Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@lupo_bv daca scot furtunul de la EGR si pun un dop la furtun dupa care fac un log este ok? Egr-ul fiind curat si cand am facut testul de presiune la admisie pana nu am facut vacum la Egr presiunea isi mentinea . Intreb in ideea ca pana ajung sa confectionez tabla si sa o pun mai dureaza un pic iar varianta propusa de mine ar fi mai rapida.  E ok asa sau numai cu tabla pusa sunt rezultatele relevante?

 

 

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Ideea cu tabla este sa vezi daca EGR închide complet. Îți făcusem recomandarea asta la un moment dat când aveai la EGR off sub  400mg/str. Acum când ai aproape 500, ceea ce este ok, testul nu mai are relevanță pentru treaba asta, doar așa sa vezi daca influențează presiunea. N-ar prea trebui pentru că atunci când ai pedala la podea EGR este închis. Ar trebui sa observi doua lucruri: in sarcini parțiale se accelerează mai repede și va creste consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv atasez loguri facute cu furtunul tras de pe EGR si bineinteles obturat capatul furtunului pt a nu avea pierderi de vacum. Asa cum ai scris si tu mai sus la turatii mai joase un pic mai vioaie .. sper sa nu fie efect placebo insa uitandu-ma la loguri nu mi se pare ca ar fi mai bine. Totusi atasez si logurile facute.

 

Urmeaza sa reglez un pic la actuator. Aici am o intrebare ; daca insurubezi surubul la actuator plaja de jos (928 mbari ) voi creste dar in aceeasi timp diferenta intre On/Off grupa 011 va scadea . E Ok asa? sau ulterior va trebui sa compensez din surubul de STOP . Alta intrebare ar fi ca e bine daca geometria nu ajunge inapoi in pozitia de baza , dat fiind faptul ca prin insurubarea actuatorului acesta nu va ajunge in totalitate pana la capatul inferior unde da 928 mbari? Imi cer scuze pt intrebari probabil considerate prostesti dar prefer sa intreb decat sa fac prostii.

 

Va multumesc

LOG-01-003-010-011-cu egr oprit in treapta a 3-a.csv LOG-01-003-xxx-xxx-egr oprit.csv LOG-01-011-xxx-xxx-turbo cu egr oprit.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic când umbli la piuliță de pe tija ar trebui sa influențeze numai presiunea minima (in funcție de lungimea tijei vanele geometriei stau mai mult închise sau deschise pe turbo off deci când nu acționează vacuum-ul), iar când reglezi șurubul de stop presiunea maxima (cat de mult se închide geometria pe turbo on, când acționează vacuum-ul)

Practic s-ar putea că cele două reglaje sa se influențeze reciproc. Ideal ar fi să urmărești pe vcds efectul reglajelor. 

Daca prin scurtarea tijei (creșterea presiunii minime) se diminuează prea mult diferența on/off mai deșurubezi puțin șurubul se stop ( creșterea presiunii maxime), apoi verifici din nou presiunea minima și o ajustezi daca este nevoie.

Mai multe explicații despre reglaj aici 

https://vwforum.ro/topic/113892-reglarea-surubului-limitator-si-a-tijei-ghid-valabil-pentru-turbocompresoarele-garrett/

Și aici despre funcționarea turbinei aici (pdf-ul)

 

Sfat:

- când reglezi șurubul limitator arunca un ochi și în Bs003 pe EGR on sa nu scadă sub 200

- daca prin deșurubarea șurubului de stop nu se obține o presiune mai mare nu insista, atât poate turbina. Îl aduci până în locul in care deșurubarea lui nu mai duce la creșterea presiunii maxime, după acest prag nu o să obții decât o creștere a recirculării ceea ce este de nedorit ( vanele prea închise funcționează ca o obturație pe evacuare și din cauza asta creste presiunea gazelor care merg spre EGR )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o problema. Cum se poate face reglajul tijei si al surubului de stop al actuatorului, fara sa demontezi turbina? (Golf 4 1.9 tdi alh). Din tot ce am incercat nu pare sa existe o cale de acces la piulita surubului limitator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

La ASV, care in principiu este cam identic cu ALH-ul, am ajuns la piulita surubului limitator pe sub masina. Am urcat masina pe elevator, am dat jos scutul, am bagat miinile pe unde am putut si am folosit o tubulara lunga, mai multe prelungitoare de marimi diferite si o cheie cu clichet mica. Important este sa ai tubulara lunga, dar nu mai stiu daca este de 7 sau 8mm. Teoretic cind slabesti piulita, surubul ar trebui sa ramina pe loc. Pentru surub am folosit un teu imbus foarte lung, cumparat la set de prin Lidl. Dar nu mai stiu daca este de 2 sau 2,5.

La tija se poate ajunge pe deasupra. Piulita se slabeste cu cheie de 10 mm. Probleme pot sa apara daca piulita lunga randalinata este intepenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany_aleksandar

@lupo_bv Am revenit cu perechea de loguri statice si un log in viteza a 3-a, toate facute cu EGR-ul blindat.

Mi-se pare ca masina trage o idee mai bine pe drum drept cu egr-ul blindat !

Mecanicul care mi-a blindat egr-ul cu o foita de metal spunandu-mi ca o parte (daca nu, aproape in totalitate) din probleme expuse s-ar putea sa fie de la EGR, acesta fiind foarte murdar si din cate spune dumnealui, are membrana sparta.

Astept si parerea Dumneavoastra vis-a-vis de loguri !

Multa stima !

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers arată cam la fel cu excepţia faptului că MAF măsoară mai mult. Ăsta ar putea fi un semn că EGR este murdar şi nu închide perfect. Dar nu este factorul determinant pentru presiunea scăzută care a rămas tot aşa

image.thumb.png.1cd3a4483cb404ebd264d2709044e542.png

BS011 este tot aşa, în principiu nici nu avea de ce să fie altfel

image.thumb.png.e8aa3af9576110a6086af2a78227e91e.png

BS003. Ei aici este o problemă. Faptul că valoarea rămâne scăzută indică o problemă în alimentarea cu aer. Blindarea EGR exclude o problemă a închiderii EGR (deci nu mai contează dacă este murdar sau nu) şi problema de vacuum

Deci din cele trei cauze posibile le eliminăm pe cele referitoare la EGR

  • EGR nu închide nu închide complet şi prin urmare mai recirculă gaze când nu ar trebui (EGR murdar, N18 defect)
  • turbina trage aer fals între MAF şi turbină (tubulatură neetanşă) 
  • MAF nu poate măsura mai mult

Este destul de curios că logul în mers nu confirmă ceea ce se vede în acest log

image.thumb.png.7aa066d01ce8de17f098223d1f235d63.png

 

On 8/23/2022 at 6:39 PM, Dany_aleksandar said:

Mecanicul care mi-a blindat egr-ul cu o foita de metal spunandu-mi ca o parte (daca nu, aproape in totalitate) din probleme expuse s-ar putea sa fie de la EGR, acesta fiind foarte murdar si din cate spune dumnealui, are membrana sparta.

Dacă EGR are membrana spartă (poţi testa şi tu, pui un furtunaş nou (să fie tăiat perfect drept la capătul de unde tragi aer cu gura) la EGR şi tragi aer cu gura, dacă nu rămâne limba lipită de furtunaş atunci membrana este spartă). Până atunci scoate furtunaşul din EGR  ca să nu mai piardă vacuum pe acolo şi înfundă-l cu un un şurub apoi strângi peste furtunaş un colier de plastic. După asta fă logul în mers  şi BS011 să vedem dacă creşte presiunea.  Cred că membrana nu este chiar spartă, poate doar fisurată pentru că în BS003 pe care l-ai pus data trecută funcţiona cât de cât doar că nu până la capăt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany_aleksandar

Exact așa a procedat, a adus 2 furtunase, unul o idee mai gros ca volum si unul ceva mai subțire, le-a montat pe rând în fiecare ieșire (paremi-se că sunt 2 ieșiri la egr sau în orice caz, nu le-a montat pe fiecare în același loc) și a tras aer cu gura. După care mi-a spus că la unul dintre ele e ok, face vacum iar la celălalt (cel mai gros, dacă îmi aduc aminte bine) nu face vacum, deci ar cam fi gata membrana egr-ului.

Toate aspectele menționate mai sus s-au făcut cu motorul oprit.

Modificat de Dany_aleksandar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, revin si eu cu o problema la un motor 2.0 TDI CR.

Turbo fluiera putin si masina scoate fum in accelerari puternice. Am facut un log in mers si ce imi pare uimitor este graficul de EGR, valoare calculata este in oglinda fata de valoarea masurata. Graficul de turbo este in treapta 3 de la 2000 la 4000 si graficul de EGR l-am refacut dupa logul initial pe o perioada mai lunga, este la mers in oras.

Intrebare este, este posibil sa fi motat ceva invers cei de la service-ul care l-au curatat sau e dus ? Totusi e ciudat ca merge in oglinda fata de ce ii cere calculatorul.

 

later edit: masina are DFP off si omul care a facut asta facuse si EGR off, dar l-am rugat sa-l reactiveze. Posibil sa fi facut vreo prostie in soft ?

ms mult!

image_2022-08-27_194548243.png

image_2022-08-27_194612556.png

Modificat de strik3ru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că este greșit, numai că grupurile pe care le-ai ales nu sunt similare cu cele din grupul 003 din Measuring Blocks care se referă la cantitatea de aer prescrisă respectiv masurata care intra în motor.

Din câte îmi dau seama la tine linia albastra se referă la procentul de gaze care se recirculă, iar cea roșie la procentul de închidere a valvei EGR. Daca este așa atunci este normal că atunci când EGR este închis 100% nivelul gazelor recirculate sa fie 0%.

Atașează logul aici sa vedem și unitățile de măsură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de raspuns, ambele unitati de masura sunt in procent. O sa iau o varianta in engleza, ca asta in romana e greu de lucrat cu ea.

Atasez primul log, poate e mai explicit.

LOG-01-IDE00021_&9.CSV

Modificat de strik3ru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca IDE00581 si IDE01259 , cele 2 masurate de mine sunt complementare, deci nimic ciudat. Am mai investigat pe alte loguri postate pe net.

LOG-01-IDE00075_&10.CSVAm refacut cu o versiune in engleza si voi atasa graficele rezultate plus log-ul. Pare ca nu tine presiunea atunci cand accelerez foarte tare, dar  nu ma pricep prea bine, ca sa fiu sincer. Masina merge ok, doar turbo fluiera putin la ture mici si mi se pare ca da fum cand accelerez mai agresiv.image.thumb.png.6ced6df0f490536bf4d94e2823cf6711.png

Modificat de strik3ru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@strik3ru

Din ce se observă ai o întârziere în atingerea presiunii cerute şi cantitatea de aer măsurată de MAF este cam  tot timpul sub cea prescrisă chiar şi când presiunea este ok. Asta cu cantitatea de aer nu poate fi evaluată în logul tău pentru că nu ştim poziţia EGR. Ca să poată fi evaluată fă un log cu acceleraţia la podea între 1700-4000 rpm, situaţie când ştim sigur că EGR este închis. Altfel văd ce poziţia actuatorului turbinei este în concordanţă cu ce cere ECU.

@Dany_aleksandar

Nu sunt schimbări, deci trebuie investigate celelalte cauze. Cel mai tare mă intrigă faptul că în mers MAF măsoară destul de mult peste valoarea prescrisă deşi presiunea este mai mică decât ar trebui, iar în BS003 măsoară mai puţin decât ar fi normal chiar şi cu EGR blindat. Singura cauză comună care îmi vine în minte acum ar fi o scăpare de presiune între turbină şi motor. Vezi în topicul de mai jos cum se face

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult, punctele 2 - 6 sunt cu acceleratia la podea de la 2000 la 4000, vezi linia galbena din primul grafic pentru turatie sau graficul de jos.

Din pacate sunt cam putine puncte, oare era nevoie sa fac pe turbo acest log ?

Exhaust mass flow of EGR e 0 pe tot logul postat sus si nu inteleg exact de ce, poate e relevant.

 

Ms inca o data de suport @lupo_bv.

later edit: repostez si graficul total, am observat ca o linie era decalata cu o unitate.

image.thumb.png.cfb87f2e34b597ee8a901c3effd244fe.png image.thumb.png.f87047c6ffe3be12dd4bbd1b9842c0dc.png

Modificat de strik3ru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, strik3ru said:

Exhaust mass flow of EGR e 0 pe tot logul postat sus si nu inteleg exact de ce, poate e relevant.

Da, este normal ca atunci când sarcina depăşeşete o anumită valoare EGR să se închidă şi să nu mai recircule. 

9 hours ago, lupo_bv said:

Asta cu cantitatea de aer nu poate fi evaluată în logul tău pentru că nu ştim poziţia EGR.

Scuze, acolo trebuia să mă uit, la Exhaust mass flow of EGR dar eu mă uitam după ceva cu procente.  Prin urmare rămâne valabil ce am zis că este cam mică cantitatea de aer. 

Vezi când pui în grafic să nu mai selectezi pentru aceeaşi chestie coloane cu unităţi de măsură diferită pentru că te induce în eroare. De exemplu la tine dacă te uiţi la Air mass actual value, aia colorată cu verde deschi ai zice că este relativ ok, numai că aia este măsurată în g/s faţă de Specified value care este în mg/str şi nu pot fi comparate. În grafic arată bine dar dacă te uiţi la scala din stânga valorile sunt numai pentru linia verde deschis valoarea maximă fiind de 120, celelalte două atingând valori de peste 1000

 

Acum la tine cred că problema principală este că presiunea măsurată o atinge pe cea speficată la peste 3500 rpm. Poţi face test pe turbină cu vcds?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Lupo_bv,

 

Se pare ca e putin confusing graficul pe care l-am facut. Presiunea se citeste de pe linia galbena si cand se unesc cele 2 linii, gri si albastra, linia galbena e la 2400 rotatii, daca am inteles eu bine acolo s-ar atinge presiunea maxima. Dupa care la 4000 vad ca mai e un decalaj intre actual si specificat.

Am pus CSV-ul mai sus unde poti vedea si raw data, nu-stiu sub ce forma sa fac graficele sa fie mai clar.

image.thumb.png.a4a861fed6c9eae6325ff74ef28e5339.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scuze, este ok graficul, dar eram cam obosit şi nu m-am uitat bine (de la punctul unde se întâlneşte presiunea prescrisă cu cea măsurată m-am uitat în dreapta în loc să cobor pe curba turaţiei şi apoi să mă uit la scală). Oricum tot prima porţiune a graficului pare mai problematică unde este un decalaj destul de mare atât între presiuni cât şi cantităţile de aer. Presupun că acolo şi scoate fum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o problema si un update poate ajuta si pe altcineva. Pana la urma la mine lipsa de putere nu era data de turbina ci de la alimentarea cu combustibil, imi tragea aer pe la fel de ventil la filtru de la retur. Am pus furtune transparente si s a vazut imediat. Acum nelamurirea mea este daca stie cineva ce rol are acel ventil sau ce o fi si daca pot sa scap de el ca nu etanseaza cum trebuie. (Golf iv motor 1.9 tdi alh 90 cai)

Screenshot_2022-08-30-19-47-03-782_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2022-08-30-19-38-01-259_com.android.chrome.jpg

Modificat de vasyian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste "termoventil". Costa 30lei unul nou, BOSCH sau poti sa cumperi filtru MAHLE cu tot cu ventil. Probabil la o anumita temperatura trimite motorina direct in rezervor, nu mai da si in filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este valva termică. Rolul ei este de a băga motorină caldă de pe retur în filtrul de motorină până când aceasta atinge o anumită temperatură, După ce atinge temperatura aia motorina de pe retur merge direct spre rezervor.

Problema principală nu este valva în sine ci oringurile care în mod normal se schimbă la fiecare schimbare de filtru. Mulţi nu prea le schimbă (fie nu vin în cutia filtrului fie le ignoră) sau le pun invers (cel negru spre filtru, cel albastru spre exterior) sau umblă cu obiecte improprii pentru a le scoate care afectează ştuţul ăla, pe urmă nu mai etanşează nici un oring.

Vezi că este un topic dedicat pentru treaba asta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu asa e ordinea corecta? Negru jos si albastru sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi așa am zis și eu, negru trebuie sa vina spre motorina, deci în vârful ștuțului, iar albastru spre aer, cu alte cuvinte se introduce prima dată cel albastru apoi cel negru.

End offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Audi A4 an 2003, 1,9 TDI motor AVF. A luat limp mode de doua ori saptamana asta la mers preponderent urban. 

Codul de eroare este:

Address 01: Engine        Labels: 038-906-019-AVF.lbl
   Part No: 038 906 019 JT
   Component: 1,9l R4 EDC G000SG  1572  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 63351  
   VCID: 72EB6CC93EAF26DAD3-4B18
   WAUZZZ8E33A269414     AUZ6Z0B0364443

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control 
            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

 

Am facut log in mers tr. 3 si 4 si basic settings grupul 3 si 11.

Un sfat va rog la ce ar trebui sa verificat.

Multumesc.

 

LOG-01-003-010-011 viteza 3.CSV LOG-01-003-010-011 viteza 4.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!