Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

E simplu sa faci un test in rezervor.

De la gol la plin vezi cat intra apoi te uiti la indicatorul mecanic de la el. Vezi cit de plin e si compari cu bonul.

Nu te pun sa faci teste mai complexe pe care le-am facut de-a lungul anilor ca sa ma conving...de ex: Cantaresti butelia casnica goala, bagi x litrii in ea apoi o cantaresti din nou.

Compari cu densitatea de la temperatura de incarcare care poate fi intre 0,53-0,57 kg/l apoi vezi ce si cum.

Tu verifica cu metoda 1 si trece rezultate aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care indicator mecanic ca ma facusi curios...ala de pe rezervorul tau ? Daca da, lasa glumele :))

Ala e magnetic si are precizia unui ceas cu cuc bagat in congelator :)

Ala e pus la misto acolo...ca si ledurile de pe buton...

Variatie de 1-2l la plin e normal...si nu ai cum dovedi ca e mai mult sau mai putin...

La fel si cu densitatea etc...compozitia GPL romanesc variaza cu draci fata de cel teoretic de pe net...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca chestia asta cu furatul e mai mult "placebo"... Mie nu mi s-a intamplat niciodata si am alimentat de la multe statii si de firma si privati (nu sunt la prima masina cu gpl)... Nu bag niciodata 10 litri sau 20, intotdeauna fac plinul si dau kilometrajul la zero (nu ca sa ii verific pe ei ci ca sa stiu cat mai am pana se termina gazul pentru ca ledurile, cum spunea si Moog, sunt pur orientative). Cand bag din nou, cantitatea de gaz corespunde intotdeauna consumului meu mediu de gaz estimat functie de stilul de condus/trafic/cat de incarcata e masina.

La partea cu calitatea subscriu insa. Gazul e de doi lei la majoritatea furnizorilor din Romania. Am bagat acum trei zile de la un privat si imi sarea pe benzina din doi in doi km, fara nici macar sa depasesc 3k/rpm... Acum o luna eram prin Ardeni - cu gaz de Belgia - si la -18 grade afara i-am dat niste sandale ca la un moment dat mi-a intrat in "limp mode" si tot nu a sarit pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai preteni buni...placebo asta e real si-l cunosc toti montatorii dar nu-l recunosc. Singurul care e corect si mi-a spus e Laur pro-gaz dar nu trebuia sa-mi spuna ca stiam :)

Si mai lasa-ne frate lascarica cu magnetii aia ca stim si noi...la fel cum stim ca in loc de +20% avem +30-40% fata de benzina...pana mea.

Acum o sa dai vina pe aerul prea "rarefiat" :lol:

Cat despre laudarea gazului de afara...mai lasa-ne cri, noi mergem pe acetona si tot nu sare pe benzina decit daca nu e presiune.

Dar acum fara glume, atentie la acetona fratilor...la privati se baga la greu si parlesc injectoarele rapid. Asta o spun specialisti, nu eu.

Eu doar am mirosit-o in butelie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.2 L si 60cp mi se pare normal sa nu sara pe benzina nici daca mergi cu carbit in loc de GPL. Acelasi Laur pro-gaz de care vorbesti tu mi-a spus fix alaltaieri ca motivul pentru care imi sare pe benzina doar in Romania (si niciodata in afara) e calitatea gazului. Acum daca il lauzi si il contrazici in acelasi timp e problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coane merg in oras multe plinuri de la cap la coada cam pe aceleasi trasee... am alimentat de la 4-5 statii diferite (si gaz diferit gen Luk, RomP, Butangas)

Al dracu' merg fix 260-270km cu un plin...chiar rideam cu cineva...nu conta stilul de mers tot atit faceam...

Anul trecut am facut ~2000km in concediu prin tara...acelasi consum cu mici variatii 0.2-0.3l maxxx ...si am alimentat de la o carutza de statii Iasi-Sibiu-Rm-Vilcea-Brasov-Iasi.

Daca ma furau cum zici tu as fi avut variatii de consum...

Eu nu sint cine stie ce chisat apropo de consum dar am un programel pe tel "fuellog"...si chiar il folosesc si pt benzina si GPL...de asta stiu consumurile asa bine...

GPL Ro e de tot rahatul...prost ca cifra octanica, presiune creata, continut dubios de tot felul de kkturi...si asta o stiu de la un distribuitor de GPL...

Am amic care a facut ~10000km prin Europa pe GPL...consumul simtitor mai mic ~0.5-1l fata de cel din Ro...plus ca se ridica in ture mai bine...

Cei din afara nu-si permit sa riste daune la instalatii Prins...ma refer la distribuitorii de GPL...

Acetona e una presiunea e alta...

Mersi de apreciere, dar inca nu am ajuns "specialist"... asta cu acetona am scris-o eu cu x pagini in urma anul trecut dupa concediu cind mi-am fu...ut garniturile din capul injectoarelor...acetona le "umfla"...

Dupa mine au mai luat si in Iasi ...ue si altii ce alimentau de la o statie fantoma cu superoferta...

Apropo de sarit pe benzina , micsorati limita de presiune la trecerea pe benzina...

Ca sa fiti sigur ca e de la presiune faceti un log in mers...care aveti interfata...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la Petrom intra de obicei 48 litri....de la Ucraina 50-55 litri (s-a intamplat de cateva ori si 48 litri)...de la Luk 45 litri...asta doar iarna am verificat si de la plin la plin....

P.S.: @Moog stii ceva de coletul meu cu rampa de injectie...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry...sa-mi....xxx xxxx xxx ...incurcaturi PayPal si nu am cu cine discuta pina pe 9-10.03...iar idiotii (idiotul cu care discutam eu) sint la de vreo 2 saptamini GasShow 2012 si nu am cu cine lamuri problema...ieri intr-un final mi-au raspuns la un e-mail...

Ma incurca idiotii la greu...inca nu a venit tot din comanda trecuta, adica exact rampa ta si vroiam sa fac alta comanda...

Lamuresc situatia si sper saptamina viitoare sa intre in normal...si sa primesc si pachetelul tau...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru

Salutare! Am ajuns si eu ieri la Pro-Gaz cu Bora. La telefon stabilisem mobtajul unei instalatii BRC, insa ajuns acolo Laurentiu mi-a recomandat LandiRenzo cu noile tipuri de injectoare, mai fiabile se pare. Aveau si ei montata o asemenea instatie pe Octavi 2 1.6. Cum era si cu 200 roni mai ieftina am ales-o pe aceasta si pana acum sunt multumit.

Stie cineva cat costa la RAR trecerea in carte?

@moog: cei 260-270 km ii faci cu un rezervor de 42 de litri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.2 L si 60cp mi se pare normal sa nu sara pe benzina nici daca mergi cu carbit in loc de GPL. Acelasi Laur pro-gaz de care vorbesti tu mi-a spus fix alaltaieri ca motivul pentru care imi sare pe benzina doar in Romania (si niciodata in afara) e calitatea gazului. Acum daca il lauzi si il contrazici in acelasi timp e problema ta.

Am 1,2 de 64 stock, 70 cu firmware nou. Si e carbid, nu carbit...ma rog cum vrei tu :)

Tot Laur mi-a montat si mie iar probleme de acel gen cu BRC nu am avut cu niciun fel de gaz.

Este posibil ca tu sa fi luat gaz casnic 10-90 de la o statie fantoma iar in acel caz se explica figura pe care ai patit-o chiar si la temperaturi de -5...-10 grade.

Se practica de ani buni "figura" asta...iarna tepele se simt cel mai mult.

Principala problema pentru care sare pe benzen e lipsa de presiune ( temperaturi foarte scazute ), prag de sarit reglat prea sus sau senzor defect.

Daca tot ai interfata acum poti sa gasesti singur problema si sa ne spui.

Moog: Am aflat de la Alexys de acetona anul trecut iar apoi am testat sa vad daca e adevarat.

E un no man's land tara asta in materie de tepari. Nu verifica nimeni statiile PECO sau cele private...mai ales de gaz.

Salutare! Am ajuns si eu ieri la Pro-Gaz cu Bora. La telefon stabilisem mobtajul unei instalatii BRC, insa ajuns acolo Laurentiu mi-a recomandat LandiRenzo cu noile tipuri de injectoare, mai fiabile se pare. Aveau si ei montata o asemenea instatie pe Octavi 2 1.6. Cum era si cu 200 roni mai ieftina am ales-o pe aceasta si pana acum sunt multumit.

Stie cineva cat costa la RAR trecerea in carte?

@moog: cei 260-270 km ii faci cu un rezervor de 42 de litri?

Cam 150 de lei la RAR.

Si da, rezervor ca al meu de 42 brut, 34 net.

Cam acolo am si eu media de oras...in loc de 11,5 pe benzina e 13 pe gaz.

Orasul e avantajos pentru gaz, extraurban mai dezavantajos.

Acolo diesel e rege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 260-270km ii fac cu 33-34l...atit intra in damingeana :)

In regim urban amortizarea si "profitul" se face cel mai repede...15-20k...daca mergi extraurban te scoti cam la 60-70k cel putin...

E profitabil si pe extern dar mai putin...iesi cam la nivel de diesel...dar fara (potentialele) problemele de pe diesel ...intretinerea ceva mai costisitoare...

Diesel era ok cind motorina era mai ieftina...si acum daca ai "surse" de incredere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru

Pai cam asa intentionez sa fac. Passatul sa-l folosesc pt iesiri din oras si iarna cand e nevoie de 4x4, iar bora mai mult prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mare dezavantaj la mersul preponderent prin oras este consumul aditional marit de benzina, in medie de 1l/100 pe langa cei 13 de gaz.

Taximetristii se scot aici foarte bine caci conserva de dacie e usoara si motorul cald mai tot timpul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult de conditii ...daca faci drumuri scurte si opriri lungi ...iar in regimul asta oricum aveai consum mare si pe benzina...

Daca mergi mult pe zi, motor cald , opri scurte, se micsoreaza mult consumul pe benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult de conditii ...daca faci drumuri scurte si opriri lungi ...iar in regimul asta oricum aveai consum mare si pe benzina...

Daca mergi mult pe zi, motor cald , opri scurte, se micsoreaza mult consumul pe benzina...

exact! Eu merg drumuri scurte rar apuc sa ajunga apa la 90 grade.am un consum deosebit 14-15%.

Noroc ca mi-am bagat gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corect ce zici in privinta montatorului ( pacat ca nu sunt mai multi ca Laurentiu in tara ), partial corect in privinta instalatiilor ( e drept ca BRC e cea mai buna dar sunt si instalatii mai ieftine care au mers si merg impecabil multi ani daca le ingrijesti ok, iar asta spun din experienta ) si incorect aia cu dieselul...

Stim si noi cum e cu orasul, adica orase mari nu orasele ca al tau.

Si inca una noua care sa va dea putin "curaj": daca pina anul trecut pompele Luk si Petrom erau corecte, va spun ca cel putin in capitala s-au magarit la greu pompele Luk de anul trecut iar cele Petrom de anul acesta.

Tocmai am luat o teapa de 10% la Petrom unde nu luasem niciodata din 99 !!!

Practic acum fura cot la cot cu privatii care de ani de zile "te fac" la pompa.

Privatii isi permiteau in acest fel sa aiba un pret cu vreo 5% mai mic decit statiile brand dar scoteau parleala la cantitate.

Tara de rahat cu magarii din ea.

mie mi-a demonstrat omv-ul cum intr-o canistra de 5 L (cumparata de la ei) au intrat 6 L (pe bon)

desi am lasat si loc unde sa se extinda benzina (deci nicedecum plina ochi)

daca faci plinu - la vreo 60 L - platesti cam 72 L

a mai patit-o un amic motociclist 24L intr-un rezervor de 18 L (au inceput cu scandalu' si evident cei de la benzinarie se faceau ca ploua si il acuzau pe motociclist cum ca si-ar fi facut el modificari la rezervor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca a fost vorba de o decalibrare, ( am avut asa ceva la Petrom de la Tricodava ) dar nu se magaresc chiar asa la 20%...

Se baga un 5-10% caci altfel bate la ochi prea tare si iese scandal. Mai bine furi putin dar constant decat sa dai un tun cateva ore-zile apoi sa-ti vina controlul.

In rest a venit caldura, consumul pe oras mi-a scazut la 11+1...dar mai e putin si tre sa bag clima on ca sa-si "revina" la normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In saptamina 1-7 aprilie stau prin Bucuresti si o sa am si timp liber destul, cred... Cine are nevoie de putin ajutor,sau are chef de o bere ecologica/cafea poate sa sune...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ohoo...te asteptam Lascarica. Vezi ca-ti dau PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O stire confirmata din service-uri unde au ajuns destule automobile !

http://www.stiridecl...stur-si-apahida

Poate cineva ne spune din "experienta" recenta ce si cum...

Cert este ca la Bucuresti am luat pe 18 martie de la Luk si e ok.

Poate fi o "teapa" locala sau un sabotaj de marketing caci Luk merge cu vreo 20 de bani sub Petrom zilele astea pe la noi...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica e pe bune mai ales in vestul tarii gen Cluj...

Se "incleiaza" vaporizatorul...

Eu am luat simbata de la Luk si mi s-a parut ca trage mai naspa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce ar putea sa se strice la masina din cauza unui gaz mai prost. Am un si un Renault 19 pe care am GPL din 2005. Am facut de atunci vreo 70k km si nu a avut niciodata probleme. Si am bagat gaz de la tot felul de statii, inclusiv Lukoil in ultima vreme (ca au cel mai mic pret).

Mai bat si campii unii, auzi ce spunea taximetristul ala, ca i s-a infundat teava de esapament... :biggrin: , de parca ar fi bagat carbuni in motor.

Din experienta mea de GPL-ist, de peste 10 ani, eu zic ca e cel mai "safe" carburant, in care nu poti baga apa sau alte mizerii. Diferentele de calitate stau in raportul de propan/ butan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce ar putea sa se strice la masina din cauza unui gaz mai prost. Am un si un Renault 19 pe care am GPL din 2005. Am facut de atunci vreo 70k km si nu a avut niciodata probleme. Si am bagat gaz de la tot felul de statii, inclusiv Lukoil in ultima vreme (ca au cel mai mic pret).

Mai bat si campii unii, auzi ce spunea taximetristul ala, ca i s-a infundat teava de esapament... :biggrin: , de parca ar fi bagat carbuni in motor.

Din experienta mea de GPL-ist, de peste 10 ani, eu zic ca e cel mai "safe" carburant, in care nu poti baga apa sau alte mizerii. Diferentele de calitate stau in raportul de propan/ butan.

aici iti dau dreptate x-tremist . la benzina se mai poate umbla, se poate adauga "aditivi" (apa) , dar la gaz ce sa bage?zeama de varza ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti-ma ca am vazut mai multe decit voi in 10-15 ani...imi beau cafeaua dimineata la un service GPL...m-am imprietenit cu omul dupa 1/2 an de "reglaje" :))

Se poate sa ai filtru NOU infundat de la un rezervor de GPL...se poate sa-ti f...ta garniturile la injectoare de la aditivii gen acetone bagati in GPL...si multe altele...ca nu se infunda "esapamentul" de la GPL e alta chestie...

Au fost probleme mari cel putin in Ardeal...

Ceva de genul asta a fost si asta toamna...intr-o dimineata la 8.00 se facuse coada de vreo 10-15 masini la schimbat filtre si curatat injectoare...si o parte care isi permiteau sa mearga pe benzina s-au programat pt mai tirziu...

Aia cu "acetona" am patit-o si eu ...erau umflate garniturile de la injectoare si nu mai inchideau...

Asa ca nu vorbiti aiurea...iar aia cu zeama de varza ... ai nimerit-o...asta iarna au adus de la moldoveni GPL cit au fost blocate soselele...miroasea a muraturi stricate de la 30m cel putin cind scotea pistolul dupa ce alimenta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi vorbesc de acetona, uleiuri parafinice si alte surprize ce sunt solubile in Propan-butan.

Am auzit si eu, si fiind din Vestul tarii, am dubii. In primul rand eu pana acum nu am gasit nici o pompa corecta de Lukoil. Poate cel din Cluj dar acolo nu am mai avut curajul sa alimentez saptamana trecuta cand eram acolo si am vazut cu ochii mei cum injurau taximetristii in service gazul de la LUK.

La corectitudine: la Zalau odata m-am dus cu rezervorul gol, si mi-a bagat 56 litrii. DOar ca eu am rezervor de 54 litrii brut. In Satu Mare, am facut plin la Rompetrol, apoi dupa 200 km am refacut plinul la Luk de pe drumul Botizului, si au bagat 25 litrii!!!!! pana a oprit pompa. Deci si acolo este decalibrata 100% pompa.

Acum si GPL prost.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!