Jump to content

Probleme cutie de viteze manuală


ciuboy

Recommended Posts

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    45

  • crivac.ovidiu

    15

  • crysxyz

    14

  • enriquecs2005

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Am dat cutia jos la Lup,asta dupa ce am folosit toate injuraturile posibile si imposibile,caci totul este asa de inghesuit pe acolo. De recomandat,din proprie experienta.A se desface suportul car

Posted Images

crivac.ovidiu

@ carmina merci mult e de folos pentru reglat timoneria cand o pun pe masina

eu detin cutia originala a masinii e deja dezasamblata si tre sa imi iau ceva piese pentru ea

momentan masina functioneaza foarte bine cu o cutie pentru motoare de 1.0 benzina evident ca acum am avantaje si dezavantaje

totul e limitat din cutie in treptele I-a; II-a; III-a rupe la demaraj nu are greata, in schimb aIV-a e identica si in cele din urma treapta aV-a am impresia ca tot in aIV-a sunt (ex: treapta aV-a 3000 ture si incredibila viteza de 80 km/h) acum cateva zile m-am pus paralel cu un audi 80 din 98 motor 1.8 benzina 90 cp tinand cont ca detin varianta de 75 cp l-am facut.

totusi merita o cutie pe masura pentru un consum mai bun

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

salutare tuturor! cum se poate neutraliza zornaitul manetei de viteza? la relanti zornai si este cam stresant.daca o misc putin,inceteaza.este vreun remediu?

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

salut,

am si eu o problema la cutia de viteze de la un Lupo 1.2 TDI cutie tiptronic. Practic mi s-a oprit motorul in mers... nu mai pornea... am scos borna ca sa resetez calculatorul... a pornit si am mers direct la o reprezentanta in Bucuresti. Acolo au zis ca e cilindru receptor de la ambreiaj... l-am schimbat si tot nu mergea... mi-au zis ca in cutie nu recunoaste vitezele... au zis sa incerce sa resofteze cutia... au facut si asta, dar la una din ultimele chestii de instalat (asa mi-au explicat) nu reusea sa treaca. au repetat acest proces insa fara rezultat.

mi-au zis ca trebuie sa fie un senzor insa nu se stie care si cum... pt ca nu apare pe calculator. practic trebuie luata babeste... unul cate unul la controlat.

acum masina e in service de 1 luna si mi-au zis ca nu stiu ce sa-i mai faca!

ma gandeam sa merg la o alta reprezentanta poate aici nu e destul de "smart" mecanicul care se ocupa de ea...

sa cumpar o cutie noua... nu se pune problema, iar una SH e foarte greu de gasit.

As lua o cutie SH daca gasesc, dar poate reusesc sa o rezolv mai usor.

Stie cineva vreun mecanic bun prin Bucuresti? a fost cineva la reprezentata SEAT de la Jilava? am auzit ca au fost unii pe acolo si au fost mult mai capabili fata de VW.

Multumesc anticipat pt raspuns!

salut,

am si eu o problema la cutia de viteze de la un Lupo 1.2 TDI cutie tiptronic. Practic mi s-a oprit motorul in mers... nu mai pornea... am scos borna ca sa resetez calculatorul... a pornit si am mers direct la o reprezentanta in Bucuresti. Acolo au zis ca e cilindru receptor de la ambreiaj... l-am schimbat si tot nu mergea... mi-au zis ca in cutie nu recunoaste vitezele... au zis sa incerce sa resofteze cutia... au facut si asta, dar la una din ultimele chestii de instalat (asa mi-au explicat) nu reusea sa treaca. au repetat acest proces insa fara rezultat.

mi-au zis ca trebuie sa fie un senzor insa nu se stie care si cum... pt ca nu apare pe calculator. practic trebuie luata babeste... unul cate unul la controlat.

acum masina e in service de 1 luna si mi-au zis ca nu stiu ce sa-i mai faca!

ma gandeam sa merg la o alta reprezentanta poate aici nu e destul de "smart" mecanicul care se ocupa de ea...

sa cumpar o cutie noua... nu se pune problema, iar una SH e foarte greu de gasit.

As lua o cutie SH daca gasesc, dar poate reusesc sa o rezolv mai usor.

Stie cineva vreun mecanic bun prin Bucuresti? a fost cineva la reprezentata SEAT de la Jilava? am auzit ca au fost unii pe acolo si au fost mult mai capabili fata de VW.

Multumesc anticipat pt raspuns!

Link to post
Share on other sites

Ovidiu de la Mures e singura ta varianta, el chiar stie ce sa faca si cum sa faca. Daca el nu o face , nu o face nimeni.

Link to post
Share on other sites

si eu am patit la fel ca cici84, am masina in service. sa-mi spui daca ai rezolvat si cum.

Link to post
Share on other sites

cici84

senzorii se pot vizualiza cu diagnoza fiecare in parte nu trebuie luat "babeste " cum au spus la reprezentanta si cilindru ambreiaj se schimba doar daca nu se poate regla in plaja de 1.8-2v. vitezele nu le recumoaste pentru ca trebuie reprogramata dar ca sa o poti reprograma nu trebuie sa ai nici o eroare ( toate subansamblele sa fie in parametri) ,si nu lasa pe nimeni sa se apuce de desfacut ansamblu hidraulic de pe cutie pentru ca o data desfacut se poate strica , am reparat multe vw lupo 3l si audi 3l si in majoritatea cazurilor au umblat in acest sistem hidraulic si a trebuit cumparat altul si nu e deloc ieftin si problema era in alta parte peste tot am vazut cum au ciupit cablurile de la mufe sa faca o masuratoare si cablurile au cedat nu se documenteaza inainte de a umbla , zilele astea am facut un 3l si am avut neplacuta surpriza sa vad ca proprietarul avea facute reparatii de 7000 lei pe factura in care era o reparatie o tractare si tot asa de la senzori si pina la ambreajul masinii , dar la toate am vazut ca schimba contact pedala de frina , asta o fi in loc de "buna ziua " la ei nimeni nu-l masoare sa vada daca e ala sau nu si masina tot nu mergea si le-a facut la reprezentanta . Te pot indruma - ajuta sa o rezolvi .pentru orice problema de mecanica sfaturi ma puteti apela .imi pare rau ca nu am timp sa ajung pe la intilnirile organizate de club , dar cine stie poate ajung .

0741173022

Link to post
Share on other sites

multumesc.

se pare ca la mine este de la slave cylinder cod 6NO142063D si costa 250 euro numai piesa.

sper sa nu mai apara si altceva.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
crivac.ovidiu

sal am si eu o nedumerire referitor la cutie

am un lupo 1.4 16V nu mai functioneaza cutia lui de 1.4 ci cu una de 1.0

merge mult mai bine cu cutia de 1.0 urca mai repede in turatie demaraje etc. singura problema e ca merge prea turata ex la 2000 ture in treapta a V-a am 60 km

se poate adaptare/schimbare pinionul de a V-a de pe 1.4 pe 1.0 mentionez ca e aceeasi cutie si aceeasi prindere doar rapoartele difera

Link to post
Share on other sites

salutare! iar la 3000 ai 90km/h iar la 4000 ai 120km/h nu?astea toate fiind in treapta a 5-a.cu cutia de viteze a masinii tale cum erau raportate vitezele in functie de turatie?

referitor la adaptarea/schimbarea pinionului de a 5-a nu stiu ce sa zic pentru ca in cutia de 1.0 ai alt tren fix diferit din cea de 1.4.cea mai buna parere -opinie iti poate da un mecanic bun in cutii de viteze.

numai bine.respect.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

salut! lupo_bv, poti pune, te rog, iar schitele cu montare, demontare cutie?

Link to post
Share on other sites

multumesc frumos, lupo_bv! sa va explic pe scurt si problema mea, poate aveti vreo idee despre ce ar putea fi.. ma intorceam acasa de la vreo 70 km distanta si a inceput sa sara din a 5a. a trebuit sa o tin impinsa cu mana intr'a 5a sa pot ajunge pana acasa. a doua zi nu a mai vrut sa schimbe deloc, adica schimbatorul se misca, da sa intre in toate vitezele dar in cutie nu se intampla nimic, ramane blocata. cu schimbatorul pe mijloc(pe liber) nu e pe liber, daca ridic piciorul de pe ambreiaj moare.. cred ca e blocata intr-o viteza ca daca accelerez tare si iau picioru incet de pe ambreiaj da sa plece incet. aveti vreo idee? este cineva priceput prin iasi? am auzit k la lupo se mai blocheaza intr-a 5a si cica ar fi un capac in spatele cutiei. a auzit cineva ceva?

si o problema mai veche dar tot legat de asta e ca de vreo 2 luni, dimineata trageam foarte tare de maneta sa o scot din viteza, era intepenita. dupa aia mergea bine

Link to post
Share on other sites

După cum a început să se manifeste ar putea fi timoneria dereglată plus ceva suporti cutie sau motor uzaţi. Neapărat trebuie verificat şi uleiul din cutie. De asta cu blocatul în a 5-a nu am auzit dar nu zic că nu este posibil

După cum zici este cam clar că este rămasă în viteză. Dacă nu ai auzit sunete suspecte ai şanse să fie doar timoneria de vină, dar nu sunt excluse defecţiuni la cutie.

Sfatul meu este să o laşi aşa să nu o mai chinui şi să o duci direct la un mecanic priceput în aşa ceva, poate te îndrumă colegii din zonă. Nu de alta dar trebuie verificate unele lucruri cele mai multe pe sub maşină şi trebuie ridicată pe elevator.

Ce fel de lupo este?

Link to post
Share on other sites

este un lupo 1.0 din 2001.. daca e cineva din iasi care se pricepe sau stie un mecanic bun si ieftin sa imi spuna si mie, va multumesc anticipat

ms mult lupo_bv pt raspuns

Link to post
Share on other sites

Ia legătura cu userul lucian_yd, http://vwforum.ro/user/55731-lucian-yd/ , poate ştie el, am vazut că se pricepe la cutiile automate sau dacă nu poate te îndrumă la cineva. vezi că are şi nr de telefon şi yd de mess la profil.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

am fost sambata sa imi schimb uleiul si mi-a aratat mecanicul ca tamponul care tie cutina de viteze e praf, trebuie schimbat urgent ptr ca joaca foarte rau.

 

Stie cineva care este codul piesei ca sa o pot comanda?

E vorba de un lopo 3l.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
enriquecs2005

salut! lupo_bv, poti pune, te rog, iar schitele cu montare, demontare cutie?

Salut, poti sa pui mai pui schtele inca odata? eventual daca ai ceva si cu demontarea cutiei de viteze ce scule trebuie etc. Astept raspuns. Multumesc anticipat

 

 

P.s.: Am un zornait in cutia de viteze si vreau sa o desfac. Intra in toate vitezele ok. Si stiu ca se aseamana foarte mult cutiile si motoarele. Multumesc

http://dl.transfer.ro/AHW-DXP-transfer_RO-30apr-b8c847.rar

Ai aici cam tot ce-ti trebuie, acum fa rost de scule pt ca nu sunt putine si cand te apuci de treaba sa deschizi si un topic icon_cheesygrin.gif .

bafta!

si ce ai urcat aici te rog frumos. Tot ce se poate si este util este bun venit. Multumesc

Edited by enriquecs2005
Link to post
Share on other sites

Păi zi exact ce cod are cutia ta ca să fiu la obiect :D

Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Pai sincer sa fiu nu stiu, m-am tot uitat si am vazut numai serii nu si litere (gen: esy sau dkv) Motorul este 1.4 APQ 44kw 60CP daca ajuta cu ceva. Multumesc frumos.

Link to post
Share on other sites

Codul este pe un sticker pe lângă roata de rezervă sau scrie pe cutie. Tu ai una din ele DKF, DQW, DXP, ERD. Nu ştiu care este diferenţa între ele . Mai jos ai cam tot ce se poate despre DKF.

http://www.filedropper.com/apq-cutiedkf

http://fastupload.rol.ro/b79b207c57b7680e21c809cc83d964b0.html

Cum se manifestă zornăitul, pune eventual o înregistrare.. Mai întâi verifică nivelul uleiului.

Baftă!

Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Salut si multumesc de fisier, este acelasi in ambele parti? Zgomotul se aude ca un zornait cand masina este pe liber si in vitezele 1 si 2; de la 3 in sus liniste si pace. Se aude asa de cand am luat masina, de 3500km mai exact. Am asteptat sa vina caldura ca nu vreau sa o stric de tot cutia. Ulei are ca am verificat imediat ce am cumparat-o. Ceva tutorial cum se demonteaza de pe masina? Eu nu stiu ce dimensiune imi trebuie la biti?Oricum MULTUMESC FRUMOS, chiar e DE AJUTOR ce mi-ai trimis.

O zi excelenta

Link to post
Share on other sites

Sunt identice, am pus pe două site-uri pt. că unele mai expiră înainte de termen.

Mai mult decât ţi-am trimis nu prea ştiu nici eu pt. că nu am desfăcut niciodată o cutie. Nu am un tutorial despre cum se dă jos de pe maşină dar cred că trebuie demontate planetarele dinspre cutie (parcă sunt 8 şuruburi de fiecare acolo), scoase cablul (să-l blochezi înainte) şi timoneria dinspre cutie, parcă are şi un tampon pe dedesub, scoasă mufa de la senzorul de mers înapoi şi desfăcute şuruburile cu care este prinsă de motor. Cam aste ar fi în linii mari, dar documentează-te bine, mai caută pe alte site-uri şi pe youtube, vezi că îţi trebuie ceva scule mai specializate gen ceas comparator şi prese din ce am văzut pe acolo.

Din ce zici zgomotul pare a fi de la ceva rulmenţi la trenul fix pt că ăsta se învârte şi când maşina este pe liber, iar de la 3 în sus nu mai fac gălăgie pt că este turaţia mai mare (dau cu presupusul acum :D )

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...