Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

spuneti.mi va rog.... cat sunteti de multumiti de gpl pe golf.....

vreau sa imi iau un golf 4 scurt dar inca nu m.am hotarat :::benzina cu gpl sau diesel ?

daca ar fi sa o luati de la inceput va.ti mai pune gpl???

PS: daca stiti vreun tovaras care vinde .....cine stie poate ne impacam

multam mult

inca ceva.....

este mai fiabila o instalatie gpl pe un 1.6 decat pe 1.4??

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult citi km faci, si unde ii faci...

Daca faci pina in 10.000km nu merita nici una nici alta...mergi pe benzina...

Daca sari peste 15-20.000 dar mergi majoritar oras nu merita diesel...un SDI poate...in cazul asta as merge pe GPL...

Daca depasesti un 20.000km si mergi mixt de ex. ~50-50 urban/extra atunci diesel...

Eu unul sint in categoria 2 :)

Cine face un pas din asta il face calculat si o gindeste inainte... DA as merge tot pe GPL...poate ca as schimba instalatia pusa si as merge pe BRC...mai ales in cazul tau ca ai meseriasii (cred ca cei mai buni) in oras :)

Recomand sa iei o benzinara si sa-i pui tu GPL...asa poti alege si masina si instalatia...combinatia ideala cam greu...

Fiabilitatea sta in marca/modelul de instalatie, in special montator si reglajele facute de el...

Am vazut masini super pe GPL si cu 1.4 si 1.6 dar si 2-3l

Depinde acum si ce doresti de la masina...pt oras as merge pe 1.4l... daca e ok masina scoti consum ceva mai bun decit 1.6...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Va scriu cu toata rusinea de rigoare, deoarece ieri impreuna cu un prieten am facut o prostie (spun eu "maricica") -> la motorul lui (1.6l mpi) am strans suruburile in imbus de pe capetele (fundurile), notate in imagine cu 1, injectoarelor de gpl, deoarece corpurile injectoarelor, notate cu 2, se miscau stanga dreapta. Proglema este urmatoarea: am mers la un test drive si masina, la trecerea pe gpl, se comporta ca si cum ar fi un pic gatuita. Am pus un tester (vag-com) si am primit eroare cu "sistem too lean". Ne-am gandit ca am facut o prostie si le-am destrans pana au inceput din nou sa miste stanga dreapta (dar nu mai stim nici unul cat au fost de destranse sau stanse initial). Am mers la o plimbare si am pus din nou tester si am vazut ca nu mai da eroare, dar la testerul de gpl (pe masina este montat un tomasetto stag 300 plus, iar rampa de injectie este valtek type 30 cu 4 injectoare) am observat ca mapa de gpl este un pic sub cea de benzina -> prietenul meu afirma ca aceasta a fost, anterior strangeri suruburilor in imbus, aliniata pe cea de benzina. Am putea sa facem din nou o recalibrare, dar pana isi ia din nou mapa pe benzina, dureaza destul de mult (in cel mai rau caz o sa facem asa).

Problema este ca eu m-am bagat sa strang (eu am fost inteligentul) si acum "imi sta dupa cap". As plati eu un meserias sa se uite, dar din pacate in Bistrita nu avem asa ceva (adica un meserias in gpl), cel mai apropiat fiind in Cluj (din ce stim noi) -> dar pana de sarbatorile de craciun nu avem nici unul timp sa mergem (sau cand am putea am fi in afara programului de lucru) si am vrea sa rezolvam problema -> adica sa stim cat de mare e prostia pe care am facut-o si cum o putem remedia -> momentan masina se comporta bine, dar nu as vrea sa pateasca ceva rampa de injectie sau altceva.

Daca sunt printre voi persoane care ar putea sa-mi dea un sfat, va rog sa ma ajutati.

Am folosit functia de search si nu am gasit (dupa cuvintele pe care le-am folosit) aceasta intrebare si implicit rezolvarea. Dar daca s-a discutat problema, atunci imi cer scuze de post si va rog sa ma indrumati spre discutie.

Multumesc de timpul acordat.

post-26058-0-44793200-1320229669_thumb.j

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca s-a dereglat gazul strangand si dand drumul la acele suruburi. Iar la trecerea de pe benzina pe gaz ca se gatuieste,trebuie dat din softul cu care se calibreaza acea instalatie la meniul comutare de la 3 impulsuri la 5 impulsuri pe injector.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Iti multumesc de raspuns (acum nu caut sa scap, doar, ci sa si rezolv problema).

E facut update de firmware la stag 300 si acum are auto calibrare, care e si bifata si nu pot modifica impulsurile (dar in marea majoritate a timpului decalajul dintre benzina si gpl e de 2 impulsuri si in principiu e cu 5 impulsuri pe fiecare injector, iar timpul de comutare dintre benzina pe gpl e 0). Fata de cum a mers inainte de update de firmware si cum merge acum chiar cu acele suruburi "umblate", diferenta este ca de la cer la pamant -> initial la 1 saptaman dupa punerea pe gaz s-a vrut aruncare masinii de pe un deal sau de pe o stanca. La reglaje pe gpl incet incepem sa ne prindem de cum se poate face ca sa mearga bine, prost e ca nu stim mecanica de gpl. Si eu am vrut sa fac un bine fiind obisnuit ca in ompartimentul motorului sa fie fiecare lucru "la locul lui", nu sa "balangane".

Mai astept si alte pareri de la altii patiti sau care se stiu la montatul de gpl.

P.S. Stie cineva ce fac suruburile acelea in imbus? Tin injectorul in loc? Sau fac un reglaj mecanic?

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' lasa dreacu' suruburile alea in pace daca ai invirtit de ele 1-2 ture... au pas fin nu le-ai dereglat prea tare...

Alea regleaza distanta de deschidere a injectoarelor...adicatelea cursa intre inchis si deschis maxim...

Daca ai umblat ca spartu' la ele si ai strins la maxim de ele e destul de naspa...

Sint putine firme spre deloc care au dispozitiv de reglare a acestora...

Eu ma muncesc de 1 saptamina sa fac o chestie din asta...

Meseriasul din Iasi regleaza dupa urechea muzicala si dupa cum toarce motorul...si se pare ca ii reuseste dupa citeva incercari...

Astea se regleaza cind se schimba kitul de reparatii la rampa sau cind un "meserias" isi baga nasul :))

Holbeaza-te la timpii de injectie la GPL si vezi daca toti sint la fel...adica rindul al 2 lea de timpi...

Ce firmaware ai la STAG ? Banui ca ai facut upgrade la ISA2 cu autoadaptation...

Autocalibrarea nu ar rezolva multe...spre deloc...

Recapitulind ...daca ai invirtit de surub 1-2-3 ture nu e bai...mai ales daca le-ai invirtit pe toate in mod egal...

Daca le-ai invirtit foarte mult si ai uitat cu cit , si mai ales daca le-ai invirtit in mod inegal ai pus-o... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spuneti.mi va rog.... cat sunteti de multumiti de gpl pe golf.....

vreau sa imi iau un golf 4 scurt dar inca nu m.am hotarat :::benzina cu gpl sau diesel ?

daca ar fi sa o luati de la inceput va.ti mai pune gpl???

PS: daca stiti vreun tovaras care vinde .....cine stie poate ne impacam

multam mult

inca ceva.....

este mai fiabila o instalatie gpl pe un 1.6 decat pe 1.4??

merci

1.Eu unul sunt multumit de GPL pe Golf4 scurt.

2.Benzina cu GPL daca iei Golf 4 scurt intrucat diesel nu merita la modelul scurt,singurul dezavantaj fiind spatiul ramas mai mic in portbagaj intrucat se scoate roata de rezerva in portabaj din cauza rezervorului de gaz care se pune in locul rotii de rezerva.

3.Da,as lua benzina si as pune instalatie GPL marca BRC,intrucat motorul diesel este mult mai pretentios la intretinerea lui,plus impozit si RCA mai mari ca pret.

4.Motrul 1,6 punand si GPL e mai fiabil intrucat ai putere mai mare pe el,iar asta se simte mai ales cand pornesti AC-ul vara.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2.3 ok

Dar la 4 ai zbircit-o :) de unde puii mei la naiba ai scos putere mai mare ? :)

Ai la fel sau mai mica putin :)...la un noneuro fara sonda lambda s-ar putea sa-i imbogatesti amestecul dar la euro4 nu poti decit daca suporti check-ul aprins in bord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pei motorul de 1,4 are doar 75 cai putere,iar cel de 1,6 are 105 cai putere de aia si are putere mai mare cel de 1,6.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaa in comparatie cu 1.6 :) am crezut ca zici ca benzina vs GPL ...

Fiabilitatea nu prea cred ca e mai buna, ci confortul la condus mai ales cu consumatori/greutate mari ...

Teoretic la un condus lejer amindoua motoare 1.4-1.6 ar trebui sa aiba ~aceeasi fiabilitate...

La un condus mai sportiv intradevar ala de 1.6 se chinuie mai putin...dar in detrimentul consumului...

Intradevar se cunoaste diferenta de la 75 la 102/105 CP :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

@Moog -> desi nu-mi place deloc modul tau de a te exprima, iti multumesc pt sfat si implicit ajutor. Desi poate ca nimeni nu este curios 100% eu am facut exact cum e mai rau -> am stans bine (nu am rupt suruburile), apoi am destrans, bine inteles fara sa socotesc cat, pe fiecare in parte pana am simtit ca misca stanga, dreapta toate egal. Are acum ISA2 cu autoadaptation, dar nu ultimul firmware ci penultimul.

Bun acum ca am stabilit ca am fost "destept", ca sa intreb de 2 ori (sa nu mai gresesc ceva in plus): cum ar trebui sa fac, ca sa incerc sa repar "porcaria"? Sa le strang cu simt pe toate si apoi sa le destrang cu acelasi nr de ture si sa ma uit la nr de ms de la injectie randul 2 (adica cele pe gaz), care trebuie sa fie cu 2 in plus fata de benzina pe fiecare injector?

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze limbajul mai direct...

Varianta ta pare ok la prima vedere...am sa intreb si eu miine dimineata daca nu este o varianta "romaneasca" de reglaj la chestia asta...

Oricum ai face dupa asta ar trebui o autocalibrare si/sau o calibrare manuala in mers... deoarece se modifica dinamica injectoarelor...

Sau incerci sa le dai drumul step by step pina cind pina cind curba de gaz se suprapune inapoi peste aia de benzina...dar teoretic ar trebui sa dezactivezi autoadaptation altfel chestia aia va face si ea corectii...

Apropo de reglaj:

Teoretic factorul de multiplicare nu trebuie sa depaseasca 1.2 => timpul de injectie pe GPL ar trebui sa fie cu ~1ms mai mare decit pe cel pe benzina.

Inca o chestie de avut in vedere : la trecerea de pe benzina pe GPL timpii de benzina (primul rind) nu trebuie sa varieze...

Adica daca ai la relanti 3ms cind esti pe benzina atit trebuie sa ai si la comutarea pe GPL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos!

Daca se mai pot afla chestii in plus, va rog sa le postati -> nu va pot explica in cuvinte cat de "prost" ma simt (de la a vrea sa fac un bine, am ajuns sa fac un rau) -> are sa fie o invatatura mare de minte (restu puteti invata din greseala mea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic canal de siguranta de pe "surubul" respectiv trebuie sa fie la nivelul bobinei...

Ai o siguranta de blocare a bobinei...scoatele si verifica ce am zis...

Dupa aia la ureche acord fin sa "toarca motorul "rotund"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ma depaseste rau de tot problema!

Nu stiu la ce canal de siguranta te referi, nu am desfacut nici o data un injector de gpl. Siguranta la care te referi tu este acea saiba de sub capul surubului in imbus?

Daca ma gandesc la cum toarce motorul acum la relantii totul pare ok (sau cel putin asa imi amintesc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e coane :)

O saiba taiata intr-o parte care asigura bobina sa nu cada...

Alea intra intr-un canal din "surub"...

Sper sa nu fii strins prea tare sa indoi saibele respective...

Scoate cu grija sa nu le pierzi si verifica ochiometric daca la toate sint la acelasi nivel...canalul la nivelul bobinei.

Bagi o surubelnita fina intr-o parte si tragi usor de saiba...este elastica si are tendinta sa "sara" :)

Sper sa nu fii strins prea tare suruburile sa decalibrezi arcurile dinauntru.

Daca nu au sarit sau indoit saibele de la atita strins mai ai o sansa :)

Eventual suna-ma daca mai ai neclaritati...telefon in profil.

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarut mana!

Am rezolvat relantiul intre pauzele de la munca. Nu am rupt si stricat fizic nimic inca (sper :icon_cheesygrin: ). Deseara cand scapam de la munca mergem la test drive sa vedem cum se comporta si punem tot drumul testerul de gpl si vag-com-ul.

Ca o lamurile suplimentara m-am ghidat la relanti si dupa cum trece de pe benzina pe gpl, deoarece inainte trecerea nu se observa.

Revin cu informatii deseara sau maine, sper sa fie intr-un ceas bun.

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari domnu' ...

Data viitoare cind iti mai bagi nasul intreaba inainte :)

Daca nu stiu am de unde ma informa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarta-l coane ca e tinar si nelinistit :)

Asa invata omul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tanar si nelinistit informez (pe cei interesati) ca suntem pe drumul de a rezolva 100% problema (adica umblatul la suruburi).

La trest drive-ul de aseara am observat ca la turatii ridicate (spre 6000, 6000 si un pic) da pe ac gas synchro eroarea cu "injectoarele deschise la maximum si sa se verifice ceva cu sonda lambda" iar pe vag-com "detorare proasta cilindrii 2-3", cu aprindere bec esp si martor eroare motor (mil sau check engine light). Ne avand nici un imbus la noi (adica suntem mecanicii si s__a), ne-am indreptat aseara spre casa, am mai strans "un strop" suruburile respective (~22.5 de grade -> nu fac pe smecherul, ca nu e cazul, dar altfel nu stiu cum sa explic, aia cred ca vine 1/8 dintr-o rotatie) ca aici aveam scule, am verificat relantiul (care se mentine f bun, dupa mine) si urmeaza astazi sau maine (in functie de timp) inca un test drive -> trebuie o portiune de drum unde sa-i putem da, sa vedem cum se comporta.

Si acum la relati, diferenta dintre benzina si gpl ca timp de injectie este aproape 2, adica: 3,1-3,2-3,3 pe benzina si 4,9-5-5,1 pe gpl, asa merge bine, dar nu pot face cum a scris mai sus @Moog "factorul de multiplicare nu trebuie sa depaseasca 1.2, adica ~1 ms", pt ca daca fac asa din suruburi, merge prost relantiul (experimentele de ieri dintre pauzele de la munca), iar inainte de a umbla era fix 2 ms diferenta.

Oricum am tras o mare invatatura de minte (sa nu-mi mai bag nasul unde nu-mi fierbe oala).

Acum sa stiti ca si eu gust o gluma, dar vad ca voi asa cum scrieti in general (@Moog si-a mai dat drumul, @120 L inca nu) va cam suparati cand cineva face o boacana -> I'm just f___ing with you guys :icon_cheesygrin:

Mai facem o glumita, mai descretim o frunte, oricum "destept" am fost -> sa nu faceti ca mine, ca mi-a stat un pic inima.

O zi frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sint putin mai acid nicidecum sa ma supar... si eu am facut prostii cind eram mai tinerel...mai fac si acum :))

Apropo de timpi eu nu ziceam sa-i scoti din suruburi ci din reglaje...adica duze, presiune rezulta scaderea factorului...

Recomandarile tehnicului AC Polonia a fost ca presiunea (cel putin la mine) sa fie 1-1.2 si multiplicatorul max ~1.2... sa obtii asta o faci din duze mai mici/mari..

Ideea de baza e ca timpul de injectie pe GPL sa nu depaseasca timpul maxim de injectie limitat de turatie...daca pe timpi mari multiplicatorul scade spre 1 e ok...

Dar daca omul a fost multumit pina acum si ia mers bine las-o asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data multumesc mult pt sfaturi.

Pai si prietenul meu are tot 75 de kw, 1.6 mpi. Daca nu cer prea mult am sa fac niste poze la mapa de injectie si la setari dupa test drive si am sa le pun aici si va rog sa-mi dati niste sfaturi, daca este sau nu in parametrii, in functie si dupa cum se va conduce (asta va spun eu).

Oricum, fiecare "picior in fund inseamna un pas inainte" -> si pe mine ma bate gandul acum sa-mi pun gpl (ieri am alimentat cu benzina de 99 cu 5,84 RON, iar gpl-ul e 3,25 RON -> scrie ca minim 89 cifra octanica; dar sunt mai mult ca sigur ca benzina nu respecta cifra octanica pe care o scrie la pompa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nici gazul :))

Nu e 89 decit pe hirtie...daca are 75 e bine ... oricum iesi mai ieftin pe GPL...

Fa un log si pe osciloscop in mers si posteaza-l...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa faci un log pe benzina in campul 1 si 2 din blocul de masuratori care sa cuprinda vreo 15 km cu diferite stiluri de condus (turat, subturat...), apoi repeti acelasi traseu si pe GPL facand un log separat in aceleasi campuri 1 si 2 din bocul de masuratori. Dupa ce ai aceste 2 loguri poti sa le trimiti la mine sau la @Moog pe un mail sa vedem reglajele fine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!