Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Se vede că face presiune cam târziu. Încearcă să scurtezi puţin tija. Pune şi BS011 şi BS003 înainte şi după reglaj tijă

image.thumb.png.159f435cd5a95b55fd006ff690a24eb1.png

image.thumb.png.bf4db06f9adbebe6737169c1cd7bb709.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am o problema cu un passat b6 BMR la care nu găsesc rezolvare. Mașina nu trage iar la accelerare în treptele mari pana în 3000 ture trepideaza toată partea din fata.

Precizez ca am schimbat tot ce tine de mecanica (planetare, bucse brate, bucsa jug motor, tampoane motor, verificat 2 seturi de roți, injectoare schimbate etc).

Problema a apărut după ce am făcut dpf off și stage 1 la powertech buzau.

 Atașez mai jos loguri în treptele 3,4 și 6 unde tremuratul este mai evident (se observa pe turaj)

Mulțumesc anticipat!tremurat.CSVtreapta3.CSVtreapta4.CSV

 

Modificat de Stoian Adrian
Autocorect
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede că nu prea face presiune sau face după 3000 rpm în treptele superioare. Părerea mea este că variațiile de turație nu au legătură cu turbina (se manifesta si când presiunea măsurată este aproape egală cu cea prescrisă). Cred că are mai curând legătură cu softul pus.

Fă niste loguri cu mufa de la MAF scoasă. După asta fă si o scanare de erori să vedem dacă rămâne eroare stocată

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc!

Revin cu alt log cu cupla de la MAF scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am facut log cu mufa MAF scoasa.tr3fara MAF.CSV TR4FARA MAF.CSV

Eroarea rămâne stocată.

Cod eroare:000258-Mass air flow sensor (G70)

 

 

 

 

 

 

 

Modificat de Stoian Adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mă pricep la tuning, dar prin softul respectiv a fost anulat şi MAF. Singurul lui rol a rămas acela de a da erore dacă este mufa scoasă. În mod normal când mufa de la MAF este scoasă valoarea citită de MAF (gr 003, al treilea câmp) este înlocuită cu una generică de 550mg/str. La tine fie că este mufa scoasă fie că nu, valoarea citită de MAF este identică cu cea prescrisă. Cu alte cuvinte parametrii de injecţie sunt stabiliţi în funcţie de ce cere ECU nu de cantitatea reală de aer care intră în motor. Având în vedere că turbina nu prea face presiunea care trebuie este posibil să apară un dezechilibru în amestecul aer/carburant. Nu ştiu dacă asta este cauza pentru fluctuaţia de turaţie, dar având în vedere coincidenţa cu resoftarea ai putea să o iei în considerare. Pe partea de turbină verifică vacuum-ul cu un manometru de vacuum. vezi dacă poţi face şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune te rog locurile așa cum le salvează vcds în format *.csv, nu poze. Logurile se pot atașa direct la postare. Nu uita de BS 003 si 011. De multe ori sunt mai elocvente decât logul în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e poza cu log ul in mers la al meu asz 

, urmand bs 03,011 si 010

8852C54B-E73A-4350-A896-5D08660A03A6.jpeg

image.thumb.jpeg.4169c5d1b0ebd39bb9158b094564f269.jpeg  Bs03,011,010

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Edi0125

 

Din ce se vede în poză MAF obosit şi turbina nu face presiune, dar ne putem pronunţa mai exact după ce vii cu BS003 şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Începutul este promițător, dar pozele nu sunt relevante. Apasă butonul ala Salvează în log sau Log (ca si la locul în mers) si după ce face vreo 7-8 cicluri on/off da Save, apoi iei logul de unde a fost salvat si il atașezi aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din BS003 se vede că EGR este anulat şi că nu sunt recirculări parazite. Totuşi oscilaţiile sunt cam mari şi valoarea medie cam mare pentru motorul tău. Asta ar putea indica o pierdere de presiune între turbină şi motor.

image.thumb.png.b82227c68ade3a8788f995e558e414c1.png

Din BS011 se observă că turbina este relativ bine reglată şi că  nu ai probleme majore de vacuum sau ancrasare geometrie

image.thumb.png.10fa0f1bc2d24471b4f9b15999991c8a.png

Totuşi în mers turbina nu face presiunea necesară. Cauze pot fi destule: pierderi de presiune între turbină şi motor, puterea dezvoltată de motor redusă, evacuare parţial înfundată, MAP care nu măsoară cât trebuie, etc. Îţi propun să repui EGR în funcţiune să vedem ce se întâmplă (pentru asta este nevoie să faci cele trei loguri: în mers, BS003, BS011 după repunerea în funcţiune a EGR). Apropos, care a fost cauza pentru care l-ai anulat?

Şi mai este şi MAF care mie mi se pare că măsoară destul de puţin chiar dacă presiunea este şi ea scăzută.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , iti multumesc frumos pentru toate cele spuse , in primul rand . 
in al doilea rand , as vrea sa te intreb ce crezi tu ca ar determina pierderea asta de putere , specific , presiunea de 0.2 bari o pierd la intercooler , ce mi propui sa fac mai exact ? Ce sa inlocuiesc ? Ce sa fac ma evacuare ? Chiar nu stiu ce sa i mai fac masinii .

Si nu in ultimul rand , o sa repun egr ul maine si revin cu log-urile , dar .. o sa mearga prost pentru ca din cate mi au spus mecanicii este posibil sa fie membrana sparta sau nu stiu ce , deci pierd vaccum si imi iau limp mode

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce repui EGR în funcţiune şi revii cu logurile îţi spun exact care este problema cu el şi poate se vor mai vedea şi altele. Dar să faci toate cele 3 loguri.

15 minutes ago, Edi0125 said:

presiunea de 0.2 bari o pierd la intercooler

Să înţeleg că ai intercooler-ul spart? Cum ai determinat că pierzi 0,2 bari la intercooler?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Cred ca garniturile de la tubatura de la

aluminiu de sub masina din partea dreapta , am ulei acolo la imbinarea cu intercooler ul

2. Am depistat , am o gaura in evacuare , inaintea catalizatorului. 
3. O sa incerc sa repun egr ul si sa fac logurile ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , din nou , nu am putut sa fac log in mers cu egr-ul , datorita unei garnituri care mi scapa presiune la turatii mai inalte , am sa atasez BS 003 si BS 0011 CU EGR ! 
Log in mers nu o sa reusesc sa fac .. cu egr -ul , fara pot sa fac , sper ca e ok ! Va multumesc! 

LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS003

image.thumb.png.224c627254d071e03a72f07ded90b89a.png

Aici se observă două probleme majore:

- valoarea maximă mult prea mare. Practic MAF măsoară o cantitate de aer care nu prea încape în motor la turaţia şi presiunea respectivă. Deci se pierde o parte din aer pe traseul turbină-tubulatură-intercooler-EGR-admisie.

- valoarea minimă mult prea mică. Asta înseamnă că atunci când EGR este complet deschis intră prea puţin aer şi prea multe gaze recirculate. Această situaţie nu are legătură cu funcţionarea EGR (aici nu mă refer la etanşare ci doar la elementele active ale EGR), deci membrana este ok. Cauze posibile: catalizator înfundat, turbina reglată necorespunzător (pe timpul BS003, geometria este închisă la max. pentru presiune maximă şi dacă vanele sunt prea închise se crează o presiune  care obligă gazele să pătrundă în mod excesiv în motor prin EGR), obstrucţie pe admisie (filtru înfundat, clapeta de shut-off care nu se deschide complet, intercooler înfundat), posibil o lipsă de etanşare între turbină-intercooler-EGR

 

BS011

image.thumb.png.d82f14673d9359691943157f34ec51d2.png

Aici problema principală este diferenţa on/off prea mică şi coroborând cu BS003 cauza ar fi o pierdere de presiune

 

Acum comparând cu logurile precedente se vede că a în urma activării EGR s-a întîmplat ceva şi se pierde presiunea făcută de turbină, deci nu EGR ar fi cauza. De fapt şi ştii pe unde după cum ai scris în postare. Deci prima dată rezolvă problemele legate de etanşare

 

Şi nu uita, după fiecare intervenţie fă şi cele 3 loguri. Şi cel în mers, este foarte important chiar dacă iei limp (îl faci de la plecarea de pe loc şi până iei limp, important este să nu-l faci după ce eşti deja în limp pentru că nu este relevant)

 

 

PS

Atâta timp cât problema se învârte în jurul EGR-turbina-MAF putem discuta pe acest topic. Dacă o să bănuim alte probleme pentru care maşina nu trage ne mutăm pe topicul dedicat. Aşa că pune logurile numai aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce imi recomanzi sa fac prima data ? Sa imi schimb intercooler-ul? Ti am spus , creste greu in turatie , am mers cu masina , in a 3 a nu ajunge la 4 k rotatii , se plafoneaza , mi am luat limp mode in a 5 a la 2600 , nu vrea sa treaca sub nici o forma de 130(abia-abia) o sa mi repar si evacuarea , iar apoi incerc sa caut o solutie de a curatara catalizatorul! Multumesc mult lupo! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru moment problema principală este între turbină şi admisie. Trebuie să verifici pe unde pierde presiunea şi să remediezi. Asta ar fi prima problemă care trebuie remediată

3 minutes ago, Edi0125 said:

Sa imi schimb intercooler-ul?

Nu te înfige să schimbi piese fără să fii sigur. Deocamdată analizăm aici "pas cu pas". Deocamdată suspiciunea este că pierde presiune, dar eu nu am cum să ştiu pe unde pentru că există tubulaturi care pot fi sparte, îmbinări neetanşe, garnituri, etc. 

13 minutes ago, Edi0125 said:

in a 3 a nu ajunge la 4 k rotatii

O părere personală pe care nu o pot documenta mai mult decât am scris în postarea anterioară ar fi că ai catalizatorul înfundat

Dar mai întâi remediază partea cu pierderea de presiune pentru a mai restrânge aria, mai ales că de multe ori este vorba de un concurs de împrejutări nu numai de o singură cauză

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!