Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Parerea me ca nu merita investit banii in bujii speciale LPG din cauza pretului. Eu am luat bujii OEM la mine si au fost 100 ron setul de 4 bucati dar sa dau 100 lei pe bucata tre sa fiu tampit. Cu cele vechi am facut 20mii km si inca arata bine (le-am schimbat fara sa verific dinainte starea lor), pe viitor cand acestea vor fi uzate am sa le pun inapoi.

Acum sa revenim la oile noastre si anume sa va spun ca nu as vrea sa ma bucur degeaba si sa o patesc mai incolo dar am rezolvat deocamdata problema cu pornirea la rece si consumul....porneste brici la prima cheie, sta frumos la 1000 si un pic de ture....nu se balbaie...consumul pe iarna vad ca s-a imbunatatit fata de vara si anume daca vara cu un plin de 48litri faceam in jur de 480-500 km (indiferent ca era extern, intern sau combinat), acum am deja 530 km si inca mai merge. Sunt la primul plin de GPL pe aceste teste si nu a dat eroare.

Cum am rezolvat-o...e relativ simplu...in primul rand am gasit racordul dintre tobe fisurat (l-am schimbat) i din acea cauza tremura caci prindea aer fals apoi ca si reglaj al instalatiei asa cum a explicat @Moog:

1. Am verificat LTFT inainte de toate si era undeva la -8,-9

2. Resetat sonda lambda

3. Mers pe benzina un plin pentru a-si reface LTFT si am constatat ca a ajunj la un +2,3

4. Dupa cum bine a zis @Moog avand pe gaz inainte un -8 era clar ca ECU vazand acestea, incerca la pornirea pe benzina sa faca amestecul sarac si astfel il saracea de dadea in balbaieli...

5. Am trecut la saracirea amestecului pe GPL dar usor de tot si anume cate 1-3% la fiecare 50 km parcursi si verificat LTFT

Urmeaza zilele astea sa verific la cat a ajuns LTFT si daca e cazul mai saracesc putin pana se apropie de valoarea initiala si anume un +2.

Trebuia in primul rand sa ii faci tu o autocalibrare la gaz acum pe frigul asta si apoi sa vezi efectiv dupa vreo 200-300km facuti ce LTFT ai facuti pe gaz. Cum ai facut tu acum trebuia din prima sa ii iei 10% din gaz pentru ca -8% scazut 10% ajungeai sigur la +2%,iar asa cum ai facut tu nu cred ca vei ajunge prea usor si cu precizie la acea valoare dorita de +2%+3%.

Daca luam 10% din prima imi si dadea eroare de amestec sarac...intram in cealalta extrema. Am ales varianta cu 1-3% pentru ca ECU benzina sa nu forteze saracirea brusc ci sa o faca in pasi mici. Am GPL de 3 ani si stiu ce inseamna autocalibrarea (pistol cu apa), insa cel mai sigur e sa o reglezi in functie de sonda lambda...diferite plaje de turatii si timpi de injectie adica reglajele fine.

Masina mergea struna pe GPL si pe benzina, fara erori in bord si chestii de acest gen insa ma deranja pornirea la rece pe benzina si din aceasta cauza am sapat mai adain sa vad unde ar putea fi problema. De la o temperatura a motorului de peste 30 grade vreau sa spun ca STFT mers pe GPL era aproape identic cu cel de pe benzina si asta verificat cu VAG-COM facand un log in mers pe o distanta de 100km benzina si 100km pe GPL. Diferenta o facea cu motorul rece.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Dar problema este numai cand motorul este rece. Atunci nu se pune problema de mergs pe GPL.(de aceea am zis ca merge bine pe GPL). Masina merge normal si pe benzina, dar dupa ce se incalzeste motorul.

Cand e rece...parca "merge in 3", ba chiar se opreste motorul.

Cat despre bujii...

Bujii Platinum-Ir CNG/LPG-Gas

Incepand Cu An Fabricatie: 10/1997

CNG, Gaz Lichefiat (PGL)

Se Va înlocui Dupa Km: 30000 Distanta dintre electrozi [mm] 0,7 Numar poli 1 Pas filet [mm] 1,25 Filet exterior (mm) 14 Deschidere cheie 16 Lungime filet [mm] 19 Moment strangere [Nm] 28 pozitia scanteii (mm) 4

Costa 44 Ron setul, si stiu ca merg. Cand am montat instalatia, acum ~32kkm, am montat tot tipul asta de bujii si masina a mers normal, pana acum vreo 3-4kkm. Le voi schimba, si daca tot face fite, cand ajung in cta o voi pune pe un tester.

Ce am scris mai sus este un reply pentru postul lui divinewind. Iar informatiile despre bujii le atasasem intr-un tabel. Sa scuzati lipsa virgulelor sau altor semne de punctuatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai problema cu mersul naspa cind e motorul rece e de la reglaj GPL...

La mine a ramas numai chestia cu turatia...e cu 100rpm mai mica decit ar trebui...in restul merge rotund, constant etc...

Cine face bujile astea minune la 11RON bucata ? Alea standard de la Cielo erau la pretul asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Bujii Platinum-Ir CNG/LPG-Gas-Bosch. Nu stiu de ce nu a aparut si marca. In ciuda pretului bun, sa stiti ca au mers.

Atasez un link, pe acest site, pretul este de 49.5 ron, dar pe altul, erau la 44 Ron. Fiecare isi gestioneaza banii cum crede, iar pentru mine raportul calitate-pret este foarte important. Drept dovada, dupa aprox 28kkm, aprinderea mea mai ieftina decat cea de la cielo ;)(lucru care ma gadila in orgoliu), a inceput sa faca mofturi.

http://autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=25165&GrupaId=3&ProducatorId=8&Subgrupanume=Bujie&

Acest link este pentru configuratia masinii mele. Mai departe este unul pentru cod AVU:

http://autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=21548&GrupaId=3&ProducatorId=8&Subgrupanume=Bujie&

Se pare ca e acelas pret :D.

@divinewind, nu le-am testat, nu am avut cand. Cand fac rost de bani imi schimb bujiile, este absolut necesar. Daca nu sunt rezultate, de sarbatori cand ma duc la Constanta, fac o diagnoza si verific sonda de temperatura.

Multumesc de sfat, daca tu ai vag com si ai putea sa ma ajuti, dau o bere si cant un colind cu cea mai mare placere :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hellllllooooouuuuuuuu !!!!!!

E 49.5RON bucata nu setul :)

Iar pe NGK e 98RON tot bucata ...

Am studiat problema...deja...

Decit NGK la 98 mai bine tot NGK normale la 19 si le schimb la 20k nu 30k ca pe cele "speciale"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Cand o sa le cumpar, voi scana bonul si il voi atasa. Am mai cumparat odata bujiile astea si am dat in jur de 45 Ron. As fi stiut sigur daca dadeam 200 RON ron pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra si pe UNIXAUTO si ai sa vezi preturile...au si pret la set si la bucata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Helooooo, cred ca ai dreptate :D. Eu intradevar am dat 40 si ceva de ron ppe bujii, dar nu pe astea pe care le-am prezentat. Ci pe altele :D, Cu Yttrium, nu Iridiu. De aici a venit confuzia mea. (m-am convins numai dupa ce am sunat la un magazin online gen UNIX).

Ca sa nu mai caut iar si sa mai confund, cand o sa le schimb, o sa stim cu totii ce am avut si de care voi avea.

Ideea de baza este ca masina a mers 30kkm cu bujii de 45 ron. :)

Salutare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic ar trebui gapul mai mic pt GPL...

Dar multi zic ca cele recomandate pe original ar fi optime...

Si eu sint curios de ieftinelile de care zici...daca chiar sint NGK...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca sunt probleme cu bujiile si cred ca au inceput si pe la mine sa mai dea fault-uri la relanti ( dar f rar )...se simte un usor mers in 2.

Ce tip sau brand sunt cele originale de Skoda ?

Si mai ales pretul...caci as da un 3-4 sute de mii pe bucata si sa stiu ca merg iar linistit inca 60k...

Mai ales ca schimbatul la HTP e asa de problematic cu porcaria aia de capac-bobina...

L.E. Lascarica, bagasi carton pe juma de radiator ?

Eu folosesc sub 5 grade si am scazut consumul in oras la 10-11 gpl + 1 l benzen /100

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile NGK sunt printre cele mai bune de pe piata

Cu no-name nu m-as complica... diferente de pret prea mici la calitate mult superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NGK recomandate de producator. E vreo 80-90 setul

Si la mine e tot de kkt sa le schimbi...sa ai acces usor tre sa dau galeria de admisie jos si pompa secundara de aer :)

Faza cu cartonul e veche si utilizata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am pus un kit gpl milano deqvential pe vw polo motor aee 1.6 merge perfect nu am ce sa-i reprosez

acum sa vad cat tine jucaria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lascarica, cum stai cu consumul pe CB acum ?

La mine e un fenomen ciudat dar nu e prima data: ecu benzina creste mult timpii pe gaz rezultind un consum cu 10-15% mai mare ( fata de benzina ) pe CB... a.i e foarte apropiat de consumul real...!

Figura o face cu gaz de Agip si Petrom. Cu cel de Luk fenomenul e invers dar consumul real creste.

Corectiile astea le face numai ECU benzina si numai pe temperaturi < 10 grade.

La peste 10 grade nu exista diferente pe CB intre diferitele tipuri de gaz.

Chiar nu-mi dau seama care e mecanismul si il studiez de ceva vreme...are legatura in mod sigur cu senzor de temperatura exterioara si/sau temp gaz.

Jagoman...tu ce mai zici ?

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti bate capul...

Pe CB consumul e dupa timpii de injectie benzina...

La temp joase mergi mai mult cu gaz rece iar ECU GPL mai da corectii functie de asta...

Eu unul nu-mi bat capul cu consumul pe CB ...mai iau in seama cel la relanti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu ce spusei bre ? ECU de gpl isi face treaba si corecteaza ( se pare ) in functie de temp gaz si implicit densitate, dar ECU benzina strica tot marind timpii...

Din chestia rezulta:

- consum marit pe frig

- 24MY07 nu are in componenta asa-zisul emulator

- sondele lucreaza normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU benzina face ce stie si TREBUIE...e mai mult decit normal sa consume ceva mai mult pe timp rece...

La drum lung influenta e mica dar pe oras se cunoaste...

-emulator au toate instalatiile ...emulator de injectoare ca de sonda lambda nu au decit vechiturile...

-secventialele lasa ECU benzina sa foloseasca sondele si sa dea corectiile de rigoare...ECU GPL ia munca facuta de ECU benzina moca prin timpii de injectie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai nea Lascarica...discutam chestii de amatori ?

Vorbim de asa-zisul emulator pacalici de sonda pe care l-am mai discutat acu ceva vreme ( ca sa nu-ti aprinda check-ul ).

Bucla asta inchisa de la mine incepe sa ma enerveze :)...eu care eram un sustinator al ei in favoarea fiabilitatii motorului.

Vezi tu...din noiembrie pina-n martie ( 5 luni/an ) consumul echivalent in lei pe gpl e mai mare decit cel de pe benzina !!!

Si pui aici la socotela:

- faptul ca GPL-ul de la peste 90% din statii nu e conform SR EN 589

- pretul crescut la gaz ( peste 55% din pret benzina )

- consumul pe gpl iarna cu peste 30-40% mai mare fata de benzina

- consumul aditional de benzina pina iti trece pe gaz.

In concluzie mergi pe pierdere fata de benzina...!...pai ce pana mea ( vorba ta ) facem profesore in cazul asta ?

Deja m-a exasperat porcaria asta de bucla inchisa pe injectie, la care nu pot sa reglez nimic...

La carburatie imi bagam "dejtele" si reglam manual aerul, gazul si debitul ca sa am consum decent si iarna, dar acum e al 2-lea sezon in care merg pe pierdere iarna !

Trec in bucla deschisa si bagam pacaliciul de sonda in actiune pin la urma ca sa evitam aprindere check, si desigur o sa merg cu putere mai scazuta dar cu un consum decent.

Ce zici profesore...ai facut asta la BRC sau merg pin la maestrul Laur ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai face taximetrie as intelege poate...dar asa...

Te costa in timp mai mult "economia de 1-2l facuta acum...

Sa facem o lista : sonde, catalizator, supape, bujii...

Nu-s' ce socoteli faci dar nu am avut consum mai mare de 13- 13.5 iarna...si max 1 -2l de benzina... in oras bineinteles...

Avind in vedere ca in conditiile date pe benzina as avea un minim 11-11.5l (caz superoptimist) eu ies in cistig oricum...

Cu noile injectoare se pare ca a scazut consumul spre 12-12.5 iar benzina maaaaax 2l...

Eu unul in locul lui Laur te-as trimite la pascut :)

S-a incercat un emulator de pe piata pe un Audi cu Landi ...proprietarului ii e lene sa schimbe sonda lambda ca e imbatrinita...dar rezultatele au fost de kkt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cu dus si intors...daca iti dai tu un refresh la memory ai sa vezi asta:

Te citez: "Cu reglaje de genul asta poti merge linistit 150-200k pina iti pica supapele etc...adica destui ani pt unii care fac 15-20k/an...

Acu' imi explic de ce sint o caruta de oameni multumiti cu BRC/Vernesti :) ...asta daca e adevarata chestia cu emulatorul..."

Cam asta e ideea: La o medie de 10-15k/an ( cit fac eu ) chiar merita sa fac operatiunea. Rentabilitatea ar fi ok.

Ideea este daca centrala 24MY07 stie sa emuleze parametrii de sonda 1 ( desigur cu posibilitatea modificarii +- 10-15% ) pentru mers pe gpl, ori ba...

Nu se pune problema unui device separat care sa nu fie integrat in centrala de gaz !

In practica amestecurile care trec prin motor sunt intre 12:1 si 18:1 cu optimul la 14:1. Asadar modificarile pe care le propun eu sunt destul de safe ca sa zic asa, si se incadreaza in limite normale de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare economie nu faci...pt 150-200l de GPL pe an nu prea merita efortul...

Eu am crezut ca vrei sa mergi cu aer cum faceau taximetristii la carburatie... :)

ECU GPL oricare ar fi alea nu prea cred ca au emulator de sonda...deoarece nu au fost gindite pt asta...

In mod normal un reglaj corect nu ar trebui sa dea amestec sarac...

Eu ziceam la momentul respectiv de taximetristi si Loganurile lor...ce au un motor al naibii de "rabdator" la prostii...

Sondele sint destul de lenese comparativ cu UEGO...

Iar soferii se bucura ca se invirte roata...ca trage prost, in hopuri mai putin conteaza...

Iar cei 150-200k astia ii fac intr-un an max 2 ani...

Ziceam de emulator ca eventual ar fi bun de activat dupa un reglaj beton, sa nu se aprinda checkul pt 1 min cind merge masina cu amestec sarac...

La mine de ex mai apareau mici erori de amestec sarac indeosebi dimineata...se pare ca dupa reglajul de temperatura au cam disparut...zic mici deoarece nu se aprindea checkul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O dai la-ntors ca la Iasi...:)

Ia mai calculeaza o data: In 4 ani cu economia facuta mai cumperi o instalatie noua !!!

Si da...am facut curierat la greu cu 1310 si mergea cu aer de rupea...

Vezi tu, cind ai salariile de 10x mai mici ca-n vest si gazu" mai scump ca la ei, nu mai merita deloc o instalatie de gpl.

Acum ca le-am pus, tragem pe ele ( cu aer cum spui tu ), nu ele pe noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L.E. Am uitat ca tu iti permiti coane Lascarica...doar ai gaz de la moldoveni cu 2,3 lei echivalent RO...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nop...chiar nu am habar care sint preturile "up to date" :)

Merg cu Luk de 3.04 ultima data...

Nu prea merita sa fac 25km dus pt o economie de 33RON si sa mai stau si prin vama 2-3-4h... am rezervor de 33l :)

Iar altceva nu prea am nevoie ...nu beau, tigari nu poti decit 2 pachete...dulciuri-incerc sa ma las :)

Apropo de economie, nu-mi place sa merg ca mortu'...vreau o masina care sa percuteze... Cielo il reglasem pt putere nu consum...lua 14l in oras si 8-5 extern dar mergea mai bine decit pe benzina...

Pe asta incerc sa o reglez fix ca pe benzina...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!