Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Mosule aia cu acetona patita de mine a "incaltat-o" si altii...am vazut cel putin vreo 2-3 cazuri asemanatoare...1 din el tot dupa un drum prin Ardeal...

Iar faza cu "coaja de vopsea" din filtre am vazut-o de multe ori...sint vreo 2 statii in Iasi care au promotii pt Taxi...din cind in cind aduc si gaz prost, bucuria montatorilor :))

Parca am scris si eu pe aici ca am patit-o cu Luk odata ... in butelie de 54l brut au intrat 56-58l nu mai tin minte exact... :) oricum mai mult decit era butelia la max...din pacate am observat prea tirziu, aruncind bonul...eram grabit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zic, eu poate nu am avut probleme ca am injectie monopunct cu mixer. E posibil acum ca la sistemele de injectie multipunct secventiala, unde obligatoriu se monteaza injectoare GPL, apara probleme mai des si mai urate.

Insa treaba cu bagatul acetonei in GPL mi se pare absurda. Acetona e muuult mai scumpa decat GPL-ul, de ce l-ar boteza aiurea? Mai degraba ar baga-o in benzina, care are pret dublu si s-ar scoate mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati litri intra intr-un rezervorl de gpl toroidal de 52 litri?Mie mai mult de 35 -38 nu imi intra.mi se pare foarte putin.Am inteles ca intra maxim 80% din butelia dar stiu pe multi care au bagat mai mult de 80%.Si chiar daca ar fi 80% asta ar insemna cam 41,6 litri , hai sa zic 40 .Dar eu niciodata n-am reusit sa bag mai mul de 38.Sunt la al 4 plin de gpl?o fi devina si montatorul, sa fie ceva reglaj de facut?

Modificat de mikemaniack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rezervor toroidal de 45 litri si intrau cam 36 de litri, insa uneori se bloca supapa de limitare a umplerii si nu mai intra gaz deloc. Si m-am enervat, am dat jos multivalva de pe butelie si i-am eliminat limitatorul de umplere. Si acum bag 45 de litri cand vreau sa fac plinul, insa doar cand plec la drum lung si urmeaza sa fac mai multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mike vorbeste cu montatorul sa-ti regleze plutitorul sau unghiul buteliei-multivalvei...ar trebui sa intre ~40l...daca deabia ai pus-o mai iart-o...

X-tremist nu mai da idei timpite si la altii...Limitatorul ala nu e pus de forma acolo... umplerea la max 80% e gindita pt dilatatie, accident etc...

Uitai sa zic de filtru...l-am dat jos azi dupa 1000km si un plin de Lukoil varianta noua...

VARZA...arata mulllllllt mai rau decit dupa 10.000km...

Deci feriti-va de Luk cel putin o perioada...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu' , eu nu dau "idei tampite" la nimeni, doar am impartasit putin din experienta personala, fiecare e liber sa faca ce-l duce capu'... "Improvizatia" asta eu am facut-o de 7 ani de zile si nu am avut nici cea mai mica problema. Insa trebuie sa ai ceva cunostinte cand faci asa ceva si sa tii cont de modificarea facuta. Dupa cum am spus, nu fac plinul decat atunci cand plec la drum lung si stiu ca o sa consum mai mult gaz din butelie. In niciun caz nu umplu rezervorul cand merg prin oras vara putin si parchez masina la soare. Si nici asa nu ar fi vreo problema: daca ar creste prea mult volumul sa dea pe-afara, deschide supapa de siguranta si surplusul este purjat in atmosfera, in niciun caz nu bubuie.

Iar cu accidentul, Doamne fereste sa-l faci, ca iei foc de la benzina inainte sa-ti bubuie rezervorul de GPL.

Am 10 ani de cand merg pe GPL si mai mult, lucrez si in domeniul auto, deci nu fac nimic la hazard. Sa nu-ti mai spun ca instalatia GPL montata de "specialistii" de la atelierul dedicat, a trebuit sa o demontez si sa repozitionez cam totul in compartimentul motor (vaporizator, furtune apa, instalatie electrica). Au lucrat cu picioarele imbecilii aia... Imi pare rau ca am mai dat 2-3 mil. degeaba pt. montaj.

Iar cu filtrul de GPL, eu unul nu l-am schimbat niciodata. L-am desfacut de cateva ori si nu avea decat pulberea aia metalica fina. L-am suflat si atata tot. Chiar nu trebuie schimbat asa des in conditii normale. Eu nu stiu ce gaz e pe la voi pe-acolo si ce manevre s-or face de ati gasit namol si alte minuni in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu zici ca te pricepi si stii ce ai facut...

Citeste unul in diagonala, si retine numai ca daca scoate plutitorul ntra mai mult...sint prea multi afoni tehnic ca sa zic asa ca citesc pe un forum o chestie scoasa din context si gata "bucuria"...

E de ajuns sa se intimple o data...

De ce sa scoti plutitorul cind se poate regla multivalva sa "incarce" cit trebuie?

Rezolvi o problema cu alta?

Pe ce masina ai GPL...ca in profil ai diesel :)

Mai jos poze, prima e de la mine cealalta e de la un taxi...

post-54922-0-55929400-1333023198_thumb.j

post-54922-0-16546400-1333023204_thumb.j

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut chestia asta odata ca imi facea figuri uneori de se bloca si nu mai intra gaz deloc nici cand era goala butelia si in al doilea rand sa castig o autonomie de cel putin 120 km in plus. La drumuri mai lungi te scapa putin de stress-ul alimentarii, uneori din acest motiv esti nevoit sa pui o panarama de gaz (ca cel de la Lukoil) de la nu stiu ce statie fantoma, ca ramai fara altfel. Si e frustrant sa mergi pe benzina 100 de km cand ai instalatie GPL :).

Masina e un Renault 19 injectie monopunct ( am scris intr-unul din posturile anterioare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Agree !

Azi am luat de la Agip si trage de rupe...e drept 3,15 ron fata de 3,07 in week-end la Luk, dar nu ma zgarcesc pentru ca sa cheltui mai mult cu reparatiile acum.

Cu acetona confirm din nou si eu, am mirosit-o fratilor in butelia de aragaz caci am facut test. Cu zeama de varza inca nu am patit de 13 ani... :bom:

La corectitudine Luk stau asa si asa. Din experienta mea cam 50% din pompe fura ( dar nu mult ) iar restul sunt ok.

Porcaria asta noua cu mizeria din gaz care poate genera chiar si colmatarea catalizatorului, e o gluma proasta pe spinarea noastra !!!

Din rafinare inseamna ca s-au strecurat uleiuri si impuritati majore care genereaza acest lucru.

E inadmisibil sa se intample asa ceva la o rafinarie iar produsele sa fie bagate pe piata. Din 1999 nu am auzit de asa ceva pina acum.

Idem: X-tremist nu mai da idei timpite si la altii. NU VA JUCATI CU BOMBA !!!

Du-te sa-ti refaci urgent reglajul de max 80%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai vazut gaz de cacao, chiar mai naspa decit asta...dupa un plin sa scoti cu surubelnita filtru de lichid intepenit :))

Aia cu zeama de varza era o chestie buna...daca aveai cea mai mica scapare mergeai cu geamul deschis :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idem: X-tremist nu mai da idei timpite si la altii. NU VA JUCATI CU BOMBA !!!

Du-te sa-ti refaci urgent reglajul de max 80%.

Apreciez "ingrijorarea" ta, insa daca ai sti macar cum functioneaza acea multivalva de pe butelie n-ai mai da sfaturi de genul celor de mai sus. Eu nu am ce sa mai reglez acum, am eliminat doar o componenta inutila mie, fiindca pot sa-mi port singur de grija. Si in caz de voi hotari vreodata sa o pun la loc, oricum nu trebuie sa ma duc nicaieri, ca stiu sa o montez tot eu la loc.

Si repet ce am mai spus, fiecare face ce-l duce capu', nu inseamna ca trebuie sa procedezi ca mine. Daca iti spun ca maine am de gand sa trag un furtun de la teava de esapament in masina, ca sa incalzesc mai repede habitaclul, o sa faci ca mine ???

Idei tampite ne navalesc zilnic din toate partile, mass media cam asta face. Dar din fericire mai exista si filtrul ratiunii...

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu mai bine ca tine poate cum functioneaza si tocmai de aceea ti-am zis sa nu te joci cu focul.

Daca ai merge pe drumuri pustii nu m-ar interesa, e treaba ta daca gazul se dilata, multivalva nu-ti deschide ca o fi veche, si iti trece presiunea de 30 de bar in rezervor...tu vei fi repede in cer sau iad !!!

Dar problema este ca mergi pe drumuri publice si esti un pericol pentru siguranta circulatiei.

Cred ca ai inteles destul de clar de ce noi cei cu experienta nu incurajam astfel de prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu, 3 lei gazu, Imi aduc aminte cand era 70 bani motorina si tata tot de la camioane baga :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...insa daca ai sti macar cum functioneaza acea multivalva de pe butelie n-ai mai da sfaturi de genul celor de mai sus. ...

Daca stiai cum functioneaza ai fi reglat-o in 10min nu scoateai plutitorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am circulat intr-o noapte de la club spre casa cu un taxi (dacia logan) care avea 800.000km la bord.Masina era pe gpl .De curiozitate l-am intrebat pe taximetrist daca o are de nou.Mi-a zis ca a luat-o la 60.000km si 2 ani vechime.L-am intrebat daca si-a pus gpl-ul de cand a luat-o.Mi-a zis ca dupa o jumate de an si cam pe la 120.000 km l-a montat .Mi-a zis ca nu a schimbat la motor absolut nimic de cand o are doar pe la directie,distribuitia,ambreiajul alternatorul si electromotorul.Or sant Daciile bune ori mersul pe gpl e mai mult decat ok pentru motor.Astea ar fi concluziile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de Logan sint si foarte fiabile...am vazut destule la 300-400k intretinute de kkt care inca mergeau ok...daca o intretii duce "fara numar"...

Aia cu GPL f....te motorul e legenda...din categoria CD-ului antiradar de la oglinda :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori masina mea merge in parametri ori e un cazan cu 4 roti, eu la mine nu se simte nici o diferenta intre mers pe gpl si benzina :).eu unu ma declar multumit de "bomba" din portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aproape un an bag numai de la Luk , am bagat ianinte si RP si Petrom , nu am simtit nici o diferenta . Nu am actiuni la ei sa le fac reclama , dar de ce i-as schimba ?

@Moog , daca retii problema mea cu P0420 .Check-ul la mine fiind "by default " :icon_redface: permanent aprins , azi am facut o diagnoza si nu mai aparut P0420 ci P0038 . Tot cu aceeasi ocazie am schimbat bujiile si am curatat corpul clapetei. Sa vedem acum ,daca la mine vine craciunul in aprilie :icon_cheesygrin:

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am circulat intr-o noapte de la club spre casa cu un taxi (dacia logan) care avea 800.000km la bord.Masina era pe gpl .De curiozitate l-am intrebat pe taximetrist daca o are de nou.Mi-a zis ca a luat-o la 60.000km si 2 ani vechime.L-am intrebat daca si-a pus gpl-ul de cand a luat-o.Mi-a zis ca dupa o jumate de an si cam pe la 120.000 km l-a montat .Mi-a zis ca nu a schimbat la motor absolut nimic de cand o are doar pe la directie,distribuitia,ambreiajul alternatorul si electromotorul.Or sant Daciile bune ori mersul pe gpl e mai mult decat ok pentru motor.Astea ar fi concluziile mele.

Motoarele de la Renault le bat pe cele germane demult. Asta e...nemtii fac restul mai bun, motorul se mai poate schimba dar cand conserva de dacie e ruginita praf, ce puii lu' soare sa-i mai faci ?

La un simplu calcul taximetristul a facut 740k din 2006 pana azi ??? ( presupunand ca e cel mai vechi logan din 2004 )

Peste 120k/an in Sibiu ???

Mai lasa-ne frate...ori tu le umflii, ori te-a aburit ala !

In Bucale se fac 60k in medie la taxi pe an si la voi s-or face dublu.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o fi pretul 0,5 bani / km si fac aia taxiul sibiu-timisoara sau mai stiu eu unde de nspemii de ori pe zi :).

ce parere aveti de gazul de la MOL?eu ultimele 2 plinuri de la MOL am facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E gaz f bun de la Butan. Daca iei de la pompe corecte e ok.

Statiile lor proprii iti dau cu 5-10% mai putin decat scrie. Numai statia de pe M Bravu era corecta si asta acum 10-12 ani cand am luat ultima data de acolo...:)

Desigur cunoscatorii stiu ca Butan are primul skid de gaz din capitala acolo.

Prin 99 numarai pe degete statiile de gaz din Bucuresti: Butan, La fix, Petrom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am circulat intr-o noapte de la club spre casa cu un taxi (dacia logan) care avea 800.000km la bord.Masina era pe gpl .De curiozitate l-am intrebat pe taximetrist daca o are de nou.Mi-a zis ca a luat-o la 60.000km si 2 ani vechime.L-am intrebat daca si-a pus gpl-ul de cand a luat-o.Mi-a zis ca dupa o jumate de an si cam pe la 120.000 km l-a montat .Mi-a zis ca nu a schimbat la motor absolut nimic de cand o are doar pe la directie,distribuitia,ambreiajul alternatorul si electromotorul.Or sant Daciile bune ori mersul pe gpl e mai mult decat ok pentru motor.Astea ar fi concluziile mele.

Motoarele de la Renault le bat pe cele germane demult. Asta e...nemtii fac restul mai bun, motorul se mai poate schimba dar cand conserva de dacie e ruginita praf, ce puii lu' soare sa-i mai faci ?

La un simplu calcul taximetristul a facut 740k din 2006 pana azi ??? ( presupunand ca e cel mai vechi logan din 2004 )

Peste 120k/an in Sibiu ???

Mai lasa-ne frate...ori tu le umflii, ori te-a aburit ala !

In Bucale se fac 60k in medie la taxi pe an si la voi s-or face dublu.......

Eu cred ca gresesti in ambele probleme.Am prieteni si cu logan si cu renault,ambele au facut mereu probleme.La logan a trebuit segmentat motorul+piston si are doar vreo 60mii.De renault nu merita sa mai vorbesc,1000 de probleme si 1000 de senzori fara rost.Nu vreau sa generalizez problemele astea dar asta este opinia mea.Am segmentat si eu motor de passat dar totusi era de 1600(cam subdimensionat pt gabaritul passatului) si avea 190mii.

Km care ii face un taxiu nu-i poti tu estima.Sunt masini personale ale taximetristilor care fac 20-30mii pe an dar sunt si masini date cu ziua care bat suta de mii pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu greseste foarte mult apropo de Logan...sint si tigai care te chinui 1/2an sa-i dai de cap dar foarte multe duc 300k fara probleme...si asta in regim de taxi...

La fel si cu Passat-ul...motoarele de 1.6l au majoritatea peste 100CP ceea ce e aproape ok pt o masina de 1300kg...

Aceeasi proportie o gasesti pe multe masini inclusiv Skoda de ex...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare intrebatoare pentru cei care detin instalatii GPL

cand s-a facut schimbarea pe GPL a fost nevoie sa schimbati si bujiile?

Multumesc

Nu greseste foarte mult apropo de Logan...sint si tigai care te chinui 1/2an sa-i dai de cap dar foarte multe duc 300k fara probleme...si asta in regim de taxi...

La fel si cu Passat-ul...motoarele de 1.6l au majoritatea peste 100CP ceea ce e aproape ok pt o masina de 1300kg...

Aceeasi proportie o gasesti pe multe masini inclusiv Skoda de ex...

zilele trecute mergeam cu un taxi (o skoda Octavia II) cu motor de 1.6 pe GPL cu 335.000 km (GPL-ul pus de la 30.000)

iar omul zicea ca nu a schimbat decat consumabile la ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa laud

Mers in BV cu un logan gpl avea 400k km

Ce m-a uimit a fost faptul ca nimic nu zanganea si foarte silentioasa masina.

Bine, in Brasov nici nu sunt canale si transee pe mijlocul soselei ca in Bucuresti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!