Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Recommended Posts

lupo_bv
48 minutes ago, flaq said:

@lupo_bvmultumesc din suflet pentru ajutor.

Pe unde te gasesc sa dau o naveta de bere

Cu placere. Ma mulțumesc cu una virtuală :))

 

Deocamdată curăță EGR și fa logurile cu el în funcțiune sa vedem care este situația. Nu te grăbi să cumperi altul până nu suntem siguri că el este cauza (pot fi și alte cauze).

Am o nelămurire. Ai făcut BS în același timp pe 003 și 011 sau ai copiat datele dintr-un log in altul?

Link to comment
Share on other sites

Acuma dau egr jos si il curat , revin dupa ce e curat si montat.

 

Am facut direct din vcds

Dai sa faca log pe 03 si il si opreti imediat, in momentul asta se activeaza si a2 -a linie unde introduci 011 si da enter , am pus si un filmulet

 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Acum m-am prins de ce apar amândouă în acelaşi log (nu ştiam că se poate), dar nu mai face aşa pentru că mă induce în eroare pentru că atunci când este EGR OFF este şi Turbo OFF ceea ce duce la o valoare mai scăzută a valorii măsurate de MAF. În mod normal atunci când se face BS003 turbina este tot timpul pe ON. Deci fă-le pe rând ca să pot să am termenii de comparaţie corecţi.

Link to comment
Share on other sites

Tiguan2010

Salutare Lupo!

 

Am si eu o rugamente. Cand se poate, poti sa iti arunci o privire le logurile atasate, te rog? Primul (intoarcere 2_3) este in viteza a 3-a, de la 1700 la 4000 si cel de-al doilea (intoarcere4_4) este la aceleasi turatii in treapta a 4-a.

 

Masina este un Tiguan cu motor CBBB 125 kW, fara nici o modificare.

 

Daca primele doua nu sunt concludente, mai atasez 2 loguri, primul in treapta a 3-a si cel de-al doilea in treapta a 4-a)

 

Iti multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011intoarcere2_3.CSV LOG-01-003-010-011intoarcere4_4).CSV LOG-01-003-010-011(2).CSV LOG-01-003-010-011(treapta4true).CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

image.thumb.png.f05e0ba05977e08d61aed6af1e32b508.png

image.thumb.png.3bdddecf94ec16eaa231f3c5c81906a4.png

Par destul de ok. Poate că face presiune puţin mai târziu şi MAF puţin obosit.

Este vreo problemă de funcţionare?

Link to comment
Share on other sites

Tiguan2010

Multumesc Lupo!

 

Am schimbat capsula de vacuum de la turbo. Ce ma preocupa este ca sunetul motorului este cumva schimbat, in special cand e rece. Am un fel de "marait" care apare la turatii de 1350-1500, atunci cand doar "ciupesti" acceleratia. Parca avansul ar fi reglat pentru accelerari puternice iar la mers usor se cam balbaie. Daca accelerez, turbina are o inertie mare (dar asta stiu de 14 ani de cand am masina), insa cand intra in sarcina, trage suficient de mult sa simti cum 4x4 intra in functiune, aproape la orice viteza. Asta ma face sa merg mult mai tare, ca se simte masina mai bine :=).

Concomitent, o alte chestie observata, in special cand motorul este rece, este o "gatuire" a motorului, foarte similara cu senzatia pe care o aveam pe vremuri cand aveam un carburator care avea un amestec prea bogat. Mai mult, cand motorul este rece si am un drum foarte scurt (1-2 km), dupa ce am repornit motorul, acesta merge in "suturi" daca nu accelerez mai serios. Dupa ce se incalzeste, parca este ezitanta la viteze de croaziera, in care acceleratia este redusa. Cand este cald, aceasta senzatie se reduce foarte mult.

Din amintirile mele (deh, inginer mecanic pe vremuri :=)), daca injectoarele au o problema, acestea se simt la turatii si sarcini mari. La sarcini mici, de obicei amestecul face probleme.

Link to comment
Share on other sites

Tiguan2010

Salut din nou Lupo.

Sperand ca pot sa compensez, intr-o mica masura, bunavoita ta de a raspunde prompt, iti trimit un link care un site pe care l-am gasit, poate iti va fi de folos:

https://sites.google.com/site/1810martin/home?authuser=0

Desigur, probabil ca nu sunt noutati pentru tine, dar merita sa incerc :=).

O zi buna!

 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Merci pentru link. Este interesant.

Simptomele care au apărut după schimbarea actuatorului este posibil sa aiba legătură cu reglajul acestuia. Din păcate nu am documentație despre cum se face acest reglaj.

Fa un log in mers dar nu cu pedala de accelerație apăsată la podea ci în condițiile în care simți că face probleme, mai ales când zici că merge in șuturi (pentru asta fa și un log pe grupul 13)

Vezi și dacă poți face BS011 și BS003.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tiguan2010

Salut Lupo!

 

Am facut logurile. Sunt 2, unul cu motorul rece, cand a inceput iar sa intrerupa, acum chiar la relanti si al doilea cu motorul cald, la viteza foarte mica fara sa sesizez vreo intrerupere.

 

Doua chestii am observat in loguri:

 

1 Presiunea combustibilului variaza destul de mult, si

2 probabil problema reala, injectorul cilindrului nr. 1 are valori pana la 2.5 cand este rece. Dupa ce se incalzeste, revine la 0.02 si nu se mai simte o vibratie....

 

Am atasat si o scanare a tuturor valorilor din ECU la pornire. poate contine informatii utile.

 

Cu multumiri, sa ai o seara buna! Hai Romania :=)!

LOG-01-01D-036-11E-13Frece - B03, B11, B13.CSV LOG-01-03F-101-11E-13 transa a 2-motor cald.CSV blockmap-01-03L-906-022-RQ.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Eu cred că problema ta nu este din zona asta a turbinei ci mai curând o problemă cu injectorul de pe cilindrul 1 (sau altă problemă în zona cilindrului 1). Câtă vreme întreruperile se manifestă atunci când compensaţia pe 1 este mare şi atunci când revine la normal revine şi mersul motorului eu zic că asta indică

Este interesant logul ăla cu toate valorile, dar este mai greu de interpretat nefiind înscrise şi semnificaţiile. Aşa le cam ştiu sau le deduc după unitatea de măsură. Şi nici foarte concludent nu este în situaţia de faţă arătând un set de valori instant.

Când mai faci loguri aş prefera să le faci în Measuring Blocks nu în Advance Measuring Blocks pentru că este mai greu să fac grafice având intercalate la fiecare coloană de valori şi o coloană de Time Stamp. 

Link to comment
Share on other sites

Tiguan2010

Multumesc frumos Lupo!

 

Azi am mai facut un log, cu motorul rece. Bineinteles ca acum nu mai a avut nici o deviere. Ma intreb daca nu este ceva legat de conectorul electric, pentru ca simptomele nu sunt legate de temperatura motorului cat mai degraba de temperatura ambianta. Care ar fi cea mai buna procedura de curatare? Desfacere conector si curatare cu spray contacte? O cantitate prea mare de lichid de curatare risca sa faca un mic scurt?

 

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Spray-ul de contacte nu face scurt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/15/2024 at 2:38 PM, lupo_bv said:

Deocamdată curăță EGR și fa logurile cu el în funcțiune sa vedem care este situația. Nu te grăbi să cumperi altul până nu suntem siguri că el este cauza (pot fi și alte cauze)

Buna seara

Ma cam chinuit un surub de la EGR, avea capul uzat si am fost nevoit sa dau jos si galeria de admisie, doar asa lam scos, noroc cu acest surub pt ca galeria era plina cu zgura abia ca mai primea aer motorul

Am curatat galeria am curatat egr dar la acesta oricat am incercat nu inchidea valva complect in consecinta l-am schimbat

Acum masina merge mai bine fata de cum mergea inainte de a avea aceste probleme de putere, pun si logurile

Bs03

LOG-01-003-xxx-xxx1.CSV

Bs011

LOG-01-011-xxx-xxx1.CSV

Log in mers

LOG-01-003-010-011-1.CSV

Eu zic ca sa rezolvat problema, daca a mai ramas ceva de corectat va rog sa imi spuneti

Multumesc

 

Edited by flaq
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna, de un timp am inceput sa am un sunet de furtun crapat in zona turbinei, prima data am crezut ca este garnitura de la cotul ce merge spre filtru de aer, dar am zis sa fac si un LOG la turbina. Am gasit o diferenta si as vrea o parere de la cei care se pricep ☺️LOG-01-IDE00021_&2.csv masina trage, nu simt putere scazuta, doar cand intra turbina se aude un sufet de furtun spart. Multumesc 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Numai din logul ăsta nu prea poţi să-ţi dai seama. Ar trebui să mai pui în log valorile pentru cantitatea de aer specificată şi măsurată (actuală) şi nivelul de apăsare al acceleraţiei. Apoi să faci un log în care să ai măcar o secvenţă cu acceleraţia apăsată la podea, nemişcată, de pe la 1600 rpm până spre 4000 rpm în treapta a 3-a şi dacă se poate şi în tr. a 4-a.

Din log singurul lucru care reiese este că face presiune cam târziu, după 2100 rpm, dar nu se poate trage o concluzie neştiind care a fost apăsarea acceleraţiei, etc. În rest presiunea măsurată o urmăreşte bine pe cea specificată

image.thumb.png.87c97f7b464a76aaa136461228d2e63c.png

 

Link to comment
Share on other sites

Nickyanl

Va salut!

Am nevoie de ajutorul dvs. pentru o problema la o Octavia III, 2015, 1.6 TDI, legat de o eroare de  boost pressure.

Am verificat furtune de vaccum, am inlocuit N75, am probat un alt senzor BP 04L 906 051B. La mersul in oras, totul functioneaza normal.La drum lung, viteza constanta, peste 120km/h, cu sau fara pilot automat, se reduce turatia, scade viteza si, dupa 4-5 min palpaie martorul bujii incandescente , iar daca continui deplasarea, se aprinde si martorul check engine. Eroarea este cea de mai jos:

 

19225 - Boost Pressure Regulation
          P0299 00 [096] - Control Range Not Reached
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                     Mileage: 197964 km
                    Engine speed: 1982.50 /min
                    Normed load value: 100.0 %
                    Vehicle speed: 51 km/h
                    Coolant temperature: 93 °C
                    Intake air temperature: 121 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.560 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Charge air pressure specified value: 2270 hPa
                    Charge air cooler inlet: pressure sensor 1 bank 1: raw value: 1845.2 hPa
                    Mass airflow sensor 1 bank 1 airflow: raw value: 587.4 mg/stroke
                    Exhaust recirc.valve 1 bank 1: posit.feedback - Act.value: 0.00 %
                    Throttl.valve adapt. 1 bank 1: posit feedback - Act.value: 0.11 %
                    Turbine actuator 1 bank 1: posit.feedback - Act.value: 97.90 %
                    Mean injection quantity: 17.03 mg/stroke

 

Atasez si 2 loguri, in speranta ca ma puteti ajuta sa rezolv aceasta problema. Sper sa fi facut ceea ce trebuie. Nu am reusit sa fac BS3 si BS11

Va multumesc anticipat!

 

Log Oct III_1.CSV Log Oct III_2.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@sutit

Nu pot să-mi dau seama pentru că nu ai în log şi informaţiile legate de MAF. Logurile le-ai făcut bine, dar lipsea ce este mai important, cantitatea de aer. Presiune face cam târziu aşa cum am mai spus.

Deci trebuie să ai aşa în log: Crankshaft speed (RPM), Charge air pressure specified value, Charge air pressure: actual value, Charge air pressure actuator: acknowledgment (sau Turbine actuator 1 bank 1: posit.feedback - Specified value, una din astea, nu ştiu cum apare la tine, denumirile astea le-am luat din logul colegului), Air mass: specified value, Air mass: actual value (astea două să fie măsurate în mg/str nu în g/s, s-ar putea să se numească mai curând ceva de genul Mass airflow sensor) şi Accelerator pedal travel.

Alte valori să nu mai selectezi pentru că cu cat ai mai multe valori cu atât creşte timpul de eşantionare pentru fiecare parametru în parte (creşte timpul dintre două măsurători succesive ai aceluiaşi parametru) şi este mai imprecis.

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@Nickyanl

Nu prea pot să-mi dau seama din logurile tale pentru că nu prea au toate informaţiile necesare şi este făcut în condiţiile în care problema nu se manifestă. Ideea este să faci un log în care să selectezi grupurile pe care le-am indicat colegului mai sus şi să ai măcar o repriză în care să accelerezi blană de pe la 1600 rpm până pe la 4000-4500 rpm (nu mişti acceleraţia de la podea în tot intervalul) în tr. 3 şi dacă se poate în tr.4.  Porneşte logul înainte să pui maşina în mişcare şi  salvează-l după ce faci reprizele respective şi tragi pe dreapta Ştergi eroarea înainte de a face logul şi după log verifici dacă a apărut eroarea (ar trebui să apară). Verifică şi dacă nu cumva actuatorul turbinei are membrana fisurată (tragi aer cu gura din actuator  cu ajutorul unui furtunaş de combustibil nou, tăiat perfect cu un cutter. Tragi cât poţi de mult şi apoi verifici dacă limba rămâne lipită de furtunaş. Bine ar fi dacă ai avea un pistol de vacuum cu manometru şi dacă ai face verificarea cu el.

Link to comment
Share on other sites

Nickyanl

@lupo_bv 

multumesc pentru raspuns. Exact asa cum mi-ai spun am procedat, in treapta a 3 a, de la 1700-max 4500 rpm. Am omis sa mentionez ca masina are DSG7...

Dintre toate valorile de care ai vorbit, singura pe care nu am reusit sa o gasesc ,indiferent cat am cautat, a fost Charge air pressure actual value (am inlocuit-o cu Charge air cooler inlet pressure sensor bank1: raw value (cea care apare si in descrierea erorii aparute in ECU)).

Am facut mai multe log-uri, in aceleasi conditii (tr 3, start log la aprox 1700, cu pedala la podea (treptat, turatia creste pana la 5800 rpm dupa care, revine singura pe la val. 4000 rpm, fara a schimba automat treapta de viteza - scuze, acum am observat in log ca sunt inregistrate doar valori sub 4000rpm desi procedura am respectat-o).

Da, este adevarat ca eroarea nu a aparut niciodata la deplasarea in mediul urban sau la turatii crescute brusc (nici ieri pe timpul log-urilor). Se manifesta doar la mersul constant in afara localitatilor (??!!)

O sa fac si verificarea actuatorului turbinei, asa cum ai spus si voi incerca un alt log, doar cu valorile specificate de tine!

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Scuze, m-am uitat greșit. In log nu observ nimic anormal sau mă rog nu atât de anormal încât să declanșeze comportamentul și eroarea menționate. De asta ar fi mai util un log in  conditiile in care se manifestă problema. Este ok valoarea pentru presiune pe care ai selectat-o, de aia era nevoie. Daca mai faci loguri să cauți și valorile pentru cantitatea de aer/MAF, dar sa fie măsurate în mg/str (vezi aia care apare în eroare) In log ai una, dar nu este ok pentru că da o valoare fixa de 250, cam imposibilul. In log nu apare turația maximă pentru că timpii in care se înregistrează doua valori succesive sunt destul de distanțați și probabil că turația aia a picat între. Că sa reduci perioada de eșantionare selectează numai grupurile necesare sau vezi daca este vreo setare in vcds care sa îmbunătățească asta, parca am citit undeva că este.

Link to comment
Share on other sites

Nickyanl

@lupo_bv

multumesc! Asa voi proceda.

In toate log-urile facute ieri, am gasit exact aceeasi valoare de 250 - si mie mi s-a parut f ciudat! Cred ca o sa fie dificil, daca nu imposibil, sa fac log cand se manifesta eroarea pentru ca ,atunci, turatia nu mai creste peste 2500-2700 rpm (turatia nu mai creste inainte de a palpai martorul bujii incandescente-se manifesta ca un "pre-limp mode"....nu stiu daca este termenul corect). In schimb, pot incerca un log in conditiile prezentei erorii, cu mentiunea ca nu pot avea o turatie mai mare de 2700 rpm.

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Nu are rost sa faci un log când este în limp.

Link to comment
Share on other sites

Nickyanl

@lupo_bv

OK. O sa revin cu log-urile. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Nickyanl

@lupo_bv

Salut! Am mai facut un log. Nu am reusit, sub nicio forma sa gasesc valoarea cantitate de aer/MAF, măsurata în mg/str......apare doar valoarea cu 250 constant. Am testat cu o pompa de vaccum si actuatorul, tine vacuum, nu pierde si lucreaza "cum trebuie". Masina nu a intrat in limp mode  pe timpul efectuarii logului. Atasez logul ,cu rugamintea ca, daca ai timp, sa iti arunci o privire pe el, poate au aparut ceva modificari! Multumesc!

LOG-12.07.24.CSV

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!