Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Un fel de a spune numai fiti rai.Stiu ca am postat aici unde lumea se inchina la GPL si nu trebuia dar asta e:)).SCuze.Fiecare cu ale lui bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o curiozitate ... e posibil montarea unei instalatii pe FSI?

Da. BRC are sigur instalatii pentru FSI/TFSI. exemplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

X-tremist, nu cred ca esti obiectiv in afirmatii, deoarece decizia de a-ti monta gpl pe masina este una importanta care implica niste costuri si nimanui nu i-ar placea sa fie deraiat de pe sine, de o afirmatie spusa aiurea fara nici un pic de fundament sau fara o documentatie temeinica ( probabil ca gresesc aici ) . Daca citesti ce spun unii oameni care chiar au masinile echipate cu instalatii gpl vei vedea ca merita, dar asta depinde de nevoile fiecaruia (poti sa fi "baietas" si cu gpl pe masina, ba chiar poti sa fi "baietas"mai multi km :D ) Vezi ce se spune pe http://www.gplclub.ro/forum/ despre asta.

Sunt chiar foarte obiectiv(si nu vorbesc "aiurea") in ceea ce sustin. Fundamentul celor spuse este ca am mers cu 2 masini timp de 7 ani numai pe GPL si cam stiu cum stau lucrurile... Problema principala nu are legatura cu functionarea motorului pe GPL (de care am fost f.multumit, atat consum cat si performante), ci de lipsa de profesionalism a celor ce monteaza instalatii GPL la noi. Am avut o multime de probleme la inceput, am fost nevoit sa repozitionez aproape toate componentele instalatiei din compartimentul motor, deoarece totul a fost facut in graba si cu "buleala" de rigoare...Asa ca nu pot sa incurajez pe nimeni sa faca acest lucru( mai ales cand e vorba si de o masina serioasa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate din multe puncte de vedere dar asta nu inseamna ca trebuie sa generalizam una sau doua situatii, Pana la urma asta este unul din avantajele majore ale forumului: ca poti sa te duci undeva sa faci o modificare sau o reparatie la un atelier sau ceva, unde au mai facut-o si alti colegi de forum si sa ai incredere ca nu te vor jecmani sau vor da buleala. Este bine sa ai incredere in cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu voi dar mie a inceput sa imi piarda apa pe la un racord la care nu s-a umblat dar s-a sectionat inaintea lui pt un alt T si curge pe acolo. ati mai patit vreunul ?

Va salut cu respect! Am observat ca sunteti intr-adevar cunoscatori ai acestui capitol, contribuind foarte mult la decizile mele. Sunt foarte interesat sa imi montez o instalatie de GPL pe masina mea. Am un golf 4, 1.6SR, 8V, AKL, 74 kw, an 1998. Am citit tot topicul si nu imi aduc aminte sa fii vazut pe cineva cu acest motor. V-as ruga daca se poate sa imi dati si mie un sfat despre ce tip de instalatie s-ar potrivi la mine. Nu stiu care e faza, dar nu sunt sigur daca am injectie sau carburator....sau carburator electronic, daca am sonda lambda sau nu..etc. Este o masina misterioasa din multe puncte de vedere. Daca este cineva care are gpl pe acest motor, sau care stie pe cineva in aceasta postura, il rog frumos sa imi spuna si mie care este instalatia, marca, cat a costat, ce consum are si, cel mai important, daca sunt probleme. Va multumesc anticipat.

citeste topicul asta eu am cam acelasi motor aceiasi kw numai ca e AEK , ai si poze acolo sa iti faci o idee si vad ca esti din CTA eu am montat-o la piata rosu si m-a costat 2200 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact ca in imaginea de mai sus am si eu duza de incarcare , este neagra si ea si fusta de la bara, nici nu se vede ca este pe gpl,nu ca ar fi vreo rusine,asa scapi de posibilitatea aparitiei ruginei. Initial am vrut si eu sub capacul rezervorului langa busonul de benzina dar nu se poate deoarece la golf, busonul este inconjurat de cauciuc care include si o scurgere pt picaturile de carburant ,deci nu se poate acolo. cat despre roata de rezerva ,aceasta nu imi mai trebuie,mi-am cumparat un spray foarte eficient cu 10 ron care lipeste spartura si mai si umfla roata ,cel putin pana ajungi la primul PECO unde mai bagi aer in roata.(testat de mine si aprobat) :ninja: Exista si la noi tipul ala de rezervor cilindric de 25 l dar se pune pe Matiz,Tico si altele mai mici si care fac taximetrie de obicei,pe o masina mai mare nu are rost. Autonomia mea este de 400-500 de k in functie de cum conduc sau daca urc. Daca insisti cu pozele o sa incerc sa le pun dar nu promit pt ca scriu de la munca si nu am acces la porturile USB. o zi buna.

Am uitat de o chestie.....rabatarea canapelei nu este afectata cu absolut nimic de rezervorul toroidal(roata de rezerva te incurca atunci cand rabatezi canapeaua? :D ) Si despre buson la portbagaj ,in stalp ..iar nu merge pt ca nu au pe unde sa bage furtunasele alea deoareca ar necesita un volum de munca mult prea mare si sincer nici nu as vrea sa imi desfaca panouri de pe masina niste instalatori de gpl,oricat de buni ar fi ei in ceea ce fac.

ba se poate !!! vezi link-ul de mai sus si o sa te lamutersti ca se poate pune gura de umplere langa busonul de rezervor

http://vwforum.ro/index.php?showto...21752&st=40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Multumesc pentru informatii. Intradevar sunt cam aceleasi motoare. Eu am cautat pe net si i-am gasit pe unii de monteaza instalatii de gpl, pe langa pizzeria Scapino, pe strada Tulcei. Cand ajung in cta, o sa merg pana acolo sa intreb despre instalatia pt masina mea. Acuma , daca tu imi spui ca acolo la piata rosu oamenii sunt profesionisti, eu m-as duce sa intreb si acolo. Vreau o asemenea investitie, chiar si cu plata in rate, deoarece acestea se platesc singure. E foarte simplu....ce iau pe mere, dau pe pere. :ninja:. Acuma, vreau sa stiu de la tine, floryn_zdv, cateva date referitoare la consum(oras-afara), comportamentul masinii si mai ales interesul asumat de catre cei care au montat instalatia. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Floryn_zdv daca erai atent observai ca sunt masini diferite, la golf 3 are tabla de jur imprejurul busonului de benzina si reprezinta o baza solida de sustinere pentru buson, pe cand la golf 4 are cauciuc si un mic orificiu pentru scurgerea benzinei care ramane pe pompa atunci cand incarci,folosirea cauciucului era necesara deoarece benzina ataca vopseaua.As fi vrut si eu asa dar nu se poate, Cel mai naspa este ca atunci cand incarc gaz trebuie sa dau jos pamantul de pe capacul busonului, iar daca este frig este si mai rau ca aproape se blocheaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la concluzia ca e o prostie GPL-ul, mai bine zis e frectie la picior de lemn. Raportat la 200 lei am ajuns la concluzia ca merg cu 200km mai mult pe gaz decat pe benzina si nu merita. O s[un din proprie experienta si cred ca zilele astea daca am timp merg sa dau jos instalatia si sa imi dea banii inapoi. O am din noiembrie 2009 si inca nu sunt multumit. Mai ales ca am posibilitatea sa iau benzina din ucraina cu 3,1 lei litrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca ai avut ghinion cu instalatia si se pare ca esti printre primi care vrea sa o dea jos.daca faci lucru asta si aia o sa-ti dea bani inapoi (ceea ce nu cred) eu zic sa incerci sa-ti instalezi in alt oras o alta instalatie

ultimul drum care l-am parcurs sapt asta in germania: 3040km - 167euro , consum mediu de 10,2%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De primit banii ii primesc caci este in garantie si am tot dreptul sa renunt daca nu sunt multumit, chiar ei mi-au propus deoarece din noiembrie pana acuma mergeam saptamanal la ei si nu stiu ce are, nu au putut remedia problemele, sunt si ei constienti de asta. Culmea ca au mai montat la masini ca ale mele si nu este nici o treaba, merge perfect. Pe langa asta imi cumpara si galerie noua unde au introdus injectoarele, diferite plastice care le-au gaurit mai putin caroseria. Legea imi da dreptul sa renunt la produs cat este in garantie daca nu se poate remedia problemele aparute iar in ziua de azi cu foametea care este pe la stat , protectia consumatorului de abia asteapta sa inhate ceva bani la fondul lor....daca ar fi sa ajungem pana acolo.

Azi am setat eu mapa de injectie manual fara autocalibrare si am scos un consum exterend ed 8,5 adica cu 10 litri am mers 118km. Era gol rezervorul si am pus 10 litri...

Nu pot sa scap de eroarea cu amestec sarac si asta cred ca va duce la anularea instalatiei de gaz. Am schimbat sonda lambda.....tot ce se putea, nu vreau sa distrug motorul cu toate ca eroarea nu apare in bord ci o stocheaza in ECU iar cand pun vag com o vad acolo si nu 1 ci cate 3-4 una sub alta

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

P0171 - 35-00 - Intermitent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi eroare o am si eu,dar acuma la ultimul drum de germ a disparut singura si sunt sigur ca v-a mai apare,dar motorul lucreaza normal,consuma normal si tind sa cred ca aceasta eroare apare chiar din cauza ca calc masinii sesizeaza el ceva si nu stie sigur ce si iti da eroare de genu consum mic.

oricum daca vrei sa scapi de gaz este un lucru bun ca baietii iti dau banii inapoi plus ca iti cumpara si o galerie noua si curata :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am invatat sa lucrez cu softul de gaz si i-am adaptat eu mapa de injectie (mixtura) pe diferite turatii si in diferite trepte de vireza. Am scoz un consum de 8,5% la drum intins ceea ce e imbucurator . Cu toate astea am stocat ei eroarea de amestec bogat ;) , acum mai am lucrat putin la mapa de injectie ca vreau sa scot undeva sub 8% la drum intins. Daca inainte cu 48 litri faceam in jur de 440-460 km indiferent de cum exploatam masina acum am facut 550 km cu 48 litri. Cei de la service au spus ca ar trebui sa fac in jur de 600 km. In concluzie cred ca i-am dat de capat si nu a fost asa de simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha,pana la urma nu ai renuntat la gaz.... nu te-a lasat buzunaru?? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era vorba de buzunar dar trebuia sa gasesc in cel mai scurt timp posibil o solutie. Nici sa consume 10% nu era ok si renuntam daca nu gaseam aceasta solutie. Daca mergeam cu acel consum insemna ca la 200 ron pe benzina sa castig undeva 150 km pe gaz in plus fata de cei pe benzina. Nu era relevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si spune-mi si mie cum ai facut setarile,in mers ?? ca vreau sa fac si eu rost de cablu ( nu stiu de unde) si sa ma apuc si eu de setari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era vorba de buzunar dar trebuia sa gasesc in cel mai scurt timp posibil o solutie. Nici sa consume 10% nu era ok si renuntam daca nu gaseam aceasta solutie. Daca mergeam cu acel consum insemna ca la 200 ron pe benzina sa castig undeva 150 km pe gaz in plus fata de cei pe benzina. Nu era relevant.

Oricum n-ai sa te pricopsesti cu GPL-ul... Doar o sa te umpli de nervi din cand in cand - o spun din proprie experienta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. e cineva din cta care se pricepe sa imi regleze si mie instalatia ? fac maxim 350 km cu 45 l de gaz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de instaltia de gaz a fiecaruia. A mea este bigaz si lucreaza cu soft de la Lecho Nova ce permite diferite setari si adaptari. Se lucreaza pe mapa de injectie si se ajusteaza de acolo. Atasez 2 poze in care acolo unde este aceeasi cifra in fiecare patratel e cea cu 10% consum iar cealalta poza unde sunt diferite e cea pe care am ajustat-o si am scos 8,5. Dupa toate astea am mai adaptat-o si ultima data luni la amiaza ,dar nu am facut un print screen, pentru a imbunatati consumul. La un motor de 1,6 benzina ar trebui sa fie undeva consumul la 8%.

post-19801-1266526340_thumb.jpg

post-19801-1266526521_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca 8.5% ai scos afara din oras.cu ce viteza constatanta ai rulat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e adevarat am scos in extern si viteza de pana in 120km/h. In aceleasi conditii am scos 10% inainte de a face adaptarea mapei de injectie. Inainte faceam cu un plin undeva la 440-460 km iar acum am facut 550. Saptamana care vine sunt la Piatra-Neamt si Iasi cu treaba si am sa testez ceea ce am reglat luni. Sper sa scot undeva la 8% sau 7,8% in conditiile in care pe benzina scoteam la un asa drum 6,7%. Pe diferite site-uri si forumuri din tara si strainatate se discuta despre o crestere cu pana la 1,5L de gaz fata de benzina nicidecum 3, cum avem noi. Pentru asta trebuie multa rabdare si pricepere in adaptarea mapei de injectie de gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema mea incepe chiar cu inceputu :ceuameni: .. nu am cablu de diagnoza.am sa incerc sa vb cu cineva sa-mi faca si dupa aia ma apuc si eu de mapare.eu am un consum de 10,5% afara la o viteza de croaziera de 140km/h.daca cumva reusesc sa scad 1 litru as fii super multumit.momentan sunt multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sapt asta am avut o cursa de bulgaria si am bagat 29 de litri de gaz si am facut 270 km si mai am inca dar nu cred ca mai rulez mai mult de 10 km cu el dar consumul asta este la mers extraurban si cea mai mare viteza a fost de 110km/h si nu pe o perioada indelungata in rest 70,90,100 km/h ce ziceti este bun consumul ? instalatia este noua marca tomasetto si am facut 1000 de km si am inteles ca la inceput este mai mare consumul dar sper sa mai scada , in curand o sa ma duc la ei sa imi faca o testare sa vada daca este ok si o sa le zic sa mai umble pe undeva pe acolo sa ai mai taie din gaz !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa il aveam si eu la inceput dar acum e mult mai mic. Acum tu ai mers cu 10,7% iar eu in aceleasi conditii ca tine cu 8,5%. In concluzie este un pic cam mare.

Modificat de Marius
Quote inutil. Foloseste butonul ADDREPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar masina cum merge,cum trage cu 4 oameni sau cu bagaje?? avand un consum mai mic si performantele scad amestecul fiind prea sarac si sondele lambda incep sa dea eroare si asta nu este bine nici ptr motor incalzindu-se camera de ardere si supapele incep sa se arda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!