Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

vwgolf4pacific

iuliu ce parere ai despre Aral,Liqui,Ravenol? Vroiam sa trec pe Liqui dar am citit si pareri negative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral este o aiureala de ulei. LM este un ulei "cinstit"(seria Synthoil) insa parca asteapta in compozitie/formulare, adaugarea de Ceratec. Altfel, peste 7000 de km "oboseste". Ravenol are unele produse full PAO(SSL si SSO, de exemplu) dar se si lauda aiurea in multe cazuri ca vinde sintetice "100%". Cu toate astea este uleiul cel mai OK dintre cele trei.

La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuliu, ne poti spune ce alternative bune exista? am inteles ca din cele 3 ravenol ar fi cel mai ok  insa la un buget decent gen 50 -60 ron litru ce alte optiuni sunt? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

redline, amsoil cu mici diferente.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum spune si calin, redline si amsoil sunt undeva la 65 lei / 0.95l, respectiv 57 lei /0.95l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

Multumesc pt raspuns si la multi ani! Singura problema e ca la Ravenol doar VMP 5w30 respecta norma VW 504/507. E full sintetic cum spun ei in descriere?

Iar la Fuchs am gasit TITAN GT1 Longlife 3 5W-30 sau TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 ambele cu aceeasi norma VW insa pe site  recomanda pt motorul meu GT1 PRO C-3.

Modificat de vwgolf4pacific
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-a scapat un ravenol si anume WIV III 5w-30. si PRO C-3 ar trebui sa fie bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dati-va voi cu presupusul ca va zic eu din practica.

Ravenol-ul o fi el bun insa nu se compara cu Mobil spre exemplu, nici cu Aral chiar. Lasati voi teoria, ca practica-i alta.

Da, intr-un motor nou poate da, acel Pao isi face simtita folosinta insa eu am avut pbme cu Ravenol VSI 5w-40.

Mult mai galagios, infinit mai rea pornirea la rece decat cu Castrol si Mobil.

Plus, cf fiselor tehnice, Ravenol VSI 5w40 e mai subtire decat chiar Castrol, deci asteptativa la consum de ulei.

 

Dupa ce m-a mancat curiozitatea si am pus Ravenol chipurile ca-i fabricat in Germania si nu scrie pe bidon Made in UE, l-am dat jos dupa 200 de km, am pus la loc Mobil ce ila vusesem si inainte si masina torcea ca o pisicuta. Imi facea urat la pornire, insa bataie de metal pe metal, urat tare de ma baga in sperieti, si asta cand erau mai putin de 5 grade afara.

Si noroc ca l-am schimbat cu cateva zile inainte sa vina frigul.

Asta intamplare din iarna lui 2012

 

Asadar, puneti fratilor ulei 5w40, lasati experimentele, folositi Mobil sau LM , ultimul e mai scump si nu stiu chiar cu cat e mai bun fata de Mobil pt ca sincer mie imi functioneaza excelent cu Mobil si imi consuma f putin ulei.

Si Castrol il recomand pt ca e un ulei ce-si face treaba, eu nu am avut pic de pbme legate de motor in anii cat l-am folosit doar atat intradevar, il consuma mai mult decat acum cand folosesc Mobil.

Dar strict ca si comportament, de nota 10 fata discutie.

 

0w30 as pune doar daca stiu sigur ca masina nu a fost forjata, a folosit uleiuri bune si schimbate la timp, deci sa fiu sigur ca nu papa ulei, si mai ales daca as sta in Germania unde pot exploata respectivul ulei asa cum trebuie, nu in ambuteiajele de la noi.

Altfel, diferenta de pret pt 0w30 nu merita, iar din punctul meu de vedere, peste 150.000 km in Romania se poate folosi fara pbme 5w40, fiind si singurul ulei care va trebui folosit vreodata.

Schimbat maxim la 1 an si 10.000 de km, astfel incat nici nu mai conteaza daca are sau nu pao.

 

Deja daca cere 10w40, deja eu as desface motorul si l-as resegmenta, schimba semeringurile smdp.

Parerea mea.

 

Edit:

Si comportati-va fratilor cu motoarele astea decent, nu sunt facute pt raliuri, nu sint facute sa mergeti ca vantul cu masina. E un motor modest ca putere dar mai ales ca si cuplu, daca vreti viteza si scarturi, luati-va motoare mai puternice, ce au cutii de viteza mai durabile, altfel nu veti fi multumiti de acest motor modest insa corect din punctul meu de vedere si f potrivit pt drumurile patriei lipsite de autostrazi.

Si veti umple topicurile cu fel si fel de pbme.

Eu nu spun cas sfant si nu merg cateodata tare cu masina insa de regula ma limitez la viteza legala, atat doar eu personal urasc satele kilometrice si insirate unele dupa altele ca margelele, unde trebuie sa mergi cu 30-40, nicidecum limita de 100-110.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect neadevarat. Numai pareri eronate. Nu mai pierd timpul sa raspund tuturor acestor aiureli, in parte. Cine nu mai are nevoie de masina/motorul sau, poate sa asculte de aceste recomandari.

La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dane imi place explicatia ta.

Dintr-un anumit punct sunt total de acord cu tine  Practica e stapanul teoriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce ar fi neadevarat draga Iuliu.m?

Lasa-ma cu teoria beneficiilor Pae intr-un motor ce nu mai e la prima tinerete.

 

La unul nou da, avantajele unui ulei longlife se vad si mai mult ca sigur rezista si merita acel ulei sa fie pastrat o perioada mai mare de timp.

Insa, in cazul nostru scuza-ma nu prezinta nici un avantaj un ulei longlife, mai ales din prisma consumului de ulei datorat faptului ca e prea subtire pt multe dintre motoarele detinarotilor de aspirate ce incet incet se apropie ca medie de 200.000 Km.

 

Si legat de ulei, de ce nu ar fi potrivit 5w40 ce respecta norma vw502.00 in detrimentul unui 0w30 sau 5w30? Chiar daca nu are baza Pae?

 

Sa fim seriosi, la noi in tara nu prea sunt conditii de interval flexibil de schimb, multi dintre noi chiar daca nu constientizeaza conduc masinile in conditii severe ( drumuri mai scurte de 8 Km, opriri dese, tractari, merg in conditii de temperaturi peste 30 si sub 0 grade toate astea sunt conditii severe de exploatare).

Astfel, cum schimb uleiul la interval fix, nu vad de ce sa dau dublul pretului pt un ulei ce si asa il tin doar 10.000 Km.

 

Sa fim seriosi, sunt multi cu Golfuri 7 ce renunta la intervalul flexibil, si adoptandu-l pe cel fix pun 5w40 bineinteles care sa respecte norma vw 502.00.

 

Dar, fiecare face ce vrea pana la urma cu bani lui.

 

Si eu as pune daca as avea autostrazi ulei longlife insa tare mi-e teama ca as fi stat cu bidoanele de ulei prin portbagaj pt completare.

 

Deci, da, in teorie conform listelor online a marilor producatori de uleiuri, toti recomanda uleiul longlife, insa se face referire pt un motor nou, nicidecum pt unul de peste 10 ani si mult peste 100.000 km.

 

Cei ce detin acest motor pot confirma faptul ca dupa 100-150.000 km le consuma ulei pentru ca asa se menifesta acest motor. Si nu e un lucru anormal, e normal ca un motor cu inaintarea in varsta sa mai consume si ulei. Insa nu exagerat desigur.

 

Folosirea unui 5w40 mai ales daca se foloseste un ulei mai vascos precum Mobil nu mai spun Liqui Molly reduce drastic acest consum.

 

Parerea si sfatul meu e ca nu trebuie sa trecem nici in partea cealalata, sa folosim uleiuri semisintetice gen 10w40 pt ca 5w40-ul ar trebui sa fie potrivit.

Insa cum nu exista doua motoare cu aceeasi uzura, la fel fiecare dintre noi avem fel si fel de experiente mai mut sau mai putin placute cu unele tipuri de ulei.

 

Desi nu ii contesc calitatile, eu am avut placeri neplacute cu Ravenol pus si simplu motorul facea ca naiba cu acel ulei, de am crezut ca a luat-o pe aratura si ma asteapta cine stie ce reparatii.

Dar, dupa revenirea la vechiul ulei Mobil made in UE, totul a revenit la normal.

Intradevar, comportamentul anormal era la pornire si cateva secude dupa, in rest nesesizand diferente.

 

De aceea, atat timp cat folositi un ulei cu care masina functioneaza corect, nu il consuma exagerat (un consum de pana intr-un litru intre schimburi eu zic ca e ok), stati linistiti si folositi-l in continuare, atat doar, schimbati-l mai devreme in functie si de stilul de condus.

 

Astfel, raspund strict facand referire la acest motor, 1.6 16V, cu mentiunea ca si detinatorii de 1.4 16V, 1.6 8V si probabil si cei cu 1.8  aspirat si 2.0, motorizari de pe platforma Golf4 pot lua aminte.

 

Pt restul motoarelor, e posibil situatia sa difere insa cred eu nu f mult.

 

Dar cel putin din experienta proprie si din experienta altora cu acelasi motor, la concluziile scrie in ultimele posturi am ajuns.

Ca altora nu le vine sa creada si considera aberatii sa vina cu probe nu cu pareri nefindate.

 

PS: cine are nevoie de masina, implicit de motorul sau, sa ia aminte si sa schimbe uleiul la 10.000 Km sau 1 an, oricare intervine prima, sa foloseasca 5w40, preferabil Liqui Molly si daca nu aveti probleme la motor, gen semeringuri uzate, segmenti colmatati, sigur veti uita ce-i aia completare intre schimburi. Eu cel putin am uitat.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu te asculte nimeni, eventual sa puna 0w-40 daca vor mai gros, nu ai pus nicio dovada, e ceva subiectiv ca un singur motor nu ti-a placut cum suna(nefiind mecanic) la pornire.

care ulei e dublu la pret, concret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan ca o sinteza intr-o simpla propozitie, tie iti consuma masina ulei si cu LM ai cel mai scazut consum de ulei, asta nu inseamna ca e un ulei bun, ci inseamna ca ai o masina care consuma mult ulei si ai cautat o rezolvare, partiala. Mobil si Castrol se stie deja ca sunt cele mai contrafacute uleiuri, si din mintea mea ingusta, pt a nu da rateuri trebuie pastrat o constanta in calitate, deci daca nimeresti 1 schimb cu ulei made in Eu ai toate sansele sa grabesti uzura motorului.  Cei care au folosit LM si au folosit si alte branduri mari nu i-au adusat cuvinte de laude, l-au catalogat drept un ulei mediocru, care exceleaza in 2 chestii: pret si consum redus de ulei, cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una la mana eu nu folosesc Liqui Molly, folosesc Mobil.

Si eu din topicul destinat AZD-ului stiu ca multi culmea sunt multumiti de LM.

Pt ca, vorbim despre motorul 1.6 156v, nu ma intereseaza cum suna un tdi sau alte tipuri care sunt cu totul altfel.

Ca o fi contrafactut Mobil-ul nu neg, insa eu cumpar din sursa sigura si nu-mi fac griji din prisma calitatii lui.

 

Pret dublu: ulei long life vs ulei 5w40 (exclus LM care e chiar scumpisor).

 

Daca faceti un sondaj cu ce uleiuri se folosesc pt aceste motoare veti vedea ca multi folosesc 5w40. Cei ce inca folosesc longlife nu o vor face pt multa vreme.

Pana in 200.000 km toate isi arata bubele.

 

Iar masina sa nu consume ulei, la acest tip de motor nu prea exista pt ca, are ceva deficiente de proiectare si acum se vad. doar atat spun, segmentul de ungere care fiind compus din 3 piese face pbme si multi de aici au consum de ulei.

Acum depinde si de noroc cat de mult se colmateaza, insa garantat el cauzeaza pbme. Adevarat, pbme grave intampina cei ce uita de ulei si ii ofera conditiile propice pt colmatarea totala, insa de regula dupa un anumit nr de km el nu mai e f eficient.

Dovezi? cautati pe forum ca sunt colegi ce au desfacut motorul si au prezentat exact pbma acestui semgent.

Desigur, sunt si alte elemente ce cauzeaza consumul de ulei insa in mod normal nu ar trebui sa fie ceva grav.

 

Precum am spus, cititi topicul legat de reviziile golfului 7 si vedeti ce uleiuri folosesc si ei.

 

Si daca voi ziceti ca un 5w40 nu-i bun pt un motor proiectat in 2000, atunci ce sa zic de unul proiectat in 2012 ?

 

Dar, la fel, eu de la 90.000 folosesc 5w40 si pana acum nu are masina nici pe naiba.

 

Atat doar am avut experiente neplacute cu acel Ravenol.

Si vascozitatea-i scazuta a fost pbma.

Nu mai detaliez aici fisele tehnice ale uleiurilor pe care le-am facut in alte posturi

Cine nu ma crede sa caute. fie pe forum fie sa compare fisele tehnice ale produselor de pe site-urile producatorilor.

 

Asta e realitatea, e recomandat un ulei mediu spre ridicat ca vascozitate date fiind bubele acestui motor.

Asta-i place si asta-i titlul topicului golf 4 azd, nu axr, tdi, tsi, ce cod si tip de motor mai exista pe golf 4, ca sunt alta mancare de peste.

 

Eu nu am de azi de ieri masina, cred ca am vorbit cu zeci de persoane cu acelasi motor si intr-un final am ajuns toti la acelasi numitor comun cand vine vorba despre ulei.

 

Iar celor ce nu le vine a crede sa ma contrazica.

Cu dovezi.

 

Ps: stiu un golf, l-am vazut cu ochii mei acum 2 ani si avea aproape 600.000 km tot 1.6 16v azd.

A folosit 0w30 pana spre 200.000 si 5w40 pana la acea data.

Dar, secretul l-a constat exploatarea preponderent in regim de autostrada, cu drumuri de sute de km zilnic, rulat in oras f putin.

Neamtul mi-a spus ca nu stie sa fi mers de 10 ori pe an cu masina in oras, doar in afara, era masina ce-l ducea si aducea de la servici.

Desigur, asta o fi secretul pt folosirea unui ulei subtire la un kilometraj ridicat, insa la noi in tara nu exista asa ceva.

 

Repet, vedeti topucul golf 7 si va veti convinge de ce uleiuri se folosesc si in motoarele de ultima generatie.

Si veti fi surprinsi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

long life e si cu 160 de lei 4l. ce ulei iei mai ieftin de atat si bun? hai sa zicem ca eneos s-ar gasi mai ieftin si nu e rau, dar altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vorbim lucururi diferite, eu zic de uleiurile normale  5w30 5w40 NU longlife, schimbat la 10 -12 000km.  Zic de firma LM la pret uleiul 5w40 fata de Mobil/Castrol/Ravenol, la service privat mi-a fost sugerat LM si era 4 litri undeva la 120-140ron, pe cand eu voiam castrol. 

 

In orice caz eu cred ca voi apela la Amsoil sau Redline, 4x 60=240 ron fata de 150-180 ron cat as da pe un ulei clasic.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un anumit nr de km, put si simplu longlife e prea subtire de ce nu vreti sa intelegeti asta.

Plus, nu ajuta cu nimic acel longlife daca eu schimb uleiul la 10.000 km.

Eu cand dau uleiul jos e curat, abia daca s-a inchis putin la culoare.

 

Decat un longlife ieftin, mai bine un 5w40 sigur si testat si probat cat lumea.

 

Plus, in stadiul de infant in ale masinilor, cand abia imi luasem golful, normal , ca orice cetetean necunoscator si cu reprezentanta in oras m-am dus la reprezentanta sa luam de acolo ulei , bucse si toate ce el ca na, avem reprezentanta vw.

Nici cei de acolo nu mi-au recomandat altceva decat 5w40.

Nu ca acolo or fi mari specialisti insa puteau f bine sa-mi bada un long life la o gramada de bani.

Ei mi-au spus ca in pragul de 100.000 si peste nu se mai preteaza.

Si eu zic ca nu am facut o alegere gresita.

 

Uleiul nu l-am luat de la ei, ca cineva m-a tras de maneca ca se gasesc uleiuri aduse din Germania Castrol, si am folosit vreo 2 ani numai Magnatec 5w40 adus din afara, schimband uleiul de 2 ori pe an

Dupa aceea am trecut pe Mobil, incercand de doua ori  Aral si chiar si Castrol made in Ue.

 

Eu doar recomand, pt ca pana la urma toti cei ce aveti inca putini km veti ajunge sa constatati ca masina papa ulei, e mai galagioasa, smdp.

Si asta e remediul, chiar daca e greu de acceptat pt unii.

Drumuri bune.

 

Later edit:

 

Draga deenman, acum cat timp avea pretul ala?

Uitate acum pe oilshop si vezi cat e LM-ul. Te vei cruci cat l-au scumpit.

 

Insa repet, buba acestor motoare desi certificate QG1 deci longlife de noi, e ca odata ce mai inainteaza in varsta nu le mai plac asa de mult uleiurile subtiri. si tot ce este 0Wx si xW30 sunt subtiri. Si unele 5w40 sunt subtiri dupa cercetarile mele sa stii.

Si eu doar impartasesc cunostintele mele pt cei ce au acelasi motor pt ca, un tdi se va comporta in timp cu totul altcumva decat o face acest umil insa corect azd.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va zic eu ce am bagat: cand am luat masina am bagat Castrol magnatec5w40,dupa 4mii km,la 140km/h s.a aprins becul de ulei galben,am schimbat cu Castrol edge 5w30,12000km a mancat un litru,masina mers in regim de turatii inalte,acuma am Castrol Edge 5w40,dimineata nu ma prea satisface. Pe timpul verii simteam ca nu mai pierde din putere ca cel de 5w30 care dupa 200km parcursi se cam plafona

App ce stiti de uleiul Eneos,cica e japonez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, dar nu vorbesc doar ca sa-mi fac posturi, in motorul meu intra 3.8 litri, omul a zis ca daca imi baga LM de la ei manopera ii gratis si ma costa cam 140 ron, si uite aici 5 litri de ulei 160-165 ron, deci 33ron/litru, foarte ieftin zic eu.

 

http://www.shopmania.ro/accesorii-auto/p-ulei-liqui-moly-5w40-top-tec-4100-5l-30497072

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum eu va mai spun ceva.

Multi care au mers cu masina consumand f mult ulei si aici cand spun mult 1 litru in 2-3000 km s-au ales in timp relativ scurt cu catalizatorul infundat.

Deci mare grija ca uleiul ala acolo se depune.

In pp 1 litru intre schimburi nu-i grav, insa deja daca-l papa ca pe benzina, asta e, fara segmentare nu scapati.

De regula mitul schimbului semeringurilor de la supape e apa de ploaie.

Rare cazurile cand supapele, paturile sau semeringurile lor au fost vinovate pt consum marit de ulei.

Repet, pt acest tip de motor.

 

Castrol, a schimbat putin reteta. Eu am folosit mult timp Magnatec-ul insa pe vremea cant era doar Acea A3/B3/B4. dupa ce l-au certificat si C3 parca si mie mi-l consuma ceva mai mult.

Acum folosesc Mobil ce nu e C3 si nu-l papa decat f putin.

Poate fi si asta o chestie.

 

Pe mine gandul ma ducea la acest ulei:

http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-synthoil-high-tech-1307-p-433223.html

245 lei 5 litrii

 

Iar varianta semisintetica, adica aceasta 

http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-leichtlauf-3864-p-994765.html

la 183 lei

 

De aceea am spus ca este scump.

 

Inchei pe seara asta cu cea mai simpla recomandare.

Nu exista 2 motoare cu aceeasi uzura de aceea chestia cu vascozitatea e mai mult orientativa, sa stiti ce e bine si ce nu pt motor si la ce sa va astetai cei ce inca folositi uleiuri subtiri.

Insa, indiferent de producator, clasa de vascozitate, uleiul potrivit pt acest motor trebuie sa indeplineasca norma VW 502.00 sau in cel mai rau caz, nerecomandat insa nu inseamna ca nu e suficient, Vw 500.00.

Daca nu se specifica macar una din aceste norme pe bidon, nu-l folositi indiferent de ce spun cei ce-l vand.

 

O seara placuta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fim seriosi, la motoarele pe benzina simple, gen 1.4, 1.6, orice ulei din gama 0w-40  ... 15w-40   satisface cerintele de ungere fara probleme, cu restrictiile de rigoare privind durata de exploatare ( mai mare pentru uleiurile 0w, 5w)

 

normele VW pentru benzinare sunt apa de ploaie.  

 

Un ulei bun ACEA sau SAE este oricand recomandat.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1! Cine isi doreste sa isi "puna masina pe butuci" poate asculta sfaturile "folositoare' complet neavizate ale lui Muraru Dan a carui singura sustinere "in practica, (dom'le)!" este zgomotul, pentru cateva secunde, al tachetilor hidraulici(pana isi fac presiune si se amorseaza) la batranul sau Golf benzinar.

Cine crede ca din acest unic argument poate deriva o asemenea demonstratie de "logoree diletanta", poate sa il asculte intocmai. Cine nu, nu.

Eu chiar nu am suficient timp sa raspund tuturor aiurelilor cuprinse in posturile sale, insa sunt incredintat ca in paginile topicurilor acestei sectiuni se gaseste, undeva ascuns, adevarul despre ce trebuie sa punem in motor ca sa ii maximizam viata si performantele.

Keep walking!

La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi permiti sa-ti raspund eu, eu sunt convins ca am facut cea mai buna alegere: Motul x-clean+ 5w30

 

post-75511-0-52422700-1389135701_thumb.j

 

intr-adevar are norma 504/507, dar nu-mi sta nimeni cu pistolul la tampla cand sa-l schimb :icon_confused:

il tin cam tot un an dar macar am putina flexibilitate in caz de forta majora si cel mai important dupa un an nu ajunge asa terminat ca un 502 :icon_thumleft: 

 

consumul de ulei e neglijabil la fel ca si cu Motul x-cess 5w40 iar tachetii se amorseaza mai repede

msdn 5w30 xclean +.pdf

8100_X-clean_+_5W-30_(GB).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fim seriosi, la motoarele pe benzina simple, gen 1.4, 1.6, orice ulei din gama 0w-40  ... 15w-40   satisface cerintele de ungere fara probleme, cu restrictiile de rigoare privind durata de exploatare ( mai mare pentru uleiurile 0w, 5w)

 

normele VW pentru benzinare sunt apa de ploaie.  

 

Un ulei bun ACEA sau SAE este oricand recomandat.

VW 502 00 este ACEA A3/B4 dar la care se fac cateva teste suplimentare, ca PV 1449 si PV 5106. PV1449 verifica vascozitate absoluta, cresterea de vascozitate dupa un numar de ore, niveul de TBN, descresterea TBN si cat de curate sunt pistoanelor dupa un numar de ore de functionare. PV 5106 verifica uzura axelor cu came.

Pe langa astea se mai fac niste teste de compatibilitate cu garniturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand apreciez grija d-lui Iuliu pt motoarele noastre.

Pe de alta parte, daca unii dintre voi credeti ca acel VW 502.00 e de umplutura, va inselati.

 

Insa, pe de alta parte, apreciez lipsa de timp a d-lui Iuliu sa ne impartaseasca din experienta lui teoretica, pt ca, practica nu are cum, neavand acest motor.

 

Iar zgomotul la batranul meu benzinar cred eu ca e un argument f bun pt cum se preteaza un ulei la motor.

Sau ce imi recomandati? sa fi folosit un Ravenol Vsi cu baza mai buna decat Mobil, nu neg, insa care imi cauza zgomote mult mai pronuntate?

Doar ca e mai subtire ( teoria spune sa alegi intradevar atat de gros cat e necesar, cat mai subtire posibil) si are o baza mai buna iinsemna ca trebuia sa las uleiul in motor?

Uite ca nu l-am lasat, m-am riscat si am pus Mobil pe care toata lumea il uraste si masina toarce ca o pisicuta.

O fi oare acest semn ca va fi pe butuci?

Posibil ca peste cateva sute de mii de km si alti 10 ani da, in curtea case mele ca bibelou.

Pana atunci garantat nu va avea nici pe naiba.

 

Credeti oare d-le Iuliu ca puteti argumenta ca un ulei cu baza pao/poe ce teoretic e multigrad din nastere, neavand nevoie de optimizatori de index de vascozitate asa de multi cum au nevoie mult blamatele Aral, Castrol, Mobil, e chiar cel mai bun pt motorul meu?

 

Credeti oare ca vascozitatea mica mai ales la cald e chiar benefica in umilul meu motor ce e uzat, nu neg asta, pentru ca nu exista frecare fara uzura insa cred eu in limite normala pt varsta lui?

Credeti ca TBN-ul scazut al noilor uleiuri e chiar benefic motorului meu?

Oare ce de pe vremea lansarii acestui motor uleiurile aveau din contra un tbn mai mare, cu sulfat ash-ul mare pt ca asta-i asigurau protectiile de care avea nevoie?

De ce oare cand uleiuil Castrol anterior Magatecului era consumat mai putin decat actualul si nu mai spun mai putin si decand au trecut la norma Acea C3?

Schimbandu-se desigur putin si indexul de vascozitate, tbn-ul si restul.

Putin insa suficient sa nu se preteze la fel de bine ca modelul ce l-a inlocuit.

 

Nu neg superioritatea unui ulei cu baza buna, insa nu pot nega nici necesitatea de vascozitate marita a unui motor aflat la o varsta deacum trecuta de 10 ani.

Si nu cred ca atat timp cat masina funtioneaza f bine, uleiul il schimb la max 10.000, fiind doar putin mai inchis la culoare dupa toti acesti km, nu am zgomote ciudate, nu vibreaza, nu vad de ce sa nu recomand uleiul folosit de mine. Da, recunosc ca nu o fi cel mai bun, insa e potrivit mie si multora carora l-am recomandat.

Pt ca, inca o data, ma refer strict la motorul din topic, nicidecum la intreaga gama a motorizarilor platformei Golf 4.

Ca altii folosesc si altceva f bine, e si normal si accept orice alta parere insa fondata in practica, pe un motor cu speste 150.000 km, ulei folosit 3,4 schimburi. Atunci se vede daca da, intradevar se potriveste motorului. La temperaturi mai mari nici Ravenolul nu-mi facea figuri, doar cand era frig precum am spus.

 

Vad ca pt dvs doar Fucks, Motul, sut crema cremelor.

 

Nu neg, nu am folosit insa sa fim seriosi, golful ce avea 600.000 de km a folosit Mobil in toata viata lui.

Cumparat din Germania, probabil din sursa mai buna, ce era facut cu o baza provenita dintr-o rafinarie mai de doamne ajuta decat cele made in Ue regasite pe rafturile magazinelor noastre.

Insa viata bate filmul si va rog nu mai induceti lumea in eroare ca masinile le vor fi puse pe butuci atata timp cat eu recomand schimbul la 10.000 km maxim.

Nu cred eu ca oricat de semisintetic ar fi uleiul asa zis full sintetic 5w40 gasit pe rafturile noastre in 10.000 de km sa nu ofere protectie unui motor exploatat in limite normale.

 

Dar, recunosc, nici nu am gasit sa compar valorile HTHS-sului tuturor uleiurilor, ma gandesc ca e o masuratoare adoptata mai recent, astfel incat nu sunt disponibile in fisele tehnice ale uleiurilor cu ceva vechime pt ca pe atunci nu se testa acest HTHS, fiind din ce stiu eu importante valorile TBN si sulfati in cenusa.

Intradevar, acum daca as avea o masina noua, m-as chida in alegerea facuta dupa HTTS, sa fie la fel cu cel folosit de producator la uleiul de prima umplere, cu vascozitatea la cald cea mai scazuta.

Insa, pana atunci, ma ghidez dupa TBN si sa va supar putin zgomot.

 

Viata bate filmul si practica teoria.

La mine cel putin asa este si dac amia aveti ceva sa spuneti, faceti-o referindu-va la titlul topicului, motorul azd cu suratele lui, lasati-ma cu Peugeoturile, tdi-urile si alte tipuri de motoare ce au alte mofturi fata de umilul AZD.

 

Sergiu, felicitari pt alegere. Sunt convins ca e un ulei foarte bun calitativ.

Cati km ai cu masina si cat te-a costat uleiul?

E f important sa nu-ti consume mult ulei, in rest ce sa zic, drumuri bune.

Cu siguranta merita un astfel de ulei daca intradevar mergi mai mult cu masina, faci mai mult de 10-15000 pe an. Acolo ii vezi superioritate ca in rest, eu anul trecut am facut doar 7000 km. Crede-ma ca uleiul cand l-am dat jos era ca nou, deci nici nu merita sa caut sa pun cine stie ce super durabil ulei.

 

Insa, nu neg, o mai spun inca o data, daca as fi trait intr-o tara cu autostrazi, daca as fi mers mult cu masina, cu siguranta ca as fi cautat la randu-mi un ulei mai longeviv.

Dar, pt utilizarea cotidian tipic romaneasca si Mobil isi face treaba cu brio.

Asta e ideea si experienta pe care vreau sa o impartasesc.

 

Toate bune

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!