Jump to content

Spalata e ca noua ;)


tonic
 Share

Postare recomandată

Inca nu, w/e viitor cand ma duc cu mashina. Pana una-alta o sa ma distrez cu asta de o am la buc, care e cea mai buna si nu o vand.... :salut:

T-tescule, problema e cand are nasu' cobza; daca reusheshti sa o desfunzi si dup'aia la catziva ani o sablezi la int. nu cred ca e o problema.

Apropo de sablat: lunea viitoare cumpat pistol de la PGM si voi incepe prin sablarea sudurii aleia urate si ruginite de la Bus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    16

  • RaduI

    13

  • tipatescu

    13

  • MikeRG

    9

Top Posters In This Topic

Deci bug-ul asta se regaseste pe toate broastele. Ma tem ca n-am nici un chef ca in fiercare toamna sau primavara sa-mi desfac galeria ca sa o curatz ...
Modificat de bubu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel putin tabla dinspre fulie si tablitele cu insert de asbest din jurul capetelor petei calde - cam e de munca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Deci sa inteleg ca e cauzat de combustibilu de pe vremea lu C-escu? Poate avea apa. Dar, e funingine mai degraba ... Eu unul cred ca e o eroare de proiectare. NU trebuia ca gazele evacuate sa treaca prin tevusca aia; trebuia gasita o modalitate mai isteatza ... sau ma rog, o tzevusca intersanjabila pe care sa o scoti/inlocuiesti mai usor daca se vroia a se pastra simplitatea solutiei ...

- Am intrebat si eu asta- cred ca ar trebui sa fie pe un topic mai vechi. In tot cazul inca nu stiu cum o sa pun la loc carcasa turbinei - mi-e ca are o clema de termostat care nu am dibuit-o.. (Inca nu m-am apucat de asamblat la loc - doar am desfacut-o cit sa pot scoate galeria). Ideea e ca trebuie sa scoti capota de pe motor, sau macar arcul care o tine ... si e greu al dracului s-o potrivesti la loc ... asta ca sa poti ridica dinamul (cu table cu tot) cit de vreo 2-10 cm, sa poti scoate apoi galeria ...

Nu e chiar usor ...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ca ma dau eu rotund dar sincer nu mi s-a parut cine stie ce inginerie la potrivirea la loc a capotei - esential e sa tii cu capul capota! :salut:

cu capota scoasa, va fi mai usor sa scoti si sa pui turbina pe motor, pivotand in jurul radiatorului de ulei

treaba e ca exista o anumita ordine in demontarea/montarea anexelor pe motor - e un puzzle, ce mai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Bine, eu mi-am prins urechile cu arcul ... dar poate ca era intuneric cind am incercat sa-l pun - pate nu l-am pus bine. Cert e ca acum capota sade intr-o parte da' o reglez cind pun la loc galeria.

- Mike, cum pivotezi in jurul filtrului ? stinga - dreapta, sau de jur-imprejur ? :salut: ;) Ca io am inceracat, da' e prinsa naiba stie unde ... Noroc ca a iesit si fara sa o dau jos cu totul...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci a mai ajuns unul la blestemul ala de arc ...:salut: ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel putin tabla dinspre fulie si tablitele cu insert de asbest din jurul capetelor petei calde - cam e de munca...

<{POST_SNAPBACK}>

plus turbina si unul din coturile de admisie

Deci a mai ajuns unul la blestemul ala de arc ...:salut: ;) ;)

<{POST_SNAPBACK}>

eu am ajuns la el si nu ma plang ;) chiar mi-a luat un sfert de ora cu tot cu reglatul capotei ( si asta singur fara ajutorul nimanui) ;)

toata smecheria e ca intai agati arcul dupa care tragi capota intr-o parte cat sa prinzi una din balamale intr-un surub dupa care impingand capota pe pozitie arcul sare si se aseaza singur pe pozitie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-i mai simplu sa dai tot motorul jos??? la mine a durat cam jumatate de ora in doi oameni... si dupa aia lucrezi linistit... dai jos tot ce ai chef, cureti si pui la loc. intr-o ora pui motorul la loc in concluzie mai mult de 4 ore n-ar trebui sa dureze daca suruburile de la table nu sunt intzepenite (ca la mine... :salut: de a durat vreo 2 zile pana am reusit sa le scot cu bormasina sa fac iar filetul si sa montez totul la loc)

P.S. eu am mai lucrat si alceva la motor, asa ca era doar varianta ce-mi pare mie cea mai buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza acestu bug nu este o eroare de proiectare, ci o neglijentza crasa! :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum se poate verifica daca e desfundata sau infundata fara sa o dai jos de pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai greu... in principiu, tre' sa se incalzeasca zona de sub carburici....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum se poate verifica daca e desfundata sau infundata fara sa o dai jos de pe masina?

<{POST_SNAPBACK}>

Dupa o cursa de 1 ora(daca ai sonda de temperatura, cand motorul are cam 80 C), atingi tzevushca - daca te frigi, e bine, daca e doar caldutza, nu-si face treaba :)

Cauze pentru care ar trebui sa fie infundata:

- mers zeci de ani cu combustibil prost + carburator reglat prost;

- toba de esapament reparata sau inlocuita cu una necorespunzatoare (cazul meu: am toba tip Mexic, la care gazul nu intra printr-o parte -din galerie- ca sa iasa prin celalalt capat -la toba- ci intra din ambele galerii); pun mai tarziu o poza

Ce se intampla cand e infundata: se jivreaza galeria de admisie, de la "gatul" de sub carburator pana pe la jumatate. Nu influenteaza pornirea si functionarea la rece (desi ar fi logic).

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine am constatat ca la cil 3 si 4 se incalzeste teava pana pe la locul unde intra in invelitoarea de aluminiu (asta la cca 5 minute de cand am pornit motorul..poate un pic prea devreme am vrut sa vad rezultatul), dar la cil 1 si 2 nu s-a incalzit aproape deloc. Toba a fost noua anul trecut, dar nu stiu de care este...cumparata de la noi din comert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jivrajul e un fenomen care apare la temperaturi intre 0 si 5°, dar numai cind umiditatea aerului e foarte mare, peste 60%. :) Gheatza apare si in interiorul carburatorului, pe obturator si pe peretii camerei de amestec. Solutia: opresti motorul, temperatura va creste cu 10–15° (pentru ca dispare aspiratia). Pornesti din nou dupa citeva minute, intre timp caldura difuzeaza in tot motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jivrajul e un fenomen care apare la temperaturi intre 0 si 5°, dar numai cind umiditatea aerului e foarte mare, peste 60%. :) Gheatza apare si in interiorul carburatorului, pe obturator si pe peretii camerei de amestec. Solutia: opresti motorul, temperatura va creste cu 10–15° (pentru ca dispare aspiratia). Pornesti din nou dupa citeva minute, intre timp caldura difuzeaza in tot motorul...

<{POST_SNAPBACK}>

Ca la carte o zise Bubu. Asa-i, practic dovedit. N-am stat sa ma uit dupa gheata din carburator dar, dimineata, merg taras-grapis pana la gradinita unde depun piticii. Stau acolo pe loc vreo 5 min; dupa pauza asta merge motorul boboc. (vorbesc despre vremea asta cu temp. dimineata de -14 - -5)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca la carte o zise Bubu. Asa-i, practic dovedit. N-am stat sa ma uit dupa gheata din carburator dar, dimineata, merg taras-grapis pana la gradinita unde depun piticii. Stau acolo pe loc vreo 5 min; dupa pauza asta merge motorul boboc. (vorbesc despre vremea asta cu temp. dimineata de -14 - -5)

<{POST_SNAPBACK}>

cam cat faci de cand pornesti dimintaea masina si pana la gradinita?

Ce inseamna taras grapis? Mai exact cum merge masina? Vreau sa incerc sa imi dau seama in functie de mersul masinii mele daca la a mea este infundata sau nu.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat faci de cand pornesti dimintaea masina si pana la gradinita?

Ce inseamna taras grapis? Mai exact cum merge masina? Vreau sa incerc sa imi dau seama in functie de mersul masinii mele daca la a mea este infundata sau nu.

Merci

<{POST_SNAPBACK}>

Pai fac cam 2-3min, e cale de o statie de autobuz. Merge binisor masina dar moare motorul la ralanti. Dupa pauza din fata gradinitii dispare problema. Teava mea s-ar putea sa nu fie obturata, se face calda totusi, dar m-am uitat odata inauntru si erau depunerile groscioare, atat cat am putut vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fac cam 2-3min, e cale de o statie de autobuz. Merge binisor masina dar moare motorul la ralanti. Dupa pauza din fata gradinitii dispare problema. Teava mea s-ar putea sa nu fie obturata, se face calda totusi, dar m-am uitat odata inauntru si erau depunerile groscioare, atat cat am putut vedea.

<{POST_SNAPBACK}>

Mie nu imi morae la ralanti dar la un moment dat parca merge mai prost un pic si trebiue sa o turez mai mult. asta o fi sau o fi chestia cu socul electric?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
Mie nu imi morae la ralanti dar la un moment dat parca merge mai prost un pic si trebiue sa o turez mai mult. asta o fi sau o fi chestia cu socul electric?

<{POST_SNAPBACK}>

Si eu am problema asta, merge ce merge dupa care scade incet turatia si moare daca nu o tin din acceleratie....Asta dupa un timp de la pornire, dupa care-si revine...Eu am zis ca e din cauza socului..... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am problema asta, merge ce merge dupa care scade incet turatia si moare daca nu o tin din acceleratie....Asta dupa un timp de la pornire, dupa care-si revine...Eu am zis ca e din cauza socului..... :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Pai da domne, exact asa. Si s-ar potrivi cu ce a zis bubu apropo de gheata care se formeaza. Iar eu soc nu folosesc, asa ca nu poate fi de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jivraj + termostat care functioneaza anapoda + filtru care nu absoarbe aer cald din instalatia de racire + carburator reglat aiurea (de regula, pe amestec prea bogat) + o mie de alte chestii = tarantele la rece. Ieri dimineata a fost frig, dar nu si umezeala, mi-a mers motorul cuminte, cu mici tendinte de scaderea a turatiei. Am facut ce a zis si Nautilus, am palpat tzava de pata calda, era calda spre fierbinte, dar nu mi-au sfiriit degetele pe ea. Cred ca tot chichirezul e sa invetzi sa o cunosti si sa-i acceptzi fitzele, altfel broasca isi pierde tot farmecul :huh: daca vrei sa mearga ca un MPI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jivraj + termostat care functioneaza anapoda + filtru care nu absoarbe aer cald din instalatia de racire + carburator reglat aiurea (de regula, pe amestec prea bogat) + o mie de alte chestii = tarantele la rece. Ieri dimineata a fost frig, dar nu si umezeala, mi-a mers motorul cuminte, cu mici tendinte de scaderea a turatiei. Am facut ce a zis si Nautilus, am palpat tzava de pata calda, era calda spre fierbinte, dar nu mi-au sfiriit degetele pe ea. Cred ca tot chichirezul e sa invetzi sa o cunosti si sa-i acceptzi fitzele, altfel broasca isi pierde tot farmecul :) daca vrei sa mearga ca un MPI

<{POST_SNAPBACK}>

dupa cat timp (de la pornire) ai palpat-o si era calda fara sa iti prajeasca degetele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cre'ca juma de ora, dar a avut timp sa se incalzeasca suficient, mergind la bara, deci ambalari cite vrei ca sa inaintezi juma de metru...

Acu' nu stiu cit de calda tre sa fie tzava, itzi dai seama ca prin ea se mai pierde caldura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!