Jump to content

Probleme cutie de viteze manuală


ciuboy
 Share

Postare recomandată

Nemtii de la vw sunt crunti cu piesele lor de plastic.....o alta mica piesa de plastic a mai si cedat la pompa de ulei si ......pa motor.

Nu stiu ce sa zic,dar Loganul meu(2005)are aproape 80 000 km.Singurele cheltuieli avute:ulei/filtre/anual si doua seturi de cauciucuri.

Lupo are 135 000 si,sincer,regret achizitia.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa schimb piesa defecta.

Cutia intra numai in 3;4 pt.ca piesa de plastic era sarita.

Codul piesei se afla in poza ....908/7546.....

Arata cam asa:






Se schimba foarte usor,chiar in parcare :icon_thumleft:

Modificat de nickisnic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai gasit-o? Eu ma confrunt cu ceva asemanator mai nou, dupa ce am schimbat tot ce tine de ambreiaj (kit, cablu, etc.), cand sa ii dau 1, imi intra dintr-o data si parca zmuceste masina. Cand schimb a 2-a, nu mai zmuceste, dar tot face un zgomot. La fel face si la mars a rier, doar zgomot. Ce piesa din timonerie poate face asta, si la ce suma o pot gasi? Mi-a explicat mecanicul ca e o piesa de la timonerie care trebuie schimbata si SPER sa fie aceeasi ca la lui nicksnic, ocazie cu care te intreb de unde ai luat-o, cat a costat si daca e vreo diferenta intre piesa ta (de 1.0) si a mea (de 1.4). 

 

 

Multumesc frumos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defectiunea a fost reparata in Service.

Mecanicul a comandat piesa pe un site,Ausburg,cred.

Pret=7 lei(10 cu transport).

Nu stiu daca se potriveste pe 1,4,dar se scoate relativ usor si poti afla numarul de reper.

Daca doresti iti pot transmite nr.tel.mecanic(dar nu stiu cu ce te va ajuta,pt.ca este in Brasov).

Modificat de nickisnic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Am si eu urmatoarele probleme cu cutia manuala a masini mele VW Lupo 1.4 16v AUA din 2001:

1. Timoneria destul de uzata dupa verificari sa descoperit ca ar fi din cauza piesei cu codul 6no 711 089A ca are in interior ei un fel de bucsa de teflon sau altceva care la mine era complet distrusa atasez si poze cu piesa respectiva. Intrebarea este: Se gaseste doar acea bucsa sau trebuie cumparata cu totul?

In poza 2 se poate vedea mai bine unde ar trebui sa fie acea bucsa.

2. Iarna asta la temperaturi scazute sub -5 grade dupa o stationare mai indelungata (24 ore) ramane blocata in a1a, dupa ceva lupte merge scoasa pe liber iar dupa se comporta perfect normal. Cutia nu are zgomote de nici un fel uleiul schimbat anul trecut cu Elf trans elf 75w90, dupa ce reusesc sa o scot din viteza merge bine schimba fara problemele.

Acum cu temperaturi pozitive nu sunt deloc probleme.

Nu stiu daca problemele sunt cumva legate intre ele dar as vrea sa le rezolv pe ambele.

Va multumesc!

20151006_101619.jpg

20151006_101642.jpg

20151006_101654.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Orice piesă care are cod pe ea se găseşte separat. Uite mai jos codurile la toate elementele timoneriei
TIMONERIE.pdf

Numai că trebuie să cauţi la reperzentanţă, poate aduc şi unele magazine. În Etka zice că este vreo 33Euro

2. Nu sunt sigur că de la piesa asta este problema. Nici nu ştiam că înăuntrul ei este o bucşă de teflon. Am schimbat burduful ăla de cauciuc şi parcă nu am văzut nimic, am pus nişte vaselină acolo. În schimb este foarte importantă poziţia şurubului din gaura ovală, eu i-am făcut semn şi parcă tot s-a schimbat ceva. Practic dacă se schimbă poziţia şurubului se schimbă poziţia căutătorului când dai stânga dreapta de manetă. Uite mai jos să vezi concret

TIMONERIE 1.pdf

 Eu aş face prima dată un reglaj, deşi este cam greu fără lera aia, vezi mai jos cum se face

REGLARE TIONERIE.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, si de documentatie. Acum cu PDF-urile de la tine cred ca am nevoie de selector rod reperul 59, avea varful foarte subtire, si cred ca de acolo provin resturile de bucsa pe care le-am gasit eu...

Sincer nu stiam exact cum trebuie sa arate, acum e mai clar.

Astept sa se faca vremea mai frumoasa si revin, cu eventuala remediere a problemei.

De reglaj nu stiu ce sa zic momentan timonetia are joc mare si inca intra bine in viteze, o sa incerc sa le pastrez in aceleasi pozitii pe cat posibi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că te referi la bila aia numerotată cu 58, ea intră în piesa  menţionată de tine (te iei după linia punctată, şi-ţi indică locul unde vine montată), dacă nu mai este rotundă atunci probabil că nu a mai fost vaselină (burduful ăla se mai sparge şi intră apă acolo) şi s-a uzat, prin urmare trebuie înlocuită.  Reperul 59 este cel înlocuit de colegul nickisnic mai sus.

Trebuie să meşteresc şi eu într-o zi pe acolo pt. că am observat că a 3-a intră foarte aproape de 1-a şi dacă nu sunt atent cum bag în viteză cam are tendinţa să cârâie, mai ales la rece.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Intr-un final m-am hotarat sa ma apuc, am comandat bila si burduful. Motajul a fost simplu aveti nevoie doar de o cheie de 13 si una de 10, plus un ibric cu apa fiarta in care am bagat bila pentru a intra mai usor la locul ei.

Bila este un plastic banal de aici si durata ei de viata foarte mica, ca sa o ajut am pus vasilina din belsug.

Am atasat si niste poze pentru cei interesati.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am o nelamurire  , sub motor  ,mai precis pe baia de ulei  este murdara  de ulei ,nu curge pe jos ,  dar si pe cutie dar mai putin .  am fost la mecanic pentru  o intrebare  si a zis ca curge un semerig  de la cutie .    nu  am inteles exact care , cel de la cautator  ?  sau este si altul  ? intre cutie si motor  ?   sunt topic-uri  cu schimbarea acestor semeringuri  ?  

 

imi poate explica cineva cum se schimba semeringul de la cautator  ?  cred ca aici e problema !

 

Modificat de crysxyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Există în afară de simeringul de la căutător şi câte un simering la flanşele unde se prind planetarele.

Curăţă cutia cu un spray de frâne să rămână curată, apoi dă cu nişte praf de talc şi vezi pe unde ai scurgerea. Simeringul de la căutător nu este greu de schimbat (este migălos şi necesită atenţie), dacă acolo este problema îţi explic cum se shimbă. Dacă este de la acest simering pata de ulei este localizată în această zonă şi se formează o picătură în apropiere.

Deci stabileşte mai întâi unde este scurgerea şi îţi explic cum se remediază.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult   , am  verificat azi  masina   dupa ce am postat   si este o pata de ulei  mica  pe asfalt exact sub cutie    .  , dar nu inteleg de ce este ulei pe  baia de ulei de la motor , busonul este ok   ,baia ok .   posibil sa fie sarit ulei  de la semeringul  de la planetara  ?  sper sa nu am mai multe probleme  ,pentru semeringul de la planetara  trebuie sa merg in service  ?   oricum maine ma uit sub masina  sa  vad ce si cum 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stabileste intai provenienta uleiului, daca e negru e de motor, si verifici zona respectiva, e curat atunci e de transmisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut  . am gasit  problema  .  semeringul de la cautator  !    Lupo  bv    da mi te rog cateva sfaturi     :)    cum se schimba acest semering  sa nu stric ceva  . Mersi  

@  alta  sursa  de ulei  vine de sus  din spatele motorului  ,ar fi un stutz  sau  o bucata mica  de teva  prin care ies vapori de ulei  si se pleing in jos spre baia de ulei  ,ce ar fi ?   poza este facuta de sub masina 

2017-07-10 15.07.47.jpg

Modificat de crysxyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ataşat procedura.

Prima dată cumperi simeringul. Ar fi de preferat pe original, nu cred că este mai mult de 30 lei, codul este 085301227B.

Ai nevoie în primul rând de o şurubelniţă subţire şi foarte dură ca să scoţi simeringul (ar fi bine să ai două). Asta cred că este cea mai grea parte.

Mai întîi dai jos uleiul din cutie (nu ştiu dacă este absolut necesar, eu aşa am făcut, aşa scrie şi în procedură, cu ocazia asta vezi şi aspectul uleiului şi nivelul)

N34-0450.png.df3a70a5df2abf11d98611181cf3ef82.png

Apoi desfaci şurubul încercuit de mine cu roşu şi îndepărtezi prinderea timoneriei de ax. Nu desfaci altceva pt că după aia presupune reglaj al timoneriei şi nu ai cu ce. Acest şurub nu intră decât într-o poziţie aşa că nu ai ce să greşeşti.

N34-0441.png.229dc9b5099a1464f60ad46275e37b09.png

Acoperi axul cu bandă izolieră ca să nu îl zgârii din greşeală. Dacă se zgârie poţi pune mama simeringului că tot o să scape ulei.

Scoţi simeringul. Acesta se scoate prin distrugere pt. că iese greu şi are un inel metalic în interior care trebuie perforat aşa cum arată în procedură. Altfel nu ai cum să-l scoţi pt că dacă agăţi de plasticul care-l acoperă acesta se rupe şi nu iese. De asta am zis că îţi trebuie o şurubelniţă subţire de calitate.

Noul simering îl umpli cu vaselină (Nu cred că ai ce scrie în porcedură, eu am pus vaselină cu litiu).

Introduci simeringul pe ax şi cu o ţeavă nu prea lungă care să intre fără joc prea mare pe ax îl împingi la locul lui. Eventual te ajuţi de un levier să faci pârghie (vezi pdf). ESTE ESENŢIAL CA SIMERINGUL SĂ INTRE ABSOLUT PERPENDICULAR PE AX. Dacă-l bagi strânb în scurt timp o să curgă iar.

Montezi la loc timoneria, umpli cutia până la refuz cu ulei (2,7 litri capacitatea), pui buşonul şi asta-i tot.

Cealaltă problemă nu face obiectul topicului, nu dezvoltăm aici, dar probabil că este vreo garnitură ceva pe la separatorul de ulei, am ataşat un doc ca să te orientezi.

procedura simering.pdf

separator ulei.pdf.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult de ajutor  . foarte  util  .  o sa ma apuc de comandat  semeringul  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

o intrebare 

la schimbarea bilei si burdufului respectiv , se regleaza timoneria ulterior?

cum se schimba cu schimbatorul la punctul mort?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu umbli la piuliţa însemnată cu albastru nu este nevoie de reglaj. Dacă o scoţi totuşi însemnează poziţia cu un vârf ascuţit şi pune-o la fel (orice modificare se va cunoaşte). Sau evită demontarea ei prin scoaterea piesei de legătură din plastic pe care a schimbat-o colegul nickisnic (este introdusă prin presare în piesa cilindrică care vine fixată cu piuliţă în gaura ovală)

Nu contează cum este schimbătorul. Îl poţi pune la punctul mort, dar după ce separi elementele se vor mişca oricum şi schimbătorul şi tija căutătorului, dar la reasamblare nu se pot pune decât într-o poziţie.

N34-0441.png.229dc9b5099a1464f60ad46275e37b09.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

image.png.51c8d996de8085033679b116664cfe29.png

nu gasesc piesa aceasta .

ma poate ajuta cineva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

se  schimba greu  o  cutie de  Lupo  ?     imi   curge  ulei pe la semerigul de la cutie   ,  schimbat nou  in service  si mi sa spus ca nu se mai poate face  nimic  ca tot va  pierde ulei  pe la semering si  daca  vreau sa pastrez  Lupo  doar sa schimb  cutia  de  viteze     :(        masina  in rest  foarte buna si economicoasa  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta este procedura (este de la Polo , dar şi la Lupo este la fel).

Despre care simering este vorba, despre cel mic de la tija selectorului sau vreunul de la planetare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este  vorba de semeringul mic   , de la cautator  .  tija selectorului  .   ai idee  se mai poate face ceva  , mi sa spus ca doar sa schimb cutia  e singura solutie  .  Ai idee   pot  merge cu ulei  la cutie  pe minim  cat sa nu curga pe la acel semerig     si  sa  nu stric nici cutia   ?   (nu vreau sa fac mereu pete de ulei sub masina )    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te grăbi să schimbi cutia, întâi analizează tu problema.

Cauzele pentru care scapă ulei pe acolo pot fi:

  • simering de proastă calitate. Pune unul original pt. că nu este scump, cred că în jur de 30 lei.
  • montaj defectuos. Dacă nu este băgat perfect perpendicular pe tijă atunci va scăpa ulei. Sau poate cine ştie nu a putut să-l scoată pe cel vechi şi l-a îndesat pe cel nou peste celălalt (asta este de fapt cea mai mare dificultate, să-l scoţi pe cel vechi, în rest trebuie doar atenţie şi respectarea procedurii din manual)
  • tija zgîriată din cauza nerespectării procedurii de scoatere a oringului. În cazul ăsta se poate înlocui tija, dar bineînţeles că presupune demontarea cutiei

Aşa că pune-o pe un canal şi vezi tu personal care este problema acolo.

Să nu cumva să mergi cu ulei mai puţin în cutie pentru că o strici, de fapt asta este cauza principală pentru care se strică genul ăsta de cutii: pierd ulei pe la acest simering şi după aia se defectează din cauza ungerii deficitare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!