Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

N-am coane tot 2.1 le-am dat...ca si la celelalte...

Din contra MagicJet cica stau mai bine la timpii de reactie decit Valtek-urile...

Luam un Matrix nou dar nu gasisem pina acum 1 saptamina...si am apucat sa iau Magic...

Sper sa ma tina vreo 50k ...si as fi multumit...

Consum ~13 oras...pina acum...oricum nu sper la mai putin...

Taxicurile scor 11-12 la motoare de 1.6...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu inca 1/100 de benzen iesi cam la 15 media...si io pe la 13-14 ies.

Cit ai dat pe ele ?

Se "pupa" pe orice rampa sau ai luat cu rampa lor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E rampa coane...

Adicatelea 4 injectoare puse la gramada... am gasit la 350RON adicatelea ceva mai scump decit un Valtek...

Tinind cont ca are mufe de Valtek si senzor de temp pe rampa (adica mai aproape de realitate) nu pe furtun, zic ca merita...

Adica scoti furtune , mufe, pui pe rampa noua, selectezi Magic in soft , autocalibrare si putin de bibilit in mers si gata :)

Chiar a fost surprinzator de usor de reglat...in 20-30min de frecat menta prin oras cu interfetele pe masina a iesit brici ...

Daca vrei tipa, nu au decit ~100km... :)

Am gasit Matrix de unde sa iau si ma bate un gind :)

http://www.europegas.pl/en/Products/Injection-Rails/product_id,109.html

Asa arata, ai si specificatiile acolo...vezi timpii de reactie care sint 2.2 si 1ms , fata de 3-3.3ms la Valtek...

Polacii zic ca ar rezista 50-75k fara curatare...ceea ce e de vreo 2-3 ori mai mult decit Valtek...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa-ti fac profesore daca nu ai pus de la inceput BRC...

Si tocmai tu...care stiai cu ce se "maninca" astea...

Iti spune baiatu' ca in 100k o sa te coste cu mult peste valoarea BRC-ului, toate schimburile + valoarea initiala a instalatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era departe BRC-ul pt mine...

Nu era problema de bani...ci de service/probleme/revizii etc...

Sa fac 400km pt un reglaj sau o revizie parca nu e prea ok...mai ales daca nu ai drumuri dese spre Bucuresti...

Din cite am vazut nici BRC-urile nu sint super fiabile ca Prins-ul de exemplu...si nici piesele de schimb nu sint ieftine...

Din pct meu de vedere conta in primul rind montajul si reglajul initial...

Rampa am schimbat-o de "moft" ca mergea si Valtekul initial...kitul de reparatii e 100RON max cu totul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...si de mine e departe ( 260 de km dus-intors ) dar merita banii.

Montajul si revizia de 1000 cu reglajele aferente cunoscatorilor is suficiente. Apoi din 30 in 30k nu-i bai sa faci un drum la 2 ani pentru revizii.

Si stai linistit...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ~600 si nu merita...o zi pierduta si 150-170RON gaura...

Dupa cite stiu filtrul al2lea se schimba la 15k... mai ales la cit de prost e gazul...

De la gaz de kkt am ajuns la schimbarea rampei...sau in fine la schimbat garniturile la pistonasele de la injectoare...nu sint facute sa reziste la acetona :)

In rest e ok...se pare ca ii place cu noua rampa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Salutare,

Am si eu o problema, dar pe benzina..mai exact dimineata la pornire.

Nu sta pornita, moare, parca ar merge in 3 pistoane. Tremura din toate incheieturile, iar daca o accelerez putin, urca singura in ture mai mult decat ar trebui si coboara greu la "sub o mie de ture", fara a se opri la 800-900, deci se opreste. Eu as crede ca ar fi de la bujii, fise, aprindere in general.

Dupa ce se incalzeste si trece pe gaz, merge normal (si pe benzina si pe gaz).

Mi-a spus cineva ca ar fi de la sonda Lambda, dar deocamdata nu imi permit sa o inlocuiesc.

Stie cineva ce ar putea sa aibe? Sa fie o problema aparuta de la instalatia de gaz, sau o problema la masina (care ar fi aparut oricum)? Marturisesc ca am 31Kkm si am facut revizii la timp.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cind mergi pe GPL si de cind a aparut problema asta?

In principal poate fi de gaz prost (ai schimbat statia de alim? ) Asta in cazul cind pina acum a mers bine...

Daca ar fi de la sonda ar da eroare...

Daca ai mers cel putin o iarna cu reglajele pe GPL ca acum atunci :

Poate fi si de la clapeta murdara...incearca o curatare si o adaptare...

Mai poate fi de la injectoare GPL varza, fitru GPL blocat de mizerie ce duc la amestec aiurea si se reflecta si la mersul pe benzina...

Cauze ar fi multe... inclusiv bujii obosite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Cred ca problema este din vara asta, dar a inceput sa se simta cand a venit frigul.

Pe GPL am facut 31 Kkm, pana acum avand 3 revizii (1Kkm, ~15Kkm, ~30Kkm). Ultima revizie s-a facut in urma cu aprox 1000 Km.

Cand am pus instalatia, am schimbat bujiile si am curatat si clapeta de acceleratie.

Legat de statia de alimentare...nu am una, in general incerc sa alimentez de la Lukoil, dar mi s-a intamplat sa mai bag si din alte parti (Mall, Rompetrol).

Intradevar nu imi da nici o eroare in bord, dar ma gandesc la un lucru-masina este veche (1998). Nu am avut niciodata vre-un martor aprins in bord (am 55Kkm cu ea), si ma gandesc sa nu aibe atatia senzori, sau daca ii are, sa fie opriti. Poate o verificare cu VAG COM imi raspunde la intrebare.

Reglaje la masina am facut DOAR cand am montat instalatia...August 2010. La revizii nu mi s-a facut nici un reglaj.

Daca sunt injectoarele, e nasol, inseamna ca asta e durata lor de viata. Dar ma repet...masina merge prost pe Benzina, dimineata pana sa se incalzeasca, in nici un caz pe GPL. Filtrele GPL sunt noi (revizie).

Bujiile ar trebui sa tina vreo 40-50 mii km, la mine sa cedeze la 30 mii. Se poate. Saptamana asta incerc sa le schimb.

Multumesc de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La GPL una din putinele "probleme" e ca se ard bujiile mai devreme...

Ale mele dupa 25-27k aveau gapul de 1.5 cel putin :))

Ce sa zic nu aratau cu mult mai rau decit de la fostul prop dupa 20k de mers pe benzina...

Schimbate pe NGK ce recomanda producatorul...

Bujiile tin 60k in Germania nu in Ro unde viteza medie este sub 1/2...

Sa nu mai zic de calitatea benzinei / gazului, bujiilor etc...

Optim ar fi sa le schimbi pe la 20-25k ...nu genereaza erori dar arderea e mai proasta...mai ales la rece...

E bine sa schimbi filtrele de gaz ceva mai repede daca tii sa te tina injectoarele cit mai mult...10 -> 7-8k ...30k-> 24-25k ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scapa pe la racordul flexibil si nu zornaie nimic in cat. In plus ieri am facut si testul de noxe si l-a trecut lejer, propabil ca pragul de ineficienta detectat de ECU e undeva intre 92-95%, altfel nu-mi explic cum au iesit noxele atat de bine. 17.gif

Asa ca dupa ce am mai googalit un pic ( multumesc Club Ford ), am trecut la planul B :lol: : un montaj ce pacaleste ECU cu privire la P0420 . Simplu si eficient . Acum sa vedem daca mai apare , va tin la curent. Schema si info atasat . Pret 1.7 Ron . Durata = 5 minute.

post-2955-0-95741800-1322677481_thumb.jpcatalyst_efficiency.pdf

Alte detali : conectorul de la sonda lambda 2 este la aprox 20-30 cm de sonda, intr-o cutie de plastic . Excelent locul pt inserarea pieselor, ferit de apa & stuff . Se taie din firul gri o bucata lunga cat rezistenta + spatiul de lipire. Firul negru nu se taie, ci doar se"bel**te" pe 0.5cm cat sa poti lipi (+)plus-ul condensatorului de fir.

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ~600 si nu merita...o zi pierduta si 150-170RON gaura...

Dupa cite stiu filtrul al2lea se schimba la 15k... mai ales la cit de prost e gazul...

De la gaz de kkt am ajuns la schimbarea rampei...sau in fine la schimbat garniturile la pistonasele de la injectoare...nu sint facute sa reziste la acetona :)

La multi ani pentru toti !

Fitrele BRC sunt si mai calitative dar si mai scumpe. 30k mergi fara pb la cati bani dai pe ele...

Rampa ta nu a fost problema ci injectoarele de 2 bani...asta e...2 lei dai, 2 lei face.

Ce bujii arse mosule ??? gap 1,5 ??? :lol:

Pai am 52k cu cele originale si merg impecabil. Doar trebuie exploatate bine. Sa vezi cum a schimbat BMA la 31k cu detonatii si calamina la greu din cauza mersului subturat...si are acelasi motor ca al meu, luate in acelasi an ambele skodite.

Turezi frate motorul la 3-4000 rpm ca e motor de turatie ( BME )...nah si consumul e mai mare dar tot acolo ajungi.

Hai la mai mare si sus paharu' de ziua nationala RO%20flag.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rampa =injectoare domnu' :)

Pai mai ai bujiile originale...ca si la baterii, cele originale tin 10 ani , cele luate in Ro tin 3-4 maaaax 5ani :)

Nu compara motor de 1.2 cu 1.6 apropo de turatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Nu meg subturat cu masina...foarte rar merg la vreo 2000-2500...poate la un mers mai lejer (localitati 70 cu a 5-a 2100 ture). In general fac drumuri lungi, iar autostrada o fac cu 130 km/h, aproximativ 4000 rot. Drumuri nationale...100-110 km/h, rezulta peste 3000 rotatii.

Bujiile sunt Bosch, cica speciale pt GPL. Ma rog. Intentionez sa le schimb zilele astea.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rampa =injectoare domnu' :)

Niet...

Uite dovezile mai jos...offf, ma cam dezamagesti dom' Lascarica, tocmai tu :)

Pai mai ai bujiile originale...ca si la baterii, cele originale tin 10 ani , cele luate in Ro tin 3-4 maaaax 5ani :)

Bujiile tin, bateria a mers 4 ani...nu a fost DELKOR ca pe Cielo...dar am inlocuit cu HEXA care e sub acelasi brand.

Nu compara motor de 1.2 cu 1.6 apropo de turatii...

Asa-i dar eu ma refeream la HTP-BME.

post-14418-0-01666600-1322809886_thumb.j

post-14418-0-52420300-1322809896_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' hai ca ne aburim...rampa nu poate fi fara injectoare...

In termenii celor ce vand/produc asa ceva exista varianta injector individual de introbagat solo pe galerie (utilizate la motoare mari cu x cilindri), sau "injector rail" adica rampa de injectoare care se preteaza la masinile mici cu 3-4 cilindri...

Ca aceste rampe sint facute monobloc gen IG/ Valtek/ Milano sau ansamblu de injectoare individuale legate intre ele asta e alta treaba...e vorba mai ales de producator/gama de calitate/pret etc...

Apropo de bujii calitatea DIFERA enorm intre ce misuna prin Ro si ce se vinde prin alte tari...si mai ales fata de cele din fabrica...

Asta nu e numai la bujii ci cam la toate piesele, uleiuri etc...

Am avut ocazia sa vad bujii care din start nu respectau gapul scris in specificatii...si nu vorbesc de noname-uri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te pierzi in detalii Lascarica...eu doar am vrut sa-ti spun ca la producatorii adevarati exista rampa si injectoare separat.

Nu vorbim de pocnitori de unica folosinta care daca se gripeaza o electrovalva tre sa schimbi tot ansamblul...

Dar ma rog, fiecare cu parerea lui.

Ai mare dreptate in schimb la calitate, si nu numai la auto ci la toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu erau detalii ci explicatii sa intelegi o chestie relativ simpla.

Banui ca tu te referi cind zici rampa la soclul in care se monteaza injectoarele...

Gresit... rampa injectoare = grup de injectoare...

Cit despre pocnitori, ai partial dreptate...sint slabe calitativ DAR in Ro au avantajul ca se repara rapid si ieftin...

Si gresesti, daca se duce un injector(electrovalva) il schimbi pe ala... si e moca comparativ cu Lovato, BRC, Landi Renzo...un set de 4 ~100RON cu manopera cu tot.. comparativ de ex cu un injector Landi care e ~300RON...

Astea scumpe sint fiabile dar cu conditia sa fie numai gaz bun altfel ai sansa sa nu faci foarte multi km cu ele...

Fiecare din ele cu avantajul si dezavantajul lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005 fa o scanare sa nu ai sonda de apa dusa sau senzorul de temperatura din debitmetru. Consider ca daca pe gaz merge bine ai pb cu aprinderea sau amestecul si doar pe benzina si e pacat sa nu incepi cu inceputul.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La GPL una din putinele "probleme" e ca se ard bujiile mai devreme...

Data fiind temperatura mai ridicata in camera de ardere in cazul functionarii pe GPL, e recomandat sa folosesti niste bujii mai "reci" dpv al valorii termice, care sa faciliteze un transfer mai bun de caldura.

Iata ce recomanda cei de la NGK:

For LPG units based on the venturi system, spark plugs one heat range higher must be used

(e.g. BKR5E => BKR6EIX-LPG).

For vehicles already factory fitted with high quality NGK platinum or iridium spark plugs, no other type needs to be used. If necessary adjust the electrode gap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit si eu de asta...nu stiu ce influenta ar avea pozitiva (inafara de uzura) ...ce se intimpla cind merg pe benzina ?

Mai e si gapul mai mic la GPL cica...

Nu am stat sa-mi bat capul si sa testez...mai ales ca tre' sa fii chirurg sa schimbi bujiile la motorul meu :)

Ma costa 90 RON bujiile si 200 manopera :)) (glumesc, am un amic dar citesc frustrarea pe fata lui cind le schimba) ... eu m-as enerva prea repede sa incerc in regie proprie...

Apropo bujiile cu LPG la coada, adicatelea astea speciale costa cam de 4 ori mai mult...si cica ar tine -zic producatorii 50.000km ...

Pai daca iau normale si schimb la 20-25k ies la 1/2 pret :)

Si cum ziceam parca nu-mi vine sa fac teste de 400RON...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea me ca nu merita investit banii in bujii speciale LPG din cauza pretului. Eu am luat bujii OEM la mine si au fost 100 ron setul de 4 bucati dar sa dau 100 lei pe bucata tre sa fiu tampit. Cu cele vechi am facut 20mii km si inca arata bine (le-am schimbat fara sa verific dinainte starea lor), pe viitor cand acestea vor fi uzate am sa le pun inapoi.

Acum sa revenim la oile noastre si anume sa va spun ca nu as vrea sa ma bucur degeaba si sa o patesc mai incolo dar am rezolvat deocamdata problema cu pornirea la rece si consumul....porneste brici la prima cheie, sta frumos la 1000 si un pic de ture....nu se balbaie...consumul pe iarna vad ca s-a imbunatatit fata de vara si anume daca vara cu un plin de 48litri faceam in jur de 480-500 km (indiferent ca era extern, intern sau combinat), acum am deja 530 km si inca mai merge. Sunt la primul plin de GPL pe aceste teste si nu a dat eroare.

Cum am rezolvat-o...e relativ simplu...in primul rand am gasit racordul dintre tobe fisurat (l-am schimbat) i din acea cauza tremura caci prindea aer fals apoi ca si reglaj al instalatiei asa cum a explicat @Moog:

1. Am verificat LTFT inainte de toate si era undeva la -8,-9

2. Resetat sonda lambda

3. Mers pe benzina un plin pentru a-si reface LTFT si am constatat ca a ajunj la un +2,3

4. Dupa cum bine a zis @Moog avand pe gaz inainte un -8 era clar ca ECU vazand acestea, incerca la pornirea pe benzina sa faca amestecul sarac si astfel il saracea de dadea in balbaieli...

5. Am trecut la saracirea amestecului pe GPL dar usor de tot si anume cate 1-3% la fiecare 50 km parcursi si verificat LTFT

Urmeaza zilele astea sa verific la cat a ajuns LTFT si daca e cazul mai saracesc putin pana se apropie de valoarea initiala si anume un +2.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea me ca nu merita investit banii in bujii speciale LPG din cauza pretului. Eu am luat bujii OEM la mine si au fost 100 ron setul de 4 bucati dar sa dau 100 lei pe bucata tre sa fiu tampit. Cu cele vechi am facut 20mii km si inca arata bine (le-am schimbat fara sa verific dinainte starea lor), pe viitor cand acestea vor fi uzate am sa le pun inapoi.

Acum sa revenim la oile noastre si anume sa va spun ca nu as vrea sa ma bucur degeaba si sa o patesc mai incolo dar am rezolvat deocamdata problema cu pornirea la rece si consumul....porneste brici la prima cheie, sta frumos la 1000 si un pic de ture....nu se balbaie...consumul pe iarna vad ca s-a imbunatatit fata de vara si anume daca vara cu un plin de 48litri faceam in jur de 480-500 km (indiferent ca era extern, intern sau combinat), acum am deja 530 km si inca mai merge. Sunt la primul plin de GPL pe aceste teste si nu a dat eroare.

Cum am rezolvat-o...e relativ simplu...in primul rand am gasit racordul dintre tobe fisurat (l-am schimbat) i din acea cauza tremura caci prindea aer fals apoi ca si reglaj al instalatiei asa cum a explicat @Moog:

1. Am verificat LTFT inainte de toate si era undeva la -8,-9

2. Resetat sonda lambda

3. Mers pe benzina un plin pentru a-si reface LTFT si am constatat ca a ajunj la un +2,3

4. Dupa cum bine a zis @Moog avand pe gaz inainte un -8 era clar ca ECU vazand acestea, incerca la pornirea pe benzina sa faca amestecul sarac si astfel il saracea de dadea in balbaieli...

5. Am trecut la saracirea amestecului pe GPL dar usor de tot si anume cate 1-3% la fiecare 50 km parcursi si verificat LTFT

Urmeaza zilele astea sa verific la cat a ajuns LTFT si daca e cazul mai saracesc putin pana se apropie de valoarea initiala si anume un +2.

Trebuia in primul rand sa ii faci tu o autocalibrare la gaz acum pe frigul asta si apoi sa vezi efectiv dupa vreo 200-300km facuti ce LTFT ai facuti pe gaz. Cum ai facut tu acum trebuia din prima sa ii iei 10% din gaz pentru ca -8% scazut 10% ajungeai sigur la +2%,iar asa cum ai facut tu nu cred ca vei ajunge prea usor si cu precizie la acea valoare dorita de +2%+3%.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valy am trecut prin astea domnu' :))

Cu autocalibrarea pe o masina scoasa din parametri o lua de la capat...deci pica...

Daca tai 10% din felie nu faci decit sa aprinzi check-ul ... system too lean...

Plus ca dinamica injectoarelor difera apropo de timpi de injectie si factor de multiplicare...

Vorba unui clasic " Iarna nu-i ca vara , dimineata nu-i ca seara" :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!