Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Multumec Moog pentru sfaturile pe care mi le-ai dat la telefon in legatura cu instalatia de gaz.

Am fost in acest week-end la Buzau si mi-au montat baietii un Landi . Foarte frumos montajul, adica nu se vede nici o rampa este ascunsa in spatele capacului de pe motor. Priza de alimentare pusa foarte bine chiar la busonul de benzina. Ce sa spun, toate laudele de pe forum ptr acesti baietii sunt 100% adevarate si merita sa pierzi cateva ore cu drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari domnu' :)

Sfatul meu este sa respecti cel putin intervalele de service...daca nu ceva mai devreme...ma refer la filtrele de gaz ...ai 2 bucati...faza gazoasa si lichida...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la Buzau mi-au spus ca la 15000 se face revizia. Trebuie sau e bine sa o fac mai devrme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E gazul destul de prost pe la noi...

Eu as schimba mai repede...depinde de banii fiecaruia...si cit costa ...filtrul de stare gazoasa --ala se schimba la 15000--- cred ca e peste 100RON...daca pun de calitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe siteul CRC am gasit o instalatie BRC 24.11 care se zice ar fi un update al lui 24MY07.

Ce stiti despre ea ? Se recomanda ?

O am eu pe masina, a fost montata acum 8 luni (pret cca 750 euro), am 26.000 km facuti de atunci (n-am apucat sa ii fac nici o revizie), nu am avut nici un fel de problema... merge ca un ceas elvetian. O recomand calduros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cri du-ten' puii mei si fa revizia ...ai sa plingi dupa injectoare...

O sa mearga acusi ca un ceas cu cuc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti

Pentru ca gpl-ul arde la o temperatura mai inalta, producatorii de bujii au in oferta lor bujii speciale pt gpl.

Voi ce bujii folositi? Normale sau speciale? Iar pretul lor e mult mai mare decat al unei bujii clasice (chiar apropiat de 100 ron/bucata), insa ma gandesc ca nu degeaba le-au scos.

Masina mea are 165.000 km.

Credeti ca la kilometrajul asta merita sa pun gpl? Ma gandesc in prima faza la supape, care vor fi mult mai solicitate termic. Cel putin in teorie.

In Bacau, am auzit de firma Adi GPL ca monteaza instalatii gpl. S-au cel putin au montat, patronul murind intr-un accident de maisna.

Cei ce a-ti avut de-a face, o recomandati sau imi puteti recomadna o alta firma in acest caz?

Multumesc

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decit bujii speciale scumpe mai bine alea standard schimbate mai des ...iesi mai ieftin...

A mea are 160.000km...care e problema cu km ? Depinde de citi faci pe an...daca merita sau nu...

Daca reglajul e ok supapele vor fi si ele...

Adi era bun am amici care au montat acolo, dar a murit intr-un accident...mai este firma?

Ai 2 variante vii la Iasi sau te duci la Buzau...sau mai cauti prin Bacau...am impresia ca mai este o firma dar nu stiu amanunte...

Eventual suna-ma miine dimineata 8.15-8.30 si intreb si eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am montat GPL la 180.000, deci nu vad de ce nu ai putea face la fel si tu la 165.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Moog pt intentie, insa momentan analizez aceasta optiune.

De Adi Gpl sincer prea multe nu stiu, s-au mutat din fosta locatie ce era la autogara intr-o locatie la periferia orasului, insa nu prea am mai auzit multe despre ei.

Daca nu s-au inchis cu certitudine si-au restrans mult activitatea.

Ca si km, fac anual intre 15 si 20k.

Oricum la pretul benzinei merita fara discutie, mai ales ca se anunta scumpiri si pe viitor.

Insa pt mine important e sa fie ceva bine facut si fara repercursiuni asupra motorului.

Masina merge perfect, insa nu stiam daca la un anumit nr de km la conversia pe gpl e necesara o anumita revizie a motorului.

Eu sincer ma gandeam la necesitatea schimbului de semeriguri la supape sau cine mai stie ce.

Iar referitor la bujii, e adevarat ca porti merge mult si bine cu bujii normale, insa pe langa viata mult scurtata, mai intervine un factor care e bine de luat in vizor: tensiunea mult mai mare necesara pt aprinderea gazului. De unde si fortarea bobinelor cu riscul aferent.

Din ce am vazut, pe langa electrozii din metal pretios, distanta e usor mai mica, tocmai pentru a necesita o tensiune mai mica pt aprinderea gazului.

O fi un aspect important sau nu, doar cei ce au gaz de mult timp pot spune.

In cazul in care voi avea lichiditatile necesare ( banii sunt problema pana la urma ) si voi fi ferm convins sa e o optiune buna, te voi contacta pentru a vedea unde si cu ce tip de instalatie sa montez.

In Iasi ce instalatii se folosesc, ma refer aici la producator?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mai e un aspect important.bujiile pt gpl sunt reci,in cazul folosirii gpl-ului camera de ardere se incalzeste mai mult decat in cazul folosirii benzinei.bujiile originale sunt bujii calde care in cazul folosirii gpl-ului se poate fisura ceramica(eu am patit cu NGK) sau deteriora fisa sau bobina dupa caz din cauza supraincalzirii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina trebuie sa mearga BINE si ATIT pe benzina ...nu trebuie sa-i faci nimic special...

Am vazut tigai cu 3-400k la montaj...si masini sub 40k... :)

Nu am auzit pina acum de probleme de genul asta...apropo de bujii...

Intradevar bujii MAI reci pt GPL...teoretic...la o compozitie ok al GPL...dar realitatea zice altceva...cifra octanica nu e aia care trebuie...

Iar despre fise cel putin la Logane care sint intr-o veselie la TAXI , merg de sparg...si cu spanuri de 30RON setul nu bucata :))

Daca masinile sint intretinute cum trebuie nu ar trebui sa aveti probleme...bineinteles cu un montaj/reglaj initial bun ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog: Lasa-l bre pe cri-cri in pace...:)

Laur mi-a dat asigurari clare ca 30k e interval minim de schimb la calitatea pe care o au piesele noastre.

Vorbim de instalatia the best doar !

Nu degeaba costa atat.

Iar MY11 are injectoare Zavoli. Ultima serie cu injectoare originale BRC am prins-o eu.

Nu spun ca Zavoli ar fi mai putin fiabile...sunt cu mult peste cele de duzina Hana, Matrix, etc.

Bujii NGK cu un singur electrod am eu. 30k pe benzina + 24k pe gaz si merg impecabil.

Asadar folositi cu incredere dar aduse de afara, pe cit posibil din DE...ca si astia ca mai toti au calitati diferite: for vest, for est.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sint mai catolic decit papa...

Dar am vazut destule filtre total infundate de la gaz prost...

Poti sa ai mama fltrului...inclusiv poliester intarite sau fiber glass ...

Eu zic sa te mai documentezi...apropo de injectoare...Hana cel putin sint comparabile cu Keihin...Matrix-urile sint si ele aproape...

BRC-urile sint fiabile dar nu am gasit specificatiile tehnice ....

Apropo se pare ca au facut o virare spre Landi Renzo baietii...nu se jucau cu asa ceva pina acum...instalatii bune si astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca deviez un pic ! cine stie de unde pot sa iau sa sa descarc un sticker de gpl mai frumos ca ala din al nostru e oribil . am vazut la bulgari unul super frumos dar am cautat peste tot pe net si nu am gasit nici macar o poza. ma poate ajuta cineva ? e un tringhi rosu cu galben in interior si semnul exclamari pe el si scrie gas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca e norma RNTRN ce descrie si cum trebuie sa arate acel sticker. Eu asa stiu ca din acest motiv arata asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor colegilor! Sunt nou pe forum, nou conducator de VW! :)

Am cumparat alaltaieri un VW Bora 1.6 16V. Intentionez sa motez o instalatie GPL pe masina (din cate am vazut in lungul sir de discutii, majoritatea apreciaza GPL-ul). De fapt si eu am o dacie cu GPL si pot zice ca e merita la maxim. (cel putin pt motoarele alimentate prin carburator performanta masinii nu scade si nici consumul de GPL nu creste- pur si simplu carburatorul e mai ineficient in dozarea/amestecul benzinei decat injectia si de aia nu apare diferenta)

Intrebarile mele catre cei care au instalatie GPL sunt urmatoarele:

1) computerul de bord va mai afisa consumul mediu/instantaneu?

2) este adevar sau mit faptul ca Engine Control unit-ul isi face un fel de "teaching" pe gaz si apoi cand comuti pe benzina masina merge foarte rau? (rescrie in soft ceva calibrari pentru dozajul de benzina.. si o ia pe aratura.

3) cei care ati avut de mai mult timp GPL, sonda lambda si catalizatorul nu se ard mai devreme? (dat fiind temperatura gazelor de evacuare mai crescuta si condens mai puternic pe esapament)

4) Ce marca de instalatie recomandati, si daca sunteti din Timisoara poate imi recomandati si un service

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Afiseaza dar nu se "pupa" perfect...consumul real e cu 1-1.5l% mai mare...tre' sa mai adaugi si consumul de benzina care vara e ~<1l/100km si iarna duce spre 2l...

2.ECU benzina are 2 parametri de corectie LTFT si STFT...care la mers majoritar gaz (reglat aiurea) se vor modifica mult si la mersul pe benzina se va cunoaste...in special pornirea la rece sau cald...

3.depinde ce intelegi de mai repede...in loc de 300.000km va rezista 270.000km :) ...depinde cit de bine a fost reglata instalatia...

4. Depinde ce se instaleaza in zona ta...eu unul as merge pe BRC, Tomasetto, LandiRenzo...Tomasetto are avantajul ca o mai poti "bibili" si tu...se gaseste soft moca pe site si interfete ieftine pe forum...

Alege una cu senzori de temp pe reductor si gaz ...sa aiba corectare manuala fct. de temperatura/rpm...vorbesc de altele decit cele de sus care au...Tomasetto de la stag 4Plus in sus...recomand STAG 300Plus pt a ta...sau Premium dar e ceva mai scumpa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai te gandesti...amortizarea o faci la anu si la multi ani acum la peste 3,3 lei gazu'...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi majoritar oras se amortizeaza repede...

Pretul la benzina a stat pe loc si nu stiu eu ? :))

3.3 vs 5.6 -6.1 daca mai pui si benzina mai buna din cind in cind...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e asa frate lascarica...era bine daca era asa...

3,3 + 20% in plus la gaz + 3% mers pe benzina si ajungi la un real peste 4 lei !

Asadar va fi 4,1 vs 5,8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cum zici tu domnu'...si la mers urban pe praful asta ies cu 20-25RON/100km mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, eu din propria experienta va zic, cu instalatie BRC pe un GTI de 220-230cp, km facuti in oras in proportie de 2/3 mi-am amortizat investitia in aproximativ un an de la instalare! Sa nu mai zic ca mergeam prin oras cu masina de 230cp si consum echivalent de 1.9TDI...hilar :))

Probleme cu instalatia nu am avut veci amin intr-un an jumatate cat am avut masina cu gaz. Conteaza foarte mult ce instalatie montezi (recomand BRC, restul pt mine nu prea conteaza) si mai mult de atat, LA CINE O MONTEZI (aici cu mana pe inima va recomand cei din Vernesti-Buzau - PROgaz, cei mai buni din Romania si nu sunt doar vorbe). Am dat 30 mil pe ea, dar nu regret nici un leu!

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corect ce zici in privinta montatorului ( pacat ca nu sunt mai multi ca Laurentiu in tara ), partial corect in privinta instalatiilor ( e drept ca BRC e cea mai buna dar sunt si instalatii mai ieftine care au mers si merg impecabil multi ani daca le ingrijesti ok, iar asta spun din experienta ) si incorect aia cu dieselul...

Stim si noi cum e cu orasul, adica orase mari nu orasele ca al tau.

Si inca una noua care sa va dea putin "curaj": daca pina anul trecut pompele Luk si Petrom erau corecte, va spun ca cel putin in capitala s-au magarit la greu pompele Luk de anul trecut iar cele Petrom de anul acesta.

Tocmai am luat o teapa de 10% la Petrom unde nu luasem niciodata din 99 !!!

Practic acum fura cot la cot cu privatii care de ani de zile "te fac" la pompa.

Privatii isi permiteau in acest fel sa aiba un pret cu vreo 5% mai mic decit statiile brand dar scoteau parleala la cantitate.

Tara de rahat cu magarii din ea.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , si eu alimentez frecvent de la Luk . Ce anume ai observat sau cu ce te-ai tepuit si la ce statie ? Daca dam exemple si stiu si altii poate putem face ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!