Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Log in mers, altfel nu am la ce sa ma rezum. In privinta timpilor nu sunt relevanti pentru motorizarea stock, masina in prezent avand la baza ~ 188 cp. Stiu veti spune, a softul e buba, insa acest "bug" il am de ceva timp, iar pe versiunea stock tendinta graficului pe turbo era aceeasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede din log ca ai soft, presiunea specificata este aprox 2500 mbar, exact cat pe motorul de 170 PS. Eu zic sa te bucuri, la turbina de pe motorul de 170 nu atingeai presiunea specificata la 2100 rpm. Un 2.0 TDI CR de 140 PS are stock presiunea in turbina setata pe la aprox 2300 mbar. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Flaviu_P

Prima eroare indică faptul că turbina nu este reglată corect. De obicei apare când geometria este ancrasată, dar în cazul tău turbina fiind nouă excludem acest fapt

A doua eroare poate fi şi din cauza unor probleme de cablaj. Dacă ai un multimetru se poate verifica.

Ca să fiu sigur de ce am scris mai sus şi să nu intervii aiurea fă o pereche de loguri: mers, BS003 şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc, Lupo! Voi încerca în weekend un log și-l voi posta aici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Masina in cauza vw jetta motor bxe. Am impresia ca nu trage cum am trebui consuma cam mult(6.5-7) mediu si am ulei in galeria de admisie, cam mult as zice eu. 

log jetta 05_08_2020 probleme turbo-2.PNG

log jetta 05_08_2020 probleme turbo.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Până prin 3000 rpm ar trebui să tragă bine. Pune  şi logul în formatul csv şi fă şi celelalte loguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, dragi colegi.

Atasez aici log-ul facut azi. Mentionez montarea unui turbocumpresor si a unui senzor MAF, ambele noi. Masina tot nu se misca cum trebuie...Ce ar trebui sa mai fac?

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-xxx-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a întâmplat ceva la logul în mers că nu s-a înregistrat gr.003, dar am luat valoarea MAF din gr.010, pare să indice bine MAF. La reglajul turbinei nu fac referire încă pentru că mai trebuie lămurite 2 chestii, oricum se vede că are lag mare, începe să facă presiune abia pe la 2700 rpm

324333467_8-29-20204-37-54PM.thumb.jpg.bf77be8eb230a8f7f36740d4395b60b5.jpg

La BS011 nu pot să spun multe pentru că l-ai lăsat foarte puţin, lasă-l măcar 6-7 cicluri de On/Off. Se vede că diferenţa dintre on/off este ok, în jur de 180 mbari, dar nu se vede şi în cât timp ajunge la presiunea maximă pentru că logul este prea scurt.

2074797776_8-29-20204-39-11PM.jpg.2cd6c6abaa9a93afafe654918802cdc4.jpg

La BS003 lucrurile devin interesante: ori ai uitat să pui vacuum-ul la capsula EGR, ori este defect N18, ori scapă vacuum pe undeva, ori ai EGR anulat cu tăbliţă.  dacă sunt scăpări de vacuum poate influenţa negativ şi turbina. O altă observaţie tot aici este că valoarea este cam mare ceea ce ar însemna ceva scăpări de presiune între turbină şi motor

1306301167_8-29-20204-39-42PM.jpg.ad508ba1268604df9da3b4fb98536d04.jpg

Deci astea trebuie lămurite prima dată: dacă sunt probleme de vacuum şi dacă ai scăpări de presiune. Între timp fă un log în BS011 aşa cum trebuie.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, Lupo! Mii de multumiri pentru promptitudine si amabilitate.

Supapa EGR a fost data jos in primavara si curatata corespunzator. Nu este blindata deloc. Furtunurile de vacuum sunt toate infipte corespunzator. Zilele trecute le-am studiat indeaproape - nu sunt crapate sau coapte...nu e nimic lasat neconectat.

In ce priveste scapari eventuale de presiune, nu stiu ce sa zic...turbina a fost schimbata in service, cu masina ridicata pe elevator.

BS 011 trebuie facut cu motorul cald, sau merge si cu el rece? Ca as mai incerca sa testez in parcare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge si cu el rece, dar vezi si cu EGR de ce nu funcționează. Fă un Bs003 în felul următor: scoate furtunasul de vacuum care intră în N18, baga-l direct în EGR, apoi dă să facă BS003 să vedem ce arată. Am uitat, s-ar putea să aibă membrana spartă. Ca să verifici asta iei un  furtunas, îl bagi in EGR și tragi aer cu gura, trebuie să rămână limba lipită de furtunas (vezi să fie tăiat perfect drept).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am revenit. Nu am facut mare lucru, dar tot am facut ceva.

Am citit pe forum ca dupa ce se schimba distributia ar trebui reglat avansul pompei de injectie cu VCSD-ul. Asa ca am purces la treaba si am descoperit ca la mine timing-ul era iesit din scala, avind peste 80 (de nu stiu ce). M-am chinuit destul de mult sa-l reglez si am ajuns la un timing de 60 cind motorina avea cam 120 grd si la un 63 (foarte rar 64) cind motorina trecea de 137grd.

Am luat o rampa de incarcat aere conditionate pe care am pus un manometru de la 0 la -1000mbar si am verificat vacuum-ul pe turbo. Cam greu, deoarece din N75 iasa un furtun gros dupa care intra intr-un stut de plastic si se reducea la un furtun mai subtire care duce la actuatorul turbinei. Am pus un teu de plastic mai gros, dar nu stiu cit de bine a etansat. Rezulatele:

1 - Cuplat manometrul direct pe N75 (fara teu si cu actuator turbina anulat)

  • la pornire motor, coboara brusc la -650 mbar
  • in timp (citeva secunde) scade pe la un -670 mbar
  • la oprire motor, creste la un -40 mbar si sta foarte mult timp acolo

2 - Cuplat prin teu, pe furtunul dintre N75 si actuator turbina

  • la pornire motor, coboara brusc la -600 mbar
  • daca accelerez la 2.000 rpm urca la -550 mbar
  • daca accelerez la 3.000 rpm urca la -450 mbar

2 - Cuplat prin teu, pe furtunul dintre N75 si actuator turbina si facut BS11

  • La primul ON scade brusc la -800 mbar
  • La urmatorul ON scade doar pe la -690 mbar
  • La OFF urca pina pe la -40 mbar

Indiferent cum fac, dupa ce opresc motorul, manometrul nu revine la zero, ca sta la -40 mbar. Si daca eliberez vacuumul din robineti rampei, ulterior tot coboara la -40 mbar. Ceva/cineva tine / pastraeaza vacuum la un -40mbar pe furtun, chiar si dupa ce am oprit motorul. Nu stiu daca este un lucru normal, pentru ca eu ma asteptam ca N75 sa inchida si sa separe total furtunul dintre N75 si actuator turbina, de restul instalatiei.

Intre N75 si N18 exista o supapa de sens si mie mi sa parut ca furtunul ce merge la N18 nu sta foarte bine in supapa si am pus un colier.

Ca sa elimin posibilitatea unui "filtru aer imbicsit", am schimbat filtrul de aer si am pus unul nou.

Nu stiu daca ce am facut a imbunatatit sau nu situatia, asa ca atasez 2 log-uri in mers

LOG-01-003-010-011 A.csv

LOG-01-003-010-011 B.csv

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate tot aşa este. Eu cred că vacuum-ul este ok, nu am informaţii despre cât trebuie să fie exact, dar cred că -690mbari ar fi suficienţi. Acum de ce prima dată se duce în 800 apoi în 690 nu ştiu. Aia cu -40mbar mi se pare nesemnificativ. Avansul l-ai reglat foarte ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Practic sint cam -650mbar, daca luam in calcul ca manometrul nu pleaca de la zero, ca pleaca de la -40mbar.

Intre timp am citit in topicul Furtune vacuum , expliactiile lui Laurentiu_LWR , iar in urma studieri schemei, eu am impresia ca valva mea N75 nu inchide perfect si deaia am -40mbar dupa ce oprec motorul. Alta explicatie logica nu am. Dupa ce am studiat schema, eu banuiesc ca in rezervorul de vacuum ramine mult timp vacuum si pentru ca nu se inchide perfect N75 se creaza tot timpul vacuum pe furtunul ce duce la actuator. (traseul cu verde)

50100834_vacuumpermanentN75.thumb.png.5f3154a0d3dfe43aa3c5d86f176d2445.png.

 

Intrebarea care se pune, este daca aspectul asta afecteaza sau nu functionarea turbinei si daca este asta o posibila cauza a problemele depistate de tine pe partea de turbina.

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mergi intr-o directie gresita, la - 40 mbar actuatorul de la turbina nici macar nu se misca. Pe de alfa parte -650 mbar at trebui sa fie suficient incat sa actioneze actuatorul la maxim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Bun asa. Deci pot sa-i dau pace la N75 si sa o las asa cum este. (Ma gindeam sa-mi cumpar alta noua si/sau sa incerc sa o curat pe asta pe care o am, numai ca avind in vedere ca plec in concediu, parca nu as risca cu curatarea.)

Altceva ce as mai putea face ca sa imbunatatesc situatia ? Sau sa-i dau pace la masina si sa consider ca la vechimea pe care o are, merge bine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, lupo_bv said:

-40mbar mi se pare nesemnificativ.

55 minutes ago, adrian001 said:

la - 40 mbar actuatorul de la turbina nici macar nu se misca

după cum spune şi colegul nu are importanţă. În rezervorul de vacuum este normal să rămână vacuum. La oprire ECU comandă  toate electrovalvele să închidă vacuum-ul către actuatori  (practic prin asta dă drumul la ceva aer atmosferic către actuatori) pentru ca ei să rămână în stare relaxată. Cu maşina oprită nici un actuator nu este activ. Acum că mai rămân câţiva milibari reziduali chiar nu contează, important este ca la Turbo On vacuumul să crească brusc către valoarea optimă ceea ce zici că la tine se întâmplă, aşa că bifăm asta ca fiind ok

47 minutes ago, florin71_skoda said:

Altceva ce as mai putea face ca sa imbunatatesc situatia ? Sau sa-i dau pace la masina si sa consider ca la vechimea pe care o are, merge bine ?

Eu cred că din reglaj este treaba şi primul pas ar fi să pui nu actuator nou conform modelului. Faptul că al tău are tija mai scurtă nu este ok. Apoi să reiei reglajul actuatorului de la zero conform procedurii. Şi aş mai pune şi un MAF nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Eu nu m-am legat de faptul ca ramin citiva milibari reziduali. Eu m-am legat de faptul ca se creaza tot timpul milibari reziduali. Adica daca scot afara furtunul din N75 (cel ce duce la actuator), ca sa ajunga la zero presiunea pe acel furtun, dupa ce-l bag la loc, scade iar presiunea la -40mbar, chiar daca motorul este oprit.

Recomanzi ca in momentul de fata, sa incerc sa mai lungesc putin tija ? Ca altfel nu vad ce treaba are faptul ca am actuator cu surub scurt.

Poate ca nu m-am exprimat eu corect si nu sa inteles despre ce este vorba si o sa incerc sa explic inca o data. In urma cu aproximativ 8-10 ani am descoperit ca actuatorul meu are membrana fisurata. Un actuator nou se pare ca vine asa:

181543046_actuatorturbo.jpg.3c2a3793508d9831030d962b3286dfc3.jpg

Cum era simbata seara si nu aveam de unde sa cumpar unul nou, am primit gratis unul SH de la o cunostinta, iar ce am primit arata cam asa:

58440805_ActuatorTurbo2.thumb.jpg.dce1ecd3b22311642aadba83e5fc00d3.jpg

 

Piesa neagra atasata de un actuator nou, piese unde este si piulita randalinata pentru reglaj lungime totala pirghie,  este prinsa de carcasa turbo si nu se prea poate da jos. Sau cel putin mi mi se pare lipsit de sens sa te chinui sa o dai jos. Asa ca piesa neagra a ramas aia originala a masini. Iar cind am spus ca cel SH are tija mai scurta, m-am referit la faptul ca surubul ce iasa din actuatorul din ultima poza este mai scurt, fata de cit era surubul actuatorului original. Insa dupa mintea mea, treaba asta nu afecteaza cu absolut nimic functionarea turbinei. Singurul impediment este ca tot asamblul pirghiei nu poate fi lungit asa de mult ca si cel original. Iar daca acum am nimerit reglajul pirghiei si nu mai trebuie lungita, atunci nu vad de ce ar trebui schimbat.

Ai cumva un cod de MAF ?  Din cautarile mele vad ca pentru ASV exista 038 906 461 , cu C, B, sau BX la coada si nu stiu pe care sa-l aleg. Ca si marca ce sa aleg ? (ala original cred ca era Bosch)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/30/2020 at 12:43 PM, florin71_skoda said:

Singurul impediment este ca tot asamblul pirghiei nu poate fi lungit asa de mult ca si cel original. Iar daca acum am nimerit reglajul pirghiei si nu mai trebuie lungita, atunci nu vad de ce ar trebui schimbat.

Nu asta este problema la care m-am gândit ci la faptul că este posibil ca fiind model diferit de actuator (în cazul în care chiar este diferit şi nu diferă numai lungimea şurubului) s-ar putea ca lungimea cursei între ON şi OFF să nu fie aceeaşi. Dacă lungimea cursei nu este aceeaşi nu poţi regla în veci acest actuator . Dar nu pot afirma cu precizie acest lucru neştiind cum stă realitatea. De asta am zis că ar trebui un actuator nou, exact codul care trebuie.

On 8/30/2020 at 12:43 PM, florin71_skoda said:

Din cautarile mele vad ca pentru ASV exista 038 906 461 , cu C, B, sau BX la coada si nu stiu pe care sa-l aleg.

Toate codurile sunt valabile pentru ASV. Singura precizare pe care am întâlnit-o este la cel cu C în coadă, zice că are "inner pipe" dar nu-mi dau seama ce înseamnă asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Este foarte logic ce spui legat de actuator. Ai perfecta dreptate. La treaba asta nu m-am gindit. Ai un mare Like de la mine.

Miine o sa-mi schimb MAF-ul cu unul de la Pierburg (miine vine comanda), ca sa vedem ce se intimpla (am gasit aici pe forum un topic mai vechi, ude se zice ca ar fi mai bun fata de Bosch). Actuatorul din pacate nu o sa apuc sa-l schimb, deoarece joi dupamasa plec in concediu si nu o sa am timp sa ma ocup si de treba asta. Este foarte greu sa-l dau jos fara sa demontez galeria de evacuare si mai mult ca sigur ca si aia de admisie, cu EGR cu tot si toata tubulatura. Plus ca dupaia mai am si de reglat la el si cum eu nu stiu sa fac grafice din log-uri si oricum nu stiu nici sa le interpretez, ramine pe viitor treaba asta.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/29/2020 at 6:12 PM, lupo_bv said:

Merge si cu el rece, dar vezi si cu EGR de ce nu funcționează. Fă un Bs003 în felul următor: scoate furtunasul de vacuum care intră în N18, baga-l direct în EGR, apoi dă să facă BS003 să vedem ce arată. Am uitat, s-ar putea să aibă membrana spartă. Ca să verifici asta iei un  furtunas, îl bagi in EGR și tragi aer cu gura, trebuie să rămână limba lipită de furtunas (vezi să fie tăiat perfect drept).

Salutare, Lupo!

Cum am terminat serviciul, m-am repezit la supapa EGR, am deconectat furtunasul de vacuum catre electrovalva, am cuplat un alt furtunas, si, surpriza: ori aspiram din capsula vacuumatica, ori din aerul atmosferic....nicio diferenta. Culmea, in primavara, la curatarea EGR-ului, capsula functiona, tinea vacuum.

Intrebare: se inlocuieste toata supapa EGR, sau se poate inlocui doar capsula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate tot EGR. Numai actuatorul de la clapeta de shut off vine separat. Până îl schimbi înfundă furtunaşul cu un şurub să nu mai piardă vacuum pe acolo şi refă logul în mers şi BS011  să vedem dacă s-a îmbunătăţit ceva. Pierderea aia de vacuum poate afecta funcţionarea corectă a turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc din suflet, Lupo! Din pacate, pana in weekend nu am timp si nici posibilitatea sa mai ajung la autostrada pentru log in mers.

Oricum, voi incepe cautarile pentru un EGR nou.

Daca intre timp reusesc ceva log-uri, le voi posta aici.

ps: oricum, e circ la inlocuirea EGR, are 3 suruburi din cele 5 in niste pozitii aproape inaccesibile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.08.2020 at 11:41, lupo_bv a scris:

 

@DaLyR

Delphi din câte ştiu este un tester destul de bun şi mă gândesc că ar trebui să ştie să facă loguri. Am butonat unul acum câţiva ani şi din ce îmi aduc aminte nu ştie să facă teste în BS, dar nu bag mâna în foc. Vezi dacă ştie să înregistreze loguri şi fă unul să vedem cum se prezintă. Este normal să nu mai tragă cum trebuie cu mufa de la MAF scoasă, nu cred că asta este cauza, dar numai un log în mers ne poate lămuri. ELM nu ştiu că n-am folosit poate cu un program plătit să ştie ceva mai multe, cu versiune free mă îndoiesc.

Am facut 3 loguri (2 intra a3-a si 1 intra a4-a)

Observ ca intake air pressure scade drastic la un moment dat intra 4-a dupa care urca iar lent, la fel si MAF-ul, nu stiu deocamdata sa interpretez deloc, doar ce am dedus vizual din graph-urile pe care mi le-am generat, daca mi-ai putea spune mai multe, ti-as ramane dator cu o lada de bere, mersi anticipat!

LOG-01-003-010-011a3a.csv LOG-01-003-010-011-a-3a.csv LOG-01-003-010-011-a4a.csv

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul confirmă comportamentul descris de tine. La prima vedere pare geometria ancrasata, dar pot fi şi alte cauze. Dacă tot ai găsit VCDS fă şi BS011 şi BS003. Vezi AICI ce şi cum. Dacă te uiţi cel puţin în ultimele pagini o să-ţi dai seama mai bine de ce trebuie şi alea.

357238711_8-31-202011-14-01PM.thumb.jpg.44082c1a822d913385bcc6d851a49a4f.jpg

La început lucrurile evoluează normal, ai un spike, cam mărişor, dar după aia scade dramatic şi nu-şi mai revine decât spre 3500 rpm. Acum că agaţă geometria sau că sunt probleme de vacuum greu de spus. În toate logurile graficele sunt cam la fel. Să faci două BS011 unul cu motorul rece şi unul după ce ai forjat bine maşina. Dacă este să fie de la geometrie în urma dilatării materialelor vor apărea diferenţe între cele două loguri.

Eu zic că şi MAF este obosit. Chiar şi în codiţii de suprapresiune notabilă de abia măsoară cât specificatul.

Când faci logul în mers nu te mai chinui să porneşti logul când ai turaţia corespunzătoare şi să-l opreşti după aia. Porneşte logul când pleci de pe loc, faci reprizele şi opreşti logul după ce tragi pe dreapta. Ştiu unde să mă uit după apăsarea pedalei de acceleraţie. Siguranţa pe primul loc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A stat prietena mea in dreapta si a facut ce i-am zis, start si pauza :))

Tin sa precizez si faptul ca in treapta 2, cand merg la turatie constanta (de preferat 2500-2800 RPM) am niste sa zic asa suturi destul de sesizabile cu cat turatia e mai mare, ca si cum s-ar ineca, ca si cum ar merge un benzinar in 3 bujii. Dar numai la turatie constanta si in treapta 2. Dupa ce am scos MAF-ul nu a mai facut asa (de aceea cred ca ai dreptate cum ca MAF-ul ar fi cam obosit), dar de tras cu MAF-ul scos nu trage, zici ca e scuter cand ii dau talpa.

O sa fac maine iar cu BS011 cu motorul rece iar dupa cu motorul cald si postez din nou, mersi mult de informatii!

Am uitat sa specific, faptul ca dupa cum zicea fostul proprietar, anul trecut a fost facuta si turbina (din cate am inteles, s-au pus piese noi pe ea si ca in bucuresti s-a facut), cat de adevarat este, nu stiu, ca n-am mai cerut si factura cu toate ca imi spunea ca-mi poate da, daca vreau, l-am crezut pe cuvant.

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!