Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

Ok, scuze pt offtopic, acum am vazut ca aici se vb despre motoarele 1.6.

Multumesc pt sfaturi! Am sa studiez cartea masinii si eticheta uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Am spus mai sus ca am schimbat uleiul acum 3000 km cu 5W-40 Castrol Magnatec. A consumat 1 litru. Intentionez sa fac schimbul peste inca 3000 km fiindca masina merge exclusiv in oras. Nu as schimba marca pentru ca am gasit un loc cu marfa nemteasca. Bref, la consumul de aprox. 2l/6000 km, inseamna ca jumatate din ulei se "improspateaza". Intrebare: e vreo problema daca se schimba uleiul la 5000 sau 6000 km? Personal, mi se pare ciudat ca lumea se cramponeaza sa schimbe uleiul la 15000 in conditiile in care costul reprezinta 1/2 dintr-un plin de benzina. Daca este vreo indicatie tehnica stricta pentru schimbul la 15000, va rog sa mi-o semnalati. Respect tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, scuze pt offtopic, acum am vazut ca aici se vb despre motoarele 1.6.

Multumesc pt sfaturi! Am sa studiez cartea masinii si eticheta uleiului.

Nu-i bai, motoarele se aseamana f mult, la fel si specificatiile uleiului.

 

DJ, nu e nici o pbma, ba din contra.

De altfel, uleiul se schimba la 15.000 pt mers preponderent extraurban, insa, incazul taximetrelor, a hatch-urilor care tracteaza si cara mult, care merg la altitudini mari, care merg f mult in oras sau in conditii vitrege, uleiul chiar se recomanda sa se schimbe la jumatatea intervalului.

Deci la 6-7500 km daca-l schimbi nu are ce sa-i faci rau, mai ales ca mergi mai mult in oras.

Preventia nu face rau decat sa zicem doar buzunarului.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o face, are uzura si consuma ulei si personal recomand repararea motorului rpin desfacerea lui si inlocuirea semeringurilor si segmentilor de la supape.

 

Trebuie inlocuiti, mai ales, fara nicio intarziere, "segmentii de la supape"! :)

Keep walking!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

segmentii sunt pe pistoane.

Supapele au doar semeringuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris fara sa recitesc.

Insa cred ca s-a prins ideea in legatura cu schimbul segmentilor de la pistoane si a semeringurilor de supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Am spus mai sus ca am schimbat uleiul acum 3000 km cu 5W-40 Castrol Magnatec. A consumat 1 litru. Intentionez sa fac schimbul peste inca 3000 km fiindca masina merge exclusiv in oras. Nu as schimba marca pentru ca am gasit un loc cu marfa nemteasca. Bref, la consumul de aprox. 2l/6000 km, inseamna ca jumatate din ulei se "improspateaza". Intrebare: e vreo problema daca se schimba uleiul la 5000 sau 6000 km? Personal, mi se pare ciudat ca lumea se cramponeaza sa schimbe uleiul la 15000 in conditiile in care costul reprezinta 1/2 dintr-un plin de benzina. Daca este vreo indicatie tehnica stricta pentru schimbul la 15000, va rog sa mi-o semnalati. Respect tuturor.

si fabricantii de uleiuri si constructorii spun sa schimbi la 7500 km daca ii faci urban majoritatea. deci respecti indicatiile daca schimbi la 5-6000 km.  :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci ptr raspunsuri, domnilor! M-am linistit complet! :) Acelasi sfat l-am primit de la un taximetrist care implinise 1 mil. km cu batranul lui Cielo. Apropo, pe 4 tuning se lauda cu acelasi lucru un taximetrist neamt ce are Prius. Bine, aia nici nu poate fi considerata masina, poate mai mult troleibuz...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am un golf 4 1,6 16v 105 cp luat de curand si vreau sa ii fac schimbul de ulei ce mi-ati recomanda

mecanicul mi-a zis de castrol 5w30 , un coleg mi-a zis de motul 5 w30 si sunt in dubii . multumesc ! stima !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

Aral Supertronic Longlife 3 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul meu e asemanator, si recomand Motul xclean+ 5w30 / vw504/507

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok 5w 30 sau sa incerc un 5w40,masina are cam 170 000 km (reali sau nu asta nu stiu)

Modificat de firemann84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuchs Titan 0W-30.

+1

 

depinde si ce a avut pana acum, mai bine incerci mai subtire si vezi. gros poti pune 0w-40.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi pt acest motor toti producatorii de uleiuri pe site-urile lor recomanda 0w-30, fiind si uleiul folosit la prima umplere, dupa 100.000 km e posibil sa-i placa 5w40-ul.

Dar, daca nu a fost forjat, schimbul de ulei s-a facut la timp si s-a folosit ulei bun, e posibil inca sa se preteze inca 0w-ul.

Insa trebuie verificat des nivelul sa nu ai surprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea are acum aprox. 115k mile la bord, adica aproape de 190k km. La primele 3 schimburi i-am pus 5W30 (castrol edge). Asta si pentru ca atunci mergeam multisor pe autostrada, faceam kilometri mai multi. L-am schimbat la 6-7 mii de mile (echiv. a 10 mii km) dar imi consuma putin din el, cam 1 litru la 4-5 mii de km. Asa ca la ultimul schimb m-am decis sa trec pe un ulei mai vascos, avand in vedere rulajul motorului, consumul de ulei precum si faptul ca acum merg foarte mult in oras. Aici e si clima calda, nu ca in Romania asa ca nu cred ca se forteaza in niciun fel motorul iarna, de obicei in 2-3 km e deja incalzit motorul. 

 

Uleiul pe care l-am pus ultima oara este asta , 10W40, cred ca e semi-syntetic sau full-syntetic, habar n-am  :blink: . Oricum, e certificat 502.00 si 505.00 asa ca asta a fost de ajuns pentru mine sa-l cumpar. Plus ca mai era si la oferta, cam jumatate sau mai putin la pret fata de acel Castrol Edge   :na:  La schimbul urmator cred ca tot de-asta ii pun sau poate Castrol Magnatec, tot 10W40.

 

Luasem si un bidon in plus, de 1L , "just in case", sa mai adaug daca scade nivelul, asa cum se intampla cu acel Castrol Edge dar vad ca pe asta nu-l consuma deloc, dupa 3 mii si ceva de kilometri nu observ vreo modificare pe joja. Asa ca a fost probabil o idee buna sa trec  la un ulei mai vascos.

Modificat de KQX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w40 este semisintetic,eu as merge pe 5w40 care este net superior are aceleasi consum dar o ungere mai calitativa plus consum mai mic de carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w40 este semisintetic,eu as merge pe 5w40 care este net superior are aceleasi consum dar o ungere mai calitativa plus consum mai mic de carburant.

 

La ce te referi cand spui ca are acelasi consum? Cum poti estima cat ulei consuma in functie de tip?  :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta schimburilor de ulei un ulei 10w40 se arde mai repede decat unul 5w40 ,nu este regula ca daca este mai vascos la rece se arde mai greu.Calitatea si pretul spun totul,De ce crezi ca un 5w30 este dublu la pret decat un 10w40 ? Este superior la toate capitolele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este superior la toate capitolele.

 

Mai putin la capitolul consum ulei.  :blink:

 

Pe-ala (5W30) mi-l consuma mult mai repede, pe cand la asta,  consumul este neglijabil. Cel putin din experienta mea, nu pot spune ca  e ceva general ca nu sunt mecanic auto sa vad evolutia la zeci de masini.

Modificat de KQX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am fost la reprezentanta vw sa iau ulei de servo aia mi-au spus ca a avut 5w30,cu asta a plecat masina din fabrica,oricum cel de motor de la ei nu te lipesti de el la pret

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

Mi-a consumat 150 ml in 10000 de km cu Aral Supertronic LongLife 3 5w-30 iar masina are acum 188000 km. 6000 de km i-am facut extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cat pui mai gros cu atat il imbacsesti mai repede motorul. mai bine schimbi doar firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vezi sa nu gasesc eu sortimentul asta in Cipru. Aici totul e limitat, in afara de cateva marci nu gasesti altceva. 

 

Oricum, nu vad niciun rost sa trec la 5W30 sau 0W30 atata timp cat motorul functioneaza OK cu 10W40 si in plus s-a si oprit "simptomul" dinainte, respectiv consumul de ulei. 

 

Si nu e doar parerea mea. Link 1 , Link 2   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!