanta sa vezi daca ai o actiune de resoftare calculator motor

( asta in cazul in care n-ai fost demult prin reprezentanta)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneti-mi va rog, e normal sa nu am senzorul 2 de temperatura de pe DPF activ (motorul este CFFB) ?

Culmea e ca nu am nici o eroare pe motor, dar ma termina o problema mai veche de care nu scap deloc de câțiva ani: îmi întrerupe în mers când sunt fix la 2000 rot/min în treapta 4 de viteza. 20241103_184727.thumb.jpg.3253c99b6cbf6c32b2dd952bc41b564e.jpg

Modificat de mciobanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. Am un Touran 2.0 BMM 2008, si dupa niste aventuri in care nu stiam "de ce nu trage" am pus un tester Delphi pe ea si am verificat filtrul de particule.

75g carbon in filtru de particule, 7.65 (nu stiu ce unitate de masura este) presiune in filtru. E mort? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!