Jump to content

Huruie Placutele De Frana


OviDU
 Share

Postare recomandată

da,conteaza foarte mult si stilul de conducere.

la cat se duce un set de discuri pe fata? pentru passat b6

mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

serghio84, da stiu vrajeliile cu dealeri si cu service-urile Vw. la revizia de 43.000 km, mi-a zis sa schimb placutele ca mai tin 1.000-2.000 km maxim si eu am facut 7.000 si nu s-a aprins nici un senzor, merg foarte mult in oras, deja dimineata cand plecam si puneam prima frana, se auzea un scarjet de la rotiile din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva de genul mi s-a intamplat si mie la revizia de 30 000. Le-am spus sa se uite si la placute, iar ei mi-au spus ca doar cele pe spate sunt mai uzate, dar ma mai tin inca 10000 , cele pe fata, avand mai mult de jumate. Insa peste o luna, am fost nevoit sa ma duc iar la ei si i-am pus din nou sa se uite la placute ( intre timp nu facusem nici 1000 km), iar ei imi spun ca mai merg 1000-1500 km.

De atunci am mai facut peste 15000 km cu aceleasi placute. Insa m-am uitat de curand la ele...cele pe spate mai au putin si trebuie schimbate, insa cele pe fata mai merg mult si bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg cum vi se uzeaza voua placutele pe spate mai repede decat ceva pe fata?

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, pe mine ma tin cam 30.000 km placutele de frana. Am un stil mai sportiv de condus, recunosc. O sa fac upgrade la franele de pe fata, sub forma unor frane de G5 GTI. 312mm diametru fata de 288mm acuma. Vom vedea ce-o fi, daca imi intra discurile cu jantele de iarna mai ramane de vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eplicatie data in service: Fata este mai grea ca spatele, iar repartitorul electronic al masinii, incearca sa mentina o greutate egala pe ambele parti. Dupa cum stii, in timpul franarii, greutatea se muta pe fata, iar atunci este nevoie sa se franeze mai mult spatele, pentru a compensa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate conteaza si daca masina e variant sau nu, sau daca mergeti mai incarcat ca si kilograme sau nu.

eu am variant si mai am putin pana sa pun pe fata al treilea set de placute. pe spate il am inca pe cel de-al doilea si va mai duce mult si bine

sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg cum vi se uzeaza voua placutele pe spate mai repede decat ceva pe fata?

Subscriu...

~68.000 km si inca am setul original de placute pe spate pe cand pe fata sunt deja la al 3-lea :P (ultimul schimb a venit in urma aprinderi senzorului din bord :P)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor placutele de frana se uzeaza in functie de stilul de condus. Mai mult cele pe fata decat cele pe spate sau concomitent aproximativ daca masina ruleaza aproape mereu incarcata (4 persoane + bagaje). Eu am 42.000 km si placutele pe fata sunt foarte bune (pe spate nu mai zic). La masina anterioara pe care am luat-o din Olanda personal am mers cu ea in Romania 58.000 km dupa care am schimbat placutele fata, dar nu se aprinsese becul. Pe spate nu mai zic, nu stiu am vandut-o la 65.000 facuti de mine si erau inca bune. Deci este dupa cum mergi, pe ce drumuri, unul de locuieste in zona montane nu-l compari cu cel de la ses ...... si tot alti factori care duc la tocirea mai rapida a sabotilor de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut parte de o intamplare destul de stranie, acu 2 zile. In mers normal se auzea un tiuit intermitent pe spate, de care nu am devenit constient decat atunci cand nu se auzea muzica din boxe. In schimb la mersul incet / foarte incet si mai ales cu spatele se auzea infiorator de tare, ceva de genul ca se scufunda Titanicul la 10 metri de tine si se aud o gramada de fiarele contorsionandu-se. Masina la 15k km, deci placutele cu carne suficienta pe ele. Am oprit intr-o benzinarie si se uitau toti la mine de parca veneam cu frana de mana trasa. Am cuplat/decuplat frana de buton de 3-4 ori si am pornit, iar in scrasnet de fiare :lol: si i-am dat blana, am zis ca ori crapa ceva si schimba astia pe garantie, ori scap de sunet. Dupa 500 metri s-a terminat huruitul enervant si asta a fost. Ma gandesc sa nu fi intrat ceva piatra sau ceva intre placute si disc. Va spun ca asa sunete n-am mai auzit in viata mea venind de la o masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit si mie randul sa schimb placutele pe spate. Voi ce firma de placute a-ti folosit la schimb. Pe fata am pus placute ATE cu astea se spune ca vin vw echipate de fabrica(asa mi-au spus niste prieteni de la Cardinal). Care or fi mai bune? Placutele trebuie sa aiba o compozitie cit mai potrivita,adica sa nu fie prea tari deoarece distrug discurile si nici eficacitate buna la franare nu au. Daca in schimb sunt moi afuma rotile si se uzeaza f.repede Astept pareri,sper ca putem vorbi de firme de placute.

Modificat de kid77xxl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

o idee despre " scartaiitul placutelor "

de ex, ale mele, mai ales acum iarna, cand plec cu masina dupa vreo 3 sau 4 ore " in special seara " incep sa scartie, de zici ca sunt " cele de la tren " :hainoroc:

specific ca sunt TRW-uri; dar, dupa 2 pedale de frana, dispare.

ceea ce vreau sa spun e ca " nu intodeauna trebuie sa se ajunga la schimbatul lor "; si din cauza prafului sau a diferitelor impuritati care se depun pe discul de frana, poate aparea acel scartait

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ser23, la fel e si la mine. Am fost la service si mi s-a spus ca sunt ca noi placutele. Intr-o dimineata m-am uitat la discurile de frana si am vazut o pelicula subtire de rugina rosie.... Am pornit si dupa doua pedala, au scartait bineinteles, am coborat si am vazut ca s-au curatat discurile, apoi totil a fost OK. Este doar o ipoteza........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau o alta varianta ar fi, daca se depun " diferite impuritati pe discuri " mai scartie.

oricum, sunt multi factori care determina acest " scartait "

oricum, nu e de speriat.

apoi, din cate mi-a zis mecanicul, si la vw se aprinde beculetul in bord, atunci cand placutele s-au tocit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

cand franez se aude un scartait usor care inceteaza atunci cand masina se opreste

ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fi citit cele postate mai sus ai fi avut deja raspunsul... :)) Cauzele pot fi: materialul din care sunt fabricate placutele este mai dur, patrunderea de diferite impuritati, rugina, discuri uzate ori ovalizate etc. Rezolvarea: incearca initial un spray de curatare a placutelor - se gaseste la supermarket. Daca nu da rezultate schimba placutele cu unele mai moi - dezavantajul este ca acestea se vor toci mai repede...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi de la faptul ca placutele sunt "ecologice"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general cele "ecologice" sunt mai tari. Ecologice, adica nu au azbest, material foarte cancerigen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am rezolvat huruitul drepata spate prin schimbarea placutei. Nici urma de material mai tare; etc. Placuta era f f f dusa ! In schimb pt cei cu frana de mana electrica ca-n cazul meu e destul de anevoioasa schimbarea (tb deblocat nu-stiu ce; intrand pe calculatorul masinii; etc)

Modificat de catanexus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din contra, este mai simplu ca la masinile clasice... Nu-ti trebuie prese, parghii etc. Operatiunea se face cu vag-comul:

Deschiderea pistoanelor pentru inlocuirea placutelor de frana pe spate

CODE

[select]

[53 - Parking Brake]

[04 - Basig Settings]

Grup: 006

[start!]

Activating basic settings

[CON/DEC/Next]

(Aici etrierul se va deschide.)

[Done, Go back!]

Acum se pot inlocui placutele de frana.

Inchiderea pistoanelor dupa inlocuirea placutelor de frana pe spate

CODE

[select]

[53 - Parking Brake]

[04 - Basig Settings]

Grup: 007

[start!]

Activating basic settings

[CON/DEC/Next]

(Aici etrierul se va inchide.)

[Done, Go back!]

:icon_thumright:

Modificat de victor blackedition
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrat pe un site cu piese auto in care in urma introducerii datelor masinii, iti dau fisa cu piesele masinii inregistrate. Am obs. ca placute spate sunt fara senzor. Asa este? Nu am senzor la placutele spate, sau e o eroere a site-ului? Masina e cea din semnatura!

Modificat de Cristi_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa-ti confirm ca la masina mea am avut senzor doar pe fata (cred ca doar pe una placuta).

Iar ca sa-i raspund colegului Victor; nu orice mecanic are echipament de vag-com totusi; de aceea spuneam ca nu e atat de simplu sch placute frana...

Modificat de catanexus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor este doar la placutele din fata; pentru cele din spate verificarea se face vizual... :cool:

Daca nu are vag-com, nu merge la acel mecanic sa-ti schimbe placutele spate! Daca impinge cilindrii cu tot felul de dispozitive mecanice (presa, ranga, ciocan etc.) risti defectiuni care te vor costa mult mai mult... Passatul nu este o masina care sa fie reparata de "orice mecanic".

:icon_thumright: (scuze) - am intalnit in urma cu cativa ani (nu aveam Passat) un astfel de meserias, care era foarte contrariat ca la schimbarea placutelor spate, la un Tuareg, s-a muncit vreo 3 ore si pana la urma tot nu mergea... Dadea vina pe masina - ca nu era buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din contra, este mai simplu ca la masinile clasice... Nu-ti trebuie prese, parghii etc. Operatiunea se face cu vag-comul:

Deschiderea pistoanelor pentru inlocuirea placutelor de frana pe spate

CODE

[select]

[53 - Parking Brake]

[04 - Basig Settings]

Grup: 006

[start!]

Activating basic settings

[CON/DEC/Next]

(Aici etrierul se va deschide.)

[Done, Go back!]

Acum se pot inlocui placutele de frana.

Inchiderea pistoanelor dupa inlocuirea placutelor de frana pe spate

CODE

[select]

[53 - Parking Brake]

[04 - Basig Settings]

Grup: 007

[start!]

Activating basic settings

[CON/DEC/Next]

(Aici etrierul se va inchide.)

[Done, Go back!]

:icon_thumright:

Este invers.

007 pentru deschiderea pistoanelor si 006 pentru inchidere.

Stiu sigur acest lucru, deoarece mi le-am schimbat singur. (10 minute)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca am aflat, eu stateam linistit ca au senzori. De ceva timp se aud niste scartieturi de pe spate la franare. La schimbarea rotilor de vara m-am uitat si mai au cam 5 mm grosime. Sa inteleg ca nu mai rezista mult timp? NU stiu cat de groase sunt noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!