Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

nu mai schimbati la 15 mii. :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca nu esti in germania unde mergi pe drumuri line multi km la turatii constante...

exploatare mai brutala necesita revizii mai dese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si as mai adauga,in germania nu e praful din atmosfera de aici si acolo combustibilii au alta calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam k in speta nemtii, probeaza masinile la aproximativ toate conditiile atmosferice si de teren inainte de productie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le testeaza, e adevarat... insa ar cam speria clientul daca ar zice " in romania schimbati uleiul la 7500 km"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, vreau sa zic ca aveam ulei Castrol Magnatec 5W40 iar la schimb la recomandarea mecanicului, am bagat Liqui Moly Top Tec 4600 5w30. Sper sa aiba dreptate, sa sa se protejeze mai bine motorul si sa se consume mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa fie putin invers,adica sa se consume mai usor.pt ca e mai subtire 5w30 decat 5w40.acum depinde si cati km are masina.nu ai fost multumit de 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat-o anul trecut in toamna si e prima masina...VW Bora 2001, 1.6SR, 1595CMC, 74KW, 101CP, 103000KM la cumparare (care e posibil sa fie dati inapoi). Masina a fost in leasing (Ada Motors) luata de o madam care cu un an inainte o vanduse acestei firme. Avand in vedere k nu ma dau banii afara din casa, nu o cunosc in deamanunt, insa am cateva de remediat la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ce stiti de uleiul Wurth 5w40? A folosit cineva? Momentan pe 1.6 16v azd am Castrol 10w40 si nu ma declar deloc multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multii nu se mai declara multumiti de uleiul Castrol.Incearca un Aral.Eu cu asta merg si sunt multumit de el si imi place si motorul cum suna.

Si de ce folosesti 10w40?Iti consuma ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o am din luna mai , atunci mergea ok. Dupa ce am schimbat uleiul si filtrele a inceput sa consume. Am intrebat fostul proprietar ce ulei a avut in motor, dar nu stia pentru ca el doar a adus-o in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine pui Ravenol VMO 5w-40 . si daca merge ok cu el pe urma poti incerca si VMP 5w-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer daca iti consuma ulei cu 10w40 eu cred ca este o problema la motor.

Incearca sa ii faci un test de compresie si vezi ce valori ies.

Poti sa incerci ce ulei vrei tu ca tot iti va consuma.

Nu cumva scoate fum??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am un 1.6 16v AZD ... iubea uleiul, scotea si fum la greu in special dimineata la rece. Ajunsesem sa completez la 1l de ulei la 2 saptamani in contextul in care mergem 5-10km pe zi. Dupa sute de topic-uri citite si intrebat 100 de meseriasi, mecanici, multi experimentati intr-ale bagatului in seama si datului cu parerea, schimbat ulei de multe ori pe diversi producatori si tipuri (Mobil 5w30 initial ajuns la 10w40 Castrol) m-am hotarat sa desfac motorul sa vedem ce se intampla. Semeringurile la supape erau praf..o supapa blocata si un segment fisurat. Schimbat toate cele mentionate si e ca noua, uleiul e la acelasi nivel, totul e ok.Mai tre sa rezolv eroarea cu supapa EGR si sa merg incet 1000km pana isi face rodajul. In rest..sa auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o dovada ca folosirea unui ulei bun este o masura preventiva, nu o sa repare miraculos un motor defect. Ce-i drept poate ameliora simptomele o perioada, dar pana la urma tot trebuie recurs la reparatii.

E advarat ca masinile second hand nu poti stii cum au fost tratate inainte si chiar daca tu ii dai tot ce e mai bun e tardiv deja.

Nu degeaba batranul Henry Ford, taticul autoturismelor,, cand a fost intrebat care e cea mai buna masina din lume, a raspuns asa:

"Masina noua e cea mai buna din lume."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit sa incerc si eu Rheinol .. drept urmare, am intrat pe site-ul lor: www.baiadeulei.ro, si am comandat 4 x 1L Primus HDC 5W40 la 104 lei + curier deci cam 125 lei toate distractia

cand ajunge,,,, o sa-l incerc,,,,si revin si eu cu pareri!!

P.S. - momentan folosesc Castrol 10w40, motorul nu mananca deloc ulei, dar este putin galagios

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am tot citit pe forum dar nu am ajuns la o concluzie in legatura cu ce fel de ulei sa bag.

Am aprox 196.000 km la bord si ar trebui sa schimb acuma uleiu deoarece o trecut 1 an si 5 luni de la ultimu schimb, am folosit Castron Magnatec 5w40 si pana acuma am completat cu 1,5 L si am facut cam 9.500 km.

Ce ulei sa ii bag deoarece nu as vrea sa merg tot pe 5w40 deoarece ii cam mult 1,5L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 variante daca manaca ulei: ulei prea subtire (vezi ce e recomandat la motorul tau) sau motor cu probleme (aici vezi ce probleme are)

Marca uleiului nu este importanta.

From HTC via Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flock, desi teoretic acest motor nu ar trebui sa aiba nevoie mai mult de 5w40, la un nr ridicat de km e posibil sa ceara 10w40.

Texaco e bun pe hartie, indicele de vascozitate e f bun, insa mai toate uleiurile 5w40 au aprox aceleasi date tehnice pe hartie.

In practica nu se intampla tocmai la fel.

Castrol am folosit, nu pot spune ca e un ulei rau insa daca trageam mai tare de motor imi papa ulei . Consuma mai mult decat daca foloseam mobil spre exemplu.

Pana acum cateva zile am folosit Ravenol VSI 5w40 despre care sincer teoretic am auzit numai de bine insa nu prea sunt multumit de cum porneste la rece.

Atat cu Castrol cat si cu acest Ravenol am un zgomot accentuat de tacheti la rece. Mult mai accentuat cu ravenol cand temperaturile tind sa fie negative.

Cu Aral si mai ales cu Mobil nu am avut aceste manifestari.

Am decis sa pun din nou Mobil 5w40 si la rece s-a comportat f bine. Ce-i drept am prins doar cateva zile reci, insa in niciuna din zile nu au mai batut tachetii.

Acum, important e sa pui un ulei care respecta norma vw 500.00 sau 502.00.

5w40 vei gasi cu 502.00, 10w40 mai greu cu 502.00 insa mult mai des cu 500.00.

Daca spui ca iti mananca 1.5 l in aproape 10.000 km parerea mea e ca ar fi timpul sa treci pe 10w40, nici un 5w40 nu te-ar ajuta pt ca e prea subtire pt uzura mtorului tau.

Desigur, pt a putea folosi in continuare 5w40 ar trebui sa gasesti vinovatul pt acest consum.

Teoretic, primele vinovate ar trebui sa fie semeringurile de la supape, insa, practica a demonstrat ca in cazul neschimbului uleiului la timp sau/si folosirii unui ulei de proasta calitate, sunt afectati segmentii de ungere si atunci trebuie resegmentat, asta pe langa schimbul de semeringuri.

Daca tot ajungi la semeringuri se vor verifica jocurile in ghidurile supapelor si rectificat chiulasa pt a face treaba cum trebuie.

Ca si marci, castrol e bun, isi face treaba insa multi se plang de un consum marit.

Mobil parerea mea e ca e cel mai bun compromis.

Aral e bun desi culmea e din aceeasi bransa cu Castrol insa eu personal nu l-as folosi.

Pareri f bune am auzit despre Liqui Moly.

Ravenol, Rheinol, Q8, si toate acestea mai putin renumite nu spun ca nu sunt bune, chiar daca primele doua sunt fabricate in Germania, insa eu unul pe Ravenol l-am gasit mai slab decat un Mobil fabricat in UE.

Posibil sa se datoreze faptului ca e un ulei long life ( cf site-ului producatorului se poate schimba la 30.000, pt celalalt tip de ulei 5w40 dandu-se chiar un interval de max 50.000, desigur luandu-se in considerare ce spune vw) . Mi se par f mari plajele de schimb, de aceea cred ca sunt ceva mai fluide decat un 5w40 normal ce se schimbala max 15.000 km ( 20.000 pt alti producatori auto).

Sfatul meu e sa treci pe 10w, cauta norma 502.00 care in teorie ar trebui sa fie tot un ulei sintetic si nu semisintetic, dar daca nu gasesti pune fara mustrari de constiinta cu norma 500.00 (semisintetic) insa, indiferent de ce ai pune, fa schimbul uleiului la 10.000 km pt siguranta.

Astfel, chiar si un ulei semisintetic ar trebui sa-si pastreze proproetatile si nu vei avea pbme.

Ai mare grija pe viitor, deoarece cei ce condamna aceste motoare ca fiind mancatoare de ulei sigur, eu bag mana in foc ca nu au facut schimbul la timp in cele mai multe din cazuri.

La mijlocul anilor 90 a fost o atentionare internationala din parte producatorilor de uleiuri insa si din partea producatorilor auto la folosirea unor uleiuri de f buna calitate si sa se faca schimbul la timp din urmatoarele motive:

- datorita inaspririi normelor de poluare, producatorii au fost fortati sa creasca temperatura din camera de ardere astfel incat exista o solicitare termica marita asupra uleiului comparativ cu motoarele de generatii vechi

- baia de ulei la motoarele noastre, precum si la cele de 1.8 nu au 4 litrii sau peste, ci sub 4 L ( 3.5 L in cazul nostru), astfel incat cantitatea de ulei ce trebuie sa protejeze uleiul fiind mai putina el trebuie sa fie de f bua calitate pt a-si face treaba.

Daca se foloseste ulei prost, care nu are detergenti suficienti, care nu are proprietati antioxidante cerute de producator si care practic nu rezista stresului mecanic, termic, chimic din motoarele moderne, poate apare fenomenul de oil sludge, care e devastator pt componentele interne.

Dupa cum exsita informatii clare, chiar si pe acest forum, e deajuns sa se acumuleze depuneri pe segmentii de ungere, sa-i blocheze si astfel ei nu mai pot rade pelicula de ulei cum trebuie, consumul de ulei marindu-se.

De aceea nu vreau sa te sperii, ci sa te informez, ai grija cu schimburile de ulei datile viitoare.

Repet, ulei bun si schimburi dese sunt cheia marilor satisfactii ( succese)

Asadar, treci pe 10w, parerea mea ca nici o norma 5w nu iti va reduce consumul de ulei, care, nu e extrem de exagerat insa depaseste bariera de 1 L care e considerata maxima acceptata, chiar daca in care vw scrie altceva. VW da un consum de 1L la 1000 km pt a nu sari lumea in capul lui si pt a nu acorda garantie mai ales in cazul motoarelor diesel.

Pt comparatie, mie cu castrol, in 10.000km imi consuma maxim 400 ml, cu mobil avand un consum de 200-300 ml chiar si dupa o vara in care am exploatat mai tare masina.

Ca si nr de km: 167.000.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun si Texaco Havoline Ultra 5W40 dar la cati km ai in locul tau as merge pe un ulei 10W40, gen Castrol Maganatec 10W40, Aral Bluetronic 10W40 sau Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 (Ultimele doua Made in Germany)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
vwgolf4pacific

ce parere aveti despre aral supertronic longlife 3 5w30 pt BCB? e practic la fel ca si AZD..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bun Aral-ul. am folosit desi 5w40 si nu mi-a facut o impresie rea. Dar, fiind in aceeasi brasla cu Castrol, nu il consider un ulei extrem de recomandat, chiar daca Castrol chipurile e partenerul VW.

Insa cel longlife, 5w30, desi e recomandat de catre producator in cazul AZD-ului si BCB-ului, eu nu-l pot recomanda la un motor ce are peste 100.000 km decat daca intradevar nu papa ulei deloc. Insa acest lucru il face un motor ce a fost exploatat in afara pe autostrada, nicidecum la stilul de mers din Romania.

Poti avea pbme cand e f cald afara si mergi f tare, fiind subtire e posibil sa nu faca presiune suficienta. De altfel, iarna ar trebui sa fie mai bun decat 5w40, insa indicele 5 din fata ma face sa cred ca la temperaturi f scazute are aceeasi vascozitate ca si 5w40, deci nu merita.

Iar daca te gandesti sa-l achiztionezi pt intervalul extins de schimb ( la 2 ani) personal la stilul de mers din Romania nu-ti recomand.

Eu am folosit pana acum Aral, Castrol (si din Germania si din Romania), Mobil, Ravenol, toate 5w40 si dintre toate acestea, Mobil s-a comportat cel mai bine dintre toate. Pe Locul 2 Castrol din Germania, 3 Castrol din Ro si Aral si ultimul loc Ravenol.

Desigur, adevaratul test s-a vazut iarna la prima pornire, in restul timpului toate cu exceptia Ravenol-ului comportandu-se aprox la fel.

Cel mai prost sincer, Ravenol, imi dadea batai de tacheti pt scrut timp ce-i drept chiar si la temperaturi de +5 grade. Dezastru uleiul.

Cu Mobil, chiar si la - 15 grade nu-mi bat tachetii, sunt mai zgomotisi cei drept decat la cald insa nu se aude bataia caracteristica lor deloc.

Cu Castrol, mai ales cel de a noi cateodata mai faceau zgomot pt cateva secunde.

Iar la reprezentanta VW din Bacau, ducandu-ma acum ceva timp in urma sa cumpar ulei original vw sa vad cum se comporta motorul cu el, nu aveau si nu foloseau decat Mobil, oem aduceau la cerere. Asta m-a facut sa folosesc fara retineri Mobil si nu cred ca voi folosi altceva deacum incolo.

Vorbeam in alte posturi despre un azd ce are peste 600.000 km la bord si care fiind exploatat in Germania preponderent doar pe autostrada, a folosit pana la peste 100.000km 5w30, insa, proprietarul mi-a spus ca doar Mobil a folosit si nimic altceva.

Si acum masina merge bine si foloseste 5w40.

Citisem undeva pe site-ul Mobil ca e f important ce ulei se foloseste de la bun inceput. Mobil sustine ca daca se foloseste acelasi sortiment de ulei Mobil recomandat de producator de la bun inceput, uleiul va fi folosit pentru multi mai multi km decat in cazul in care se schimba norma si producatorul. Acest comentariu era facut la uleiuri dedicate pt motoarele cu peste 100.000, 150.000 km smdp.

Pana la urma, daca gasiti uleiul ce se potriveste si ii place motorului, nu-l schimbati de dragul schimbului.

Nu sunt 2 motoare la fel, chiar daca pe hartie au acelasi cod, deoarece conteaza f mult service-ul acelui motor si.felul in care a fost exploatat.

De aceea e posibil ca doi posesori de azd-uri ce folosesc acelasi ulei sa aiba comportamente diferite a motorului.

Iar in incheiere, trebuie sa-i dau cezarului ce-i a lui, aici luand in calcul faptul ca am folosit Ravenol pt fapul ca e produs in Germania iar Mobil ce-l foloseam pana in acel moment este made in UE.

Atat timp cat se cumpara uleiul unei firme de renume insa sa fie din sursa sigura, nu contrafacut, in termen de garantie ( au garantie maxim 5 ani de la data productiei de aceea nu cumparati uleiuri ce nu au data productiei vizibila) chiar daca nu e made in ce tara dorim noi, va fi un ulei de top, chiar daca e posibil ca acelasi ulei achizitionat din Germania sa se comporta poate ceva mai bine. Aici joaca tare si efectul placebo.

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit sa incerc si eu Rheinol .. drept urmare, am intrat pe site-ul lor: www.baiadeulei.ro, si am comandat 4 x 1L Primus HDC 5W40 la 104 lei + curier deci cam 125 lei toate distractia

cand ajunge,,,, o sa-l incerc,,,,si revin si eu cu pareri!!

P.S. - momentan folosesc Castrol 10w40, motorul nu mananca deloc ulei, dar este putin galagios

a venit Rheino-ul 5W40 ... am bagat ,,, si nu am observat mari diferente fata de Castrol .. :dry:

trebuie sa mai testez si 10W40 ... de curiozitate ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!