Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Recommended Posts

lupo_bv

 Presiunea este scăzută cam tot timpul, dar nu într-atât să intre în limp (asta se întâmplă când Duty cycle pentru actuator înregistrează un anumit nr. de valori consecutive extreme, probabil că la drum întins se întrunesc condiţiile astea). Oricum se vede şi în grafic că sunt cam puţine situaţiile când presiunea măsurată o atinge pe cea specificată. Încearcă să faci un log în tr. a 4-a şi tr. a 5-a cu acceleraţia la podea în intervalul 1600-4000 rpm (fiind DSG nu ştiu dacă o să meargă, încearcă să o treci pe manual) numai pe grupurile:Crankshaft speed (RPM), Charge air pressure: specified value, Charge air cooler inlet: pressure sensor 1 bank 1: raw value, Turbine actuator 1 bank 1: posit.feedback - Actual value, Mass airflow sensor 1 bank 1 airflow: raw value şi Accelerator pedal travel: raw value

image.thumb.png.5ba91aa53d687b1d8da4e74f9a923e49.png

 

Link to comment
Share on other sites

Nickyanl

@lupo_bv

OK. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Revin dupa ceva timp de la reconditionarea turbinei cu o noua serie de loguri, deoarece persista problema lipsei de putere sub aproximativ 2000 rpm. Din fericire, nu mai intra in LIMP mode (momentan).

Catre ce sugerati sa imi indrept atentia mai departe?

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Eu cred că reglajul turbinei nu este ok. In BS011 ai presiunea minima de 959 mbari, cam mult sub cea atmosferica (999) și diferența dintre on/off de.numai 100 mbari 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
davidalexandru11

Salutare!

 

Ma confrunt cu o problema de ceva timp in sensul ca masina nu mai trage in turatii joase ( 1500-2000) si nici in turatii de peste 2000 nu trage cum ar trebui... Senzatia lasata este ca si cum ar fi infranata.

 

AM incercat sa fac niste loguri in mers pe canalele 003 010 011 si in bs003 bs011

 

Las mai jos logurile. daca este cineva sa ma ajute la interpretarea acestora as fi recunoscator! :salut:

 

Mentionez ca turbina as fost reconditionata..

 

Multumesc anticipat.

LOG BS004.CSV LOG-01-003-010-0011.CSV LOG BS011.CSV LOG BS003.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Faţă de data trecută nu se văd îmbunătăţiri în urma recondiţionării turbinei, ba face presiune chiar mai târziu

image.thumb.png.70ae91d5b852bf00cf89edc7c95ad6cf.png

În BS003 se observă anumite anomalii (aşa cum am spus am o pereche de loguri de la un BNM care mergea OK, deci fac comparaţie cu alea)

image.thumb.png.de2991c6d308631a62ad887607124e4b.png

Graficul tău este cu roşu, graficul martor cu albastru. Din comparaţie reiese că la tine, pe de o parte este o recirculare prea mare când EGR este complet deschis (cantitatea de aer fiind mai mică înseamnă că în motor intră mai multe gaze de eşapament), pe de alta atunci când EGR este complet închis intră mai puţin aer decât ar trebui. Pentru prima cauzele sunt exterioare EGR  pentru a doua o cauză posibilă ar fi că EGR nu închide bine.  Ca să lămurim problema asta ar trebui în primul rând să blindezi EGR cu o tăbliţă (slabeşti la unul din capetele ţevii care aduce gaze în EGR şi pe lângă şaiba de acolo introduci o tabliţă astfel încât să nu mai ajungă gaze în EGR. Apoi faci două loguri unul în mers pe 3-10-11 şi unul în BS003. Mai verifică dacă clapeta de pe admisie se deschide complet şi dacă este etanşă tubulatura dintre MAF (debitmetru) şi turbină.

 

Problema a apărut treptat sau a coincis cu vreo intervenţie la maşină?

Link to comment
Share on other sites

davidalexandru11

Salut lupo_bv și mulțumesc!

 

Sincer la mașină/motor nu s-a umblat.

 

Simptomele au început sa vină treptat. Înainte mai trăgea cum trăgea,  dar acum chiar mai deloc.

 

Un alt aspect pe care l-am observat este că s-a mărit consumul, aproape cu 1l...

 

O altă chestie pe care am mai sesizat-o este că electrovalva aceea vacuumatica(cutia aceea din dreapta cum te uiți la motor de vin furtunasele de vacuum)face un zgomot ce nu îl făcea pana acum. În sensul că în momentul când pun contactul, înainte sa pornesc motorul, se aud tot feluri de clickuri și un sunet ciudat..

 

Astăzi încerc sa fac ce mi-ai propus și revin cu logo-urile.

 

Mulțumesc mult!

 

 

Link to comment
Share on other sites

davidalexandru11

Salutare!

 

Am revenit cu logurile facute cu tablita la egr.

 

Am facut si in treapta 4 daca are relevanta si am facut si un log cu 013.

 

Chiar si cu acea tablita pusa, masina se simte la fel... singura treaba este ca da mai multe noxe pe esapement ( ma refer la miros, ca fum nu scoate deloc...)

 

Multumesc anticipat domnu' lupo_bv.

BS003 egr cu tablita.CSV LOG-egr tablita-003-010-011.CSV LOG-egr tablita-003-010-011 treapta 4.CSV LOG-egr tablita-003-011-013.CSV

Link to comment
Share on other sites

florin1992

Salut , detin un golf 5 bkc ,Cutie dsg  . Problema e ca la plecarea de pe loc nu are putere merge parca infundat si scoate foarte mult fum negru , dupa ce trece de 2000 de turatii masina isi schimba comportamentul merge foarte ok(merge pe autostrada foarte ok cand o pun in pilot la peste 2000 de ture ) . Eroarea care apare este  P0101 ( in bord am check engine- emisión workshop )  , am schimbat cu fratele meu pana acuma 4 senzori Maf , verificat instalatia de aer , vacum , admisia si egr curatate , schimbat filtru aer si la turbo s-a uitat aici are ceva dubii ... . El fiind mecanic  a anult zilele acestea EGR si tot ce putea anula ,si la fel face deja avem o luna de cand ne baten cu aceasta problema . Masina am.cumarat-o acuma.2-3 ani si am schimbat kit distributie, ax cu came ,tacheti , s-au verificat injectoarele +schimbat garniturile ,ulei filtre  bujii , mergea foarte ok , apoi a stat masina undeva la 6-7 luni pana cand am revenit in tara . De cand am schimbat azul cu came tacheti masina a rulat vreo 14-15000 km , stiu ca a zis mecanicul respectiv ca pune unul nou dar nu stiu ce marca Sau mai multe detalii  

IMG-20240727-WA0000.jpg

IMG-20240727-WA0001.jpg

IMG-20240727-WA0002.jpg

IMG-20240727-WA0003.jpg

IMG-20240727-WA0004.jpg

IMG-20240727-WA0005.jpg

IMG-20240727-WA0006.jpg

IMG-20240727-WA0007.jpg

Link to comment
Share on other sites

florin1992

Masina nu este la mine monentan , astea sunt log-urile primite , daca se poate o parere ,un sfat va rog 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Roaga-l pe fratele tău să îți trimită logurile așa cum le-a salvat vcds in format*csv, nu poze. Daca nu le are faceți cele trei loguri așa cum ți-am recomandat in PM. Pozele sunt greu de interpretat mai ales de pe telefon, nici nu prea sunt complete, etc.

Link to comment
Share on other sites

Va salut din nou dragi colegi !

Daca va mai aduceti aminte am avut si eu probleme de limp mode cu doua turbine la rand.

Acum am luat una reconditionata la o firma destul de cunoscuta din tara si s-a facut montajul acesteia,

cu tot ce tine: ulei+filtru, filtru aer, filtru motorina, curatat admisie, garnituri retur ulei, evacuare, admisie noi.

Cu aceasta ocazie am schimbat si pompa tandem (a mea curgea putin si era LUK - am luat una Bosch SH  + garnitura noua).

Masina nu mai intra in limp mode dar nu imi place cum trage in ture joase si undeva intre 1800-2000 rpm simt cateodata o intarziere in raspuns.

Cumva prinde viata cu adevarat la peste 2200 rpm.

Cu turbina veche cu care luam limp mode, tasnea mult mai bine din ture joase (posibil sa fie asa mare diferenta pt ca facea overboost?

Intr-un cuvant, am refacut logurile (atasate) si as avea nevoie din nou de parerea unui coleg in interpretarea lor.

Nu prea imi place cum o simt la plecarile de pe loc, sa zic asa pana in 50-60 km/h.

Ma intereseaza daca se poate face putin overboost (tija actuator), sau sa ma obisnuiesc ca asa trage masina acuma.

Sau, 2. - sa ii fac un soft Stage1 - sa castig un aprox 30-35 CP - si poate atunci se regleaza altfel si actuatorul si imi va placea din nou cum

se simte la accelerare.

Multumesc anticipat, va salut  !

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-666-010-011.CSV LOG-01-6666-010-011.CSV LOG-01-0066663-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@davidalexandru11

Cu testul ăsta am lămurit că problema nu este la EGR sau la electrovalva acestuia. Văd că şi cu EGR anulat mai mult de 400 mg/str nu măsoară MAF. Cauze posibile:

- MAF obosit (destul de posibil o să argumentez  mai la vale de ce)

- aer fals, adică tubulatura neetanşă între turbină şi MAF,  de verificat

- distribuţia pusă greşit (pune o poză cu grupurile 001 şi 004)

- filtru de aer înfundat

Logul în care ai pus şi grupul 013 este interesant nu neapărat pentru injectoare (alea par ok) ci pentru faptul că s-a evidenţiat ce măsoară MAF pe o perioadă mai lungă. În linii mari el măsoară peste valoarea specificată de ECU, dar parcă nu prea cât ar trebui

image.thumb.png.cce2393123b1498cad5937d9b0b4df6b.png

Logul în mers pe 003

image.thumb.png.2517f4e8dcdb371d659d661b455faa11.png

Şi uite pun spre comparaţie un log în mers tot la un BNM care mergea bine

image.thumb.png.150de2b246d414a2bb106e7f0ef3296b.png

După cum se vede chiar dacă presiune face târziu MAF măsoară uneori până la 1000 mg/str, ceea ce la tine nu prea am văzut nici măcar să se apropie.

Din cauza asta motorul poate să nu mai tragă bine pentru că se injectează mai puţin combustibil (cantitatea injectată este dependentă de cantitatea de aer măsurată)

 

Deci:

- îţi propun să faci un test cu um MAF de probă (zic de probă pentru că dacă este una din celelalte cauze sau altă cauză atunci îl schimbi degeaba)

- fă şi celelalte verificări

- referitor la zgomotele scoase de blocul de electrovalve, la oprire este normal să se audă nişte ţăcănituri (ECU dă nişte impulsuri pentru a se elibera vacuum-ul spre actuatori ca să nu rămână acţionate), nu ştiu dacă şi la pornire, dar alte zgomote nu ar trebui să se audă. Dacă la oprire se aude ca un muget de vacă pentru o secundă-două atunci este posibil ca  o electrovalvă să nu mai funcţioneze în parametri (probabil a intrat ceva mizerie în ea). partea proastă este că la tine nu sunt electrovalve independente. Poţi încerca cu un bloc de probă, dar nu bag mâna în foc că se va îmbunătăţi ceva.

Singura chestie care o poţi verifica este dacă furtunaşul care merge la filtru de aer nu este cumva înfundat. Dacă nu intră aer atmosferic pe acolo valvele nu mai funcţionează.

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@florin1992

Din log se vede ceea ce ai constat şi tu, chiar şi în condiţii de presiune ok, MAF nu măsoară cât ar trebui. Bine, face şi presiune cam tîrziu, dar problema este că nu măsoară MAF chiar şi atunci când are presiune suficientă.

image.thumb.png.7df029f45d4812c59305d4d18d908f69.png

Cauze posibile:

- aer fals (de verificat cu atenţie tubulatura dintre turbină şi MAF)

- ceva restricţii la admisie sau evacuare (dacă problema a apărut doar după staţionarea îndelungată este mai puţin probabil, doar dacă nu ţi-au intrat nişte şoareci în tobă şi au murit pe acolo:)))

- probleme de contact electric. Aici este destul de probabil să se fi corodat ceva mai ales dacă a fost umezeală în zonă. Dă cu nişte spray de contacte la mufa care intră în MAF, verifică cablajul măcar vizual pe unde se poate să nu se fi frecat de ceva să să se fi dezizolat ceva fire, vezi în special cablurile care trec pe sub baterie.

Verifică şi legăturile la caroserie, în special punctele 3 şi 6 din compartimentul motor, vezi poza de mai jos

bkc puncte masa.pdf

Pune o poză cu grupurile 001 şi 004 în Measuring Blocks

Fă logurile pe grupurile 003 şi 011 în Basic Settings, sunt importante

14 hours ago, florin1992 said:

si la turbo s-a uitat aici are ceva dubii

Posibil, se vede că face presiune târziu (posibil să se fi gripat actuatorul sau geometria din cauza staţionării), dar problema principală ar fi cea cu MAF, să o lămurim pe asta prima dată. Oricum o să se vadă în logurile din Basic settings dacă sunt  probleme şi pe aici

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@rs4

Eu zic că dacă nu sunt probleme pe la motor problema este reglajul turbinei.. Diferenţa on/off în BS011 este sub 100 mbari ceea ce este puţin, ar trebui peste 160 mbari

image.thumb.png.908438e259d70894265b0b5f8e235847.png

Presiunea minimă este puţin sub cea atmosferică ceea ce este bine, deci lungimea tijei ar fi ok. Încearcă să desfiletezi puţin şurubul de stop (din aproape în aproape şi să ţii minte cât ca să-l poţi pune cum a fost la nevoie) După fiecare reglaj fă cele două loguri în BS (fă-l şi pe cel pe grupul 003, dă şi el nişte informaţii utile despre reglajul turbinei)

În mers se vede că face presiune cam târziu

image.thumb.png.de6084d544daf146ef019910905e4160.png

Mie mi se pare că şi MAF este cam obosit, vezi dacă poţi să faci un test cu unul bun de probă.

 

Cu stage 1 nu cred să rezolvi mare lucru. Soft îi pui când maşina merge în parametri altfel creşterea s-ar putea să fie nesemnificativă.

Link to comment
Share on other sites

davidalexandru11

Salutare!

 

Atasez mai jos o poza cu blocurile 001 si 004 la ralanti.

 

Am mai facut un log in mers cu treapta a 4a (eram prin oras cand am vazut raspunsul la logurile de mai sus si am zis sa fac unul) cu mufa de MAF scoasa. Masina, la fel, nici o schimbare, rau/buna.

 

Astazi, maine o sa incerc cu un alt MAF. Am comandat unul de la Valeo.

 

Tubulatura, sa zic, am verificat-o in sensul ca am scos racordul de vine bagat in MAF. Am astupat cu un recipent de plastic si colier, iar mai apoi am bagat aer prin furtunasul de vine de la turbo(nu cel de la actuator), care comunica cu partea turbinei ce impinge aerul spre intercooler. Am impins aer cu un pistol de aer. Am observat ca odata ce ai presiune pe tubulatura, pe langa faptul acel racord flexibil, cel dupa MAF se intinde datorita presiunii, aceasta sa zic ca se pierde, dar nu imediat, ci dupa ceva timp, foarte lent.

 

 

001 004.png

LOG 003 010 011.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Cred că ai încurcat logurile pt că cel pus aici nu este cu mufa scoasă de la MAF. Dar nici nu avea de să meargă mai bine (ECU înlocuieşte valoarea măsurată de MAF  cu o valoare generică de 550 mg/str). Asta înseamnă că în turaţii scăzute nu ar fi trebuit să simţi nimic această valoare fiind destul de apropiată de ce măsoară MAF-ul tău, dar ar fi trebuit să tragă ceva mai prost în turaţii mari.

Din ce văd eu în printscreen-ul ăla valoarea aia de 9,1 mg/str mi se pare mare. Aşa orientativ la un motor de 2l, cu patru cilindri, peste 100cp are undeva în jur de 6 mg/str (fără consumatori). Dacă aveai AC-ul pornit poate fi justificată, altfel nu prea.. Deci verifică ce valoare ai cu apa la 90 grade, la ralanti, cu consumatorii opriţi şi ce  consum ai în grupul 015 tot în aceste condiţii 

Link to comment
Share on other sites

davidalexandru11

AM scos mufa cand mergea motorul. 

 

VCDS-ul rula la momentul respectiv si am vazut ca inainte sa scot mufa valoarea aceea era variabila, insa dupa ce am scos mufa, aceasta a ramas la 550 mg/str, indiferent de turatii.. 

 

Check-engine nu a aparut dupa ce am scos mufa, ci dupa prima repornire.

 

In ceea ce priveste AC-ul, da, era pornit. Am sa fac azi altul cum mi-ai indicat.

 

Referitor la Inj. Quantity, dupa cum spui, ca este cam mare, mentionez ca si consumul mi-a crescut cu aproximativ 1l, mers in aceleasi conditii.

 

Desi ,cateva postari mai sus, am zis ca nu s-a umblat la motor, am omis/uitat, ca am schimbat pompa tandem, pentru ca cea pe care o aveam, uneori nu mai pornea masina. Dadeam foarte mult la automat sau imi pornea la a 2a cheie. Insa problema cu lipsa de putere, era si inainte sa schimb pompa..

 

Intrebare:

 

Ai putea sa-mi spui, te rog,  ce semnica valoarea aceea de -1,7 kW Idle Stabilization. Intreb pentru ca ai facut referire la distributie cateva posturi mai sus, iar ultimele 3 distrbutii le-am facut eu perosnal..

Edited by davidalexandru11
Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Reprezintă unghiul de sincronizare între axa cu came și arborele cotit. Atât el cât și cantitatea injectata depind de modul cum este pusă distribuția. Ai folosit cale de blocare specifice?

Link to comment
Share on other sites

davidalexandru11

Da.

 

Am folosit un set de cale pentru motoarele  VW Audi 1,2 1,4 1,9 2,0 TDI SDI ,urmand procedura din Autoda.

 

Atasez mai jos inca log in treapta 3 cu screenshot-ul pe grupurile 007 011 si 015

 

Multumesc.

Set cale VW Audi.jpg

007 011 015.png

LOG-01-003-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Este ok

 

Link to comment
Share on other sites

davidalexandru11

Având în vedere toate cele mai de sus, primul ce ar trebui sa îl încerc/testez ar fi MAF-ul și apoi blocul de valve?

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Eu zic că MAF deși nu sunt sigur că se  vor îmbunătăți semnificativ lucrurile. De asta am zis că ar fi de preferat să încerci cu unul de proba daca se poate.

Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toti !

* lupo_bv - am schimbat MAF-ul / cu unul BOSCH, care il aveam eu pe masina initial.

Am atasat logurile refacute, dupa MAF schimbat.

Cred ca sunt ceva imbunatatiri - inca nu am umblat la surubul limitator de la turbina,

dar din cate am vazut valorile intre ON/OFF sunt in jur de 80-90 mbar.

As vrea doar sa ma asigur ca aici trebuie umblat - din logurile atasate.

Multumesc anticipat,

week-end placut tuturor !

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-02-003-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!