Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Eu am montat Zenit Pro Obd, momentan multumit, reglajul a fost facut dupa alimentare si dupa ce am mers cu masina 5km gpl si 5km benzina, uramatorul reglaj dupa aproximativ 1000km

Laguna pe care o am nu este compatibil Can.ul cu OBD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA este nevoie de reglaj in mers la Isa2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sapgm, crezi ca e chiar necesar, merita pt Honda? mie benzina urban+suburban imi ia 6.7-7.2 acuma vara,cu AC uneori in orasul meu. la masina asta schimbi treapta la 1700 rpm,de-aia e i-VTEC. nu ai indicatorul acela de shift UP-DOWN?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de fiecare...cati km faci, unde ii faci etc...unii fac 60k in 8ani de ex :) altii fac 65-70k in 4ani...iar la diferenta asta de pret benzina/GPL amortizarea se face mai repede...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, categoric. insa mai jos de 10-11-12l/100 gpl urban nu cred sa scoata.

Civicul cu tot motorul ala de 1.8 e uimitor de economic urban, insa ce nu situ multi proprietari din pacate  e ca nu trebuie schimbat la 3000 ca la alte masini ci sub 2000, pe la 1700-1800 pina intr-a sasea inclusiv. merge cu 50 km/h in tr a 6-a la fix,cu 3.8-4,5 consum instant. Toata treaba e sa nu vrei plecari infipte.

 

Masina are un indicator de sugestie cand sa schimbi in treapta superioara, un triunghi verde UP (si unul DOWN) care se aprinde la 1700 chiar si de la a 5-a la a 6-a daca nu esti in panta,in forja sau cu sacii de varza pina la plafon (sau toate simultan :) ). In primele zile schimbam cum eram obisnuit de 20 de ani, pe la 2800-3000 si vedeam 9-10 l/100 la sfasitul unei zile prin  oras. Mi-am zis, ce vrei 1.8 litri...

 

Dupa o vreme am inceput sa schimb conform indicatorilor UP sau DOWN si deoata vad la sfasitul zilei 6,7 ! Resetam zilnic. Mi-a ""picat"" fata in ziua aia. De atunci numai asa am.

Sper sa ajute pe colegul de mai sus si sa nu fiu taxat ot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu vorbesti de consum la pompa sau de pe bord/teoretic ?

La 6.7% urban deja concurezi cu Koyota Prius :)

Daca oras ai 6.7% pe extern are 4-5% ?

 

Ultimul model de Honda Civic 1.8l :

 

  • Consum urban (l/100km) 8.8
  • Consum extra-urban (l/100km) 5.6
  • Consum combinat (l/100km) 6.7
  • Emisii CO2 156

Curios cum scoti tu consum mai mic decat producatorul ...banui ca vorbim de lucruri diferite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti compara consumurile in oras, variaza foarte mult de la oras la oras ,de la ora la ora, etc.

SI consumul extern nu il poti compara , difera si acolo de talpa grea ,de viteza croaziera, etc

 

Urasc ca sariti asa ca hienele cand vedeti unu cu talpa usoara. Ce aveti d-mnle cu omul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e talpa usoara si alta sa o dai in SF-uri :)

Hai sa comparam acelasi lucru ...

Sant unii care isi dau foc la masina cand vad ca altele consuma sub 7% in regim urban...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stealth: Nu vreau sa par rautacios dar cel mai mic consum mediu pe care l-am avut a fost de 6,8 l/100 (pentru aprox 800 km) in conditia in care am mers cca 85-90% in afara orasului. In general in oras consumul mediu nu scade sub 8,5 l/100. Vreau sa-ti spun ca stilul de condus pe care-l am este absolut normal, in oras fara demaraje sau sa fiu mereu primul la semafor. Extraurban viteza este de asemenea normala cu max 140 km/h pe autostrada si 100-130 km/h in afara localitatilor.

Avand in vedere consumul de gpl cu cca. 10-15% mai mare decat cel de benzina, rezulta o medie a consumului de gaz de 8,5-10 l/100. Astazi spre ex. la Petrom benz este de 6,36 lei/l iar gpl la 2,99 lei/l, situatie in care raportul mediu de consum benzina/gpl este de aprox 1,85.

Se pune totusi intrebarea daca este rentabila instalarea unei instalatii gpl avand in vedere numarul de km parcursi anual. Dupa calculele mele chiar daca se circula 10.000 km/an economia din consum este de cca. 2.100 - 2.400 lei astfel amortizarea instalatiei facandu-se in max. 1,5 ani.

In concluzie acestea sunt motivele ce m-au facut sa-mi montez o astfel de instalatie.

Inteleg nedultumirea unora de a monta gpl pe o masina sport dar alegerea de a-mi achizitiona o astfel de masina a fost forma acesteia si abia apoi performantele... :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sapgm stai linistit ca nimeni, sau aproape nimeni nu te condamna pentru alegerea de a pune GPL, e o alegere viabila, Eco atat ca si poluare cat si Eco ca si costuri pe km, iar legat de ultima chestie zisa de tine...de performante ai fi uimit ca nu vor disparea decat poate foarte putin-in general cam la fel de putin cat le pierzi adaugand un pasager mai solid in masina......este o chestie de mentalitate destul de prosteasca la romani care am intalnit-o de foarte multe ori, cum ca daca ai masina puternica, sau noua...ce nu ai bani de benzina de o pui pe gaz?-cel mai des aud asta cand e vb de un ,,bamveu" care e pus pe gaz...acesti oameni nu inteleg ca si daca ai bani sa cumperi masina respectiva, de ce sa ii arunci pe fereastra platind accize lui Ponta si profituri benzinarilor cand poti sa utilizezi GPL si sa iesi la cam 50-60% din costurile pe benzina

Bn inteles sunt si persoane precum si Alin, si colegul Stealth care ii fac gelosi si pe inginerii care au facut aceste masini intrucat amandoi scot consumuri mai mici decat cele indicate de producatori, in conditiile in care si producatorii realizeaza niste consumuri in laborator, cand nu sunt luate multe variabile in calcul precum fortele de frecare cu aerul si cu solul,motiv pentru care mereu consumul dat de producator e cel putin cu 1 l mai mic decat cel real

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai pui la socoteala : uzura/starea masinii(citi avem masina noua ? ), benzina mai proasta, ulei, piese de schimb mai proaste, drum de kkt, trafic la fel, prosti/blonde in trafic ce te fac sa franezi de prost, si lista poate continua...

 

In principiu nici un parametru din testul de consum facut de fabrica nu este indeplinit in viata reala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sapgm , gresesti cand spui ca faci economie de 21-24 mil la 10.000 km, faci in jur de 10 mil economie .

 

PaulG91, la fel si tu te inseli amarnic cand spui ca : citez ''iesi  la cam 50%-60% din costurile pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sapgm,La ce turatie schimbi? Ai indicator de shift? condu o zi schimband exact cand se aprinde UP. accelereaza usor,fara zvac

Stiu, o sa iti para ca e batraneste,ca te simti o bunicuta. E un compromis pe care eu unul l-am preluat fara nicio problema in 5 minute. Recunosc, nu am urgente ci conduc numai asa, relaxat. Schimba succesiv, in functie de cum ti-e strada pina la a 6-a , cam pe la 1800 ca pe acolo se aprinde de fiecare data indicatorul. Vei avea mereu 2-4 leduri eco aprinse. Sa nu iti para ciudat ca mergi cu a 5-a sau a6-a prin oras,desi e un motor de turatii mari. De turatiile alea mari te bucuri cand vrei sa te distrezi cu suntetul vtec la peste 4000 rpm si cuplul care te rupe in scaun.

Cand vezi semafor in departare sau mai ai 100-150 m pina unde stii ca urmeaza sa opresti sau sa virezi, las-o in frina de motor intr-a sasea pina ajunge motorul la 900-1000 rpm, cu toate 6 ledurile pe eco.

Atentie, indicatorul ala nu e un simplu beculet setat sa se aprinda pur si simplu cand turatia de 1700. Ci e inteligent, daca e sarcina, gen deal,rampa depod etc sau masina plina se va aprinde mai sus, la 2500 de pilda. E in legatura cu sarcina simtita de ECU . Dar cand esti singur si fara bagaje,apesi cu finete pedala, ,la 1700-1800 deja prompteaza.

Condu pe cit poti  o zi obisnuita in maniera asta.

Seara verifica consumul mediu pe display. O sa fii uimit. Apoi mai refaodata cu precizie si realism calculele cu gplul. Cum spune alin, vei gasi alte cifre.

 

Motorul ala i-vtec e chiar o minune, la turtii mici supapele de admisie coboara foarte putin si cu retard considerabil reducand asa numitul fenomen ""pumping loss"" care strica rau eficienta m.a.s la sarcini mici si mijlocii.

.Motorul asta nu va balbai niciodata ca schimbi atat de jos in trepte atat de mari. Nu va tusi,nu va vibra dand semne de subturare cum fac alte masini,chiar daca o bagi in deal sau faci kickdown.de-aia e i-vtec.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietene(alin), eu ies la 50-60% din costurile pe benzina, asa ca nu stiu cum iti merge tie masina dar eu cam pe acolo ies, in functie de vitezele cu care merg(sau te referi la acei 50 ron care te costa niste filtre la 10000 km?) Am avut pe Ford ka instalatia asta timp de 15000km, iar Golful il am de 15000 km, cu instalatia de pe Ka montata pe el dupa 150 km de la cumparare, si de atunci merge bine mersii. Am facut in ultima luna 4500 km pe ruta Timisoara-Cluj Napoca, si am facut acest drum in toate regimurile, de la oras, la drumuri judetene, nationale, si europene...am facut toate calculele posibile si am iesit la 60% din costul pe benzina.

 

Stealth am lucrat in reprezentanta Honda si am fost multa vreme cu masina de test cu acest motor de care zici tu... indicatorul ala este foarte interesant si te ajuta sa consumi mult mai putin daca respecti indicatiile sale, dar nu cu valorile zise de tine, cel putin nu in Cluj unde am fost eu, dar si mergi foarte greu(adica nicidecum la regimul in care merge masina aia daca schimbi la turatii mai mari) si nu toti au rabdarea necesara sa mearga asa incet...si sa stea cu ochii pe leduri....si din moment ce tu zici ca ai facut consumul dupa cel din bord sa sti ca este diferit de cel real, uneori cu valori chiar mari, mai ales la distante de sub 100 km parcurse consumul corect la benzinare e plin la plin, iar la gaz gol la gol calculat. Si chiar si cu consumuri reduse, cand pe GPL ai consum si mai redus, tot iesi in avantaj si dupa o perioada de x km( in functie de drumuri, regimuri de functionare, distante parcurse- mai multi sau mai putini) tot iesi in castig

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sapgm stai linistit ca nimeni, sau aproape nimeni nu te condamna pentru alegerea de a pune GPL, e o alegere viabila, Eco atat ca si poluare cat si Eco ca si costuri pe km, iar legat de ultima chestie zisa de tine...de performante ai fi uimit ca nu vor disparea decat poate foarte putin-in general cam la fel de putin cat le pierzi adaugand un pasager mai solid in masina......este o chestie de mentalitate destul de prosteasca la romani care am intalnit-o de foarte multe ori, cum ca daca ai masina puternica, sau noua...ce nu ai bani de benzina de o pui pe gaz?-cel mai des aud asta cand e vb de un ,,bamveu" care e pus pe gaz...acesti oameni nu inteleg ca si daca ai bani sa cumperi masina respectiva, de ce sa ii arunci pe fereastra platind accize lui Ponta si profituri benzinarilor cand poti sa utilizezi GPL si sa iesi la cam 50-60% din costurile pe benzina

Bn inteles sunt si persoane precum si Alin, si colegul Stealth care ii fac gelosi si pe inginerii care au facut aceste masini intrucat amandoi scot consumuri mai mici decat cele indicate de producatori, in conditiile in care si producatorii realizeaza niste consumuri in laborator, cand nu sunt luate multe variabile in calcul precum fortele de frecare cu aerul si cu solul,motiv pentru care mereu consumul dat de producator e cel putin cu 1 l mai mic decat cel real

PaulG91, nu compara Honda cu Golful tau,care nu are admisie variabila,distributie variabila si valvelift variabil. Tehnologiile astea amelioreaza foarte mult randamentul mas. E un motor cu 2 suflete, atata tot ca trebuie sa il intelegi si sa il calci cu luare aminte si isi va arata atuurile fara niciun dubiu.La Golf 1.6 mpi,da, clar, gplul amelioreaza substantial, e un motor simplu mpi chiar recunoscut ca fiind cam gurmand. Tu da, poti iesi la 50-60% din benzina.Totusi la HC 1.8 i-vtec lucrurile nu mai stau in aceeasi oala. ar iesi probabil pe la 20%. Nu stiu daca merita,sincer.

Ok, am raspuns in timp ce raspundeai si tu, de acord si sustin ca cifrele pe care le vad eu seara cand ajung acasa, declaratemai sus, sunt realizate in orasul meu mic, dar care presupune si drumuri scurte plus un drum suburban de 6 km intr-un cartier vecin cu trafic preponderent normal spre usor. as zice totusi ca 7.8-8 as obtine in oras mare gen Cluj, dar unul de 8 si chiar 8,5% la un mtor de 1.8 benzina e ceva de vis si nu stiu cit de mult avantaj ar aduce instalarea gpl cu tot ce tine bune dar si rele legat de asta.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu comparasem masinile. Am lucrat in reprezentanta Honda din cluj si am mers mult cu masina ca a ta si am si lucrat pe motor ca al tau(erau chestii de consumabile nu altceva...deh Honda) dar cu toate ca acel consum chiar e mai mic...la vremea respectiva aveam ka, si eram ofticat cand vedeam(consum plin la plin) ca ozn-ul asta consuma mai putin ca mine, dar tot sunt de parere ca merita, chiar si pentru el, Bn inteles decizia e a fiecaruia, dar in continuare decat sa platesti 8*6.25 ron mai bine platesti 9.5*3, ca tot iesi mai ieftin....e parerea mea. Daca as fi fost in continuare in Sua unde galonul era 3 dolari la benzina premium, nu as fi apelat la GPL niciodata, dar in cazul hotiei la nivel european( sau a nehotiei de petrol de la arabi) si a taxelor aberante care dubleaza pretul benzinei de la rafinarie la pompa, asta e o solutie viabila...si cat timp dai si 15 ron mai putin pe 100 km parcursi....e un castig, care e al tau nu al altora, fie ei benzinari sau politicieni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, chiar asa este precum spui, cu Polo-ul scoteam urban 8-9% (dar eu chiar am o talpa foarte usoara,iubesc masinile) in 4 ani cit am mers cu el l-am verificat de n ori consumul. si cu asta vad chiar sub 7,desi e o masina mai grea cu aproape 400 de kg (900 vs 1280) si cilindree.

Intr-adevar, mai e si mizeria de acciza noua baga de jegul de P, ca ce frumos era benzina 5,82 acum o luna. Problema e ca vor acciza si gpl-ul pina la urma.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de consum tot cu 35-40% minim iesi mai ieftin pe GPL...chiar daca consuma 7-8-9-20%...costurile de intretinere sant minime...

Ce crezi tu ca e urban pt altii este extern...

Discutia consumului a fost facuta de N ori...cine crede ca poate obtine consum mai bun decat cel dat de producator se inseala...

GPL merita pe orice, depinde cat de repede vrei sa amortizezi investitia, si cat mai tii masina...de la extreme gen Prius cu GPL pina la ML de 5000 sau H2...

Prin alte parti se pune si pe scutere, barci cu motor, motostivuitoare si multe altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa spun si eu cam cat consuma masina mea pe GPL.

Golf 4 din 2000, motor 1.6 16v AUS.

AM GPL de 2000 km, nu am apucat inca sa ma duc la montator sa imi mai regleze instalatia.

El mi-a spus ca sa fac 4-5 consumuri si sa revin daca e mare consumul.

 

Ei, eu cred ca e cam mare.

140 km extern (Bacau Iasi) plus 140 km in Iasi, consum 13 l/ 100 km - aici nu am pus de la aceeasi statie, am alimentat in Bacau si apoi in Iasi.

360 km extern (Iasi Durau Iasi), consum 9,25 l / 100 km (aceeasi statie).

210 km Iasi, 12,5 l / 100 km (aceeasi statie).

 

Ce e mai enervant, ca nu prea reusesc sa ajung sa se declanseze pompa la statie, opresc alimentarea cand intra foarte greu.

Am pus tot timpul de la aceeasi statie in Iasi, o data a declansat, prima data.

 

Eu cred ca sunt cam mari pentru ca:

In exterior pe benzina imi consuma pana in 7 l / 100 km iar in Iasi aproximativ 8,5 - 9 l / 100 km.

 

Ma asteptam la 15% mai mult, dar nu 25 %.

 

Mai mult, pare ca masina trage tot mai greu (dar asta poate e doar o parere).

 

Voi reveni cu un update dupa ce discut cu cei care au montat instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stuiberv ...ce instalatie ai si la cine ai montat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motor 1.6 un consum de 12-13 oras nu e mult...pt un mers normal, nu de duminica, nu 40-50km pe zi...

Diferenta de consum ar trebui sa fie ~20-25% nicidecum 15% ...de unde ai scos-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu 15% am vazut-o tot pe aici.

Pe mine nu neaparat ultimul consum, 12,5 in oras ma deranjeaza, m-a deranjat cel de 13 mixt.

Si cel de 9,25 in afara imi e putin dubios, dar acolo e doar un consum.

 

Atunci mai astept, sa vad ce se intampla cu un drum pana la mare si inapoi.

 

Si asa parca simt ca trage mai greu pe zi ce trece, daca ma duc sa imi micsorez consumul imi e frica sa nu moara   :).

 

Oricum, daca luam in calcul consumurile mele (fara cel de 13 mixt), costurile sunt cam la 65% pe GPL fata de benzina (am calculat cu GPL la 3 RON si cu benzina la 6,64 ron, cu preturile astea am alimentat, ieri cu GPL si cu benzina ultima data pe 27/05 cand am facut plinul. Consumutile cu care am calculat au fost 8.5 benzina si 12,5 GPL).

Asta in oras.

 

In afara localitatii, e aproximativ 60% costul pe GPL (preturile ca mai sus, consumurile 6.7 benzina si 9,25 GPL).

 

EDIT: acum vad ca de fapt consumul GPL e cu 50% mai mare, de asta imi pare mare :).

 

Iar consumul pe benzina l-am calculat cu metoda plin.

E adevarat cel in oras e de 8,5 doar daca merg mai mult, sa spunem ca acolo am gresit si e 9,5 pe benzina, ar veni 30% mai mult pe GPL.

In cazul asta costurile pe GPL ar fi 60% din cele pe benzina.

 

Acum, nelegat de consum:

Am observat ceva legat de pornire: la rece porneste perfect.

 

Daca opresc motorul si imediat incerc sa pornesc, porneste foarte greu.

Am sa incerc sa experimentez, sa opresc si sa pornesc imediat pe benzina, sa vad daca e o diferenta.

Modificat de stuiberv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exclud si un reglaj prost dar mai exista o explicatie...pe benzina apasai mai cu stringere de inima pe acceleratie, pe gaz nu :)

Iti spun din experienta :) Daca merg mai "decent" scot ~9 daca merg "liber" scot ~10 ... la un drum de Bucuresti ~24RON in plus pt condus fara un ochi la turometru-CB etc...parca merita :)

Daca vii la intalnire, tragem un ochi la reglaj...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculand in bani consumul mediu il am de 6,06 % echivalent benzina. Pana sa-mi pun instalatia, consumul mediu pe toata perioada a fost de 8,56%. Vorbesc aici de cateva zeci de mii de km.

Cu alte cuvinte la fiecare 6500km eu castig 1000 lei raportat la costul benzinei de 95! Refaceti calculul pt 98 si datele vor fi mai bune.

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand mi am montat o instalatie BRC 24.11 pe un golf 1,4 Din 2003 motor  BCA.

Fata de vechia instalatie Milano pe care am avuto pe un opel corsa nici nu am termeni de comparatie,

Adevarul ca masina e la mine de o luna si nu mi dau seama daca este vreo diferenta intre benzina si Gpl,

Nu am apucat sa fac un consum de la plin la plin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!