Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Asa cum a spus si @Moog , consumul se face numai de la gol la gol ( suna ciudat dar asa e ). Daca vrei sa folosesti BC e numai pt a "testa" reglarea instatiei din punctul de vedere al BC: cu tempomat ON comuta GPL/Benzina. Daca apar cresteri semnificative la ce arata BC pe GPL , e un semn ca ar mai fi de lucru la setari.

( atentie la diferentele de inclinare ale drumului , te pacalesc :lol:ni )

E bine ca la tine instalatia stinge check-ul ,la mine il aprinde cam la 250-400 km ( P0402, Efficiency Below Threshold ), inca o scanare si inca un reglaj al mapei la Satg 200 -le meu...sper ca au nimerit-o acum :icon_cool:

Inca un lucru care ma dernajeaza : cu A/C pornit plecarile de pe loc sunt mai lente , la tine e alt motor si nu se simte , dar o mica scadere de putere la rpm mici exista.

Altfel , e mult mai placut la buzunar de cand merg cu aer.

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare apropo de testarea reglajului...daca apar si scaderi nu e bine ...inseamna ca amestecul pe GPL e prea bogat si ECU masina micsoreaza timpii de injectie...de aia scade :)

ALC2 regleaza-ti harta cu ajutorul VAG-ului in toate regimurile de mers...fa log in mers pe gr 01-02 urmaresti timp injectie si valoare sonda lambda si unde nu ai intre +-10% e de rau...reglezi GPL functie de timpii de injectie...

O interfata pt STAG e pina in 150 RON :)

Era cineva pe forum ce vinde si mai ieftin... asta daca nu ai deja...

Atentie si la gr 32 ce ai la mers pe benzina tre sa ai si la mers pe GPL...

Citeste mai in urma ca am mai explicat ... sau suna-ma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- greutatea sporita a masinii (aproximativ 50 kg), desi la motorul masinii din semnatura cuplul este ok si nu simte balastul suplimentar.

Salut,

Daca ai motor 2.0 cu 116cp am o intrebare? Ai pus si kit de protectie a supapelor (Flashlube sau altceva?). Iti spun, poti sa verifici pe forumuri dedicate din germania, ca aceasta motorizare are de suferit din cauza GPL-ului daca nu se monteaza o astfel de instalatie suplimentara pentru supape.

In Gremania costa cu montaj inclus cam 300 Euro. La noi nu stiu, nu am intalnit pana acum pe nimeni sa-si fi pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare apropo de testarea reglajului...daca apar si scaderi nu e bine ...inseamna ca amestecul pe GPL e prea bogat si ECU masina micsoreaza timpii de injectie...de aia scade :)

ALC2 regleaza-ti harta cu ajutorul VAG-ului in toate regimurile de mers...fa log in mers pe gr 01-02 urmaresti timp injectie si valoare sonda lambda si unde nu ai intre +-10% e de rau...reglezi GPL functie de timpii de injectie...

O interfata pt STAG e pina in 150 RON :)

Era cineva pe forum ce vinde si mai ieftin... asta daca nu ai deja...

Atentie si la gr 32 ce ai la mers pe benzina tre sa ai si la mers pe GPL...

Citeste mai in urma ca am mai explicat ... sau suna-ma...

Cred ca am sa vin saptamana viitoare pana la Iasi sa-mi regelezi si mie te rog tare mult gazul la BRC-ul meu sa scap si eu de pornirea asta dimineata la a 4-5 keye dimineata si decalajul dintre LTFT pe gaz de -11% pe gaz si +11% pe benzina. Da-mi si mie nr tau de telefon pe privat te rog. Multam frumos!

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uitai in profil il gaseai :)

Daca mai astepti putin, am un amic ce se va licentia zilele astea pt BRC si o sa aiba interfata pt orice BRC...

Altfel tre sa caut pe la altii...eventual sa mergem la altul care are asa ceva dar "e cu vaca"... nu cred ca a montat 2 BRC-uri pina acum...

Daca ai tu interfata pt BRC e ok...

Suna-ma daca vrei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana sa te sun si-mi fac rost de interfata+VAG , inca una bucata intrebare :

* e risc sa pun motorul pe butuci daca merg asa ? El trage si porneste la fel ,consuma normal ( max 1L peste benzina ), nu ciupeste ulei,nimic nu ar arata ca ceva nu i-ar conveni . Eroarea apare numai cand merg constant la sarcini moderate lung timp , niciodata in oras sau accelerare.

* la mine nu s-a legat sonda lambda. Montatorul a zis ca nu e nevoie , eu zic ca le-a fost lene sau nu stiu de ce trebuie legata. Crezi ca legarea ei ar introduce un improvement? Sau tot metoda fine tuning (VAG+SetupAcGasSynchro) ma va scoate la liman ?

Off : Pregatesc PM cu intrebari , sa nu te stresez prea tare la telefon. Pana atunci am luat la lins toate posturile lui lascarica de pe gmclub , se pare ca va stiti foarte bine :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca montatorul nu are VAG-COM-ul pt al ajuta la reglarea in mers, atunci e idiot cind zice ca nu are nevoie de sonda, sau bagator de ....

Sonda lambda se leaga pt reglarea manuala in mers pt a vedea daca amestecul e bogat/sarac in timpul mersului...

In caz particular la VAG exista VAG-COM-ul dar la munlte alte marci gen coreene, Ford, Mertz etc e cam greu cu interfetele...

Asa ca se vede semnalul de pe sonda in mers si se regleaza MANUAL... nici un soft/instalatie nu foloseste semnalul de la sonda...e numai pt vizualizare...

Nici macar cele mai smechere care se leaga pe OBD cu ECU si citesc STFT si LTFT...

Nu cred ca risti sa strici motorul dar sigur nu-i prieste :)

E bine sa reglezi instalatia cum trebuie...pt STAG si VAG gasesti interfete ieftine...

Suna-ma ca nu ma stresezi... sau pe Lascarica :)) dupa amiaza ~18.00 e ok sint in pauza...

Mai mult am scris pe aici cred despre GPL decit pe GM...vezi ca e Ovi_jer meserias bun la Craiova...

In Bucuresti nu stiu pe nimeni...

Apropo de instalatii, am schimbat rampa de injectoare...am trecut la Matrix HD 344...Valtek-ul 30 nu mai inchidea cum trebuie...

Diferenta ar fi de timpul de reactie inchidere/deschidere... cica sint recomandate pt tigaile care au timp de injectie sub 3ms la relanti...

Am sa revin cu impresii dupa ceva km cu noile injectoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Allex '77: Perfect adevarate dezavantajele dar sunt in minoritate fata de avantaje.

Statii bune sunt cele de brand dar sunt destule exceptii si pe aici...cu timpul le inveti...si daca esti parlit nu sta cu mainile-n san ci fa reclamatii unde trebuie.

Prostie de roata slim nu iti recomand NICIODATA din multe puncte de vedere. In cel mai rau caz kit de reparatie.

jagoman: Lasa omu'-n pace cu prostiile. Exista taxiuri GPL cu > 500k care nu au umblat la motor.

Important este ca sa nu bagi prostii in motor si mai ales sa ai amestecul corect de carburant in camera de ardere.

Sondele bune au cea mai mare importanta in reglaj. Testele de noxe sunt relevante in determinarea functionarii corecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coane, Jagoman stie el ceva:

http://www.borel.fr/faisabilites/vehicules-realisables-gpl.php?marque=33

De exemplu...lista banui ca nu este intreaga...

Sint unele motoare care sufera de depresie cind vad GPL...

Ce spui tu e pt RESTUL de ~90% din masini care nu au treaba cu supapele etc...

Roata SLIM este buna sa te tirii pina in prima localitate...unii au ajuns de la mare la Iasi...mers linistit, luat curbele cu 30-40km/h :)

Kitul de reparatii e bun daca nu ai taietura pe laterala caz in care te-ai kkt pe el kit...decit sa ajung la leviere si petice e de preferat o panarama SLIM...

Eu am spray cu spuma, compresor, si roata SLIM...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te iei dupa aia si motoarele de pe logan au nevoie de asa ceva ! Uite aici

Vezi pe daciaclub motoare K7J cu sute de mii impecabile...

Cit despre roti,sa nu apuci sa ai nevoie de rezerva slim pe zapada...

Eu am roata normala intotdeauna inclusiv in oras. Mai problema e la masini de nefamilisti tip hatchback care au o tentativa de portbagaj, acolo poate fi o solutie slim-ul, dar nu permanenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las-o cu Loganurile impecabile...sint si exceptii ce ajung la 300-350.000km fara probleme majore...dar majoritatea care pun GPL pe Logan sint taximetristii, iar la astia numai impecabil nu merg masinile...si nu neaparat din cauza GPL...

Si am vazut destul de un an incoace...unii schimba numai filtrul de ulei din cind in cind, ca uleiul se schimba prin completare :))

Recomandarile astea sint facute pur teoretic..."ar fi ideal sa..."

Si Prins-ul de ex face jucarele de ungere supape...

Depinde ce durata de viata a motorului doresti...daca vrei sa depaseasca 1.000.000km fara interventie la el e una daca vrei sa te tina 300-400.000km e alta...

Apropo de Renault, sint motoare care necesita asa ceva, ex cel de 1.2l de pe Kango...am vazut una adusa cu LPG de pe dincolo si avea ungere suplimentara...cu instalatie Prins...

Si pe zapada merge, pui rezerva pe spate nu pe rotile motoare, si te poti tirii cu 20-30km/h pina in prima localitate...benzina sa ai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In ultima vreme sesizez ca majoritatea pompelor Lukoil de gaz merg cu ocaua mica !

Furaciunea ( la litraj ) e intre 5-10% dar nu sesizezi la consum prea mult din cauza calitatii gazului care e cea mai buna pe timp de vara.

Mai asteptam feed-back si de la voi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de calitate, eu am prins GPL cu miros de acetona...

Se duc dreacu' cauciucurile din capul injectoarelor...se umfla...si nu mai etanseaza...

E bine sa le verificati din cind in cind...mai ales Valtek-urile ca sint mai raspindite pe la noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L , cum ai sesizat furaciunea , ca eu numai de la ei bag in ultima vreme , si sincer , nu m-am prins :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu...vezi ca intra mai multi litrii la pompa si de fapt indicatorul mecanic cu plutitor din rezervor iti indica mai putin !

Nu va luati dupa consumul de la gol la gol...nu mai e relevant caci sunt multe pompe reglate sa se opreasca automat la litrajul corect dar de fapt ai mai putin in rezervor. Ex: La un butoi de 60l brut tre sa intre max 48l GPL...pompa iti baga 47 si se opreste automat. Zici uite frate sunt corecti, dar daca te uiti la indicatorul mecanic o sa vezi ca de fapt ai intre 42-45 de litri in rezervor !

Un alt tip de hotie practicat in ultima vreme de statiile private este: Pompa corecta ca si litraj dar lichid amestecat cu tot felul de prostii care au putere calorica mai mica si iti distrug alte componente cum spune Moog...

Am bagat si eu amagit de cantitatea corecta bagata in butelia de aragaz ( cantarita la gol si dupa incarcare )...rezultat => consum marit cu 40% fata de benzina !

In special statiile cu preturi mai mici fac asta dar sunt si magari cu preturi mari si hotie la greu.

Ce sa mai...e din ce in ce mai greu sa gasesti pompe corecte si cu gaz de calitate.

Scrieti si voi constatarile voastre in urma a ce v-am scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te mai lua dupa panarama aia de plutitor...alai pe sistemul plutitorului de la buda...sa nu mai zic ca pozitia este trasnmisa magnetic la un "cititor" etc...

Dupa cum am mai spus consumul se face de la gol la gol, pe cit posibil alimentarea sa fie de la aceeasi statie si in acelasi moment al zilei...de ex dupa amiaza dupa 20-21.00...

Eroarea de presiune pe oprire "prea plin" este destula ~1-2l la aceeasi statie...asa ca...mai conteaza cind s-a terminat gazul si daca ai mai mers cu masina dupa aia pe GPL...

Ca GPL-ul sufera de calitate la multe statii asta asa e...dar asa e li la benzina si motorina...

Aseara plingea cineva ca a bagat motorina si s-a dat jos sa impinga masina ca nu mai tragea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. cei care au facut km multi pe gaz :

Este posibil (vi s-a-ntamplat ) ca, din cauza folosirii doar pt. perioade scurte a mersului pe benzina, sa se infunde (sa fie afectat) catalizatorul (in timp) ? Sau sansele sa se intample acest lucru este mai redus dacat in cazul folosirii exclusiv a benzinei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu s-a expus corect problema : infundare catalizator ( ma cam zgarie pe retina termenul dar...)

* cAUZA 1 = mers pe distante scurte ( fara a da posibilitatea catalyst sa ajunga la temp de regim ) e posibil la orice benzinar , incepand cu 75k km cu benzina din Ro. Se rezolva cu forja pe A2 , sau schimbare catalizator :blink:

* cauza 2 = regalj incorect al gpl si ECU da mesaj de eroare ca nu mai este eficient/cat infundat = exact eroarea care o am eu , inca nu am scapat de ea , urmeaza schimbarea ECU gpl si ( eventual si a injectoarelor, reverificarea duzelor,etc ). Chiar daca compusii rezultati din arderea GPL nu sunt chiar aceeasi cu cei pt care a fost catalizatorul proiectat ,exista sansa sa prapadesti cat-ul din caza unui reglaj gpl prost facut , comutarea pe gpl la temp prea scazute ( pana in 30 grd ), etc .

Aici nu ma hazardez la un raspuns definitiv , mai studiez problema , ne lamureste @moog imediat :)

@sady , pune codul de eoare si simptomele, detalii rulaj, instalatie , etc

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bag sama ca am devenit suportul tehnic la GPL :)

La secventiale numai daca montatorul si utilizatorul sint idioti se poate strica catalizatorul...

Montatorul ca a reglat-o dupa vreme, iar utilizatorul ca nu s-a dus sa-i f... una cind se aprinde check-ul :)

Spre deosebire de vechiturile pe carburatie la masinile noi cu sonde lambda daca ele functioneaza atunci nu poti merge cu amestec aiurea decit o perioada scurta de timp...pina cind ECU considera ca nu e o mica eroare ci una mai mare si atunci ai check-ul aprins...

In mod normal pe GPL ai noxe mai mici decit pe benzina...

Comutarea pe GPL se poate face si sub 30...recomandat ar fi 35 dar mai mult din considerente de consum, noxe etc...

Suportul tehnic de la AC/STAG/Tommaseto mi-a zis ca ei merg si la 20-25 grade...

Eu am dat-o la 20 dar am incalzitor pe rampa ce decupleaza la 30grade parca...

La masinile care au lambda cu incalzire si percuteza imediat se regleaza amestecul si la temperaturi joase prin intermediul ECU masina...

Daca mai ai si o instalatie ceva mai desteapta gen STAG 300 Plus sau ISA2, eventual un BRC model nou -mai rar-, daca ai activat Autoadaptarea dupa un reglaj ok, atunci chiar nu prea mai ai de ce sa-ti faci probleme...

Eu am reusit intr-un final sa o reglez din nou dupa cum imi place... :)

Asta dupa schimbarea rampei de la Valtek la Matrix 344...se pare ca mi-a scazut si consumul...dar asta o bat in cuie dupa vreo 2-3 plinuri...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea era pur teoretica..

Nu am nici o eroare in ceea ce priveste catalizatorul.Simptome legat de asta , evident , n-am. Am facut doar 400 de km, cam 100 extern.

Am becul aprins din cauza sondei 1, pe care am cumparat-o si o voi schimba in we.

Legat de forja pe A2, de cand cu noile radare, nu imi prea permit sa mai depasesc des 190 km/h pe ceas (care inseamna putin sub 180 reali ). In schimb am niste drumuri pustii in judet unde-l mai curat la 220.

Comutarea pe gaz se face la 40 de grde C, automat. (desi montatorul a spus ca se poate si la 20, nu am vrut sa ma pun de-a curmezisul proiectantilor - ma gandesc ca au calculot, calculit, calcu... ei ceva pe acolo cand au presetat asa).

Instalatia este BRC Sequent 24 MY ... 07, 09 sau 11 haha ! adica 07 cum scrie pe bonul fiscal, 09 cum mi-a zis montatorul sau 11 cum e bifat pe certificatul de garantie (varianta 09 nu exista, erau doar 07, 10, 11 si Plug&Drive.

Am inteles ca nu e mare diferenta intre ele. ECU ar fi identic la 09, 10 si 11 (daca stiti ceva diferit, trageti ! ).

E suficient de desteapta asta (chiar daca ar fi MY 07) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sa vezi la iarna cum e cu trecerea la 40 grade mai ales la drumuri scurte si cu auz intre ele :))

Catalizatorul il poti curata si la 4000rpm in viteza 3-4 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de forja pe A2, de cand cu noile radare, nu imi prea permit sa mai depasesc des 190 km/h pe ceas (care inseamna putin sub 180 reali ). In schimb am niste drumuri pustii in judet unde-l mai curat la 220.

ATENTIE ! Nu incurajam acest comportament iresponsabil. Poti curata ca si mine in a 3-a, a 4-a la vitezele max legale.

Comutarea pe gaz se face la 40 de grde C, automat. (desi montatorul a spus ca se poate si la 20, nu am vrut sa ma pun de-a curmezisul proiectantilor

E suficient de desteapta asta (chiar daca ar fi MY 07) ?

E f desteapta in combinatie cu un ECU benzina de generatie > SIMOS 7.

La iarna o sa vezi ce si cum e cu trecerea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merge drumuri scurte ai sa-l vezi pe forum ca plinge ca masina lui consuma 3/4 benzina si 1/4 GPL :)

Eu am avut-o la 35 si deja aparute pe frumtea mea "FRAIER" :)... la un plin de 30l de GPL bagam vreo 10-15 de benzina...

Deja ma intrebam pt ce pm mi-am pus GPL :)

Iarna asta cu modificarile aduse sper sa scada consumul de benzina suuuub jumate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...si eu am mers inapoi la maestrul Laur sa refacem reglajele la pragurile de trecere si delay-ul prin dec anu' trecut.

Cam 7/1000 am scos consumul de benzen si e ok iarna. Vara e sub 2/1000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au inebunit astia cu pretul la GPL ca a luat-o razna de vreo saptamana incoace... La mine pe aici sub 3 lei litru nu mai gasesti,cel mai mare pret fiind azi la LukOil cu 3,19 lei litru. Ce draqu i-a apucat? In ritmul asta vom merge pe benzina curand...

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!