Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Sa stiti ca am bagat din Ucraina gaz in masina si este chiar bun, adica nu am simtit nici o diferenta. Am alimentat 48 litri si m-a costat 61,2 lei, iar daca alimentam de la petrom era undeva la 100 lei. Dus intors fac 1 ora si 10 km, asa ca mi merita. Azi am alimentat iarasi si am ramas stupefiat cand am vazut in fata mea o mazda suv CX-7 ultimul model ca alimenta gpl. deci se poate si la ei si mai ales masini scumpe. Sunt destul de multumit sar mai ramane sa vad care e treaba cu consumul caci mi se pare un pic mare 10l/100km la drum intins Sighet-Cluj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari si CRACIUN FERICIT la toata lumea.... 10 la 100 nu este mult deloc in opinia mea, tot cam 10 scot si eu in medie,

Ce ma deranjeaza foarte tare este ca la unele pompe de gpl no name te fura ca-n codru, bag gaz de 60 de lei si merg te miri ce?

De cand cu zapada asta mare prin care trebuie sa trec vrand nevrand masina a inceput sa faca figuri: are ralantiul neregulat cateva secunde(parca respira) dupa care se opreste de tot. Initial am resetat prin scoaterea bornei bateriei,a mers un timp(1 zi) apoi aseara imi face iar figura. Noroc ca eram in fata blocului cand s-a intamplat treaba. Se poate sa fie din cauza faptului ca am racordul flexibil spart si sa fi intrat zapada acolo si obturat evacuarea , sau sa fi atins sonda lambda pre cat. ? Astept pareri. Va multumesc.

A.... si eu am vazut porsche cayene pe gpl, si multe alte masini super scumpe.

Modificat de liviucon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o imensa problema la instalatia de GPL (BIGAZ) si anume imi da eroarea de amestec prea sarac. Totul de intampla cand circul pe gaz.

16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Nu reusesc sa scap de ea cu toate ca am fost la cel care a montat si nu reuseste nici el sa rezolve problema cu toate ca au trecut 5000 km(la atelier acolo am fost de peste 10 ori si...) asa ca am facut cateva print screen pe softul de gaz in speranta ca este careva pe forum sa ma scoata din necaz.

poza 1 timpii de corectie a injectiei su care este 1,5, presiunea 1,42 iar jos timpii de injectie pe fiecare cilindru in parte(la cilindrul 1 am marit eu crezand ca am sa scap de amestecul sarac)

poza 2 am adus injectorul 1 la normal adica fara suplimentare

poza 3 cum ca adaptarea e ok

poza 4 detaliile sistemului

poza 5 jos timpii de injectie doar pe benzina gazul fiind oprit

poza 7 se vede su rotatiile la aproape 2000 in momentul comutarii de pe gaz pe benzina (la un moment dat a murit motorul in timp ce comutam de pe gaz pe benzina incercand sa prind un print screen cu turatia mare). De ce creste asa mult turatia in timpul trecerii de pe gaz pe benzina.

Acum rog cei care se pricep sa spuna ce sa corectez....presiune....timp de corectie ....timp de injectie....si cum anume pentru a scapa de aceasta eroare cu amestec prea sarac. Nu moare in mers, nici cand e rece si face trecerea de pe benzina pe gaz....doar aceasta eroare nesuferita de 5000km

Daca ne uitam la poza 1 timpii de injectie pe benzina cu gazul pornit e 2,50 iar in poza 5 cu gazul oprit timpii de injectie pe benzina e de 3,00. E corect?

post-19801-1262177384_thumb.jpg

post-19801-1262178037_thumb.jpg

post-19801-1262178153_thumb.jpg

post-19801-1262178218_thumb.jpg

post-19801-1262178278_thumb.jpg

post-19801-1262178340_thumb.jpg

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut pe toti cei ce ati discutat pe acest topic. Nu mi-am permis sa-mi adaug parerea pana cand nu am citit in mare discutiile anterioare. Sincer anul trecut cand vremurile erau mai bune nici nu ma gandeam la alternativa de instalatie gpl. acum odata cu criza asta financiara am intrat si eu intr-o criza de idei. chiar sunt hotarat sa fac pasul asta de care multi posesori de automobile pe benzina se cam tem si despre care toti posesorii de automobile diesel se cam rad, ei bine eu sunt de parere ca e un pic cam invers.. cei ce au diesel se tem ca vor regreta ca au facut o alegere proasta iar cei ce au benzina vor rade ca vor scapa de stresul costurilor de consum (nu vreau sa jignesc pe nimeni cu afirmatia mea dar cam asta e adevarul).

bun! eu am un golf 4 1.6 16v si aveam un consum de 10-11 urban 7-8 extraurban, asta pana cand la indrumarea dn-lui voinea si priceperea dn-lui mugur (@TCM) a fost posibila resoftarea ECU. ei bine, acum "ma laud" cu un consum de 6-7 extraurban si 9-10 urban (deci un consum mediu de 8%).

m-am informat destul de mult in ceea ce priveste montarea instalatiei gpl, si am ajuns la concluziile urmatoare: cu gpl consumul va fi marit cu 1-2 litri (adica voi reveni la consumul dinainte de ciptuning), voi pierde niste caluti (un maxim de 10% - adica voi reveni la cei 105 cai "de fabrica") insa gpl costa 50% din valoarea benzinei.

deci facand un calcul usor [[ cost benzina = 8l x 4ron = 32ron - - cost gpl = 10l x 2ron= 20ron - - comparativ cost diesel = 6l x 4ron = 24ron ]] ajung la concluzia ca merita din plin!

in alta ordine de idei si refritor la siguranta instalatie gpl sunt de parere ca intradevar este o improvizatie aftermarket dar totodata autentificata rar in toata europa. inca un plus ar fi ecologia gazului metan si peste toate cele, eu sincer chiar nu am auzit de incidente legate de instalatiile gpl. eu zic ca mult peste 50% dintre automobilele de taxi din bucuresti au o asemenea instalatie, si sincer niciodata nu am avut senzatia ca miroase a gaz cand am mers cu taxi, sau nu am auzit sa fi explodat vreun taxi de la instalatia gpl, sau mai ales din cauza unui accident auto (care sunt destul de dese pe la noi).

in fine ideea e ca eu sunt 100% de acord cu aceasta modificare. si sper cat de curand sa imi permit investitia.

sper ca m-am facut inteles si astept cu nerabdare parerile dvs pro si mai ales contra. multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

refritor la siguranta instalatie gpl sunt de parere ca intradevar este o improvizatie aftermarket dar totodata autentificata rar in toata europa

neutrino,

Organismele de omologare nu autentifica improvizatii, indiferent de natura lor. Improvizatii sunt chestiile neomologate... tot ceea ce este omologat respecta niste standarde. Notiunile de "standard" si "improvizatie" sunt incompatibile pentru simplul motiv ca atunci cand respecti un standard nu e nevoie sa improvizezi.

In rest... nu prea e nimic de zis. Singurul dezavantaj real (dar minor) al montarii instalatiei GPL este spatiul ocupat de rezervor. Asa ca daca esti hotarat, lasa-i pe "zvonacii" care rad si fa ceea ce ti-ai propus. Zambetul de pe fata ta va fi mai mare decat al lor... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar, pe GTI, avand in vedere ca un consum mediu normal-lejer e undeva la 12...merita oare sa pun o instalatie GPL?

Cat ar fi consumul (si costul) echivalent la 100 km (daca masina consuma 12l/100km benzina mixt lejer)? Puterea scade simtitor? Se poate folosi numai gaz iar cand vreau numai benzina? Cam cat ar costa o instalatie de gaz pt modelul meu? Aaa, da, si imi e putin frica de erori si ca in timp ar putea "dauna" motorului o "cura" de gaz! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pune gaz pe motor turbo? E special, sau aceeași instalație ca la aspirate? Cam care sunt costurile?

Nu știam că merge...

Modificat de Ciuby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai documentat...da se poate, am vazut si GTI si Audi TT (ambele 1.8T) pe gaz...merge la fel ca si pe benzina, consuma cu cca. 1l de gaz mai mult ca si benzina si scade puterea motorului cu cca 5%. Porneste initial pe benzina si dupa cateva min (sau 1-2km) trece pe gaz automat, nici nu se simte trecerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pune si pe motoare turbo si vreau sa va spun din proprie experienta ca daca vrei poate sa traga mai bine ca si pe benzina, unii vor radedar nu e rasul lor. Am avut ceva probleme cu reglarea instalatiei de gaz si de 2 zile sunt inca in test dar de 3 luni de cand am montat instalatia si am facut in jur de 5000 km am invatat cam tot ce era de invatat in legatura cu setarea instalatiei. Cei mai multi fac o autocalibrare dar se poate seta manual mapa de injectie si poti sa faci nca la anumite turatii sa aiba putere mai mare sau cum cer unii care au angazati pe taxi cu gaz sa scada puterea (angajati care au tendinta sa forjeze, consumul mai mare). Am testa si am plecat cu scartaituri de roti de pe loc. Acuma depinde si de ce tip de instalatie ai si daca softu te lasa sa faci asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine au un diametru de 1.8 ca am 75kw. Problema era legata pana acum si sper sa fie in bine de faptul ca aveam nevoie de bujii cu rezistenta antibruiaj(imi dadea calculatorul de gaz peste cap), si trebuia setat la parametrii pe turbo. Deocamdata merge bine numai ca apare eroarea de amestec sarac in memorie dar nu aprinde becul in bord. Inca sunt in teste de vineri seara.

PS: s-a schimbat cateva randuri de injectoare (mai precis 4), de 2 ori cablajul, 3 calculatoare si nu s-a remediat situatia dar si-a revenit dupa cele spuse mai sus, cred.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici e problema.eu am motorul de 77kw si doar cu diuzele de 2,3-2,4 merge bine.tot aceleasi probleme le-am avut si eu cu duze sub 2,1mm diametru.la mine este alta instalatie ,dar cerintele motorului sunt aceleasi.cumpara un set de duze de 2,3 sau 2,4 depinde de care gasesti sau marestele pe cele care le ai cu un burghiu mic si ai sa vezi ca dispare problema.eu am facut cu motorul meu peste 100.000km intr-un an jumate si nu am nici o problema acuma cu diuzele astea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o completare si anume au pus duze si de 2,0, 2,2 si nu s-a simtit nimica. Apropos la tine consumul cat e extern ca eu am facut Sighet-Cluj-Sighet cu un plin de gaz (48 litri intra la mine), distanta de 450 km aroximativ. Undeva la 10,ceva % este consumul iar pe benzina acelasi drum il faceam cu 7%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa sti ca ar fi un avantaj foarte mare, mai ales la un consum de GTI care lejer un mixt ia 12, daca vrei un semi-sport sare de cifra respectiva iar daca ai "piciorul greu" (in regim sport) ai un consum de MIG...mai ales ca eu 2/3 din km ii fac in oras (unde la mers normal cu semafoare, cozi, mai o plecare de la semafor etc.) ia un 15km/100 fara sa ma chinui...pe gaz cu aceeasi bani pot face 300 daca e bine setat sistemul si merg lejer chiar mai mult...

Revin, asadar, pare destul de tentant (mai ales cu pretul carburantilor care creste) sa ai tot caii respectiv sub capota si oricand in 3 sec apasand un buton poti trece pe benzina sau inapoi...

Pentru mine ideea cu GPL castiga buline rosii pe zi ce trece... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru tine, cu motoru ăla, e clar că e o variantă foarte bună. Trebuie doar să fii sigur că nu vei avea probleme după...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles nu prea pot sa apara probleme mari...oare ma insel? Bneinteles cu o instalatie de calitate pusa intr-un service specializat (reprezentanta de astfel de instalatii).

Aici astept comentarii de la posesori (sau fosti psoseori) de isntalatii GPL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e adevarat ca nu pot aparea probleme dar sa stii ca si intr-un service autorizat pot aparea diferite probleme. Un exemplu sunt eu sau vortexo care au montat instalatia intr-un dervice autorizat si singurul din zona noastra. La mine dupa "n" reglari si multe altele s-a ajuns la concluzia ca erau 2 mari probleme din cauza caruia nu mergea bine pe gaz:

1. la mine trebuia bujii cu rezistenta antibruiaj sa nu imi dea calculatorul de gaz peste cap

2. trebuia bifat in softul de gaz pe "turbo" si nu "no turbine" cu toate ca masina nu e turbo...nu mai dau explicatii ci doar spun ca pot aparea diverse probleme

PS: astea s-au descoperit la mine dupa ce au schimbat 4 calculatoare de gaz 5 tipuri de injectoare....duze de diferite dimensiuni si s-a schimbat de 2 ori cablajul. Culmea ca au adus o skoda ca a mea montata tot de ei care nu avea nici pe cel cu coarne si tot tot tot era facut ca la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...am si eu pe un golf IV 1.6 16v o instalatie GPL Landi Renzo ....dar imi cam face probleme de la un timp....dimineatza knd e rece motorul nu vrea sa-mi funct ca pana acum pe gaz..am impresia k merge in 3 pistoane sau chiar 2 ptr k tremura rau motorul..si knd o bag la loc pe benzina la fel.Trebuie sa opresc motorul si sa pornesc din nou..nu aveti idee ce ar putea fi..?? Dupa ce se incalezeste motorul adik dupa 90 de grade functioneaza normal! Instalatia a fost montata in italia.. Problema mea e ca aici in galati nu are cine sa-mi dea diagnosticul. Cei de aici care se ocupa cu instalatiile de gaz mi-au spus in felul urmator.. "Daca nu iti functioneaza ceva la instalatie sa nu vii cu ea la noi ptr k nu stim ce sa ii facem" deci ...n-am o baza..:| AM uitat sa spun k bujiile le-am schimbat...dar degeaba ...!! help :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fise nu m-am uitat inca....banuiesc k trebuie schimbate....in calculator da eroare ceva cu workshop nu retin exact si se aprinde(palpaie) pompa aia galbena ....Am incercat sa caut si cu vag com si am gasit eroare ceva de genu 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected

P0302 - 35-00 - - .Sincer nu am cautat in alta parte decat in galati...daca o sa ajung prin buzau...o sa intreb de vreun service specializat... pana atunci merg si eu pe benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mariane, schimba bobina de inductie nr 2 si o sa vezi ca o sa-ti mearga ca inainte. In plus acest lucru poti sa-l faci si singur, nu trebuie neaparat sa mergi la un service. Vezi ca exista un DIY cu aceasta operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru service instalatii GPL mergeti la Buzau, Vernesti LA pro gaz sau ceva de genu asta http://www.pro-gaz.ro/contact.htm acolo am facut si eu montajul, ba chiar se poate vedea si nmasina mea la galerie foto. pentru alte intrebari va stau la dispozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi da și tu mai multe detalii... preț, consum pe gaz, etc etc etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai instalatia este de la ei , este secventiala BRC, am consum de 10 mixt, dar merg cu grija nu sport(nu mereu) :offtopic: am dat pe ea 25 de mil , montajul este gratis si de calitate, nu am avut probleme de genul celor vazute mai sus,si intr-adevar singurul dezavantaj este faptul ca nu mai am roata de rezerva dar am rezolvat cu un spray minune care este foarte compact, aaa si ar mai fi mirosul care este cam deranjant , daca te afli in masina din spate si ai aerul pornit. Vad ca esti din bz, ce zici vrei sticker? Comandam ca este prea scump sa iau singur,poate mai ai tu doritori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!