Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Adrian... fiecare crede ce vrea. Parerea mea e ca dauneaza. Motorul a fost conceput pt softul original din 2010.

In vest.. dupa resoftare iti sch gratis injectoare pompe egr timp de doi ani. 

Oare de ce? 

Nu ma mai obosesc sa tot scriu pe aici.. vad ca bat tastarura degeaba. 

Vad ca eu sint singuru fraier care va tot lamureste ce si cum. 

Mie imi convine sa se strice... am de lucru. 

Concluzie:umblati voi asa 1.. 2 ani cu dieselgate.. apoi plangeti. va aici de tot felul de probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Gelu said:

timpul si consumul de la ultima regenerare sunt foarte apropiate de valorile tale.

Sint mari diferente totusi:

- tu ai parcurs 270km si ai doar 12gr soot, adica erai pe la 55% incarcare (regenul porneste in general pe la 23gr soot)

- el a parcurs 260km dar are 21gr soot, adica era pe la 95% incarcare

18 hours ago, Daniel 96 said:

iar in realitate sa aibe cam 330.000km.

asa este, asa rezulta din calcule, cam 350.000 km reali

Atasez un tabel cu cifrele stranse de la mine si de la voi, din care putem sa ne facem o idee mai rapid asupra nr de km versus incarcare DPF

dpfStats.PNG

6 hours ago, adrian001 said:

Eu avut dieselgate pe 2.0 TDI si nu am observat nici o schimbare in afara de regenerarile mai rare acum. 

sint in aceeasi situatie cu tine, si constat ca si cu si fara dieselgate regenurile pornesc tot la 23gr soot.

nu as putea deci spune ca sint mai dese sau mai rare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, regenerarile pornesc la acelasi prag, dar incrementarea valorii se face mai repede dupa alt algoritm. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator Deci ar trebui sa ma astept sa am probleme cu filtrul corect?

Sau diferenta dintre intervalul in care isi face regenerare la mine si la colegul, e dat de softul dieselgate?

Sau sa fie din cauza ca mi-a  picat turbina acum 500km, si sa-si faca regenerarile mai des o perioada?


Oricum, DPF-ul ce a mai ramas sa-mi faca probleme, ca in rest, in nici o luna, le-am avut pe toate :))

Modificat de Daniel 96
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/16/2019 at 4:31 PM, lupo_bv said:

ssp 336

DPF cu aditiv

SSP_330

le-am citit, destul de interesante, totusi sint cam vechi, din 2004 practic, pe cand era in vigoare Euro3 si Euro4 era "in the future".

La un moment dat zic ei "At an average fuel consumption, the effective service life of the particulate filter is 120,000 km. If fuel consumption is increased, the diesel particulate filter's service life will be reduced, making it necessary to exchange the filter at 90,000 km."

Din ce am calculat prin tabelul de mai sus, viata unui DPF este acum oficial minim 240.000km.

Regenerarea pasiva insa nu se face la 300 grade, ci la 350-500 spun ei, care este temperatura atinsa "pe autostrazi". O sa mai monitorizez cu Vagdpf temperatura cand oi mai ajunge pe autostrada, la 130km/h (viteza legala), insa m-as mira sa atinga 350-500. In romania mai greu cu regenerarea pasiva din cauza lipsei autostrazilor.

Mai e o informatie interesanta acolo: "During regeneration, the tiny particles of carbon stored in the particulate filter are burnt off. This occurs every 500-700 kilometres, depending on the way the vehicle is driven, and lasts about 5-10 minutes. There are no signs to the driver that regeneration is occurring."

Avem colegi insa care spun ca au depasit 700km (mie nu mi s-a intamplat din pacate). 

De asemenea, si eu si altii am raportat regenerari pornite pe loc, la relanti, cred ca softul si DPFurile actuale nu prea mai sint in totalitate in acord cu documentele astea din 2004-2005 (14-15 ani diferenta).

 

 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de 700, s-a regenerat pe la 768:

i6cirt.jpg

1.6 CAYC, 2012, 124000km, soft 9973, stage I, 140 CP.

Modificat de CristianH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa spui ca acum 4800 km aveai 180 ml, iar acum ai 189? Te intreb daca stii care era valoarea acum 5000 km, nu cumva tot 180?

La motorul meu (CBAB) oil ash creste tot cu cate 9ml, dar la fiecare 13-14000 km (repet, in cazul meu). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/18/2019 at 7:26 PM, CristianH said:

Apropo de 700, s-a regenerat pe la 768:

1.6 CAYC, 2012, 124000km, soft 9973, stage I, 140 CP.

cum ai parcurs acesti km, in oras sau pe autostrazi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minute în urmă, Gelu a scris:

Vrei sa spui ca acum 4800 km aveai 180 ml, iar acum ai 189? Te intreb daca stii care era valoarea acum 5000 km, nu cumva tot 180?

La motorul meu (CBAB) oil ash creste tot cu cate 9ml, dar la fiecare 13-14000 km (repet, in cazul meu). 

În 4800 km, a crescut 9 ml, știu că încărcarea normala ar trebui să fie 1, 03 ml, la 1000km..deci mi se pare ca a crescut foarte mult in ăștia 4800km. Oare sa fie vreo problema cu turbina, am avut si cosum de ulei?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muale Din cate imi aduc aminte au fost drumuri consecutive Sibiu, Mures, Iasi. Ceva si prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din tabelul postat mai sus, daca limita de 0.175 litri se atinge cam pe la 250.000 km, la fiecare 100 km ar trebui sa creasca cu 0,7 ml sau 0,0007 litri

deci pe 5000km ai tai, cam 3,5 ml sau 0,0035 litri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. La mine limita e de 70 g, am acum 31 g la 125000 km. Ajung la 300000 km cu  DPF din dotare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti ajunge la 500k km. 

Depinde cum il expliatezi.....motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, CristianH said:

Interesant. La mine limita e de 70 g, am acum 31 g la 125000 km. Ajung la 300000 km cu  DPF din dotare?

Limita este 70g sau 0,175 litri

VAGDPF ti-ar raporta o incarcare filtru de 44% (am pus o sageata rosie cu campul care indica acest parametru)

Din calcule, rezulta ca ai ajunge la 100% sau 70g la 283000km (aprox)

Insa si dupa aia poti sa mai mergi cu el, din ce am inteles de la alti colegi. Totusi, am vazut ieri reclama pe FB la unii care curata filtre cu 400ron, nu e o suma mare, dar nu include demontarea si montarea fizica probabil

Ce tip motor ai? o sa incep un tabel si pt 1.6, si cu permisiunea ta, tu o sa fii primul :)

Se pare ca din cauza ca 1.6 are un consum ceva mai redus, filtrul duce ceva mai mult, cam 280.000 se pare, fata de 240.000 la 2.0 tdi (filtrul este identic la ambele motorizari)

 

vagdpf1.jpeg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am VAGDPF si bineinteles nici ELM. Folosesc VCDS. Cum scriam mai sus am motor CAYC 1.6 tdi CR cu stage I, am aproape 125000 km si cenusa 31 g. Regenerarile se fac la 350-500 km daca merg mai mult prin oras, am ajuns si la 760 cand am avut drumuri mai mult extra urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Puteti sa imi spuneti parerile voastre legate de starea DPF?

Am citit topicul si inca nu sunt total lamurit.

Skoda Octavia 3, 1.6 tdi 198 000km

Multumesc,

 

diagnoza DPF.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, aplicatia VAGDPF functioneaza doar la motoarele common rail afisate in aplicatie?In lista lor nu vad nici un cod motor P.D.Pe motoarele P.D Euro 4 nu functioneaza?

Motoarele listate in aplicatie sunt urmatoarele:

Engines supported:
DETA (2.0 TDI 190CV)
CRBC (2.0TDI 150CV)
CFHD (2.0TDI 143CV)
CUNA (2.0TDI 184CV)
CFFB (2.0TDI 140CV)
CFWA (1.2TDI 75CV)
CLHA (1.6TDI 105CV)
CXXB (1.6TDI 110CV)
CAYC (1.6TDI 105CV)(partially on Passat 3C MY10)
CAHA (2.0TDI 170CV)(beta, requires verification)
Tested by users:
CFGB(*), CFGC, CJCA, CRMB, CUPA, CUSA, CXFA, CAYB, CAYD, CRLB, CUTA, CFHC, CAGA(*), CSHA, CJCD, DFSB, CLAB, DFLA, DCXA, CFCA, CGLC, CFJB, CFHA, CRUA, DDYA, CXHA, DFFA, CRKB, DCYA, DFCA, CUUB, CGLB, CUAA, CUSB, CAPA(*), DFGA, DFSF, DFHA, CNHA, DGTE(*), CCWA, DGDA, DLUB, CJCB, DGTD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu bag mana in foc, dar din moment ce nu fucntioneaza nici pe cele gen. I CR, aproape sigur nu merge nici pe altele mai vechi. Merge doar pe motoarele care suporta protocolul UDS, adica motoarele produse undeva dupa 2011. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar din 2011.

Si acolo presiunea diferentiala nu prea merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, DannielC said:

Puteti sa imi spuneti parerile voastre legate de starea DPF?

Cod motor?

In imagine nu ai prins si presiunea diferentiala, dar avand in vedere ca la 200.000km ai doar vreo 55% colmatare filtru, stai exceptional de bine

Si e prima oara cand vad limita la 80grame... majoritatea afiseaza limita 70g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut. Am revenit din concediu unde am făcut aproape 2k de km și am monitorizat dpf-ul cu vag dpf. Mașina mea are softul dieselgate și nu am putut depăși 400km fără regenerare. Ce am observat în această perioadă:

- regenerarea pornită în deplasare, apoi continuată pe loc, nu se face până la capăt. Pornește imediat după începerea deplasarii autoturismului. Este posibil să fie o măsură de siguranță datorită temperaturii foarte mari (pericol de aprindere a vegetației dacă oprești pe marginea drumurilor neamenajate);

- nu funcționează întotdeauna ventilatoarele la oprirea pe loc a mașinii în timpul regenerării;

- se face regenerare și când ai tempomarul activ ori când cb-ul arată mai puțin de 40km autonomie;

- durata regenerării este mai mare în mers cu treapta a v-a de viteză pe autostradă (viteza maximă legală);

- pe autostradă, în anumite condiții..., a început regenerarea filtrului fără post injecție, fără ca acesta să îndeplinească condițiile de pornire a regenerării (grad de umplere, cantitate de cenușă...);

În speranța că nu am omis nimic, vă urez drumuri bune și fără probleme.

P.s. atașez o imagine cu valorile mele și mă gândesc serios la downgrade.

Era să uit. La mașinile fără soft dieselgate, regenerarea pornește când valoarea soot maas calculate ajunge la 24 ori 40?

 

Screenshot_20190724-142810.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, detinator said:

Cod motor?

In imagine nu ai prins si presiunea diferentiala, dar avand in vedere ca la 200.000km ai doar vreo 55% colmatare filtru, stai exceptional de bine

Si e prima oara cand vad limita la 80grame... majoritatea afiseaza limita 70g

Salut. Codul motorului este CLHA.

Acestea erau toate datele de pe display-ul testerului, cand am facut diagnoza.

De unde e procentul 55%?

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 24 porneste dar si mai repede. Depinde de conditii. Eu am facut downgrade imed ce am luat masina.

Fac 700..800km intre reg.

Iti recomand sa faci asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DannielC datele de pe displayul testerului? nu e un vagcom conectat la un PC? acolo iti selectezi tu datele care sa ti le afiseze.

daca 80g = 100%, atunci 44,8g = aprox 55%

se pare ca motoarele mai noi au limita 80g, vad in tabelul meu ca mai am un CUAA din 2016 cu 80g limita.

4 hours ago, nicusan said:

Era să uit. La mașinile fără soft dieselgate, regenerarea pornește când valoarea soot maas calculate ajunge la 24 ori 40?

tot 24. eu am facut downgrade si nu am observat mari diferente in bine, chiar din contra din anumite puncte de vedere.

vad ca VAGDPF nu afiseaza km din bord pe 1.6 CAYC... interesant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Xman_ghio
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!