Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Mersi pentru raspuns!

 

Cum adica am un dpf plin? Daca este plin cum se face ca functioneaza foarte bine? Cand ar trebui sa imi fac griji despre functionarea lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica cum adica?

Oil ash residue 72.11g - atat contine filtrul

Oil ash limit 70g. -asta e limita maxima

 

Daca erai neamt, asta era momentul sa schimbi dpf-ul. Daca masina merge ok, bucura-te de ea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Masina functioneaza ok. Nu mi s-a aprins niciodata martorul de DPF in bord. Oil ash residue este calculat de ceva senzor?  Si cum se poate ca masina sa functioneze bine daca dpf-ul este plin? Imi cer scuze daca intrebarile sunt stupide insa subiectul ma depaseste total si imi doresc sa aflu mai multe despre el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea se depășește,  fara probleme, de regula. Carburant bun, ulei bun, la timp...totul o sa fie ok.

Este o formula de calcul pe care ecu o foloseste, in estimarea acestei valori...nu e un singur senzor, care sa fie defect si sa iti arate eronat...daca la asta te gândești. 

La km pe care ii are masina, cantitatea corespunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, F l o r i n a scris:

Valoarea se depășește,  fara probleme, de regula. Carburant bun, ulei bun, la timp...totul o sa fie ok.

Este o formula de calcul pe care ecu o foloseste, in estimarea acestei valori...nu e un singur senzor, care sa fie defect si sa iti arate eronat...daca la asta te gândești. 

La km pe care ii are masina, cantitatea corespunde

Exact asta credeam! Ca este un senzor care este posibil sa imi arate eronat. Deci ecu foloseste doar o formula de calcul, valorile reale pot fii mai mici sau mai mari. In acest caz nu o sa imi fac prea curand griji cu privire la DPF. 

 

Multumesc pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aproape 300.000 km...grijile nu o sa vina nici foarte tarziu ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prbl pot aparea oricand, dupa ce ai peste 70 gr in dpf. 

Stiu Golfuri scoala cu 700k km si dpf cu durata depasita f mult care functioneaza ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, powershot a scris:

Prbl pot aparea oricand, dupa ce ai peste 70 gr in dpf. 

Stiu Golfuri scoala cu 700k km si dpf cu durata depasita f mult care functioneaza ok. 

Interesanta treaba :) posibil sa influenteze asta si stilul de condus. Eu incerc sa merg cat mai turat cu masina si nu ma intereseaza consumul. Probabil din aceasta cauza inca nu am probleme cu DPF-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

las și eu câteva valori ale dpf, golf 7 variant 2.0 tdi 150 CP din 2014 cu 228.000 km

IMG_20210923_101041_edit_975190855373592.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, mastanadrian7 said:

Interesanta treaba :) posibil sa influenteze asta si stilul de condus. Eu incerc sa merg cat mai turat cu masina si nu ma intereseaza consumul. Probabil din aceasta cauza inca nu am probleme cu DPF-ul.

Nu, inca nu ai deoarece nu ai.....nu e o problema si nu e important numai cum se conduce acum ...ci si cum o intretii, ce motorina alimentezi. Mai ales sa o lasi sa isi faca regenerarea cand o apuca....sa o finalizeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

image.thumb.png.d90baa03f2bce9045fa604371717975e.png

Salut colegii, cum sunt valorile? 

De la un timp masina pe loc sta turata la 1000 de ture (des, o data la 2-3 zile), daca o accelerez scoate fum, o las sa mearga si la un moment dat se tureaza singura 1200-1300 ture si relantiul revine la 900. Cand se intampla asta nu isi face regenerare, astazi dupa ce a facut asa am pus testerul pe ea si valorile sunt cele din poza, circul majoritare extraurban. Este filtrul pe duca? 1.6 TDI CAYC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit o anomalie in resetarea originii curbelor SMM si SMC cand se schimba valoarea OIL-ASH din "Particle filter initialization". Ma intereseaza daca printre cei care au curatat DPF, aveau senzorul de presiune diferential ok, injectoarele ok si au pus valoarea de 0 la OIL-ASH mai tin minte dupa ce parametru declansator isi facea DPF regenerarea mai repede - dupa soot mass measured sau calculated?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.09.2021 at 10:21, F l o r i n a scris:

Nu, inca nu ai deoarece nu ai.....nu e o problema si nu e important numai cum se conduce acum ...ci si cum o intretii, ce motorina alimentezi. Mai ales sa o lasi sa isi faca regenerarea cand o apuca....sa o finalizeze.

Masina primeste ce are nevoie la timp, uneori mai repede decat este recomandat. Alimentez exclusiv de la MOL doar si numai cu motorina standard.  

Tu cu ce motorina alimentezi si de unde ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorina e discutabil - eu MOL si OMV, aditivata din cand in cand. important e sa alimentezi de la o statie de unde ai alimentat de mai multe ori si stii ca nu sunt probleme - sa fie cu mizerii, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/27/2021 at 4:12 PM, florilar1 said:

 dupa ce parametru declansator isi facea DPF regenerarea mai repede - dupa soot mass measured sau calculated?

In cazul meu, CGLC predieselgate 2906, Quattro + stage 1, dupa Soot Measured isi face regen atat inainte, cat si dupa curatare, atat cu Oil Ash la 0 cat si la 0.15 litri - valoarea conform km masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1Păi nu stiu exact daca la asta te referi, însă, dupa regenerare,  la mine calculated se duce pana pe la 5.5g, iar measured pana la maxim -0.61g. Până ajunge calc. la 9-10g, ajunge si measured tot cam la 10, iar apoi measured depășește calculated, pana pe la 22-23g measured si undeva la 15-18 calculated cand pornește regenerarea. Apropo, ce parere aveti de schema asta: in ultima vreme, cand isi face regenerare si sunt nevoit sa o opresc, o turez pana la 2500 rpm si iau contactul in ideea in care dupa oprirea injectoarelor, motorul mai face cateva rotații in plus  incat sa evacueze motorina in exces din cilindri si astfel sa se scurga cat mai puțina in baie. O avea vreun efect benefic?!?!🙄😅

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am o problema si nu stiu cauza... am  un golf 6 2.0. 140 cp. Cu VAG DPF "supraveghez" filtrul. Problema cea mare la mine e urmatoarea: cand regenereaza filtrul scade pana la 25% pana pe la 5,ceva scoot mass calc.(g) ,dar problema cea mare e cand se incarca, incarca 55%,56%,57%,58%,59% (undeva la 15 scoot mass calc.(g) iar cand trebuie sa urmeze 60% sare direct la 100 % undeva la 24-25 scoot mass calc.(g). Aveti idee cam care ar fi cauza? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragosvd cel mai probabil ajunge soot mass measured la valoarea de 24, moment în care se copiază și la soot mass calculated și implicit se declanșează regenerarea.

 

Cu aplicația vagdpf ai posibilitatea sa vezi și soot mass measured? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,imi arata. soot mass measured cred ca imi urca pana la 24 cand e 60% incarcat. Din ce cauza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti vedea SMM.

 In funcție de soft, poate sari cantitatea de smc la 24 gr, cand ajungi la 750 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am un Tiguan CFFB in ianuarie la o diagnoza dpf era la 27,7 incarcat km 67400 acum arata 34,8 la 86200km, in 19000km a luat 7,1 gr ce parere aveti se incarca cam repede deja este la jumatate din cantitatea maxima inseamna ca la 150000km este dus? masina are soft TCM este dsg 7 .Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un soft tuning grabeste incarcarea dpf. Depinde cum conduci. 

Daca reusesti sa ti temp in dpf peste 300 grade, incarcarea e mai mica, soot se arde. 

Soft dieselgate ai? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 powershot,da a avut dieselgate dar a fost inlocuit cu unul mai vechi si dupa au facut soft tuning.

De condus mai mult urban .merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@philip67si la b8 ul meu e aceeasi problema. mersul in oras incarca foarte repede dpf ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!