Jump to content

S-a Blocat Geamul Din Dreapta!


marywss
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am avut si eu problema cu o clema rupta la macaraua de pe dreapta-fata. Aceeasi solutie: macara noua. Cand am montat macaraua noua a fost foarte greu sa prind niturile pop deoarece nu sunt din aluminiu, ci dintr-un metal mai tare, nu stiu exact ce. Am rupt un cleste de nituri pop in timpul operatiei :).

Acum macaraua merge, dar ce mi se pare suspect e ca geamul din dreapta merge mai greu fata de cel din stanga. Am lasat ambele geamuri jos si dupa aceea le-am dat drumu sa urce in acelasi timp. Geamul din dreapta urca de ~2 ori mai incet fata de cel din stanga. E clar ca macaraua din dreapta merge mai greu. Nu stiu din ce motiv: o fi motorasul mai slab, o intampina geamul mai multa rezistenta cand urca, nu stiu ce sa zic... sinele, cablurile, clemele sunt noi deci nu cred sa fie ele problema.

Sunt curios daca au si altii cu caroserie 1M (a mea e din 2001) aceeasi problema (dreapta merge mai incet decat stanga). Sau daca are cineva vreo banuiala care ar putea fi cauza.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marywss

    16

  • carceacristian

    6

  • kelu

    5

  • Iulian M.

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am aceeasi caroserie, si la fel am schimbat cu totul macaraua din dreapta. Ambele functioneaza la fel. Nu este normal ce ti se intampla. Eu zic sa mai desfaci o data si sa mai arunci un ochi la cum ai facut montajul. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marywss: Multumesc ca ai incercat si mi-ai raspuns :vwrullz:.

La montatul unei noi macarale, se ung cumva sinele? Daca da, cu ce? Eu nu le-am uns. Poate aici am gresit.

Week-end-ul asta nu am timp ca sunt plecat, dar saptamana viitoare ma mai uit o data in usa sa vad daca geamul e tinut pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu le-am uns si merge ok. Am mai auzit si eu ca unii le ung. Nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intr-un final glorios am reusit sa ma ocup si de macaraua aia. La montarea geamului in macara (prinderea in cleme) trebuie facut cel putin un reglaj, ala pe care eu nu l-am facut. E pana la urma o chestie de "bun simt tehnic" si foarte logica, dar eu am omis-o :angry:. "Reglajul" nu e mare inginerie si consta in asigurarea ca laturile geamului sunt paralele cu rama caroseriei, ca in poza de mai jos:

geamcorectbe8.png

w539.png

1. Cum se afla daca reglajul e facut bine?

Cel mai sigur cu VAG COM. Daca montajul a fost facut prost, VAG COM-ul va da un cod de eroare asemanator cu cel de mai jos, in functie de usa la care se refera:

00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148)

62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent

Fara VAG COM, se pot compara vitezele cu care urca geamurile pe o usa care se stie ca e reglata bine si pe cea testata. Daca sunt diferente mari de viteza, atunci usa cu viteza mai mica e posibil sa nu fie reglata. Pentru siguranta, e bine sa se confirme cu VAG COM deoarece geamurile pot urca mai repede sau mai incet si in functie de cat de mult au fost folosite.

2. Ce se poate intampla daca reglajul nu e facut?

Reglajul asta, desi nu e mare lucru, daca nu e facut bine e posibil sa duca la ruperea unor parti din macara sau la stricarea motorasului, care costa aprox. 250 EUR. Daca se rupe o componenta din macara, cat de mica (clema, scripete, o sarmulita din cablu :D, etc.), nu se gaseste de cumparat separat. Trebuie cumparata toata macaraua sau un kit de reparatie. Cel mai ieftin am gasit la Galati, 350 RON. Daca vreti sa va zic magazinul dati PM.

3. Cum se face?

In primul rand, daca se apasa pe geam pana cand atinge partea de jos a clemelor nu inseamna ca geamul a fost montat bine. Asa am facut eu si am obtinut codul de eroare de mai sus.

Exista doua posibilitati de a gresi:

Asa

geamincorect1uc1.png

w539.png

sau asa

geamincorect2ie1.png

w539.png

Am desenat cu verde cum trebuie miscat geamul ca sa fie adus in pozitia corecta.

In caz ca nu e montat corect, geamul loveste cu colturile in rama portierei, opune rezistenta mai mare la urcare si la coborare si solicita mai mult anumite parti din macara (scripeti, cablu, cleme - se rup primele de obicei, motor).

Desenele sunt exagerate ca sa se vada mai bine care pot fi problemele. In realitate e vorba de deplasari de ordinul centimetrilor, poate chiar milimetrilor.

Cam atat. Sper sa fie de folos cuiva toata polologhia de mai sus.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut. am si io o mica problema. vreau sa imi pun folie pe geamurile din spate (geamurile sunt electrice). de pus folia ma pricep sa o pun dar nu stiu cum sa dau geamurile jos si fata de usa...daca e ca la golf 4 cred k stiu cum se procedeaza....daca poate sa ma ajute cineva cu niste explicatii asa pe scurt ar fi ok. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fetele de usi se scot usor:

1- scoti capacul manerului cu o surublelnita plata;

2- desfaci cele 4 suruburi - 2 maner, 2 la baza fetei de usa;

3- apoi incepi sa desprinzi fata de usa din partea de jos, din dreptul catadioptrului (ochi de pisica). E de preferat sa ai o spatula de plastic speciala, sau poti incerca cu o surubelnita si carpa pusa pe partea de tabla, sa nu zgarii vopseaua;

4- tragi cu incredere de ea ca nu ai ce sa rupi;

5- scoti siguranta tijei de la maner, mufele de la boxe si becul din usa;

6- dupa ce ai dat fata de usa jos, se complica treaba si va trebui sa desfaci toate suruburile care prind o alta tabla de usa (vezi poze). Asta, o data ce ai dat-o jos, la remontare va trebui sa pui mastic, din belsug, ca sa nu te trezesti cu apa in masina.

7- daca ai ajuns si la macara, iar se complica treaba, ca risti sa spargi clemele de plastic, care tin geamul.

Uite ceva poze ajutatoare si un DIY (pt boxe):

post-10390-1232728386_thumb.jpg

post-10390-1232728432_thumb.jpg

audio_altavoces_y_cables_instalacion.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

sallut. asta misa intamplatsi,ie..sa incalcit sufa pe rola si mi sa rupt oclema........acusunt in gaura cu banii si sa cumparun kit nou nu am cum..(stau cu geamul lipit cu scoci)asa ca mam gandit in felul urmator: sufa cumpar de aia pt biciclete iar cleama oso lipesc cu poxipol...rola va ramane aceeiasi....ce ziceti??????e TIGANEALA sau samaistau cu geamul lipit cu scoci sisa astept pana vin banii???????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De clema aia se trage din 2 puncte, cu forte destul de mari, pentru o piesa de plastic. Nu poti sa ai baza in lipitura cu poxipol. Piesa se poate rupe oricand si sa ramai cu geamul jos.

Eu iti recomand sa gasesti o bara, de preferat din lemn si cat de cat groasa, pe care sa o bagi in usa si sa sprijini geamul pe ea. In felul asta scapi si de soci, nu mai stie nimeni ca ai macaraua defecta pana nu incearca sa o foloseasca :P (deci + la imagine), si e mai sigur daca vrea cineva sa forteze geamul (scociul ti-l taie imediat daca vrea sa-ti sparga masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca mai nou am o problema si la geamul de la usa soferului. Cand il deschid, dupa ce se lasa cam 2 cm in jos, se aude o pocnitura destul de puternica, dupa care pana se lasa in jos se aude un huruit ca si cum l-ar tine ceva. Totusi se inchide si se deschide fara sa se blocheze. Inca nu am desfacut fata usii, dar o s-o fac in curand. I s-a mai intamplat cuiva asta??? Aveti idee ce poate fi?

La usa din dreapta cand s-a rupt clema, s-a blocat de tot geamul si am schimbat macaraua cu totul. Nefiind aceleasi simptome sper sa nu fiu nevoit sa fac acelasi lucru.

Pareri???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatul meu ar fi sa nu-l mai folosesti pana demontezi si vezi ce este acolo.este posibil sa fie shufa rupta undeva si agata,este posibil sa fie un piciorus al motorasului rupt,sau o clema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am desfacut fata usii si am vazut ca am o clema rupta. Aveam de la cealalta usa o clema de cand am schimbat acolo macaraua. Din pacate clema nu se potrivea in totalitate asa ca am luat de la ea doar partea de plastic si am pus-o pe partea metalica a carei parte de plastic se rupsese. Acum functioneaza, dar am urmatoarele 2 probleme.

1. De cateva ori cand am dat sa se inchida geamul fara sa tin apasat pe buton, ajungea sus si se deschidea pana la jumatate si abia apoi se oprea. Precizez ca ultimele dati aceasta probema a disparut. O sa va mai tin la curent.

2. Incui masina, si dupa ce o descui trebuie sa trag de 2 ori de maner ca sa deschid usa. Tot timpul de fix 2 ori, nici mai mult nici mai putin. De ce oare face asa? Nu ma deranjeaza, dar ma gandesc sa nu cauzeze probleme mai grave pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1- e normal sa faca asa, daca ai decuplat panoul de comada de la usa (butoanele). Cand e geamul inchis, trebuie sa apesi lung pe deshis, fara sa-i dai drumul, pana ajunge geamul jos, apoi sa tragi iar pe inchis, pana ajunge geamul sus. Practic se face un ciclu complet inchis deschis, apoi revine la normal si poti folosi si "one touch". Acum probil si-a revenit si fara sa vrei ai facut treaba asta.

2- in mod normal usile se deschis din interior daca tragi de 2 ori (eu asa am), insa exista si modele care au setat sa se deschida din prima. In cazul tau, a revenit la setarile default.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai reusit sa demontezi pana la urma.bravos.manerul exterior este in discutie ca tragi de el de 2 ori?la care portiera?dreapta fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar stanga fata, la sofer. Eu ma refer cand deschid din exterior usa.

Modificat de marywss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treci pe la mine intr-o zi cand ai timp.suna-ma si vedem ce este acolo.ceva nu ai montat cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Incui masina, si dupa ce o descui trebuie sa trag de 2 ori de maner ca sa deschid usa. Tot timpul de fix 2 ori, nici mai mult nici mai putin...

Vezi ca ai "agatat" prea strans cablul care vine in manerul exterior al usii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa desfac iar totul, sau merge si altfel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.toledo

Salut!

Astazi cand am incercat sa ridic geamul de la sofer s-a auzit un zgomot si geamul a ramas blocat.A trebuit sa il ridic cu mana pana sus.

Am ajuns acasa si desfacut fata de usa dar m-am oprit intr-un anume stadiu :

imgp4604.th.jpg

Nu stiu cum trebuie sa procedez pentru a ajunge la macara si a vedea ce este acolo.

Astept un raspuns de la cei care au mai desfacut si ma pot ajuta.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe un forum din Franta, am gasit un tutorial asemanator. Daca te descurci in franceza citeste acest topic. Cred ca va trebui sa-ti faci cont ca sa ai acces.

Pentru orice eventualitate, pun cateva poze care se regasesc pe acel topic.

post-10390-1245862843_thumb.jpg

post-10390-1245862857_thumb.jpg

post-10390-1245862872_thumb.jpg

post-10390-1245862891_thumb.jpg

post-10390-1245862919_thumb.jpg

post-10390-1245862941_thumb.jpg

post-10390-1245862958_thumb.jpg

post-10390-1245862980_thumb.jpg

post-10390-1245863011_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.toledo

Multumesc de link si de poze.Sper sa ma descurc.

Acum am alta nelamurire.Ma poate ajuta cineva cu codul pentru macaraua stanga fata?

Seat Toledo 1M 2002.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi doua variante, sper sa nu gresesc.

1M0837461 A

sau

1M0837461 - fara A

Am gasit ceva pe ebay: http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-Leon-Toledo-...=item562e4bad4b

Eventual pune o intrebare in topicul: Coduri Si Preturi Piese Seat , Audi , Skoda , Vw

Cam asa arata in ETKA

toledo.th.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa desfac iar totul, sau merge si altfel?

Nu, trebuie doar sa:

-deschizi usa

-desfaci primul surub de sus ( care nu iese, ci doar se "muta" in alta pozitie prin desurubare)

-scoti incuietoarea din manerul usii(nu parte de care tragi ci aceea unde intra cheia)

-lasi cablul mai larg putin ( il prinzi mai in interior)

&

repeti operatiunile de sus in sens invers.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meci mult de explicatii.

Am inteles.

Eu aveam impresia ca el are loc fix acolo, dar se pare ca nu e asa.

Dupa ce o sa incerc va anunt rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
andrei.toledo

Pana la urma am fost la reprezentanta Seat si am rezolvat.Am cumparat o macara noua.

Costuri : 250 de lei macaraua + 100 lei manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!