Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Referitor la blocul 32 am tot sapat, caci manualul de fabia zice altceva referitor la c1 si c2.

Nu este STFT si LTFT ci c1 este corectia la RALANTI, iar c2 este corectia in sarcina partiala, adica cand motorul are peste turatia de ralanti. Deci c1 si c2 este un fel de LTFT pentru diferite regimuri de functionare motor.

Valoarea denumita STFT se poate citi la bloc 001 C3 de exemplu.

Daca cele din 032 sunt intradevar sau nu LTFT nu pot sa va zic. La mine dupa fiecare oprire a motorului acestia devin 0, dupa pornire la ralanti se modifica doar c1, iar in mers se modifica si c2.

valy: daca cele de mai sus se confirma si la altii atunci ai amestec bogat la sarcina partiala, adica in mers. Te rog sa verifici daca ai acele valori mentionate de tine si inainte de a porni masina. Sau se instaleaza si la tine din nou de la 0.

Valoarea de la grupul 32 la c1 am +3,6% si la c2 am -11,7% care la mine e aceeasi oricand si inainte de pornire si dupa,ea se modifica la 0 doar daca sterg vreo eroare de la engine,iar valoarea din c2 grupul 32 este una si aceeasi valoare cu cea de la Long Term Fuel Trim B1 care mi-l arata cand ma conectez cu programul ScanTech.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de temperatura aerului ... asta e mai putin important comparativ cu temp GPL si dinamica injectoarelor functie de temperatura...

Asta din urma e chiar groasa la unele tipuri de injectoare...

Aici gresesti. Temperatura aerului are o f mare importanta la factorul de umplere cu oxigen. Cum sondele sesizeaza de fapt cantitatea reziduala de oxigen, tot ele comanda cantitatea de combustibil necesar. Si cum la aer rece cantitatea de oxigen e marita, sonda iti va da timpi de injectie cu vreo 20-30% mai mari la -10 grade fata de + 30 !!!

Cit despre dinamica injectoarelor functie de temp...acolo de vina este electronica de comanda care nu coreleaza bine timpii de injectie functie de temperatura gaz. BRC are o mare problema la chestia asta si vb aici de 24MY07. S-ar impune un update de firmware care sa repare bug-ul.

Apropo de bucla deschisa, conform logurilor cam 80% din timp sonda lucreaza deci mai putin importanta zona asta dpdv al ECU benzina si al autoadaptarii...

Ea lucreaza tot timpul numai ca este bagata in seama doar cind vrea ECU :)

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ziceam ca abaterile din cauza rampei si densitatea GPL la diferenta mari de temp sint mai mari decit cea cu aerul ...

M-am exprimat gresit, "lucreaza" = " e bagata in seama de ECU" ...degeaba lucrezi daca nimeni nu se uita la "munca" ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma am un LTFT -11,7%? Cat gaz si de unde mai exact trebuie taiat ca sa obtin un LTFT de +3+5% astfel sa porneasca si masinuta mea la prima keye?

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai baieti m-am uitat pe interfata lui Baghi si nu avem decat curba verde. Daca dau pecurba portocalie cu mosul spune ca daca modific ceva pierde garantia si acolo ma opresc. De ce nu apare si curba de benzina ci doar aia de gaz? Modificarile curbelor se face pe curba galbena?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Bai" daca omul a mers numai pe GPL si benzina pauza...

Intradevar daca montatorul e "nasol" poti pierde garantia, sau cel putin o sa-ti faca caterinca...

Ideea e in felul urmator:

- mergi pe benzina 30-40km sa-si revina ECU benzina la normal

-stergi ambele curbe (vezi optiunea1 de mai jos)

-faci autocalibrare si se modifica "curba portocalie"

-mergi iar pe benzina 10-20km in toate regimurile dar un traseu pe care il poti repeta in aceleasi conditii pe GPL

-la fel ca anterior dar pe GPL

-bagi interfata si te uiti ca curca'n lemne la cele 2 dungi trasate albastra si galbena... :))

-daca nu se suprapun cit de cit ai 2 variante:

1. bagi p... in garantie si te apuci de setat

2. cauti o tesla/ciocan min. 1kg si te duci la montator sa-ti regleze instalatia

Bafta :)

PS: eu am incercat varianta 2 fara rezultate majore, am aplicat varianta 1inbunatatita (2 luni de stat pe net si "sapat") si acu' ma cheama pe mine cind au o masina cu probleme :)

Valy -11 e LTFT tre sa scazi din timpii mari de injectie ~ >5-6ms

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valy -11 e LTFT tre sa scazi din timpii mari de injectie ~ >5-6ms

Timpii de injectie erau si sunt deja pusi la 5ms,la cat ar trebui sa-i fac? Multumesc tare mult...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci a mers si pe benzina dar curba albastra lipseste. Daca dau autocalibrare nu se sterge nimic din mapa? Pentru ca nefiind capabil sa apas pe nimic ca e in garantie am renuntat. Deci daca dau pe autocalibrare nu se pierde nimic din setari asa inteleg? Intr-adevar cu albastru sunt doar niste puncte care poate nu au generat o curba din lipsa de informatii dar a mers si pe benzina.

"bagi interfata si te uiti ca curca'n lemne la cele 2 dungi trasate albastra si galbena" cred ca aici spuneai de curbele verdesi albastra pentru ca aia galbena le va intersecta pe amandoua.

Practic daca dau click drapta pe punctele de pe curba galbena pot sa construiesc alta curba? Ce alte setari mai pot sa afecteze si pe unde se fac alea?

"bai" Moog multumesc si am ciocan de 2kile dar montatorul e la Buzau :).

Baghi vino aici si vorbeste cu Moog si da-i niste bere, bere multa, ca fara el nu dam nici macar un click de frica. Ai mers 40 de km pe benzina sau doar cate 1 km de zgarceala?

El spune, Baghi, ca are consum de 10 si in oras si in afara. este ceva ciudat? Cu cat difera cele doua regimuri cu 20%?

post-48099-0-19007200-1316285616_thumb.j

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are 10 in oras sa zica sarumina, eu sub 11-12 nu prea scot :)

Iar in exterior daca o calci suge binisor...

Azi am facut vreo 100+100km extern din care dus mers tare la intoarcere usor, si am scos bine sub 8 real...eram curios de ce dreacu mi-a crescut consumul in ultima vreme la 9.5...

Explicatia este TALPA MARE :))

60-70 localitate si 90-95 extern vs 80-90 / 100-110 (viteze reale pe GPS)...culmea e ca diferenta de timp dus-intors a fost neglijabila...adica max 5-6min la 100km...daca merg sub 3000rpm se pare ca scot un consum bunicel...

Grea hotarire: garantie sau masina sa mearga bine :)

Curba galbena las-o in pace pina cind nu stii ce faci...

Curba aia portocalie nu arata f rau...

Atita timp cit nu vreti sa pierdeti garantia, si sinteti "afoni" nu prea pot sa va ajut...hai ca partea a 2 a se poate rezolva :)

Repet orice modificare adusa se inregistreaza si se poate pierde garantia...inclsiv stergere curba, autocalibrare etc...

Depinde de voi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zic si eu ca daca vrei sa dormi linistit o lasi asa cum este. Daca vrei sa o faci tu orice setare renunti la garantie si cu orice risc inveti.

Ramasese cu intrebare de ce lipseste curba albastra desi Baghi spunea ca la Buzau el a vazut cum ii aparea meseriasului pe o interfata.

Mai tii minte Baghi cand ti-am spus sa-ti instalezi gazul cat mai aproape de casa si ai sa intelegi tu de ce o sa ai nevoie de meseriasi cat mai aproape de casa? Exact pentru cazuri ca asta si stai linistit ca asta e nimic :). Eventual da-i un telefon aluia de la Buzau si spune-i de consum pentru ca de setari in mapa nu cred ca ai sa te capatuiesti la telefon si nici macar la Buzau.

Eu la vento aveam consum de 16-17 uneori in Bucuresti si meseriasii au zis ca e veche masina. Deabia dupa 1 an jumate a facut unu o setare de consuma 12-13 in oras si atunci trebuia sa le spun ca 1 an jumate am aruncat 4 litri de gaz aiurea doar ptr ca nu se pricep. Dar asa e in Romania cu toti meseriasii.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog, chiar nu sunt talpa mare" merg legal, am scris si mai sus...masina trage bine totul e ok, numai consumul ma deranjeaza in afara localitatii, tinand cont de aceleasi conditii de mers, aceeasi greutate.

Curba albastra apare numai dupa 30km > ???!!

Initial am vrut sa pun un print screen cu curbele vietii , sa va dati cu parerea si voi si daca ar mai trebui ajustate, apoi in faza 2, sa nu pierd garantia as fi incercat sa vorbesc la Vernesti pentru o aprobare/infirmare.

Dinewind, stiu ce mi-ai spus cu montajul instalatiei, si eventualele probleme, insa, stii prea bine cat de "meseriasi"sunt cei din Constanta, asa ca am preferat riscul asta. (repet nu am ce sa reprosez celor de la Vernesti in ceea ce priveste calitatea montajului, profesionalismul lor - poate ca daca as fi fost mult mai aproape de ei as fi avut mai mult timp sa bibileasca la ea, insa asa...)

In prima faza nu prea as vrea sincer sa renunt la garantie, mai ales ca in mare parte merg in oras, dar daca tot se putea sa fie mai bine, why not" ??!?

Multumesc pentru ajutor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curba albastra (benzina) ar trebui sa apara in 4-5 km de mers pe benzina in diferite regimuri pentru a colecta puncte pe toata plaja de injectie. Curba apare in momentul in care punctele culese sunt suficiente ca si numar.

Am intalnit un caz, unde ECU GPL tot se reseta total aleator, si de aceea dispareau curbele, dar functionanad pe GPL cea de GPL era reconstituita. Daca ar fi acelasi caz, la conectare ar trebui sa-ti dea softul un mesaj: "The ECU was reset XX times" sau ceva asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Jagoman ieri am vrut sa te sun dar nu ti-am gasit numarul. Deic faptul ca are doar niste puncte albastre si nu toata curba e foarte posibil sa fie dela faptul ca nu a mers suficient de mult pe benzina. O sa mearga sa vedem ce apare. Ca erori nu are absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a mers putin si in acelasi regim nu apar...

in mod normal dupa 5-6 km ar trebui sa se contureze, dar in regim oarecum variat...in aceesi treapta gen a4a dar variati gama de turatie si accelerare...

In ideea sa varieze timpii de injectie...

Eventual puneti interfata si mergeti citiva km pe benzina si vedeti daca incepe sa apara...poate o fi o problema de ECU GPL...

Poate se reseteaza faa sa dea eroare :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot vreti sa faceti voi reglaje va spun ca asa-numita curba albastra apare in regim de forta tr a 2-a pe benzina luata de pe la 2000 rpm si mers pin la turatia maxima cu pedala la fund. Faceti apoi acelasi lucru si pe GPL ca sa optimizati. Practic in acest mod se merge in open-loop cu acel c3 care nu tine cont de sonde. Trebuie 2 oameni pentru manevra. Apoi dati un drag & drop la puncte ( portocaliu spre albastru ) pentru a le apropia dar MARE ATENTIE la STFT ca sa nu fie corectia mai mare de 5%. In acei +- 5% puteti sa jonglati.

Ieri am scos un record de consum pe un traseu Buc-Campulung-Cab Voina-retur. Cu 24 litrii am facut cam 360 de km din care 20% cu clima on. 1500 de kg greutate totala. Media ar fi la 6,7. Viteze 70-100 pe bord. Am avut si un usor vant din spate la ducere pin la Targoviste dar viteza economica este esentiala. La GPL consumul creste masiv la viteze mari comparativ cu benzina care idem estem comparativ cu motorina :)

L.E. Important: filtrul de aer marca MANN are 9000 de km ! si a fost suflat deja pe la 5000.

In bucale prin traficul nostru care a ajuns la cotele din 2008 iar... :icon_redface: un automobil serios care are >1300 de kg cu sofer merge peste 12 fara AC si peste 14 cu AC. Vorbim de trafic real spre-dinspre job sau chiar in cursul zilei.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca daca afara erau 15 grade pe computerul de bord,cu VagCom in motor imi arata ca am 18 grade,si tot atunci si motorul porneste mai greu la a 5 keye si tot atunci astfel cand este mai frig sub 16 grade nu se cupleaza socul electric sa tina turat motorul. Care ar fi cauza ca nu cupleaza socul electric cand este mai frig afara sub 16 grade?

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 4 regimuri de functionare prestabilite cam la toate versiunile de motoare moderne VAG.

- sub 18 grade

- intre 18-26

- 26-33

- > 33

Pentru detalii poti citi topicul de aici unde am detaliat regimurile si o sa aflii multe lucruri interesante.

Iti recomand sa citesti tot.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valy problema ta e de la amestec diferit GPL benzina reflectat in STFT...adica masina se obisnuieste pe GPL intr-un fel si pe benzina merge prost...

Am mai povestit pe aici la greu...

Incearca sa mergi citiva km pe benzina seara inainte de a parca peste noapte...dimineata ar trebui sa porneasca bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am venit de la Baghi si separe ca la fiecare pornire se reseteaza curbele. Acum erau doar multe puncte pe benzina si curba pe gaz lipsea. A mers pe benzina si aveamulte puncte albastre si nici o curba.

Oricum ce spuneti voi aici e mina de aur.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...o sa se supere Laur ca divulgam :)

Dar tot lui ii facem reclama ...nu mocca...macar reviziile sa le ofere din partea casei pentru noi cunoscatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Baghi&Co e bine de vb cu Vernestiul , se lasa cred cu schimbat de ECU GPL.

Ce sa divulgi coane ca nu ne-a invatat nimic montatorul...cel mult ABC-ul...pt restul m-am dat cu capul de pereti....cel ptin la mine...

In rest Laurentiu ar trebui sa se bucure daca va reglati singuri masinile, si nu-i mai frecati lui ridichea :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valy -11 e LTFT tre sa scazi din timpii mari de injectie ~ >5-6ms

Timpii de injectie erau si sunt deja pusi la 5ms,la cat ar trebui sa-i fac? Multumesc tare mult...

Am gresit referitor la timpii de injectie,ce am zis eu ca am 5ms acum este in meniul de comutare numărul de impulsuri de trecere pe injector. Asa ca ramane sa le zic montatorilor sa imi dea jos din meniul INJECTIE DE GAZ din timpii de injectie la 5-6ms precum ai zis. Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca au VAG sau alta interfata OBD cu care sa vezi cei 2 parametri, merge si cu ELM327 parca, sa faci 10-20km pe benzina sa vezi cit ai LTFT si STFT (sigur e diferit de 0) si dupa aia sa reglezi GPL sa ai aceleasi valori...alfel nu scapi de pornire naspa la rece...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca au VAG sau alta interfata OBD cu care sa vezi cei 2 parametri, merge si cu ELM327 parca, sa faci 10-20km pe benzina sa vezi cit ai LTFT si STFT (sigur e diferit de 0) si dupa aia sa reglezi GPL sa ai aceleasi valori...alfel nu scapi de pornire naspa la rece...

Am interfata din asta http://www.autoscan....ata_KKL_USB.htm si am facut 30 km cu benzina Efix 95 aseara pana am ajuns acasa iar azi dimineata mi-a pornit la prima keye,dar fara sa tina socul turat motorul. La LTFT cand am mai mers pe benzina era unde la un +11%,iar cand merg pe gaz am un LTFT de -11%. Cate milisecunde ar trebui sa fie in injectia de gaz ca sa fie bine? Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Baghi&Co e bine de vb cu Vernestiul , se lasa cred cu schimbat de ECU GPL.

.....

Schimbare de ECU ???!

Am facut si eu un log acum cum trebuie pe GPL, sper...impresii ?!

post-72671-0-35509100-1316543704_thumb.j

post-72671-0-34533300-1316543711_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!