Jump to content

Probleme cutie de viteze manuală


ciuboy

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    45

  • crivac.ovidiu

    15

  • crysxyz

    14

  • enriquecs2005

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Am dat cutia jos la Lup,asta dupa ce am folosit toate injuraturile posibile si imposibile,caci totul este asa de inghesuit pe acolo. De recomandat,din proprie experienta.A se desface suportul car

Posted Images

urat sa ai probleme la cutia de viteze.....am patit-o si eu cu o alta masina cand eram la 100 km de casa :frigbaitata:

Edited by Aditu
Link to post
Share on other sites

Salut

In primul rand imi cer scuze ca ma bag in seama dar nu am voie sa deschid un topic si am o mare problema la masina mea:

am un vw lupo din 2000 1.2 tdi 3l cu o cutie tiptronic!Cand au fost in ianuarie zilele alea geroase masina nu a mai pornit si trebuit sa o pornesc cu cabluri!Dupa ce am pornit-o am lasat-o pe N cateva minute sa se incalzeasca dupa care am vrut sa plec!Da' de unde!Am pus-o pe E si nu se accelera!Aceeasi problema si pe R!Doar pe N se accelera!Dupa cateva minute de incercari disperate am oprit-o!Dupa ce am pornit-o din nou am plecat fara probleme!A doua zi dimineata am pus din nou cablurile pe ea pt ca nu pornea si am plecat fara probleme!Dupa 200m din senin masina nu s-a mai accelerat si din inertie am tras pe dreapta si acolo am ramas!N-a mai vrut sa plece deloc!Am dus-o la un service si acolo au verificat baietii tot si au ajuns la concluzia ca problema este la blocul hidraulic care nu mai actioneaza o parghie ce actioneaza cutia(asta din spusele celor de la service)!Dar din cate am inteles eu acest bloc hidraulic este in jur de 2000euro nou!!!Si asta e o mare problema!

Intrebarea mea este urmatoarea:stie cineva daca acest bloc hidraulic se poate repara sau trebuie schimbat?Sau daca stie cineva alta solutie la problema mea?

Daca stie cineva ceva va rog sa-mi raspundeti pt ca sunt disperat!Reparatia masinii costa cat jumatate de masina!!!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Sigur nivelul de lichid este corect?... ATENTIE nivelul lichidului se verifica cu borna de + de la baterie deconectata! si se destranze cam jumatate de tura butoiasul ala negru de presiune de la pompa hidraulica... ATENTIE nu de tot pentru ca are o supapa care nu mai lasa lichidul sa se scurga din el...

NUMAI din acel moment o sa vedeti nivelul lichidului corect (daca este cazul) la "gemuletul de control" ... ar trebui sa fie la jumatatea lui... poate daca imi dai mai multe detalii o sa te pot ajuta... cutia de viteze este model ASG adica (Automatic Shift Gearbox) = cutie robotizata mai pe romaneste...

Edited by Aditu
Sters quote inutil.
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ady-cta,ai scris ca ai probleme si esti disperat ,acum ca ti-au spus ca te costa o gramada de bani acea piesa!

Hai sa intelegem cum stau lucrurile!

Ai dorit sa maresti viteza de deplasare si nu se intampla asta, in schimb vedeai ca motorul se tureaza , ori o accelerai in gol si nu se ridica turatia motorului?

Sunt doua chestii diferite...nu au legatura una cu alta!

Daca nu se accelera cand apasai pedala de acceleratie era posibila existenta unei probleme la pedala de acceleratie!

Daca este ceva legat de pozitia schimbatorului( tu zici ca nici pe "E" nici pe "R" se misca de pe loc) poate era o problema de la blocul hidraulic care creeaza presiunea necasara pt. comanda de cuplare si de schimbare a vitezelor!Insa e greu de crezut ca daca exista suficient lichid in rezervorul schimbatorului ...exista si probleme la el!Doar lipsa de presiune in circuitul hidraulic ar genera si probleme in functionarea la blocului hidraulic .Dar nu e musai ca blocul hidraulic sa fie defect!Posibil este ca niste switch-uri( aflate chiar langa maneta schimbatorului), sa nu recunoasca in ce pozitie se afla schimbatorul de viteze.Nu se recunoaste pozitia...nu se executa comanda primita de la sofer! Adica , degeaba o sa cuplezi tu in "R" ...ea nu va executa miscarea comandata de tine pt. ca nu recunoaste pozitia in care ai pus maneta de la schimbator!

Am scris si eu ca am patit ceva in genul urmator: merg constant la viteza "x" si cand am dat sa maresc viteza pt. ca era necesar sa o fac...nu se tura decat in gol motorul fara ca si viteza masinii sa creasca( schimbatorul de viteze fiind in pozitia "E").Ma uit in bord si vad ca sunt in pozitia "N" insa maneta era in pozitia "E".Fac o miscare din "E" in modul tiptronic si masina incepe sa prinda viteza iar eu respir usurat! Fac acasa o scanare cu VAG-COM ul si nimic...nici urma de defect memorat! Poti sa vezi foto. cu nivelul corect al lichidului din rezervorul schimbatorului, cateva din switch-urile de care spuneam ca "aduc probleme" si

switch -ul care imi face si mie foarte rar probleme( acel F-257)

Cam asa a fost si la tine?

post-49910-1267974264_thumb.png

post-49910-1267974342_thumb.png

post-49910-1267974432_thumb.png

post-49910-1267974719_thumb.jpg

Edited by wolfvw
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

simeringul de la cautator se uzeaza mai repede si trebuie schimbat in momentul in care apar pete de valvolina sub masina si partea de jos a cutiei de viteze e umeda.eu l-am schimbat de fapt mecanicosul si nu mai are pierderi plus ca am schimbat si valvolina.simeringul a costat 30 lei,valvolina cadou[de la el] .. de la mine o cutie de suc de portocale si multe multumiri.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Buna tuturor,

Din pacate Lupo-ul meu are probleme la cutia de viteze. Atunci cand decelerez (fie frana de motor, fie daca iau piciorul de pe acceleratie) se aude un zgomot neobisnuit de frecare din cutia de viteze. Probabil ca vreun rulment din cutie freaca pe undeva.

Caut un service unde sa il duc si sa imi desfaca cutia si sa o repare. Intrucat e o operatie mai complicata si intrucat am auzit de patanii nasoale cu mesteri de 2 lei - un post de-al lui DoruLupo, care spunea ca a plecat cu masina trasa de la service, dupa o operatie similara - as vrea sa apelez la un service deja testat de posesori de Lupo.

Imi puteti recomanda un service pe unde ati fost sa va desfaca cutia de viteze si unde sunt meseriasi buni? Va rog de asemenea sa imi lasati si datele lor de contact.

Deja i-am dat un mesaj privat lui Fireburn dar ma gandesc ca nu strica sa imi largesc orizontul de cautare.

Toate cele bune,

Victor

Link to post
Share on other sites

'Lani' ...ai cumva un zgomot care persista atat la relanti cat si la rulare( mers cu masina normal, in toate vitezele) dar dispare la apasarea ambreiajului ?

da ca raspunsul tau este DA, atunci ori ai o problema cu rulmentii de la trenul fix ( ori alti rulmenti din c.v.) ori macar ulei prea putin in c.v. si asta e de rau!

Link to post
Share on other sites

Salut,

Zgomotul nasol (de frecare) apare doar la decelerare, nu si atunci cand merg constant sau accelerez. probabil ca e vreun rulment defect. In momentul de fata nu prea mai are rost sa incerc sa identific care ar putea fi problema ci sa identific un service bun unde sa o duc la reparat (service testat deja de posesori de lupo, care au avut nevoie sa li se desfaca cutia de viteze)

Multumesc,

Victor

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut.

Imi poate spune si mie cineva, ce fel de ulei (si cat) intra intr-o cutie de viteze manuala 5+1, de pe un LUPO din 2001, motor 1.4 benzina 75CP, tip AUA?

Eventual, daca are cineva programul, imi poate arata pe unde se goleste uleiul uzat si pe unde se pune cel bun? Asta daca nu cer prea mult.

Multumesc frumos.

Link to post
Share on other sites

Iti intra 2.7 litri de ulei tip 75W90 ,sintetic...marca o alegi tu.

Link to post
Share on other sites

Busonul de golire nu este figurat dar cred ca este acolo unde am aratat cu sageata, oricum surubul este la fel, se desface cu un imbus nu mai stiu de cat.

Atentie la strangere pentru ca daca strangi mai tare s-ar putea sa strici filetul si atunci sa vezi distractie, daca nu ai cheie dinamometrica numara cate spire de filet sunt ramase afara si apoi strangi sa ramana tot atatea. In rest operatiunea este usoara> scoti busonul de sus, apoi cel de jos (ar fi bine sa dai in prealabil cu niste spray degripant si sa-l lasi sa actioneze vreo 10 minute) si lasi sa se scurga bine tot uleiul, pui la loc busonul de jos si apoi umpli pe sus pana da pe afara (masina sa fie pe loc perfect drept, deci automat trebuie sa fie pe canal sau elevator nu pe cric), pui busonul de sus la loc si asta-i. vezi ca unele bidoane, nu stiu daca toate, au o teava care iese afara ca sa poti turna uleiul in cutie altfel iti trebuie un furtun.

Nu stiu cat este de corect dar eu asa am facut.

Referitor la tip eu am pus 75W90 GL4+ LiquiMoly (din asta am gasit atunci cand mi s-a pus mie pata sa schimb uleiul), dar nu sunt multumit deloc de el adica ce am observat: la ger (-20-30 grade) intra mult mai greu in viteze pana se incalzeste, iar cand se incalzeste pare mult mai subtire decat cel original.

Plus ca de cand am schimbat uleiul (poate este doar coincidenta) cam agata intr-a 3-a la turatii si la viteze mai mari (aici mai pot fi si alte cauze ramane sa vad mai incolo).

O sa-l schimb la iarna cu Mobil ca sa vad mai bine diferenta de comportament.

Atentie sa nu iei ulei pe care scrie GL5, probabil nici nu se mai fabrica, deoarece are un adaus de aditivi care imbunatatesc calitatile de lubrefiere ale uleiului dar au efect coroziv asupra elementelor cutiei

Oricum norma pe care trebuie sa o respecte uleiul respectiv este G50

Link to post
Share on other sites

Busonul de golire ( se foloseste pt. scoaterea busonului de umplere/golire un hexagon cu latura de 17 mm.)se afla mai jos ( se afla orientat catre roata stanga fata)decat unde ai spus tu in foto. si este foarte aproape de puntea de fata( (la cativa cm.)!

Eu n-as recomanda nimanui sa foloseasca aditivi pt. uleiul de la c.v.

Am vazut multi rulmenti de la c.v. distrusi de asemenea aditivi si ( chiar si dinti sparti la pinioane) de lipsa de ulei!

Imi pare rau ca nu am gasit o foto. cu localizarea busonului de golire, dar ca idee:busonul de golire este identic cu cel de umplere( adica se foloseste aceeasi cheie pt. desfacere/strangere si se pot schimba intre ele in cazul in care cel de golire este cam deformat si ar permite pierderi de ulei pe langa el ).

Edited by wolfvw
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Salutare !

Am si eu o problema: cu motorul pornit si scoasa din viteza (maneta schimbatorului de viteze in punctul mort), la lasarea pedalei de ambreiaj se aude un zgomot, care la apasarea pedalei de ambreiaj dispare.

Setul de ambreiaj (rulment placa si disc) a fost schimbat dar zgomotul nu a disparut.

Sa fie rulmentul cu ace din mijlocul arborelui cotit (daca are asa ceva) in care intra priza directa ? Sau rulmentii de priza directa din interiorul cutiei de viteze ?

Va multumesc pentru raspuns .

Edited by zozo0424
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

buna ziua. nu am vrut sa fac topic nou ca sa nu incarc degeaba forumul.

am imprumutat un lupo 1.4 nush ce model de 110 cai sau ceva de genul, 2001, de la un prieten, si s-a stricat ceva la treptele 1 2 si R.

cand am plecat era totul ok; am mers 30min, era ok (1 2 si R); la un moment dat in timp ce mergeam a inceput sa intre greu in treptele 1 si 2, gen mai fortat si cand bagam in marsarier mergea tot in fata. dupa mai multe incercari a prins si marsarierul o data dupa care tot in fata mergea.

pana ajunge la service, aveti vreun sfat sau sugestie, orice? masina are 200.000 km, o fi de la condus prost sau vechime?

multumesc pt atentie

Edited by troglod
Link to post
Share on other sites

Sautare!poate s-a slabit ceva pe la timonerie si nu-ti mai intra cum trebuie in viteze.sau poate ambreiajul a murit si de aia face figuri.da-ne detalii mai multe ca sa incercam sa sa te putem ajuta.intra mai greu cum? nu gaseste treapta de viteza? agata? numai bine.respect.

Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil este timoneria dereglata sau ai ceva prea uzat pe acolo, ori ceva slabit sau sarit.

Cand zici ca intra in R si merge inainte de fapt intra tot in a 1-a. Cred ca este de la vechime combinata cu stilul de a baga in viteze (daca se introduce in viteza grabit si neatent in timp pot aparea diferite uzuri), dar pe termen lung nu asa ca ai condus tu 30 min.

Ti-am atasat un fisier sa vezi cum se regleaza dar eu zic sa o duci la un doctor priceput. Nu este cine stie ce reglajul numai ca iti trebuie lera aia si trebuie suspendata masina.

Am un amic cu Golf 3 care a patit la fel si mecanicul i-a spus ca are niste jocuri foarte mari si de asta nu intra 1,2,R, de asemeni pe aria de Golf 3 este un topic despre cutia de viteze si povesteste un tip ca dupa ce i-a bushit un mecanic pe la o roata sa o scoata tot asa nu-i mai intra in 1,2,r, probabil de la shocuri i s-a dereglat ceva.

Link to post
Share on other sites

salut, cand vreau sa bag a 1 a sau a 2 a parca nu gaseste loc si daca fac un mic mic joc si imping mai tare intra, sau daca apas doar un pic pe schimbator intra in treptele respective. restul treptelor (3, 4, 5) merg normal. iar in marsarier merge masina in fata si tot trebuie sa imping mai tare sa intre in treapta. nu scoate nici un zgomot ciudat, nu bate nimic. nu stiu ce alte detalii sa dau, mersi de interes

multumesc baieti, e bine de stiut.dau cu vorba la mecanic si sa vedem ce-mi spune si el (despre ce sume imi povesteste si, normal, ce s-a intamplat

Edited by troglod
Link to post
Share on other sites

Parerea mea este 99% din timonerie, exact asa pateste si amicul de care spuneam mai sus, daca apasa putin pe schimbator, isi gaseste loc si intra in 1,2.

Bafta!

Link to post
Share on other sites

da, baieti, la timonerie era problema. a reparat, nu a schimbat nimic si acum merge normal. daca nu stiam de aici, "putea fi orice" : :lol: . mersi mult

Edited by troglod
Link to post
Share on other sites

Bine ca a fost doar atat :Driver:

Ieri studiind cu amicul de care ziceam mai sus ce ar fi putut sa deregleze la timonerie lovirea rotii, am descoperit ca are bucsa de sustinere de la cutie varza si motorul sta cam inclinat. Si timoneria este cam varza, dar ridicand motorul la orizontala intra ceva mai bine.

Concluzia este ca in cazul in care incepe sa intre greu in 1,2 sau altele trebuie verificata si starea bucsilor care sustin motorul si cutia.

Link to post
Share on other sites
C_r_i_s_t_i

sal..imi poate zice si mie cnva pe unde se baga ulei in cutie?

Link to post
Share on other sites

Pentru lupo vezi mai sus.

Pentru G4 vezi poate stiu baietii de pe aria de G4

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
crivac.ovidiu

Salutare,

Am o mare problema, la al meu lup

Cutia de viteze scoate un zgomot ciudat numai in timpul deplasari in oricare din viteze nu si cand stationez.

Zgomotul e similar unor margele sau bile de rulmenti uleiul e schimbat recent si masina are 102 de mii de km

ce variante am ca sa o fac

Multumesc anticipat

Edited by crivac.ovidiu
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...