Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@alexim_mihai

Face presiune târziu

image.thumb.png.95f87f53e33d7e617a0ce2b53d2970fe.png

Se observă totuşi că ai o cantitate de aer destul de mare chiar şi atunci când nu ai presiune. Posibil să fie din cauză că ai scăpări de presiune între turbină şi motor (traseu turbină-intercooler-admisie). Duty cycle arată că reglajul ar fi cât de cât ok

 

BS 011

Ăsta nu arată deloc bine

image.thumb.png.caf88acb7a14f04f093e9d44901cfb47.png

Creşterea în hopuri ar putea indica problemă de vacuum. Diferenţa on/off cam mică, 153 mbari, ar putea fi din cauza reglajului, dar prima dată asigură-te că nu ai pierderi de presiune şi vacuum-ul este ok.

 

Fă şi un BS003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am o problema de cateva luni. Mesaj 5172 - Boost Pressure Regulation           P0234 00 [096] - Limit Exceeded (Overboost Condition). Problema a aparut cu turbina veche, a ramas la fel si cu turbina noua. Am facut niste loguri in mers si singura problema care am gasit-o este o diferenta destul de mare, undeva pe la 4000rpm, la charge air pressure, intre specified value si actual value. (ex: 1817 vs 2419 hPa). Dupa care limp mode. Are cineva vreo idee cu ce as putea sa caut mai departe?

Multumesc.

LOG-01-IDE00021_&11.CSV Log-BBBB-TMBKE61Z1D2076105-468130km-290882mi.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Mulțumesc, am trecut sâmbăta pe la altcineva, a verificat actuatorul, in partea din spate jos, a zis ca tine presiune, iar acolo era ceva blocat cred, din câte am înțeles. Nu am văzut bine, ca n-a dat nici scutul jos, și totul era plin de ulei. A dat cu putin spray, și acum vad ca merge bine, consumul este ok, iar eroarea pe vcds nu mai apare. Toata operațiunea a durat 5 minute. Logurile sunt de astăzi, când mi se pare ca mașina merge in parametri. Am făcut si log de viteza, am început cu a 3-a, dupa aia am dat-o si pe a 4-a, dar cred ca am oprit prea devreme (nu prea am condus mașina pe manuala). Iar dacă intradevar sunt probleme, și este cineva care știe cu turbine în Iași, cu mare plăcere ma duc.

 

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-001-003-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, acesta este primul meu post pe forum desi il urmaresc de ceva timp dar nu reusesc sa gasesc logica la problema mea. Am un VW Beetle an 1999 cu motor 1.9 TDI ALH de 90 cp

 

Probelma ar fi urmatoarea:

 

- peste 3000 de ture, masina intra in Limp Mode datorita overboost (cu eroarea 17958 - Charge Pressure / P1550 - 35 - 10 - Control deviation - intermittent) - vezi "log normal"

- daca scot furtunul de vacuum din n75 (si obturez portul valvei) - turbina are presiune mai mica decat cea ceruta, dar ajunge la valoarea ceruta pe la 3000 si ceva de ture (vezi "log furtun scos"), fara sa ia Limp.

 

- Am exclus geometria blocata pe inchis pentru ca este evident ca vanele raman deschise cand nu mai are vacuum din n75 si se inchid cand se aplica vacuum si tija se misca aparent fara probleme la mana,

- Furtunasele de vacuum sunt inlocuite si le-am verificat, par in regula, oricum, o pierdere de vacuum nu ar da overboost,

- Simptomele sunt ca si cum n75 ar ramane cumva blocata pe vacuum si nu da drumul la vacuum cand e nevoie, dar am schimbat valvele cu n18 (cea de la egr) si da aceleasi simptome.

Egr este anulat

Deci problema suna ca si cum valva n75 ar tine vacuum cand trebuie sa i dea drumul, dar mi se par sanse minime ca si cealalta sa faca fix la fel. Daca cineva are vreo idee ce ar putea fi, eu am cam ramas in pana de idei.

Log Normal.CSV Log furtun scos.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

VW CC 2013, motor CFGC, 2.0 TDI 177 Cp. 

Am facut primul BS11 si am incercat sa fac graficul care a iesit un pic diferit fata de ceea ce am vazut postat pana acum.

Masina merge normal fara limp mode sau alte anomalii. S-ar putea totusi sa fie un inceput de problema de vacuum ?

 

image.thumb.png.d9c1246ec7971bb92e5634bdc43d5796.png

 

 

Log Turbo 11.04.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hydr0xygen

Mie nu prea mi se pare că este în parametri. Doar că nu mai intră în limp. La BS003 şi BS011 nu sunt modificări notabile, graficele sunt tot cam aşa. BS003 arată puţin mai bine.

image.thumb.png.4afc950f4e266c1696ef39a844edb297.png

A crescut diferenta de presiune on/off, acum este cam 280 mbari, mi se pare foarte mult. A fost umblat vreodată la turbină?

 

Logul în mers nu arată ok deloc. Ai un boost foarte mare la început apoi o cădere de presiune. De obicei asta se întâmplă atunci când geometria este ancrasată sau actuatorul este greşit reglat

image.thumb.png.b6009dbd3cbd432fc6ae543107929793.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vasyian

Din două una aşa cum ai intuit şi tu: ori vacuum permanent ori geometrie care agaţă.

image.thumb.png.eafb6d5484152ee096ec11b53e376761.png

Cu furtunaşul scos aia este presiunea pe care o face turbina cu vanele complet deschise

image.thumb.png.114fa797cb7f0bdb8c29ec9b7f693e3c.png

 

Ca să ne mai apropiem de problemă fă şi celelalte două loguri BS011 şi BS003 (chiar dacă este anulat EGR)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vidi

Fiind o maşină mai nouă, cred că este un management mai complex. Pe mine mă depăşeşte.

Din ce văd în log, este făcut în Advance Measuring Blocks nu în Basic settings, dar totuşi văd că s-a turat la 1400 rpm. Cum ai procedat mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Am inteles, totusi mi se pare ca merge bine, ori m-am obisnuit asa cu ea. Nu am schimbat la masina decat volant si compresorul, acum cativa ani, iar mai nou pompa tantem deoarece arunca ulei, si anul trecut am reconditionat caseta de directie. Masina o am de noua, si mai putin reviziile pe care le-am facut la service vw, am fost participant la toate reparatiile. Daca cunosti pe cineva de pe forum din Iasi care se ocupa, in afara de vw oficial, cu mare drag ma duc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O verificare la un service specializat n-ar strica (aş zice să eviţi să mergi la un service care colaborează cu o firmă specializată pentru că dacă ceva nu va fi în ordine o să cam ai de furcă). Poţi pune o întrebare pe topicul dedicat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv multumesc de informatii, am facut si logurile BS03 si BS11. Masina nu sta singura la 1400 turatii si am incercat sa o tin eu din pedala cat de cat in zona aia

BS03.CSV BS011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, lupo_bv said:

@vidi

Fiind o maşină mai nouă, cred că este un management mai complex. Pe mine mă depăşeşte.

Din ce văd în log, este făcut în Advance Measuring Blocks nu în Basic settings, dar totuşi văd că s-a turat la 1400 rpm. Cum ai procedat mai exact?

Intradevar este un pic diferit. La mine nu este activat measuring blocks.

După ce am introdus security access 27971, din Basic Settings am selectat TURBO TEST.

Am selectat manual din Advance Measuring Blocks parametrii pentru grupul 11  si am dat LOG START

           -  Engine speed

           -  Charge air pressure specified value

           -  Charge air pressure: actual value

           -  Charge Pressure Actuator: activation

Am dat GO la Turbo Test si apasata acceleratia pana la 1400 unde ramane turata singura pe durata testului (aprox. 1 min)

La final a afisat FINISHED CORECTLY. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS011 arată rău de tot.

image.thumb.png.01b1106199a40e0c768af65adc2ef02f.png

Aş zice că geometria este de vină, dar nu bag mâna în foc. Poate fi şi N75 de vină sau oricum o problemă de vacuum pentru că la partea superioară nu anunge mereu la aceeaşi valoare. O metodă să excluzi N75 ar fi să aplici manual vacuum la capsula vacuumatică a actuatorului astfel: îi dai să facă BS011 aplici vacuum direct actuatorului apoi îl scoţi şi tot aşa la un interval de 7-8 secunde (fără să ţii cont de ce comandă ECU) numai că o să ai nevoie de încă o persoană care să ţină motorul turat la 1400 rpm.

O altă problemă vizibilă aici este diferenţa mică on/off, de numai vreo 70 mbari şi asta cred că este din cauza valorii minime care nu cred că scade pînă unde ar trebui, ceva sub presiunea atmosferică.

La reglajele turbinei s-a umblat cumva?

 

Din BS003 se observă o valoare cam mare a cantităţii de aer. Ar trebui să fie undeva pe la 460 mg/str, iar la tine este în jur de 550. Asta ar putea indica o scăpare de presiune între turbină şi motor.

 

Acum ce ar trebui să faci? Cel mai bine ar fi să-ţi cumperi un manometru de vacuum şi să verifici vacuum-ul pe care îl primeşte capsula vacuumatică pe timpul Turbo On şi Off. Apoi, dacă aici totul este în regulă trebuie separată tija actuatorului de pârghia geometriei şi verificat la mână dacă pârghia geometriei are cursă normală, cursivă şi dacă tija actuatorului face cursă completă şi fără zgomote/sacadări pe timpul BS011

@vidi

Merci de informaţii. Probabil că aşa trebuie să arate. Oricum este bine că ai un log martor pentru situaţia în care ai observa ceva anomalii de funcţionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu update asupra problemei, poate ajuta si pe altcineva. In mare se pare ca era problema cu valva n75, am desfacut-o si era extrem de imbacsita, banuiala mea e ca se bloca si nu mai lasa sa scape vacuumul, ramanea pe vacuum permanent. Am cumparat din dezmembrari alta valva (n18, practic cea de egr) si acum masina merge aproape in parametri. N18 nu este chiar n75, are tija ceva mai subtire si e posibil sa inchida geometria cu o mica intarziere (pana face vacuumul necesar inchiderii ei), mi se pare ca intra o idee mai greu boostul de la turbina, dar poate doar mi se pare.

IMG_20220413_210542.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii ,Am si eu o problema la un motor 1.9 awx, adica am această eroare .P17965 Charge Pressure Control. P1557-35-10 Positive Deviation Intermitent.Am curățat geometria variabilă ,am controlat furtunile de vacum am controlat 'schimbat n75 ul 'am încercat să regleze capsula vacumatica de la turbina nici o schimbare ..Mentionez că am reglat azi tija de la capsula vacumatică dar tot mai intră în limpe mode cu aceași eroare ..dar acum suna turbo de parca este geometria prea strânsă..Am făcut și două log..uri sper ca asa se fac .Multumesc 

LOG-01-011-010-003.CSV LOG-01-011-003-010.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul arată ca şi cum ori geometria este blocată ori complet dereglată (de exemplu o tijă foarte scurtă)

image.thumb.png.4c561ee9a47d3661a64617233ffaa2ea.png

 

În primul rând ar fi bine să faci şi celelalte două loguri în BS003 şi BS011

Apoi citeşte acest topic şi încearcă să refaci reglajul

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult ,mâine am să ma apuc sa fac reglajul și am să revin amănunte..Ms mult

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu mai da quote postării anterioare.

2. După fiecare reglaj sa faci toate cele 3 loguri: logul in mers, BS003 și BS011. Fără  ele nu se poate evalua corect efectul reglajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Având in vedere acest log cum ar trebuii sa intervin asupra reglajelor geometriei.

Miezul turbinei e nou, geometria curățita, merge fără sa agate.

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai cu logul în mers este cam greu de spus. Logul în mers este folosit pentru evaluarea efectului reglajului. Cel mai bine citeşte topicul de mai jos şi încearcă să urmezi exact algoritmul de acolo.

După fiecare intervenţie asupra reglajelor, pentru o evaluare a efectului, fă toate cele trei loguri: logul în mers, logul în Basic settings pe gr. 011, logul în Basic settings pe gr. 003 (este important şi ăsta pentru că nivelul de recirculare a gazelor are legătură şi cu reglajul turbinei). Dacă nu faci logurile după fiecare reglaj (să îţi notezi şi ce anume ai reglat şi cât) în cazul că la un moment dat rezultatele se înrăutăţesc nu mai ştii unde să te întorci şi trebuie să o iei de la capăt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! De putin timp imi iau 'un pic' de limp mode la un g5, 2.0 tdi, bkd. Masina o am din 2009 si nu prea ma indur de ea, adica am facut tot posibilul sa am grija de ea. Turbina fluiera de cand am luat'o, dar mergea excelent. A cam inceput sa 'zbiere' mai taricel si dupa cativa ani mi'a schimbat'o un prieten cu una sh de pe un passat cu vreo 80k de km. Dupa schimbare si asta fluiera, dar mai putin, si m'a intrebat daca are soft, ca nu vede alt motiv sa fluiere. Nu am stiut ce sa'i zic la momentul ala, dar cred ca avea un stage1. In fine... la vreo 2 ani mi'a picat calculatorul si pe cel sh mi'am bagat softul original la reprezentanta. In continuare fluiera... De cand o am, tot cu fluiericii dupa mine. Atasez un log facut de un prieten, si apreciez daca isi poate da un coleg cu parerea despre limp. L'am luat chiar in timpul log'ului 😁 si am mai facut unul in timp ce era 'moarta'. Va multumesc! 

LOG-01-011-010-003.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să mă ajutați cu interpretarea la logurile de mai jos. Logul în mers nu știu dacă e relevant pentru că aveam o roată blocată, a început să iasă fum din ea. Mașina are momente când merge bine dar și momente când nu prea merge cum trebuie. Mulțumesc! 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bebicu

Limpul este din cauza presiunii...foarte mare

image.thumb.png.5e35e7950549532fd44beaa490d9d281.png

Cauze posibile: geometrie blocată, reglaje aiurea, N75 defect. Dacă turbina este ok şi nu s-a umblat la reglaje trebuie văzut dacă nu cumva N75 este defect şi trimite tot timpul vacuum către actuator. Dacă ai face şi celelalte două loguri (Basic settings pe gr. 011 şi Basic settings pe gr. 003) ar mai arunca puţină lumină asupra situaţiei. Ar fi util şi un log în mers lăsat să curgă ceva mai mult după ce iei limp (ăsta pe care l-ai ataşat văd că l-ai oprit înainte să intre în limp). Cel mai bine porneşti logul înainte de a pune maşina în mişcare şi îl opreşti după ce ai tras pe dreapta.

În logul pus de tine se mai observă ceva: o cantitate foarte mare de aer care trece prin MAF chiar şi la turaţii şi presiuni mai mici. Asta ar indica că este posibil să ai ceva neetanş între turbină şi admisie.

 

@red_viper

Este interesant că ai şi logurile de acum 3 ani în fişierele postate. Logurile arată cam la fel, ar fi interesant de ştiut dacă şi atunci aveai aceeaşi problemă.

image.thumb.png.a85b8460728605b58b17ee9d066922a6.png

Logul în mers, ca formă (ca durată 1400-4000 rpm în 13 sec nu-mi dau seama dacă este ok) arată destul de bine pe partea de presiune, presiunea măsurată o urmăreşte îndeaproape  pe cea prescrisă de pe la 1700rpm. MAF măsoară bine până la 3000 rpm, după aia cam oboseşte. Se observă că în partea de început valoarea măsurată o depăşeşte cam mult pe cea prescrisă chiar în condiţii de presiune şi turaţie scăzute, ceea ce ar putea avea drept cauză o scăpare de presiune între turbină şi motor (vezi şi mai jos la BS003)

 

BS003

image.thumb.png.267f0d6967c596b5c98755144b0d54d3.png

Aici este interesant de observat că atât valoarea minimă cât şi cea maximă sunt prea mari. Pentru valoarea maximă cauza o poate constitui o scăpare de presiune între turbină şi admisie iar pentru cea minimă fie o problemă de EGR (totuşi cred că s-ar înregistra un cod de eroare) fie alte cauze cum ar fi scăparea de presiune între turbină şi admisie. Fiind o cauze comună cu cea a valorii maxime eu zic să verifici bine treaseul tubulaturii.

 

BS011

image.thumb.png.d1325104067dc869adb0df5c3162a231.png

Apare o deosebire faţă de anii trecuţi: diferenţa on/off, acum este 244 mbari (cam mult), atunci era 150-170 mbari. Ca formă arată cam la fel şi te duce cu gândul la o geometrie care agaţă având neregularităţi destul de mari atât pe partea crescătoare cât şi cea descrescătoare a graficului.

Aici cred că ar trebui să faci un log cu motorul rece şi unul după ce ai forjat  maşina să vedem dacă apar diferenţe din cauza dilatării materialelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mulțumesc! Cred că se aude o scăpare de aer când accelerez, încerc să văd de unde e, remediez și revin. Am observat și eu că am logurile din 2019 dar nu știu cum, probabil nu am redenumit fișierul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu alegi altă locație și alta denumire când salvezi, atunci le salvează unul peste altul în același fișier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!