Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

Cred că are momente când agaţă geometria, cam asta arată logurile în mers (nu prea se corectează presiunea la timp, când este prea mare când prea mică)

image.thumb.png.dcbb192d89f9c4067a4c4116739256bc.png

image.thumb.png.3d77b5f72058269c51cdccfa79b0b8ba.png

 

Logurile în BS au destule anomalii.....şi cam contradictorii cu logul în mers, dar să le analizăm prima dată

BS011

În primul rând este o diferenţă prea mică între minim şi maxim (70 mbari, ar trebui măcar 150), de obicei problemă de vacuum, dar poate fi şi o geometrie care agaţă. În plus valoarea minimă mi se pare cam mică faţă de presiunea atmosferică (936 faţă de 969). A fost umblat cumva la reglaje?

Deci pe de o parte în mers face suprapresiune, pe de alta pe loc nu face suficientă presiune

image.thumb.png.0324662eb264a57a2de80c7885a631b0.png

 

BS003

Aici ambele valori sunt cam scăzute. Cea maximă ar arăta un deficit de aer (sau o recirculare parazită dată de un EGR care nu închide suficient), dar curios că în mers nu se probează, acolo este aer suficient. Valoarea minimă ar indica şi ea o recirculare cam mare (valoarea ar trebui să fie peste 200)

image.thumb.png.97d15a6a696a5a235b4b72db5638b9b2.png

 

Cred că în primul rând ar trebui verificată turbina, dar nu strică să verifici şi problemele de vacuum şi etanşare tubulatură sau o curăţare de EGR.

Link to comment
Share on other sites

Dany_aleksandar

@lupo_bv Buna seara ! Am cautat pe cineva aici la mine in oras care sa imi verifice etansitatea tubulaturii de admisie dupa cum mi-ati sugerat Dumneavoastra.

Din pacate, am primit doar raspunsuri negative de la cei pe care i-am contactat (unii mecanici mi-au spus ca nu se ocupa cu asa ceva, altii ca ar fi prea migaloasa treaba si nu li se renteaza...).

Intr-un final m-am intors la mecanicul ce mi-a spus ca trebuie schimbat egr-ul, a verificat si acel "cot" ce pleaca din egr catre admisie (cel de 90 de grade cu 1 colier intr-un capat si o sarma ce il tine strans in cealta parte, furtun aer supralimentare pare-mi-se ca ii spune) si a spus ca nu etanseaza cum trebuie.

Am schimbat EGR-ul si acel furtun de aer (ambele pe cod piesa potrivit).

Mai mult de atat a zis ca doar turbina daca e pe duca si daca ar fi vreun furtun crapat nu ar trage nici dupa 2000 de ture... Altceva nu stie ce ar putea fii daca nu merge.

Am refacut cele 3 log-uri (cu mentiunea ca cel in mers e facut in treapta a 3-a pana in 3500 de ture... traficul din oras de la final de zii si-a spus cuvantul)

Sper sa fie ok facute log-urile, eu sincer nu pot sa imi dau seama daca e o imbunatatire prin piesele ce le-am schimbat sau nu.

Multa stima si va multumesc pentru tot !

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link to comment
Share on other sites

Logurile arată cam la fel.

image.thumb.png.b7eaea3e4761303867ed089446ffcdf0.png

image.thumb.png.cc48b408d4946adbb27ac46c9320c0a2.png

Eu cred că ai schimbat degeaba EGR-ul. Problema pare a fi exterioară EGR (sau pot fi mai multe probleme). Avînd în vedere că nici cu EGR blindat lucrurile nu stau prea bine este un indiciu că problema este exterioară acestuia

image.thumb.png.f68cdb0bbc445de2128031f00ba5e4f3.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Saluate tuturor!

Am o Skoda Octavia 1, 2002, 1.9 ALH, masina nu trage si consuma mult peste 6% extra urban, urban vreo 8-9%, am curatat de curand galeria de asmisie ( era colmatata ), am dat si turbina jos ( aveam actuatorul de vacuum, spart, s-a inlocuit ), am schimbat garniturile de la pompa depresoare ( aveam pierderi de ulei, nu am masurat cat vacuum face, desi am cu ce sa masor ) am schimbat furtunasele de vacuum, s-a schimbat termostat si senzor temperatura ( cel de pe carcasa bujiilor incandescente ), s-a reglat avansul pompei de injectie, ulterior am anulat EGR-ul ( aveam pierderi de presiune prin carcasa lui ) am decis sa il anulez cu un kit de anulare EGR, ca si simptome: masina nu trage ( nu simt deloc turbina cum intra, foarte putin peste 2500RPM), consumul crescut pentru un ALH, fluctuati la relanti ( foarte micute, se observa daca te uiti atent ) atasez un logg in mers. va multumesc foarte frumos pentru raspunsuri

WhatsApp Image 2022-05-04 at 16.37.58.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-09 at 00.09.00.jpeg

LOG-01-003-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

stefan888

salut cine ma ajuta și pe mine cu un interprtarea unui log passat b5.5 1.9 tdi 101 cai,multumesc

IMG-20220928-WA0000.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 9/27/2022 at 9:34 PM, Al3xz1989 said:

@lupo_bv Salut ,incarc cateva log,uri facute ,sper sa fie ok

log 5.csv 3.86 kB · 2 downloads log 6.csv 2.15 kB · 1 download

La asta eu cred că după vreo 2800 rpm scapă presiune pe undeva între turbină şi EGR. Presiunea începe să scadă după 2800, apoi destul de drastic după 3300, dar debitmetrul arată că de intrat aer intră suficient, deci unde se duce?

image.thumb.png.fdd8bdd152ab9b2a04bf4bfdb3fa3e06.png

 

On 9/27/2022 at 10:02 PM, Al3xz1989 said:

Aici cred că probleme de geometri şi MAF cam obosit

image.thumb.png.c279c5d0a678b90c99df9f09416ff713.png

 

Era bine dacă făceai şi logurile în BS

 

 

@Septimius

În primul rând este o problemă cu reglajul actuatorului. Ai suprapresiune foarte mare, eşti la limita limp-ului

image.thumb.png.2be306720ad7cc688a3e30f735a5d02b.png

Problema cu trasul s-ar putea să nu fie din turbină pentru că ea intră şi după 2000 rpm ai presiune cât China, cantitatea de aer la fel este destul de mare.

Până te hotărăşti ce faci pe la turbină (ar cam trebui reglat actuatorul, fă şi logurile în BS003 şi 011 ca să vedem mai clar despre ce este vorba) hai să vedem totuşi cum stă treaba cu pompa de injecţie pentru că chiar dacă a fost reglat corect avansul mai pot fi şi alte probleme. Aşa că trage cu ochiul la topicul de mai jos şi apoi postează acolo cerinţele

 

 @stefan888

pentru analiză postează fişierul în format *.csv aşa cum îl generează vcds. Log pe 3-10-11. Pentru alte grupuri vezi că sunt topic-uri dedicate

Link to comment
Share on other sites

Al3xz1989

Ok @lupo_bv, la passat voi verifica daca are vreo problema la tubulaturile de aer si intercooler.  La ASV am schimbat electrovalva , incepuse sa bazaie f tare. Sa iau un debitmetru pe seria de asv , sau unul pt arl ?

Link to comment
Share on other sites

Având în vedere că și softul este probabil tot de Arl eu cred că trebuie unul pentru Arl.

Link to comment
Share on other sites

Dany_aleksandar

@lupo_bv Bună seara! Am schimbat într-un final și toba intermediară cu una nouă (cea veche era coaptă de rugină, găurită în 3 locuri + acea ţeavă șerpuită ce iasă din toba intermediară spre cea finală era total ruptă de prima menționată).

Rezultatul: Mașina trage frumos în pantă, urcă lin, consumul e din ce am observat mult mai redus și totul pare a fi ok acum.

Nu îmi dau seama dacă schimbarea Egr-ului sau a tobei intermediare a influențat schimbarea în bine, dar oricum acum numai contează. Important e rezultatul final ! 

Am făcut această postare pentru a vă mulțumii pentru sfaturile primite! 

Vă doresc multă sănătate și numai bine! 

Link to comment
Share on other sites

Al3xz1989

@lupo_bv softul nu este pt arl ci unul mai safe 138cp, facut inainte de a monta piesele de arl . Atasez un log cu un debitmetru pierburg nou de arl .

LOG-02-003-010-011.CSV

cat despre geometrie , are 1 luna de cand a fost dusa la curatat si reglat actuator.  nu cumva turbina de arl face boost mai tarziu? pt in treapta 1 pana la 2100|2200 rpm e lenesa ,apoi trage f bn . sau se poate rezolva cu un soft mai custom?

Link to comment
Share on other sites

În privinţa debitmetrului situaţia s-a îmbunătăţit. După cum arată logul eu zic că de vină ar putea fi reglajul actuatorului. Din primul log se vede că dacă te ambiţionezi să o duci în 4500 rpm şi să o ţii puţin acolo s-ar putea să iei limp. Oricum din ce văd ea face presiune sub 2000 rpm, deci ar mai putea să fie şi alte cauze. Indiferent că este din cauza reglajului actuatorului sau din alte cauze nu o rezolvi din soft.

image.thumb.png.2cd4abe0ac33ab4f2a47328aeebffdc4.png

image.thumb.png.54374d632e1d12fb786736a25862c19a.png

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
catalinmai

Salutare, am avut ocazia sa fac un log, nu stiu daca e facut bine fiind prima incercare, e facut in treapta a 3-a la un A6 C6 2.0tdi BLB si as avea nevoie de ajutor la interpretarea datelor.

Asa dupa ochiul meu pare sa am probleme la turbina si maf dar nu sunt sigur.

Va multumesc!

LOG-01-010-003-011.CSV

Edited by catalinmai
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salut

Seat Toledo 1.9 tdi 110 CP ahf

Nu are putere 

Dacă mă puteti ajuta

Am făcut un log 

Mulțumesc 

loc log 2022.CSV

Edited by vwalh
Link to comment
Share on other sites

@catalinmai

Logul nu este corect. Citeste aici

@vwalh

Cel mai probabil geometrie ancrasata

image.thumb.png.28af36930ee99f7b989217a70b9a0b68.png

Link to comment
Share on other sites

Salut, dupa ce am citit pe forum, am ajuns aici in speranta ca voi afla ceva nou. In legatura cu postarea de aici : 

 

Atasez log-uri cu ce este necesar. Multumesc anticipat.

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-treapta 3.CSV LOG-01-003-010-treapta 4.CSV

Link to comment
Share on other sites

Aparent logurile sunt făcute în limp mode dacă este să ne luăm după cantitatea de aer specificată, presiunea specificată şi duty cycle N75.

image.thumb.png.3a55fa237457c7007a3a1cdf43bb6d25.png

Dar aici este o ciudăţenie, în sensul că presiunea măsurată este mare şi constantă, 2193 mbari. Ceasul de presiune tot atât arată? presiunea asta nu poate fi decât dacă senzorul este defect sau turbina este blocată pe închis sau primeşte vacuum permanent. Turbina nouă, excludem că ar fi blocată. Pentru vacuum verifică dacă au fost puse bine furtunaşele de vacuum.

BKC vacuum.pdf

Pe de altă parte cu cantitatea aia de aer măsurată, sub 500 mg/str. nu prea cred că se poate face presiunea aia decât dacă clapeta de pe admisie rămâne cumva blocată aproape pe închis. Deci trebuie să verifici dacă pe timpul funcţionării motorului clapeta de pe admisie rămâne complet deschisă (se poate face şi un output test pe ea). Eventual, dacă este suspiciunea că pe timpul funcţionării se închide scoate mufa, te uiţi dacă este complet deschisă şi refaci logurile aşa cu mufa scoasă. În direcţia asta ne poate îndrepta şi eroarea pe care o ai pe clapetă. Şi mai ales că eroarea de pe senzorul de presiune apare imediat după  ce a apărut eroarea pe clapetă (vedem în freeze frame-ul erorilor că aşa apar)

IMG-20221123-163025.thumb.jpg.cb51a417e3c6d3afeaba8aae27d9b78f.jpg

 

În BS011.....moarte clinică. Ai zice să senzorul ăla nu ştie decât 2193 mbari, foarte mare pentru turaţia de 1400 rpm. Deci nu este reală presiunea. Ori probleme senzor (din nou asta se poate verifica prin comparaţia cu ceasul de boost), ori problema cu clapeta

image.thumb.png.f91ebe3889eaec1df9e0b94b24bbf5ad.png

 

BS003 relativ ok având în vedere că EGR este anulat. Puţin cam mică cantitatea de aer, dar nu asta este problema acum

image.thumb.png.33165b9c92e837c383909138e6eceb70.png

 

Cam ce ar trebui verificat în prima fază:

- dacă furtunaşele de vacuum sunt conectate corect

- dacă clapeta se deschide şi rămâne deschisă pe timpul funcţionării

- dacă indicaţia presiunii este reală prin comparaţie cu ceasul de boost

 

Asta cu presiunea o mai poţi verfica într-un fel: scoate tubulatura de admisie din EGR (oricum o să o scoţi ca să vezi ce este cu clapeta) şi fă un BS011 cu ea scoasă. Dacă presiunea este tot aşa este clar că problema se învârte în jurul senzorului de presiune

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc mult pentru răspuns si pentru timpul acordat.

 

Am uitat sa menționez ca in timpul logurilor in mers, presiunea pe ceas este 0.  Furtunasele de vacuum verificate cap-coada de 2 ori, sunt ok. Tubulatura si conexiunile sunt ok. 

 

O sa verific clapeta si o sa incerc si alt senzor boost daca sugerezi ca ar fi si acesta defect de fabrică.  

 

Revin cu update.

 

Ps: există posibilitatea ca un fir al senzorului de presiune sa fie întrerupt undeva? Merita investigat și asta?

 

Ps2: am aruncat o privire si pe admisie nu am nici o clapeta, singura care-mi vine in cap e clapeta care era atașată EGR-ului, anti shudder valve am impresia ca se numește, pe care am anulat-o odată cu EGR.

IMG-20221124-142729.jpg

Edited by Enachebr
Link to comment
Share on other sites

Personal nu cred, dar orice este posibil (contact imperfect in mufa, fire dezizolate și oxidate, etc). Eroarea nu indică o problema electrică. Vezi ce eroare da cu mufa de la senzor scoasă. 

Și încă ceva vezi ce presiune indică în gr11, penultima coloană (presiunea măsurată) doar cu contactul pus. Ar trebui sa fie egala cu presiunea atmosferică.

Foarte ciudat că ceasul de boost nu indică nimic. Daca nu este defect treaba asta s-ar întâmpla decat daca s-ar pierde presiunea pe undeva (presupun că el măsoară ce este peste presiunea atmosferică). Mai exact unde este conectat pe traseul de admisie?

Link to comment
Share on other sites

Ceasul de boost este montat pe kitul de anulare egr, fix înainte de intrarea in admisie. L-am verificat si pe el, conexiunile si furtunul sunt ok.

 

Am urmat instrucțiunile. Cu contactul pus si mufa de la senzorul de presiune scoasă si au apărut alte erori.

IMG-20221124-153531.jpg

IMG-20221124-153347.jpg

IMG-20221124-153341.jpg

IMG-20221124-153243.jpg

Edited by Enachebr
Link to comment
Share on other sites

Și cu motorul oprit, mufa băgată și contact pus ce presiune indică?

1 hour ago, Enachebr said:

Ps2: am aruncat o privire si pe admisie nu am nici o clapeta, singura care-mi vine in cap e clapeta care era atașată EGR-ului, anti shudder valve am impresia ca se numește, pe care am anulat-o odată cu EGR

Da, despre aia ziceam, acum se explică de ce apare eroarea pe ea din moment ce lipsește.

Link to comment
Share on other sites

Având în vedere că și cu mufa pusă și cu ea scoasă indică aceeași presiune care nu are nici o legătură cu presiunile reale și care nu pare a fi nici valoarea de substituție (nu știu exact cat este, dar parca nu așa mare) este posibil că problema sa fie la cablaj. 

Când ajung la calculator îți pun configurația pinilor ECU și ai mufei MAP că sa poți verifica. Să ai un multimetru pregătit.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!