Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@Executron @lupo_bv

Eu am avut o situatie similara cu EGR-ul de pe masina din semnatura nu stiu daca e relevant sau nu pt Passat.

Schimbasem N239 intr-o dimineata devreme fara sa beau cafea si inversasem furtunasele (intre ele) de la N239 cu N18. In momentul ala aveam motor aspirat. 

Daca nu e relevant, se poate sterge postarea.

O zi faina,
N

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jumătate de tură.O să mai dau jumătate de tură dar trebuie să fie motorul rece că am multe de desfăcut să ajung la șurub. Și eu am observat că trage mai de jos mașina. Revin cu loguri imediat ce o să mai dau jumătate de tură. Mulțumesc încă odată pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, m-a poate ajuta cineva cu interpretarea log ului? Este de la un golf 5 1.9 TDI. As vrea sa știu dacă sunt probleme cu turbina sau cu egr ul. Turbina fluiera iar la decelerării se aude f pronunțat sunetul de blowoff

LOG-01-003-010-011.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

refa logul conform instructiunilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum spune şi colegul nu este chiar ok logul în sensu că ai apăsat acceleraţia la podea cam sus de pe la 2060 rpm. Fă treaba asta de pe la 1700 rpm.

Am făcut un grafic pe porţiunea unde EGR este închis deşi nu era acceleraţia apsată la maxim (sau era?). Concluzia primară ar fi că geometria este cam ancrasată. Pentru o părere mai pertinentă fă şi BS011 şi BS003, vezi AICI.

3-10-11.thumb.jpg.c2a773bf43646d2ec15c51c3a7e30916.jpg

MAF ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am trezit cu eroare pe senzorul G70, ceva cu intermitent. Din ce am citit inseamna senzorul MAF (debitmetru).

Simptomele sunt urmatoarele: la turatii peste 2800 se aude un fasait, in accelerare. La mers linistit mai are si intreruperi. Dupa stergere, eroarea nu a mai aparut. Dar simptomele au ramas. Ma gândesc sa incerc sa curat debitmetrul cu spray special, inainte sa il schimb.

Ceea ce mi se pare ciudat este acel fasait. Ma gândesc sa nu fie o conducta gatuita de depuneri sau un furtun spart, egr, clapeta de acceleratie cu depuneri. Este prima problema la motor de când o am :), in afara de distributie nu am umblat la ea.

Masina, O2 1.9 TDI BXE, are 176 mii km, de un an mai mult a stat, cel putin in ultimele 5 luni.

Este posibil ca acel fasait sa fie doar de la debitmetru?

LOG-01-003-010-011.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx.xlsx LOG-01-011-xxx-xxx.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, KimDiesel a scris:

Simptomele sunt urmatoarele: la turatii peste 2800 se aude un fasait, in accelerare....

Este sparta tubulatura dintre turbo si intercooler (cel mai probabil), sau este sarita din cleme, verifica acolo.

Daca este sparta se inlocuieste doar pe original (nu AM), ~500Lei la motoarele de 2.0 la dealer (mai ieftin ca la magazinele online cu discount-ul de 20% masini mai vechi de 4 ani), sau de la dezmembrari daca gasesti una cat de cat in regula, mai bine fata de orice piesa AM.

Daca are umerii destul de tociti si nu mai prind clemele, tot ar trebui schimbata tubulatura, dar unii mai pun coliere (soricei) intre marginea tubulaturii si intercooler, oricum, sa NU accepti solutia unor mecanici care vor sa treaca un surub autofiletant exact in partea de imbinare ca sa nu mai iasa teava. 

image.thumb.png.3a3ffc12579b05d9e64d3d33739ba6ee.png

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KimDiesel

Eu cred că MAF nu are nimic. Pierzi pe undeva presiune între turbină şi motor. Treaba asta rezultă şi din BS003 unde valoarea cu EGR OFF este cam mare (ar trebui să fie undeva pe la 460), dar şi din logul în mers unde se vede că prin MAF trece aer care nu prea ajunge în motor. Şi în BS011 se vede că diferenţa dintre ON/OFF este cam mică, 143mbari, dacă motorul era cald trebuia să fie undeva pe la 180 mbari.

Tot în BS003 se vede o recirculare cam mare (valoarea minimă pe EGR ON ar trebui să fie peste 200 mg). S-ar putea ca asta să aibă legătură cu o geometrie cam ancrasată ceea ce se observă în BS011 pe panta coborâtoare unde graficul este cam în hopuri (geometrie ancrasată sau arc tasat la actuator sau tija actuatorului ruginită)

BS003

bs003.jpg.dc7244e86fbcc78bc84ec9c0a2867fc4.jpg

 

BS011

BS011.jpg.1fa84ec89d2338b2b43b6922b8000303.jpg

Din logul în mers se vede clar că turbina nu face presiunea cerută. Cauze posibile: pierderi de vacuum (care însă nu se prea regăsesc în BS011) sau pierderi de presiune

3-10-11...thumb.jpg.0972827c57b654c5e476d2ed48486d9d.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit furtunul de la Intercooler crapat. Cel de sus,  care iese din egr. Deocamdata l am “bandajat” cu izolier din acela cu fibra. De la el era zgomotul. Cand o calc zdravan are acum un sunet mai pitigaiat, tot mai scapa. Luni il schimb.

multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo, de acolo si eroarea de MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să faci niste loguri după schimbare si sa le pui aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KimDiesel

Mulţumim pentru feed back!

Acum se vede că logul în mers arată cât de cât bine. Spike-ul ăla cam lung urmat de un underboost şi el cam lung ar fi semnul unei geometrii cu o uşoară ancrasare care se vede şi în BS011. La BS003 s-a normalizat valoarea maximă. Pentru recircularea cam mare încearcă să pui la EGR o şaibă cu gaura mai mică (vezi că se găseşte pe original)

3-10-11.thumb.jpg.42827629b2f4c71fd8fc7c904a1bdfc8.jpg

BS011.thumb.jpg.5e14376fb0be601e361b4165f11758b7.jpg

BS003.thumb.jpg.14356768bf8ab257671504548556a312.jpg

 

@iahimmihai

Se vede că turbina nu prea face presiune. Verifică în primul rând partea de vacuum şi vino şi cu celelalte două loguri

3-10-11-1.thumb.jpg.75b446bf9a8a1a988b367af1e781976a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea de vacuum este ok (furtunase) schimbat si valva N75 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci fă și BS003 și BS011 poate se observă ceva acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu sunt in log 003 si 011?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt grupurile alea, dar BS003 și BS011 înseamnă altceva. Citește topicul de mai jos și trage cu ochiul la ultimele postări si o sa îți dai seama.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate la tipul tău de motor BS011 nu oferă prea multe informaţii (sau nu ştiu eu să le interpretez) adică o secvenţă de turbo off la începutul celei de turbo on. Aşa că nu se poate spune prea multe de aici şi nici nu am alte loguri ca termen de comparaţie. Pun graficul poate îşi dă seama cineva.

bs011.thumb.jpg.a04959adfce03a69e294d3b0057f5100.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede şi în grafic că este mult mai bine

3-10-11.thumb.jpg.fb54cb6eaf4a8cf8ac03c50c15b14a23.jpg

Nu cred că MAF ul are ceva, văd că măsoară fix cât cere ECU.

Când ai timp repetă BS011 cu noul MAP să vedem cum s-a modificat logul după schimbarea MAP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Uneori masina intra in limp mode cand o turez peste 3000 rmp. Este vorba de un Audi A4 B6 1.9TDI, 101 cp.

Codul de eroare este: 

17965 - Charge Pressure Control 
            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

Am facut un log pentru 011 pe loc si unul in mers pentru 003, 010, 011 (am inceput log-ul de la 1700 rmp in treapta a 3-a, apoi aceleratia la podea pana am ajung aproape de 4000 rpm). E pe duca turbina? 

Ma poate ajuta cineva?

Mersi anticipat!

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de NowayJack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mariusmuresan
On 06.02.2020 at 21:15, Mariusmuresan a scris:

Buna seara , 

Detin un Vw Bora 1.9 TDI , cod motor AJM , 2000.

Cateodata nu accelereaza peste 120km/ora ,  de regula se intampla la drum lung. Indiferent de cate ori opresc si pornesc motorul nu trece peste 120 km/ora cand se intampla asta.

Daca sterg eroarea stocata 17958/P1550 , pot sa accelerez peste 120km/ora pana apare din nou eroarea.

Am facut cateva log-uri in seara asta si am nevoie de ajutorul vostru pentru interpretarea lor , ce anume nu functioneaza in parametrii?

Multumesc anticipat.

 

LOG-01-003-010-011.CSV 6 kB · 12 downloads

Salut. 

De câteva luni nu mai întâmpin problema de limp dar am impresia că motorul nu e așa sprinten cum a fost cândva.

Deoarece nu am făcut nimic la motor / turbo / egr , am rugămintea daca se poate să îmi spuneți ce este în neregula cu graficele atasate.

Mulțumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NowayJack

Cam agaţă geometria

3-10-11.thumb.jpg.22b6497921e8a11fed76acf03ec56696.jpg

bs011.thumb.jpg.c717dd5be084de24baa6fa69612c5b98.jpg

 

Acceleraţia a fost la podea pe la 2000 rpm, dar nu este edificator în cazul de faţă. Pe viitor când mai faci log în mers porneşte logul înainte să pleci de pe loc, faci reprizele necesare şi salvezi logul după ce ai tras pe dreapta. În funcţie de acţionarea pedalei de acceleraţie ştim noi unde să ne uităm.

@Mariusmuresan

Care grafice? Logul din postul citat de tine arată o geometrie cam ancrasată.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!