Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Ca si completare adaug ca un diesel serios in Bucuresti consuma 9.5-10-11 l% in functie de anotimp si calitatea motorinei. BMW 320d atat consuma, iar pe exterior consumul scade la jumatate. Iarasi vorbesc de rute reale si consum la pompa. Daca nenorocitii astia mai scumpesc GPL-ul o sa renunt la a mai merge pe exterior pe gaz, voi merge pe benzina. In oras este mai avantajos mersul pe GPL, diferenta de consum este mai mica.In cartea service a Skodei mele scrie ca la fiecare 100kg in plus consumul creste cu 1l la fiecare 100 de km.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Right. La secventiala am observat si eu ca pe exterior am un 30% mai mult iar pe oras am cam 15% peste benzina.

Pe carburatie la vechea dacie era altceva, reglam manual consumul si implicit puterea/amestecul.

Iar reglajele erau chiar necesare daca luam gaz de la diferite statii !

Acum totul se face electronic iar puterea este identica, difera doar consumul.

Si hai sa va confirm ca statiile private care "inca" nu au pompe magarite la litraj, comercializeaza gaz cu acetona si alte prostii: Am bagat in butelia de aragaz de la o statie privata. La kg e ok, pompa nu fura la litraj.

La calitate insa pe fabie am consumat cu 40% mai mult ca benzina iar la aragaz am obs in week-end ca gazul nu incalzeste asa de rapid asa ca m-am uitat la flacara prima data...desigur flacara albastra cu galben ceea ce denota impuritati.

Miros gazul si CLAR are acetona in el. Confirm ce a spus alexys !

Injectoarele sunt afectate cel mai mult in acest caz, posibil si membrana de la plamin.

Cit despre capitala noastra de rahat, am obs ca de la o vreme s-a aglomerat aproape ca pe vremuri...stai sa vina putin frig si atunci sa vezi. Iarna secventalele consuma de rup pe gaz plus ca mai adaugi benzina aditionala...

Pe exterior am mers pe benzina asta iarna caci era mai convenabil un 6% decit un 10% pe gaz !!!

Calitatea gazului iarna nu e cea care trebuie de 60-40 ci multi baga in skid-uri gaz de vara ( sau casnic 10-90 ! ) ca e mai ieftin. Rezultat => consum marit, presiune slaba, sare pe benzina...etc

Jago,sa te citez: "Parerea mea personala este ca merita. Si nu va luati dupa reclame cu crestere de 10-15% consum, daca cresterea este pana in 26-27%, si performantele au ramas la fel, trebuie sa fiti multumiti. "

Exact asa e la mine :) Acesta e un reglaj corect facut de o instalatie buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin probabil ca Daniel sa mearga cu check-ul aprins...asta se intimpla la mersul cu amestec sarac...daca nu ma credeti incercati...

Singura varianta e un emulator de sonda ceea ce putin probabil sa-l fi montat baietii de la Vernesti.

Deja ne contrazicem de aiurea, fiecare cu parerile lui...

Chiar si consumul dat de tine 6 benzina si 10 GPL la motor de 1.2l...pe exterior.

Pai la mine daca suge peste 9.5 deja imi pun problema de reglaj...asta daca nu am fugarit-o la limita saltarii carnetului...

Pe exterior am scos si consumuri de 7.5-8 dar uzual e de 8.5...cu AC pornit si viteza cit sa nu adormi...

Precum spuneam mai sus motor de 1.2 cu Prins consuma 5-6l% GPL pe o masina destul de grea pt motorul asta ~1350kg...

Si vorbesc de consum real nu abureli de pe BC...stiu masina deoarece eu am reglat-o cu amicul proprietar, dupa ce si-a facut o revizie completa...

Mai documentati-va inainte...apropo de calitatea si precizia injectoarelor, a unui vaporizator de calitate...

Prin alte parti Valtek-ul e varianta saracului...niste injectoare bunute pleaca de la 100-150e rampa...si ajunge la ~370e una buna...iar Valtek-ul e ~60e...

Oarece de ce?

Cataline intradevar un diesel scoate si 10-11 oras, dar si 7-8(iarna) depinde pe unde si cum mergi...oricum dieselul nu e pt frecus in oras...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog ce masina de 1350 kg si cu motor de 1.2 consuma atat de putin GPL? Consumul asta abia poate fi scos de Octavia de 1300kg si 1.2 TSI pe benzina, la GPL mai pui 1-2l. Una peste alta un reglaj corect cred ca il face Skoda din fabrica, iar consumul ala cred ca ar trebui sa fie un etalon.

Cifre oficiale

Greutate 1310 kg</p>

Consum

urban 9.8-benzina --> 12.7 GPL

extra-urban 5.6 benzina -->

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault Kango 1.2l varianta cu 5 locuri. E folosit de mama respectivului... banui ca poarta 28 la papuci :)

Se fac curse Tg.Frumos-Iasi si retur dupa marfa...pe E85 mers legal...

Si eu am zis ca era beat cind a calculat, dar dupa citeva saptamini si citeva plinuri tot pe acolo se invirtea consumul...

E o instalatie montata serios inclusiv cu inst Valvesaver etc...

Apropo de instalatiile GPL de fabrica nu toate sint alese din considerente de performante, mai tot timpul primeaza costurile...incepind de pe vremuri la Daewoo continuind cu cele de pe Logan, iar Skoda merge cu Landi dupa cite stiu...si nu o alegere tocmai fericita a componentelor...

Apropo de instalatiile de la noi...vin masini cu Landi sau Milano din Italia cu injectoare Matrix sau Keihin...cele montate acum pe la noi vin cu Valtek sau Rail Apache...eventual cu unele pe care nu scrie nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si consumul dat de tine 6 benzina si 10 GPL la motor de 1.2l...pe exterior.

As fi vrut sa vb cu tine despre problema asta dar nu stiu daca tu cunosti cum fac banditii compozitia gazului iarna...

Despre calitatea gazului prea putini vorbesc... inclusiv pe gm nu am gasit cunoscatori...

Si mai sunt si curbele de corectie functie de temperatura exterioara, diagrame de clima care se incarca pentru fiecare continent in parte...ehee

Astea sunt chestii de finete si numai la cunoscatori avansati, noi doar le putem vedea...nu avem acces la un firmware, la o documentatie...etc

Mergem pe mina montatorilor care nu dezvaluie cum e si normal secretele...

Pai la mine daca suge peste 9.5 deja imi pun problema de reglaj...asta daca nu am fugarit-o la limita saltarii carnetului...

Pe exterior am scos si consumuri de 7.5-8 dar uzual e de 8.5...cu AC pornit si viteza cit sa nu adormi...

Si eu ma incadrez pe acolo. Am scos si 7,3 pe exterior cu traversat TF-ul !

Dar cit iti lua Cielo pe oras/extra iarna si de unde alimentai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu ziceai 6 benzina vs 10 GPL...

Apropo de compozitie e cu dus intors...nici ala de vara nici cel de iarna nu respecta compozitia cifra octanica etc... eu alimentez de la Autogas (cica marfa Rompetrol)

Am prins si GPL de kkt, dupa ce am alimentat, a 2a zi se terminase (vreo20l)... presiunea din damingeana :)

Am mai bagat vreo 10l de la alta statie si a mers...amestec total gresit...

Pe linga compensarea presiune/temp GPL ce e setat in soft mai este si compensarea functie de modul de lucru al injectoarelor...asta e alta chestie...despre astea degeaba intrebi montatorii ca majoritatea fac ca

Nu prea conteaza iarna vara, deoarece vara se compenseaza cu AC-ul...

Pe extern am cam acelasi consum ca si la Cielo ~8.5 dupa cum spuneam...diferenta e ca acum am ~ 27CP in plus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama dupa ceva vreme de citit si reglaje la masina de m-au luat dracii:

1. Cum ziceti majoritatea consumul corect pe GPL e cu 1,3 in plus fata de benzina

2. Cei de la BRC au un emulator de sonda lambda care nu lasa sa aprinda check engine-ul (am discutat eu pe chestia asta cu cei de la Vernesti si au spus ca doar la intalatiile BRC nu se aprinde becul in bord deocamdata).

De ceva reme incerc sa scot si eu un conum mai bun dar.....:

1. Am pus duze mai mici si am inceput a face reglaje dar nu scap de eroarea cu aestec sarac oricum as regla instalatia iar la consum stau bine adica cu un plin de 45l fac cam 550km

2. Am revenit la duzele recomandate motorului meu, facut reglaje si cu un plin de 45l fac in jur de 500km si nu apare nici o eroare (am facut un drum de mare de 1700km cu o medie de 82km/h, acul nu scadea sub 130....full full cu 2 copii+scaune, nevasta, carucior...bagaje pe scaunul pasagerului si la picioare, iar in bord am avut un consum de 6,9 dupa 600km iar la intoarcere dupa 1100 am avut 7,2 de unde deduc ca un 9,... este un consum corect).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama dupa ceva vreme de citit si reglaje la masina de m-au luat dracii:

1. Cum ziceti majoritatea consumul corect pe GPL e cu 1,3 in plus fata de benzina

2. Cei de la BRC au un emulator de sonda lambda care nu lasa sa aprinda check engine-ul (am discutat eu pe chestia asta cu cei de la Vernesti si au spus ca doar la intalatiile BRC nu se aprinde becul in bord deocamdata).

De ceva reme incerc sa scot si eu un conum mai bun dar.....:

1. Am pus duze mai mici si am inceput a face reglaje dar nu scap de eroarea cu aestec sarac oricum as regla instalatia iar la consum stau bine adica cu un plin de 45l fac cam 550km

2. Am revenit la duzele recomandate motorului meu, facut reglaje si cu un plin de 45l fac in jur de 500km si nu apare nici o eroare (am facut un drum de mare de 1700km cu o medie de 82km/h, acul nu scadea sub 130....full full cu 2 copii+scaune, nevasta, carucior...bagaje pe scaunul pasagerului si la picioare, iar in bord am avut un consum de 6,9 dupa 600km iar la intoarcere dupa 1100 am avut 7,2 de unde deduc ca un 9,... este un consum corect).

Eu dupa ce am schimbat sonda lambda 1 nu mi-a mai aparut eroarea cu amestec sarac,ca asa imi mai dadea si mie aceasta eroare uneori,dar am in schimb aceasta eroare 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal P0106 - 35-00,si ma freaca in continuare dimineata cu prima pornire la a 5 keye mai ales acum ca e mai frig. Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut sp0nsoru! Chiar ma intrebam ce e cu tine de nu mai apari pe aici. Ai avut un consum foarte bun la incarcarea avuta, oricum un consum pamantean.

(am discutat eu pe chestia asta cu cei de la Vernesti si au spus ca doar la intalatiile BRC nu se aprinde becul in bord deocamdata).

Cum adica deocamdata? Se aprinde dupa un numar de km sau ...? Nu prea inteleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spun "deocamdata", ma refer la faptul ca doar instalatiile BRC au incorporat asa ceva. Montatorul meu imi poate aduce asa ceva si monta separat...spunea ca se poate la anumite tipuri de masini in functie de tpul motorului. Sut emulatoare de la AEB, facute special sa nu mai apara erori in bord din cauza reglajului prost.

P.S.: Cand puneam ca am facut reglaje sa stiti ca le fac 'ca la carte' adica merg o bucata de 20 km pe benzina cu vag-com-ul pornit si fac log la campul 1 si 2 apoi repet si pe GPL dupa care incep a citi parametrii de la sonda lambda in functie de turatie si timpul de injectie. Dupa toate acestea incep a regla instalatia GPL, mai fac un drum de 20km si recitesc logul iar daca e la fel ca si pe benzina las asa daca nu mai ajustez unde e nevoie. Asa am scapat de eroare. Cu duze mai mici am ridicat curba la maxim si inca eram pe amestec sarac...am mai dat drumul la presiune dar tot nu am reusit nimica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce faci tu toate reglajele astea, ce nu iti iese? Eu de la revizia de 1000, adica acum 10k de km nu am mai pus vreun tester pe masina.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vroiam sa scot consumuri astronomice ca cei de pe aci....si uite asa am dat pste cap instalatia apoi mi-am dat seama ca asta nu e o treaba ok si am revenit la normal dar binenteles ca necesita din nou reglaje. Acum e ok.

Cu Moog chiar am povestit la telefon chestia asta si anume ca inainte sa merg la mare am trecut prin Bucovina ....si fiid butelia goala am bagat si eu 12l (suma rotunda 30 lei parca sau 35 nu stiu exact cat e la noi GPL-ul ca eu alimentez din Ucraina), caci vroiam sa testez consumul pe extern in mers normal adica pana la 90Km/h si uita ca am s-a terminat butelia dupa 180Km ceea ce mi se pare cam extrem de mic consumul. Acuma sa mai fi fost ceva gaz in butelie se poate dar nu mai mult de 2-3 litri...iar inca o chestie ciudata pe care am vazut-o a fost ca tipul de acolo care imi e amic a zis ca il trece pe direct ca e extrem de cald (vreo 34 grade erau afara si dupa 1 minut inca nu era intrat in butelie nici 2 litri)...am vazut ca a tras de o maneta si in cateva secunde a fost 12 litri. Nu cred ca ar fi intrat mai mult in butelie ca doar masinariile astea sunt facute sa te fure nu sa ii furi tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emulatorul de sonda nu e o treaba tocmai ok...asta inseamna ca pina la urma se duc supapele si/sau catalizatorul...depinde cit de dus in balarii e reglajul...

Dupa cite stiu emulatoare de sonda la secventiale nu se pun standard o fi o inventie romaneasca...

Emulatoare sint pt toate tipurile de sonde...deci merge pus cam pe toate masinile...

Am vazut azi un reglaj super naspa, sarac mai pe toata gama, culmea e ca "propitarul" era multumit cum trage, sonda banui ca era model vechi ca nu dadea eroare asa ca toata lumea e multumita :)

Daca as vedea reglajul ala pe masina mea l-as bate pe montator in cap cu vaporizatorul :))

Da' stii cum se zice "fericiti cei saraci cu duhul" :)

Cu reglaje de genul asta poti merge linistit 150-200k pina iti pica supapele etc...adica destui ani pt unii care fac 15-20k/an...

Acu' imi explic de ce sint o caruta de oameni multumiti cu BRC/Vernesti :) ...asta daca e adevarata chestia cu emulatorul...

Valy porneste greu pe benzina deoarece reglajul pe GPL nu este corelat cu corectiile date de ECU benzina...adica ce povesteam eu cu STFT si LTFT...

Si eu am avut pornire greoaie zilele astea (adica mergea vreo 30sec in colturi) dar cu o mica ajustare am scapat... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emulatorul de sonda nu e o treaba tocmai ok...asta inseamna ca pina la urma se duc supapele si/sau catalizatorul...depinde cit de dus in balarii e reglajul...

Dupa cite stiu emulatoare de sonda la secventiale nu se pun standard o fi o inventie romaneasca...

Emulatoare sint pt toate tipurile de sonde...deci merge pus cam pe toate masinile...

Am vazut azi un reglaj super naspa, sarac mai pe toata gama, culmea e ca "propitarul" era multumit cum trage, sonda banui ca era model vechi ca nu dadea eroare asa ca toata lumea e multumita :)

Daca as vedea reglajul ala pe masina mea l-as bate pe montator in cap cu vaporizatorul :))

Da' stii cum se zice "fericiti cei saraci cu duhul" :)

Cu reglaje de genul asta poti merge linistit 150-200k pina iti pica supapele etc...adica destui ani pt unii care fac 15-20k/an...

Acu' imi explic de ce sint o caruta de oameni multumiti cu BRC/Vernesti :) ...asta daca e adevarata chestia cu emulatorul...

Valy porneste greu pe benzina deoarece reglajul pe GPL nu este corelat cu corectiile date de ECU benzina...adica ce povesteam eu cu STFT si LTFT...

Si eu am avut pornire greoaie zilele astea (adica mergea vreo 30sec in colturi) dar cu o mica ajustare am scapat... :)

Da,stiu. Acest reglaj al meu care il am acum este facut ultima oara la Vernesti de cand am fost la mare... Te-am sunat sambata pe numarul tau de pe forum care l-am luat de la profilul tau si nu suna telefonu ci intra robotul de una,ca am fost prin Iasi sambata-duminica si as fi dorit sa ma ajuti cu un reglaj care sa-mi faca si mie un LTFT ca oamenii sa scap de necazul asta cu pornitul greu dimineata la prima pornire ca vine frigul de acum. Poate totusi reusim cumva sa ne vedem sa ma ajuti in aceasta problema... Mentionez ca acum am LTFT citit in grupul 32 casuta 2 cu VagCom de -11,7% si nici nu am gasit un cablu BRC care sa mearga bine pe Sequent 24 versiunea 10 a mea astfel sa-mi pot face ajustarile necesare. Multumesc! Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu is mai greu de cap ca ardeleanu' ...si nu inteleg ce legatura are un presupus emulator de sonda cu motoarele euro 4-5 care lucreaza in bucla inchisa ?

La noi e simplu: nu-i dai/ dai prea mult gas, corecteaza ecu benzina timpii pina iti aprinde becul daca iese din marja de corectie a mapei.

La benzina o functionare normala a motorului fara sa aprinda check engine este intre 12:1 si 18:1 dar exista cazuri printre care si skodita mea in care functionarea sub 12:1 nu aprinde becul si nici macar nu stocheaza o eroare !!!

Problema am testat-o cu vechiul firmware al fabricii care avea pb la pornire. ( a se vedea topicul de aici: )

Probabil ca si Laurentiu cunoaste secretul caci studiaza forumurile indeaproape. Dar de aici si pina la afirmatia ca face motoarele sa pape mai putin e cale lunga...dimpotriva atitudinea lui de pina anul trecut era ca sa aiba grija deosebita ca motoarele clientilor sa mearga cu amestecul corect chiar daca consumul e cu 20-30% mai mare.

Acum cu cresterea pretului la gaz prioritatile se mai schimba...nah...pierzi clientii...poti scoate desigur si reglaje sarace mizand pe faptul ca nu apuca clientul sa faca praf supape, scaune, catalizator...etc dar in mod sigur vei avea o putere mai mica proportionala cu scaderea amestecului.

La motoarele mari unde exista surplus de putere...mai merge dar eu unul chiar am facut mapa cu el in open loop imbogatita la inceput cu peste 10% ca sa simt ceva caluti in plus. Rezultatul nu a fost simtibil la reprize sau in sarcina ci doar la consum... asa ca am revenit cu ea undeva la -5% sub curba de benzina.

Si legat de consum iarna: compozitia face totul. Schimbat gazul si scos consum de 7,5.

Pur si simplu la gaz rece corectiile de volum nu functioneaza eficient la 24MY07 asa ca singura solutie deocamdata e gazul corect de iarna.

O sa mai vb pe tema asta...prin nov-dec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valy ai incercat cu cablu de la Jagoman ? Are si pt BRC. Eu nu am incercat-o inca pt BRC...putem incerca daca vrei...

In weekend am fost plecat la socri Tg Neamt si semnal prost al dreacu'...BTW nu am casuta vocala pe nr ala cel mult zicea ca nu sint in retea...

Cind mai ajungi prin Iasi suna-ma din timp...

Gr32 c1 cit ai ? Ca LTFT e cit CHINA :)) daca si primul e la fel de dus in .... e clar de ce porneste naspa...

120L Ardeleanule :))

Vezi definitie emulator ...traducind din romana in ardeleneste : e o chestie care se comporta ca o sonda lambda funtionind in parametri normali, adica trimite la ECU benzina ca totul e roz pe evacuare, amenstecul este super OK...chiar daca nu are treaba cu REALITATEA !!!!

Pacaleste ECU masina ca amestecul e corect iar asta din urma sta linistit si nu da nici o corectie...

Sper ca acum ai inteles...

Kktul asta de emulator este super tare daca vrei sa te joci/ "tunezi" motorul ...adica consum mai mic sau putere ceva mai mare...

La multe VAG peste 2000 au bagat sonde UEGO/wideband foarte rapide/sensibile in comparatie cu vechile sonde... iar astea sesizeaza cele mai mici abateri de la amestecul optim...de aia si atitea probleme la unii...

De aia tind sa cred ca implementarea unui emulator pe masina nu este o idee naspa pt un montator... te asiguri ca abaterile nu sint de neam prost, un -(10-15)% sa iasa si consum bun si gata...ECU e pacalit , nu se aprinde check-ul si toata lumea este fericita...

Te asigur ca putini isi dau seama daca masina are 100 sau 85-90 CP :) chiar si 75-80 CP este ok la o tigaie de 1200-1300Kg...

Ce ai facut tu cu amestec cu 10% in plus e frectie la un picior de lemn...deoarece dupa citeva sute de metri STFT a fost corectat cu 10% iar in primii km si LTFT :)

Curiooooos cum ati facut reglajul in open loop adicatelea fara corectie de sonda...ati scos sonda?

Asta daca nu ai emulator pe masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valy ai incercat cu cablu de la Jagoman ? Are si pt BRC. Eu nu am incercat-o inca pt BRC...putem incerca daca vrei...

In weekend am fost plecat la socri Tg Neamt si semnal prost al dreacu'...BTW nu am casuta vocala pe nr ala cel mult zicea ca nu sint in retea...

Cind mai ajungi prin Iasi suna-ma din timp...

Gr32 c1 cit ai ? Ca LTFT e cit CHINA :)) daca si primul e la fel de dus in .... e clar de ce porneste naspa...

Am incercat cablul lui Jagoman si nu mi-a mers la vresiunea 10 pe care o am eu cand am vrut sa salvez modificarile mi-a dat eroare de una. Referitor la LTFT din grupul 32 c1 am undeva la +2+3%,iar din grupul 32 c2 de -11,7% i-am zis lui Laurentiu de la Vernesti si mi-a zis ca daca masina asa si-a luat autocalibrarea automat dupa benzina,asa trebuie sa mearga si ca nu mai taie acei 11,7% din gaz manual astfel sa imi iasa un LTFT cum trebuie ca sa si porneasca masina la prima keye usor. Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina acum am vazut putine masini sa mearga perfect numai cu autocalibrare.

Multe sint Loganuri si vechituri cu sonda in 4 fire...

Ca sa ai argumente pt Laur si sa te edifici, mergi pe benzina citeva zile/ 30-50km si uita-te in 32 ce valori ai...

Daca ai cu mult diferite de 2-3% si -11.7% dai in cap lui Laur...

Putem incerca cu interfata mea poate avem mai mult noroc sau vorbesc cu cineva care are asa ceva oficial...

Dar sa ma suni in prealabil sa vorbesc cu unul din cei 2 pe care ii stiu cu interfete...

In c1 e STFT si c2 LTFT :)

La mine e pe invers de exemplu pe 1 am -8-9% si pe 2 am 1-3%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la blocul 32 am tot sapat, caci manualul de fabia zice altceva referitor la c1 si c2.

Nu este STFT si LTFT ci c1 este corectia la RALANTI, iar c2 este corectia in sarcina partiala, adica cand motorul are peste turatia de ralanti. Deci c1 si c2 este un fel de LTFT pentru diferite regimuri de functionare motor.

Valoarea denumita STFT se poate citi la bloc 001 C3 de exemplu.

Daca cele din 032 sunt intradevar sau nu LTFT nu pot sa va zic. La mine dupa fiecare oprire a motorului acestia devin 0, dupa pornire la ralanti se modifica doar c1, iar in mers se modifica si c2.

valy: daca cele de mai sus se confirma si la altii atunci ai amestec bogat la sarcina partiala, adica in mers. Te rog sa verifici daca ai acele valori mentionate de tine si inainte de a porni masina. Sau se instaleaza si la tine din nou de la 0.

De fapt cele descrise de mine, pe diferite site-uri par a fi valabile in general pentru gama VAG, de ex:

http://www.wak-tt.co...m/vagcomamm.htm

http://forums.vwvort...ead.php?1265064

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L Ardeleanule :))

Vezi definitie emulator ...traducind din romana in ardeleneste : e o chestie care se comporta ca o sonda lambda funtionind in parametri normali, adica trimite la ECU benzina ca totul e roz pe evacuare, amenstecul este super OK...chiar daca nu are treaba cu REALITATEA !!!!

Pacaleste ECU masina ca amestecul e corect iar asta din urma sta linistit si nu da nici o corectie...

Sper ca acum ai inteles...

Kktul asta de emulator este super tare daca vrei sa te joci/ "tunezi" motorul ...adica consum mai mic sau putere ceva mai mare...

La multe VAG peste 2000 au bagat sonde UEGO/wideband foarte rapide/sensibile in comparatie cu vechile sonde... iar astea sesizeaza cele mai mici abateri de la amestecul optim...de aia si atitea probleme la unii...

De aia tind sa cred ca implementarea unui emulator pe masina nu este o idee naspa pt un montator... te asiguri ca abaterile nu sint de neam prost, un -(10-15)% sa iasa si consum bun si gata...ECU e pacalit , nu se aprinde check-ul si toata lumea este fericita...

Te asigur ca putini isi dau seama daca masina are 100 sau 85-90 CP :) chiar si 75-80 CP este ok la o tigaie de 1200-1300Kg...

Ce ai facut tu cu amestec cu 10% in plus e frectie la un picior de lemn...deoarece dupa citeva sute de metri STFT a fost corectat cu 10% iar in primii km si LTFT :)

Curiooooos cum ati facut reglajul in open loop adicatelea fara corectie de sonda...ati scos sonda?

Asta daca nu ai emulator pe masina :)

ioi bace lascarica....igen, értem... :bom:

Vezi tu, la mine in mod sigur nu exista firele taiate intre sonda 1 si ecu benzina. Eu chiar am vrut sa fac chestia asta cu Laur ca sa-i mai dam ceva caluti ( eu am numa 70 la 1300 de kg ) in bucla inchisa chiar cu consum marit, dar a zis ca nu mere. Ori nu exista posibilitatea tehnica la 24MY07, ori nu e compatibila cu hard-ul de pe automobil, ori nu a vrut.

Noah...tot ce am putut face a fost in bucla deschisa ( asa numitul openloop ) care intra automat cu pedala de acceleratie la fund iar din testele mele cu pedala apasata peste 90% e idem adica cartograma de injectie benzina nu mai functioneaza in regim controlat de sonda ci pe baza unor date prestabilite. Aici ai posibilitate de a o baga in amestec sarac-bogat fara ca sa mai ai control in bucla.

Consumul era crescut datorita timpilor mai mari de injectie ( mergeam la un amestec de peste 20:1 in conditii de benzina echivalent ) dar nu se simtea absolut deloc la putere !

Tocmai de aceea am mari indoieli ca acel emulator ar face ceva in sensul acesta spre cresterea puterii. In schimb la economie merge de minune.

Interesanta chestie oricum si chiar sunt curios daca e implementat sistemul la cineva si cu ce rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca la Fabia exista open-loop adevarat in afara motorului rece. Eu am urmarit in VAG-COM si chiar cu pedala la fund apare activ reglajul dupa sonda lambda. In frana de motor comuta la inactiv, cum apas un pic sau pana la fund pedala intra in bucla inchisa. Si softul general OBDII imi indica la fel.

Ce difera, dupa cate am reusit sa aflu, ca ce se numeste open-loop este de fapt urmatorul: ECU benzina urmareste alt raport stoichiometric, ce ajuta la putere si nu la noxe, dar tot in bucla inchisa ramane. Deci in loc de 15:1 urmareste aprox. 18:1 pentru putere in demaraj. Dar acest raport este ajustat in functie de semnalul sondei -> bucla ramane tot inchisa, cel putin asa este la mine.

Ce ar explica de ce nu ai simtit nimica la putere.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...ar fi un fel de c3 regimul dar mai mult nu pot sa-mi dau seama...

Laur a zis ca e bucla deschisa deoarece STFT-ul nu reactiona in niciun fel la corectiile facute de el in regim dinamic cu pedala la fund...eu ma bazez pe ce spune el...acolo doar trebuia sa intram cu duty-cycle sub 95%. Initial am mers pina pe la 98% cu 900 mbar in rampa la relanti ( genius 850 ) apoi am scazut sub 95 la urmatoarele optimizari.

Ce e sigur pentru o exploatare economica la fabia 1,2 si probabil si la tine: tii pedala apasata un pic mai mult decit poate demara real motorul, daca ai apasat mai mult => consum marit cu pina la 40% si rezultate 0 la reprize dinamice !!!

Chestia asta o vezi usor in consum instant mai ales la urcare pe munti...cu pedala apasata cit am zis in a 3-a ( viteza care o folosesc cam 70% din urcare ) de ex la urcare spre Balea am un 8-10/100. E, daca ai bagat piciorul mai mult de jumate de cursa creste la 12 iar peste trei sferturi de cursa inclusiv la fund se duce la 14,3 fix...dar fara a simti niciun fel de rezultat, in afara de golirea mai rapida a rezervorului :)

Una peste alta eu sunt multumit de reglaje/consum caci am scos un maxim de putere ( cam 1-2% sub benzina simtibil doar sub 2500 rpm cu clima on )

cu un consum normal pentru amestec corect, si care protejeaza pe termen lung componentele.

Unele modificari s-ar impune in ecu benzina. E nevoie de un firmware nou in acest sens. Foarte ciudat mi se pare faptul ca sonda nu sesizeaza amestec prea bogat cind aerul in admisie e rece si cantitate de gaz mai mare...si viceversa la aer cald/amestec saracit.

Cu cit aerul e mai cald => timpi de injectie sunt mai mici iar puterea variaza in functie de cantitatea de oxigen din aer cu +- 10% !!!

In mod normal corectia trebuia sa fie invers ca sa compenseze calitatea aerului si sa ai la iesire aceasi putere constanta indiferent de cantitatea de oxigen din aer. Parerea mea este ca avansul este modificat prost in aceste regimuri pentru a evita detonatiile iar de acolo sunt multe modificari care cresc puterea la tuning...

Voinea poate explica fenomenul si daca are solutii cu un update testat care sa elimine inconvenientul dar care sa protejeze si componentele.

Ar fi util sa spuneti si voi daca e la fel pe motoarele voastre.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu despre asta vorbesc :

Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values

- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.

"Literatura de specialitate" adica manualele de service gen Elsa vorbeste de STFT si LTFT adicacele de mai sus...la relanti si viteza de croaziera, si in sarcina partiala...

Apropo de temperatura aerului ... asta e mai putin important comparativ cu temp GPL si dinamica injectoarelor functie de temperatura...

Asta din urma e chiar groasa la unele tipuri de injectoare...

Apropo de bucla deschisa, conform logurilor cam 80% din timp sonda lucreaza deci mai putin importanta zona asta dpdv al ECU benzina si al autoadaptarii...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta zic si eu, acolo c1 NU ESTE STFT, este learned value, adica cel mai probabil LTFT, C1 este la ralanti si C2 in deplasare.

Asta zice si manualul de service a Fabiei mele, adica cel original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!