Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Actuatorul l-am verificat chiar ieri cu seringa 

Modificat de Yma2017
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de neatenţie, nu verificasem aspectul ăsta, în cazul ăsta este normal să arate aşa BS011, la astea cu west gate nu merge testul ăsta. Mă uit să văd cum se verifică turbina la modelul tău şi îţi postez aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate nu se verifică decât prin logul în mers la turaţia de 3000 rpm. Iar acolo ai turaţia care trebuie.

Singura posibilitate care a rămas ar fi ca supapa aia din turbină care este acţionată de actuator să aibă ceva depuneri şi uneori să rămână deschisă mai mult sau mai puţin (la astea cu westgate la turaţii scăzute supapa este închisă, iar la turaţii înalte se deschide supapa pentru a elibera surplusul de presiune)

În lipsă de teste documentate poţi încerca următoarea chestie: scoate furtunaşul din actuator şi înfundă-l cu un şurub. Apoi fă un log într-a treia. Ar trebui să iei limp pentru suprapresiune. Dacă nu se întâmplă asta înseamnă că valva scapă presiune. De asemenea putem vedea dacă la începutul logului se diminuează lagul.

 

Cât de des ia limp?

 

PS În cazul de faţă funcţionarea turbinei nu are legătură cu vacuum-ul deoarece la tipul ăsta N75 funcţionează pe bază de presiune

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia limp destul de des...la un drum de 500km cam de aprox 10ori sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, destul de mult. Încearcă testul de care am zis mai sus să vedem dacă se observă ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! 

 

@lupo_bv Inca nu i-am dat de capat problemei! 

 

Revin cu ceva verificari

 

Maf Off cu switch pe Map - Rezulta mult fum negru (efectiv inneaca motorul cu motorina)  Turbina tot nu face presiunea suficienta.

 

Am dat jos turbina am curatat tot ( desi geometria era doar putin afumata nicidecum ancrasata) Fara grad sau nici un fel de uzura. 

turbina.thumb.jpg.20d15822bd74cff49b651e71e5ee40fc.jpg

 

 

- Verificat capsula actuator cu pistolul de vacuum - OK 

 

- Verificat vacuum dupa N75   -0.65 Bari

 

Verificat Stop Screw - Ok

 

 

1415549939_vacuumturbina.thumb.jpg.9a3337f3b6550f519834855a35e68522.jpg

 

 

 - Montat turbina la loc, verificat in BS pe canalul 11  ( atasat logul )  Eu zic ca arata ok, geometria lucreaza foarte usor. 

 

LOG-01-011rahaat.CSV

 

  Masina in continuare nu trage si scoate mult fum negru - Lipsa presiune   (atasat un log pe canalul 1 10 11 ) sa vedem si ceva cantitati de motorina injectata 

 

LOG-01-001-010-011iq.CSV

 

 

   - Flashuit soft stock pe masina, masina tot nu trage doar ca revenind din nou la MAF ON probabil e mult mai limitata injectia de catre MAF si de aceea nu se mai inneaca cu motorina si nu mai da nici fum. 

 

  - Injectoarele pe canalul 13 stau bine, aceleasi valori au fost dintotdeauna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@junglefoot

Cam greu de spus unde este problema. Fă un log pe 3-10-11 dar să ai o repriză într-a treia de la 1500 la 3500 rpm cu pedala la podea. Fără asta este greu de interpretat logul. Şi întotdeauna să faci şi BS003.

Când ai  demontat turbina ai umblat cumva la reglajul actuatorului?

 

@Yma2017

Din log reiese că închide valva. Mă gândesc să nu aibă momente când mai rămâne deschis, dar este greu de stabilit asta fiind o chestie intermitentă. Pentru că la celălalt log, exceptând lagul de la început, graficul este foarte liniar. Eventual dacă separi tija de actuator şi verifici la mână dacă se mişcă cursiv dintr-un capăt în altul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca nu culiseaza cum trebuie, ce e de facut?  Cred  ca abia Marti  o sa verific

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul ăsta trebuie demontată turbina si curățată

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, atasez si eu logurile facute astazi de la masina din semnatura. Ca idee masina, e moarta in treapta 1 si 2 la rece, de la 3 in sus e relativ ok! Astazi inainte sa fac logurile, mi-a dat si eroare de overboost. Multumesc

rsz_img_20220216_142840.jpg

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme vacuum şi/sau geometrie ancrasată

image.thumb.png.0c6100f02afafc0c63739051a8b1ff16.png

Prima dată verifică să nu ai pierderi de vacuum. Dacă vacuum-ul este ok atunci cel mai probabil turbina este cu probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv imi explici te rog la schema de vacuum, din n75 care cum unde merg ? Vreau sa fiu sigur 100% ca am pus bine vacuumurile pentru ca in sarcina turbina nu baga decat 1600...si tot imi da deviație negativa asta si dupa curățare 

N75-ul meu asa arata

 

 

Screenshot_20220218-185840_Chrome.jpg

Modificat de Yma2017
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe schema nu inteleg cum e pozitionat n75, aici

 

Screenshot_20220209-192207_Chrome.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun că dilema ta este care unde merg alea două care pleacă din acelaşi loc că ăla metalic din partea opusă este clar că merge la punctul 10 de pe turbină. Eu zic că ăla care pleacă în lateral cu oring albastru pe el merge la filtrul de aer iar cel poziţionat chiar pe axă merge la actuator. La culoarea oringurilorj este o regulă, cel colorat cu albastru se pune spre zona unde are contact cu aerul. De exemplu la filtru de motorină (cele care au supapă termică) sunt două oringuri, unul negru şi unul albastru. Cel negru se pune spre motorină, cel albastru spre aer.

 La astea cu westgate N75  nu are treabă cu vacuum-ul ci cu presiunea de aceea vine furtunaşul ăla la punctul 10 de pe turbină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am la n75 rosu albastru si metal.

O sa incerc maine sa le pun asa cum zici, mulțumesc mult 

Modificat de Yma2017
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am făcut 2 log.uri pe turbina și Egr.

Îmi poate spune cineva daca e ok sau nu?

La egr am tăbliță cu gaura redusă..

Screenshot_2022-02-19-17-52-01-329_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2022-02-19-17-51-47-765_com.miui.gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! 

Un coleg amabil care ma poate ajuta cu o interpretare a log-ului?

Masina in cauza Passat B6 2.0 TDI BMP. De ceva vreme au aparut niste zgomote la turbina de parca refuleaza presiunea in filtrul de aer. Mentionez ca turbina a fost reconditionata.

LOG-01-003-010-011 3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Las si eu log-ul aici pentru o interpretare. Group 11, treapta a 4-a de viteza. Masina are stage 1 pe ea. Nemultumirea mea e ca nu pare a avea cei 200cp... Torsion value e la -2.6 pentru ca atunci cand era pe 0 baga in scaun foarte tare in turele joase, dar ramanea mai "fara aer" pe masura ce se apropia de 4000 rpm, iar viteza maxima pe autostrada ajungea pe ceas pe la -----, in realitate fiind probabil -----...

 

Multumesc mult!

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de lupo_bv
eliminare viteze ilegale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!
Acum o luna de mi-a aparut martorul cu spirala in bord ai aveam eroarea p2563. Am schimbat actuatorul si dupa o luna de zile, in weekend dupa o alergatura pe autostrada am pus diagnoza din curiozitate si mi-a dat urmatoarea eroare: "009571 turbocharger boost control position sensor circuit 
p2563 000 implausible signat intermittent". Am testat actuatorul cu pistolul pentru vacuum si tine presiune (de curiozitate am testat si actuatorul vechi si si acela tinea presiune). Am pus VCDSul pe masina pentru ca atunci cand o acceleram la diverse viteze se auzea cum suflat aer pe undeva, dar motorul tragea fara probleme. Acum am pus VCDSul si am intrat pe :
"
Diesel

When this fault is found in the NAR Market 2.0L CR TDI:

Measuring Block Group 034.2 (specified) and 034.3 (actual) G581 Vane Position Sensor values can be logged to see if the fields should mirror each other or deviate to confirm a problem."
Si am vazut o diferenta de 0.03%. Nu stiu daca este notabila sau nu. Log inca nu am pentru ca am incercat sa fac de 3 ori si am esuat.. poate reusesc mai tarziu.
2.0TDI CR CBBB DSG6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, nu am avut probleme pana acum, dar de prin decembrie tot ma plimb ba la mecanici, ba la tester. Am decis sa-mi iau vcds, varianta ieftina, si daca este cineva care poate interpreta ce am scanat eu, as fi recunoscator. Am un VW Jetta, BXE, DSG 6, si nu prea am schimbat multe la masina de cand o am, din 2007. Acum apare P0234. Am schimbat EGR, unitate de vacuum, senzor G31 si la fel, aceleasi simptome. Testul in mers nu l-am facut la putere maxima, de frica sa nu crape ceva.



                Adresa 01: Motor       Eticheta: ROJ\03G-906-016-BKC.clb
    Număr piesă modul comandă: 03G 906 021 KH    HW: 03G 906 021 AN
    Component şi/sau versiune: R4 1,9L EDC  000AG  9245
                  Codare soft: 0000078
                Număr atelier: WSC 00066 000 00000
                      VCID: 6FE78E7E7E9D05FEFB-803A
1 cod a găsit:

000564 - Reglaj presiune de supraalimentare 
               P0234 - 000 - limita de reglaj depăşită în sus
             împrejurări cod:
                    Stare defect: 01110000
                    Prioritate defect: 0
                    Frecvenţa defect: 1
                    Resetare contor: 255
                    rulaj: 303261 km
                    Indicator de timp: 0
                    Data: 2000.00.00
                    timp: 17:21:16

             împrejurări cod:
                    RPM: 3171 /min
                    viteză: 92.0 km/h
                    sarcină: 94.9 %
                    tensiune: 14.36 V
                    valori binare: 11000000
                    pres.absolută: 2029.8 mbar
                    pres.absolută: 2529.6 mbar

 

LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-011-xxx-xxx.CSV turbo.csv

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/5/2022 at 4:06 PM, UNHleaSHD said:

Salut!
Acum o luna de mi-a aparut martorul cu spirala in bord ai aveam eroarea p2563. Am schimbat actuatorul si dupa o luna de zile, in weekend dupa o alergatura pe autostrada am pus diagnoza din curiozitate si mi-a dat urmatoarea eroare: "009571 turbocharger boost control position sensor circuit 
p2563 000 implausible signat intermittent". Am testat actuatorul cu pistolul pentru vacuum si tine presiune (de curiozitate am testat si actuatorul vechi si si acela tinea presiune). Am pus VCDSul pe masina pentru ca atunci cand o acceleram la diverse viteze se auzea cum suflat aer pe undeva, dar motorul tragea fara probleme. Acum am pus VCDSul si am intrat pe :
"
Diesel

When this fault is found in the NAR Market 2.0L CR TDI:

Measuring Block Group 034.2 (specified) and 034.3 (actual) G581 Vane Position Sensor values can be logged to see if the fields should mirror each other or deviate to confirm a problem."
Si am vazut o diferenta de 0.03%. Nu stiu daca este notabila sau nu. Log inca nu am pentru ca am incercat sa fac de 3 ori si am esuat.. poate reusesc mai tarziu.
2.0TDI CR CBBB DSG6.

Am reusit sa fag si un log. Sper sa fie in regula. Vad ca sunt niste diferente pe la niste turatii, dar nu stiu daca asa trebuie sa fie sau nu. Poate reusesc sa desfac in weekend si sa verific toate furtunele.

LOG-01-034-xdddxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! revin cu un log facut cu vcds , prima data nu mi-a raspuns nimeni la cel facut cu delphi. Golf plus bls cu turboo kkk,a fost schimbat miezul turbo. Acum am reusit sa aduc reglajele la un nivel acceptabil sa pot circula cu ea*doar din lungimea tijei, la surubul stop nu am reglat, dar e tot sensibila mai mare fata de inainte*400 ml mai mult. Va rog niste sfaturi.

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hydr0xygen

Referitor la BS003

BS003.thumb.jpg.e462900c0304e7e5c041d2b57e39c3bc.jpg

Aici se observă câteva probleme, am marcat cu roşu cam cum ar trebui să arate graficul. Pentru partea superioară a graficului (neregularitatea creşterii şi neatingerea valorii maxime) ar putea fi din cauza unei probleme de vacuum (având în vedere că ai schimbat EGR îl excludem) de genul furtunaşelor crăpate sau electrovalva defectă (dacă ai schimbat-o şi pe asta o excludem). Cel mai bine trebuie verificat vacuum-ul cu un manometru de vacuum pus în locul capsulei vacuumatice a EGR. O altă cauză ar putea fi aerul fals (tubulatura neetanşă între MAF şi turbină)

Partea inferioară indică o recirculare excesivă. Cauze pot fi mai multe printre care obstrucţii pe evacuare sau admisie (aici intră şi clapeta de pe admisie, să verifici dacă se deschide complet), geometrie ancrasată sau ce am scris mai sus aer fals, Cum graficul pare translatat în jos cu vreo 50 mg ar fi bine să verifici bine partea asta cu tubulatura.

 

BS011

image.thumb.png.d488d13d61c83ca7d86889d2681abebd.png

Având în vedere că atât creşterea cât şi scăderea are neregularităţi de vină ar putea să fie geometria. Având în vedere şi eroarea cam aici pare a fi problema. De asemenea diferenţa dintre presiunea maximă şi cea minimă este prea mare, 255 mbari, ar trebui să fie undeva pe la 180 cu motorul cald.

 

Logul în mers nu este foarte concludent pentru că nu ai secvenţa cu acceleratia la podea. Totuşi se observă că sunt nişte spike-uri de presiune cam mari şi că Duty cycle stă la nişte valori cam mari ceea ce duce tot către geometrie.

image.thumb.png.ea36ad5a4b0264f075915083d6e060a0.png

Eu zic să faci şi un log în mers cu pedala apăsată la podea de pe la 1700 rpm pînă pe la 3500 rpm (nu trebuie mai mult de 3500, ce este de observat se va vedea la începutul logului

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!