Jump to content

Huruie Placutele De Frana


OviDU
 Share

Postare recomandată

~ 15 mm cand sunt noi insa ultimi 5mm se tocesc mult mai repede

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Este invers.

007 pentru deschiderea pistoanelor si 006 pentru inchidere.

Stiu sigur acest lucru, deoarece mi le-am schimbat singur. (10 minute)

Stie cineva daca procedura asta o fi mergand si la o Octavia 2 ?

Sau merge numai pe masinile VAG cu frana de "deget" :P ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai motorase pe etrierii spate, merge si la tine..daca nu ..nu..oricum din ce stiu eu nu cred ca merge

Modificat de Seby19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca procedura asta o fi mergand si la o Octavia 2 ?

Sau merge numai pe masinile VAG cu frana de "deget" :) ?

La Octavia 2 ai frana de mana mecanica (levier). La schimbarea placutelor vei departa etrierii clasic, utilizand o presa cu surub sau doua parghii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cred ca mi-a ajuns si mie randul cu placutele de frana sau cel putin asa cred sper sa nu fie ceva mai grav, poate cei patiti pot spune mai exact ce poate fi din simptomele descrise mai jos

datele problemei stau asa:

venit de pe un drum de 80 de km condus mai agresiv doar peste 120km/h cu depasiri si franari succesive fara nici cea mai mica problema, ajuns acasa in oras ultimii 3 km mers doar cu 55km/h totul bine pana aici apoi cu 300 de metri inaintea blocului fac o intoarcere la 180 de grade sa o orientez spre parcarea mea.

deci viraj 180 de grade stanga in acel moment a inceput un huruit puternic pe roata fata dreapta (bineinteles la viteza ff mica, altfel nu poti lua un asemenea viraj). Am oprit in 50 de metri si nu se putea observa nimic sub masina sau la roata buclucasa ... noroc ca mai erau inca 150 de metri pana in parcare. Acei 150 de metri i-am mers cu 10-15km/h si se auzea un zgomot ff urat (ca si cum as fi tarait toba de esapament atarnata dupa mine sau nus cum sa descriu mai bine ca si cum as fi tras o bucata de metal dupa mine) si mai toata lumea se uita mirata pe strada la masina.

computerul de bord nu indica nimic, nici un martor de bord aprins, in timpul rularii in trecut sa zic 1000km nici macar o scartaitura la franare nici un zgomot nimic.

mi se pare ciudat asa ca fara nici o atentionare sa apara din senin problema doar din acel viraj de 180 de grade.

nu stiu ce ar putea fi: placutele de frana, vre-un rulment ceva sau pietricele dar ma indoiesc ca eram pe asfalt curat si zgomotul ala e clar de metal si nu altceva. Nu ma jeneaza la mers dar mi-e frica parca sa mai merg pana si la service si nus ce poate fi.

ce ziceti sa ma risc sa o duc asa cu huruitul ala la service sau aveti idee ce poate fi mai exact??

*edit to say: vizual placutele sunt ok, nu stiu vechimea lor ca abia am cumparat passatul e din 2007 si are 90.000km, dar totusi ma asteptam sa fiu avertizat ceva de la senzori la cata electronica are pe el.

Modificat de toby01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai s-a mai spus ca e monitorizata decat placuta din fata de pe partea soferului, pentru ca in conditii normale (adica franaele functioneza bine) aia se uzeaza prima. Asta e din cauza principiului transferurilor maselor din fizica, la franare pe rotile din fara apasa o forta mai mare decat normal asa ca forta care poate fi aplicata pana ca rotile sa se blocheze este mai mare, de aia discurile din fata sunt mai mari si ventilate :)).

Acum am vazut ca cineva intreba daca stilul de condus influenteaza durata de viata a placutelor, daca sistemul de franare functioneza in parametrii stilul de condus e singurlul factor care influenteaza durata de viata a placutelor de frana si implicit consumul de carburant, cu cat franezi mai mult cu atat consumi mai mult transformand energia cinetica a masinii in caldura. De exemplu eu pe O2 (masina nu cu mult mai usoara ca Passat) am aproape 119 000 km si toate placutele sunt cele originale, discurile sunt toate perfect netede ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acei 150 de metri i-am mers cu 10-15km/h si se auzea un zgomot ff urat (ca si cum as fi tarait toba de esapament atarnata dupa mine sau nus cum sa descriu mai bine ca si cum as fi tras o bucata de metal dupa mine) si mai toata lumea se uita mirata pe strada la masina.

Daca nu ai rezolvat pana acum, iti spun ca aproape sigur ai prins ceva mizerie intre placute si disc. La fel am patit si eu si dupa cateva franari si sprint-uri am scapat de belea. Zgomotul facut e infernal, ceva de speriat. La mine, zgomotul era pe spate si cand dadeam cu spatele zici ca se scufunda Titanicul in portbagaj, iar cand mergeam normal, cu fata, parca trageam fiare dupa mine. Cine mai pateste din astea, sa nu se sperie, nu a crapat nimic la masina, asa face ea cand se supara ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar clau_75 mare dreptate ai .... la mine se pare ca pana la urma a fost cazut fericit cand a fost o pietricica ceva si nu a fost nimic stricat.

dar cum spui si tu sunetul produs e infernal de parca trageam 3 rable dupa mine de-mi era frica sa merg pana si cu viteza a doua .... si toata lumea pe strada se uita de parca era gata sa se rupa in doua passatul meu.

cand am pornit din nou sa merg la service am bracat de vreo doua ori volanul maxim stanga/dreapta sa verific vizual roata dar nimic vizibil, am pornit de pe loc a mai pocnit odata de am zis ca mi-a ramas roata acolo :lol: si gata a disparut de tot sunetul ... deci se pare ca piatra si-a dat duhul acolo sau a sarit afara.

eh de asta e bun forumul .... si asa invata lumea din experiente .... iti dai seama ca m-am panicat avand masina noua de o luna si nemaintalnind situatia inainte. no toate bune si frumoase acum :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare,

De cateva zile ma confrunt cu urmatoare problema la un Passat Kombi:

La plecarile dupa stationari mai indelungate (dimineata sau seara cand ma intorc de la munca - roata rece) se aude un scartait/fluierat usor la roata dreapta-spate. La viteze mici (pana la iesirea din parcare) e ritmic, functie de rotatia anvelopei, mai accentuat in viraje. Problema apare la franare - pleaca locomotiva din gara, intoarce lumea capul pe strada - un fluierat puternic ce dispare in momentul in care frana e puternic apasata.

Dupa 2-300 de metri problema dispare si nu apar zgomote (cel putin nu sesizabile din masina - am testat lasand masina pe liber la viteza mica) pana dupa urmatoarea stationare indelungata. Am observat si faptul ca in cazul in care e mai frig afara/umiditate fenomenul apare dupa 3-4 ore de stationare. In zilele calduroase, dupa 8-9 ore de stationare nu se aude nimic / sau foarte putin

Suspectez ceva probleme pe la placute/etrier sau ce credeti, poate fi rulmentul (ramas fara vaselina)?

Masina are 89.000 km, discuri si placute schimbate la 83.000. Prin janta nu se observa nici urma de rugina pe discuri.

S-a mai confruntat cineva cu o problema similara?

Multumesc!

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sper sa fi gasit rezolvarea, am cautat in Erwin informatii - exista o nota tehnica no. 2019120/4 din 01.12.2009 legata de aceasta problema.

Cauza descrisa ar fi etrierii - la temperaturi scazute permit placutelor de frana sa vibreze - problema este prezenta numai modelele cu frana pe 16''.

Pentru rezolvarea problemei trebuie schimbati etrierii cu modelul nou - din 2009.

Cod: stanga 1Q0 615 425 E, dreapta 1Q0 615 426 B.

Nu este necesara inlocuirea placutelor de frana.

Voi schimba etrierul in cauza si voi revni cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca problema ta e cauzata de o mizerie prinsa intre placuta si disc. Am condus si eu pentru jumatate de zi un Passat locomotiva, spre marele deliciu al loganistilor si altor specimene care ranjeau satisfacuti ca "uite domle ce masini de calitate face nemtii". Dar am scapat de zgomot dupa niste sprinturi si franari mai bruste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta a fost primul lucru la care m-am gandit si eu dar tot fac sprinturi si franari de vreo cateva luni si vreo 7000 de km, a doua zi o iau de la capat. Partea "buna" e ca pietonii sunt cu ochii-n 14 la trecerea de pietoni cand franez usor, vine trenul!

Apare numai dupa ce masina sta cateva ore, numai la temperaturi sub 25 de grade. Dupa cateva frane totul revine la normal, temporar.

Se incadreaza perfect in descrierea din nota tehnica.

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine (B6 din 2008, roti pe 16") fluiera franele dimineata, zici ca opreste trenu-n gara. Inlocuirea etrierilor banuiesc ca e pe banii nostri, nu e recall.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat astazi la dealer (in Germania) si daca problema e conform descrierii din nota tehnica, se vor inlocui pe garantia producatorului ambii etrieri (chiar daca momentan doar unul e galagios - sunt din acelasi lot si mai devreme sau mai tarziu va ceda), chiar daca masina nu mai e in garantie.

Nu e recall dar se mentioneaza inlocuirea pe garantie, acolo unde apare.

Cel mai bine, cu nota tehnica in mana calare pe dealeri, din cate mi s-a spus nota de plata va ajunge la constructor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat primele la 30k fara sa imi apara martorul pe bord. Urmatoarele la 90k, deci dupa 60k kilomeetri, a doua zi dupa ce s-a aprins martorul.

Nu va sfatuiesc sa puneti decat placute de pe VW originale. Am luat 'cele mai bune placute' numite ATE care dupa 4k kilometri scartaie la franarile usoare. Nu mai cumpar nimic neoriginal, in cateva zile ma duc si le schimb si pe astea la un dealer autorizat VW, asta e m-am pacalit acum si am dat dublu pe placute, dar asta e macar am invatat ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cu trw, 15 000 km si nu scot nici un zgomot al drequ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe masina discuri si placute OEM, de 7.000km. Problema e de la etrieri nu de la placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La temperaturi joase etrierii permit placutelor de frana sa aiba joc, ceea ce genereaza acel tiuit.

La mine se aude un tiuit ritmic dupa rotatia anvelopei si suna ca o locomotiva atunci cand franez usor, la o apasare mai tare a pedalei de frana nu se mai aude nimic. La fel dupa ce franez de cateva ori si etrierii se incalzesc, nu se mai aude nimic iar cand e cald afara, niciun sunet.

Placutele de frana nu au nimic, sunt OEM, schimbate impreuna cu discurile (tot OEM) cand am cumparat masina (6 luni, 7.000km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine scartaie de ma scoate din masina , se uita lumea de pe strada la mine . o sa incerc niste TRW , acum am bosch pe fata si ceva Italia pe spate . oricum astea bosch cica ''originale '' sunt o porcarie .

Modificat de LightsTuning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este de ieri in service: a fost lasata peste noapte in parcare si de dimineata a fost testata - am primit confirmarea ca problema cu zgomotul este de la etrieri si s-au schimbat ambii etrieri punte spate cu altii model 2009.

Exista o nota tehnica si pentru puntea fata.

Cost 0, acoperit de producator (masina mea a iesit din garantie in martie 2010)!

Recomand celor cu "locomotive" VW o vizita la reprezentanta - nota tehnica pentru spate: nr. 2019120/4 din 1 decembrie 2009, din pacate cea pentru puntea fata am reusit sa o ratacesc (o aveam doar imprimata), poate un coleg cu acces la ErWin poate furniza numarul.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am ridicat masina din service si astazi de dimineata am avut satisfactia de a fi scapat de zgomote. S-au schimbat doar etrierii punte spate, placutele de frana sunt aceleasi.

Recunosc ca la un moment dat eram tentat sa inlocuiesc placutele chiar daca au doar de 7.000km dar se pare ca solutia trebuie cautata in alta parte.

Inca odata mentionez ca totul e acoperit de producator - a trebuit sa semnez factura pentru garantie - 400 Euro!!! - 2x 138 Euro etrierii, 124 Euro manopera.

Ma declar multumit.

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juliaen, cum se manifesta problema? Se auzea ca un tiuit la franare? Sau era alt zgomot si nu era legat de franare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descris simptomele in postul #84 - tiuit ritmic dupa rotatia anvelopei, zgomot de locomotiva la franare, totul numai cu masina rece..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Stie cineva codul pt placutele ATE de Passat B6? Ma intereseaza cele de pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!