Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare. Revin cu raspuns la problema de care spuneam mai sus. Nu are nici o problema geometria turbinei. Am schimbat senzorul de presiune (MAP) cu unul nou care a costat 155 lei de la bosch si masina merge ca inainte. Trage foarte bine si nu mai intra in limp. 

Daca cineva mai are eroarea 17965 Charge Pressure Control p157 - 35-00 - Positive Deviation, ii recomand sa-si schimbe acest senzor, sau daca vrea sa fie sigur ca e de la el, sa imprumute de la cineva un senzor pentru 10 min si sa testeze. Am fost la 3 mecanici si toti dadeau vina pe turbina. Primul a spus ca trebuie un kit de reparatie care e aproximativ 850 lei si cu manopera ma ajungea 1500 lei ca sa reconditionam turbina, altul vroia 400 lei ca sa o demonteze si sa curete geometria, iar al 3-lea tot pe turbina arunca vina...nicmeni nu a zis ca poate sa fie de la senzor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un log şi după schimbarea senzorului să vedem diferenţa. Oricum la eroarea aia pot fi mai multe cauze printre care geometria, senzorul de presiune şi N75, mai greu să-ţi dai seama dintr-un log în mers care este cu probleme (poate dacă puneai şi BS003 şi BS011 se putea deduce oarecum). Ai procedat corect începând cu ce este mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cade rar senzorul ,de obicei geometria e de vina in cele mai multe cazuri la eroarea de mai sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/23/2020 at 10:06 PM, lupo_bv said:

Că face suprapresiune este clar. Fă și BS003 și BS011 să vedem de ce.

Mulțumesc pentru răspuns, revin miercuri cu BS 003 și 011. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi dacă ai fost cu vcds-ul în mână de ce n-ai făcut şi BS003?

BS011 arată că geometria este înţepenită (ori blocată ori problemă de vacuum), deşi nu prea se pupă cu eroarea pe care o înregistrează.

2144069197_2-26-20207-44-29PM.jpg.6f81c3e3a57a7f0243135aaf9180a1ed.jpg

Între min/max ar trebui să fie 150-180 mbari şi la tine sunt 12 mbari.

Verifică dacă geometria se mişcă la mână şi dacă capsula vacuumatică nu este cumva spartă (cu un furtunaş de combustibil conectat la capsulă tragi cu gura aer şi trebuie să rămână lipită limba de furtunaş). Verifică toate furtunaşele de vacuum.

Zi şi ce cod are motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa pe cele 3 câmpuri, in aceelasi timp/log - 003,010,011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i nA făcut şi logul în mers, dar este puţin mai sus, aici.

@waledaz   În afară de ce ţi-am scris mai sus în BS003 este o problemă cu valoarea maximă care ar  trebui să fie pe la 450

BS003.jpg.890e8548289bffb9c4121e1dccd49528.jpg

Asta ar putea însemna ori că EGR nu închide bine ori ai ceva restricţii pe admisie (filtru aer murdar, intercooler înfundat, etc). Ca să vedem dacă este de la EGR obturează ţeava (cea care vine din evacuare şi aduce gazele pentru recirculare) care intră în EGR cu o tăbliţă (slăbeşti şuruburile, introduci o  tăbliţă şi strângi la loc sau dacă ai răbdare confecţionezi o şaibă după modelul celei existente dar plină, fără gaură) şi refă logul acesta. Ideea este că o dată cu remedierea problemei referitoare la turbină trebuie remediată şi aceasta pentru că în situaţia asta motorul produce mai mult fum care va colmata turbina destul de repede.

Referitor la valoarea minimă aceasta este relativ ok, deci vacuum-ul este ok. Cred că dacă la turbină problema era de pierdere vacuum s-ar fi văzut şi aici, de unde trag concluzia că problema la turbină este de geometrie blocată. Dar oricum dacă ai ajuns să faci intervenţii acolo trebuie verificat tot sistemul.

@Fyscker Fyss

Logul în mers arată că turbina face presiune târziu şi nici debitmetrul nu prea indică cât ar trebui (chiar şi când ai presiune suficientă el tot sub specificat arată)

3-10-11.jpg.dfe662d81e05b52f3f2c8640ba7876cc.jpg

BS011

BS011.jpg.f4a25205b19931008133a1ea990931fd.jpg

Eu cred că diferenţa între minim şi maxim este mică. Dacă între un nivel de acţionare a turbinei între 0%şi 100% ar fi un 180mbari, 20% cât acţionează în testul ăsta ar însemna vreo 36 mbar, iar la tine este maxim 20. Dacă zici că vacuum-ul este ok (deşi fără o verificare cu vacuumetru nu aş băga mâna în foc) atunci rămâne geometria

BS003

BS003.jpg.38d6aef58fc7f0c41d1b6f2c670a5064.jpg

Recircularea pare mică. Fiind un EGR  electronic nu se pune problema vacuum-ului, dar o cauză poate fi presiunea mică din turbină.

Cam asta văd eu în grafice, dar aşa cum ţi-am scris nu am documentaţie pentru motorul ăsta, multe din afirmaţii sunt presupuneri aşa că aşteaptă şi second opinion. Eventual dacă are vreo idee @F l o r i n

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR l-am dat jos anul trecut si l-am cutarat, avea ceva depunere pe el. Uleiul si filtrele trebuie sa le schimb in aproximativ 1000 km (maxim 2 sapt). Vacum-ul l-am testat cu pompa vacum, de asta am spus ca nu am pierderi pe nicaieri si nici actuatorul nu are membrana sparta . Ce nu mi-a placut la actuator e ca are "cursa" prea scurta. Ceva nu ii da voie sa se miste  si cred ca geometria este blocata pt ca nici valorile nu sunt cum ar trebui 760v..-..3800v ( la mine variaza intre 1900v...1300v ). Am in plan cat de curand, poate chiar weekend-ul asta, sa dau turbo jos sa il curat si sa mai fac o verificare la EGR, poate sa mai depus ceva pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Sunt din Constanta si am un golf 4 1.9 ARL cu soft,dupa 4 ani incepuse uneori sa intre in limp mode.am mers la cineva pt verificari si fix cand era pe dynotest s-a blocat geometria pe inchis(in talpa) a facut prea mare presiune si s-a rupt turbina in doua,am trimis-o la Bucuresti pt rectificare(in urma cu 5 ani aceeasi baieti o recrificasera fix inainte de soft)dupa ce am montat turbina pe masina surpriza,facea boost de 1.5 Bari de abea de pe la 3400-3500 ture,dupa 4-5 saptamani de verificari vacuum,furtune,electrovalvule,toate fara rezultate un prieten mi-a recomandat sa scurtez putin tija de la actuator sa vedem ce si cum,dupa 3 spire a inceput sa traga mai de jos si am inceput inca 2 spire tura teste,mai da o spira iarasi ture teste si am ajuns undeva pe la 2600 de ture face boost,(inainte de la 1800 incepea).A trebuit sa plec in voiaj si masina a ramas asa,mai puturoasa sa zic.Venit acasa mi-am comandat un vcds si vreau sa incep sa fac verificari,din ce am citit trebuie sa fac un log pe canalul 03 10 si 11 nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Am facut niste loguri in treapta a 3a de la 1500-3000 aproximativ,imi cer scuze daca nu au iesit cum trebuie,este pentru prima data!le atasez mai jos,din ce vad eu ar cam trebui sa sa mai micsorez putin tija de la actuator(ce am tot facut inainte) dar vreau sa fiu sigur.Multumesc frumosLOG-01-020-010-011.CSVLOG-01-003-011-020.CSVLOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze!Am uitat sa specific,masina are EGR-off,debitmetru-Off !Modificarile au fost facute la resoftare!in total are 5 ani de cant are soft,si de aproximativ un an i-am schimbat turbina si nu a mai fost aceeasi masina,de atunci (cand am fost acasa si am avut timp) am tot facut reglaje asa la mana si tinand cont cate spire inainte cate inapoi,problema a fost ca:initial cum am scris mai sus masina facea boost 1,5-1,7 bari de abea pe la 3400-3500 rpm,ok dupa serviceuri si constatari si sfaturi sa schimb o gramada de chestii inainte de a face orice alta modificare am decis sa modific lungimea tijei,si putin cate putin modificam si masina tragea mai jos,doar ca de pe la 2400-2500 ultima data cand am zis sa o mai scurtez dupa 3 spire numai tragea deloc parca primea prea mult aer,era cumva plafonata si am dat 3 spire inapoi si asa a ramas masina,trage pe la 2500 aproximativ.as vrea sa o readuc in mintile ei adica 1900 rpm,hai maxim 2000 rpm(o rezerva pt ambreiaj sa zic asa:))).Voi ce pareri aveti?ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Complicat de spus în situaţia ta ce ar trebui făcut. Dacă te-ai hotărât să te distrezi citeşte mai întâi topicul acesta

Dar dacă vrei să iasă ceva şi să nu te chiunui prea mult ar trebui să pui softul original sau să mergi undeva să-ţi pună un soft ca lumea. Aia nu este resoftare cu EGR OFF şi MAF OFF, nu aşa se obţine un surplus de putere. Prin urmare nu prea putem să te ajutăm aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kimura 23

Am mutat discuţia într-un topic destinat numai turbinei ca să nu aglomerăm aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos!Am mai scurtat 4 spire tija si acum masina merge cum trebuie.Fix asta este treaba,pt un plus de putere facut din soft,MAF trebuie anulat,,masina are 5 ani cu soft facut si merge in continuare fara probleme,dezvoltand o putere de 193 HP si 464 nM,

As mai avea o intrebare,pe furtunele de vacuum am vacuum -0,7,la un service mi-a spus ca trebuie sa am -1 si ca trebuie sa schimb pompa de vacuum,alt mecanic mi-a spus ca de fapt fix asta este valoarea care trebuie sa o am si ca este ok vacuumul,Stie cineva exact cat vacuum trebuie sa am?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Revin si eu cu niste LOG-uri facute azi. Sper sa fie cat de cat OK in sensul ca, din motive de trafic nu am putu urca mai mult in turatie. Mai ales pe tr 4 se vede acest lucru.

Daca trebuie sa rearanjez fisierul va rog sa imi spuneti - mie mi-l arata ok versiunea mea de excel, si scuze pentru acest aspect.

Si acum, masina:

- s-a schimbat geometria, care, asa cum ati spus si voi, agata - acum nu mai ia Limp Mode

- masina insa nu trage grozav, ca si inainte de altfel, am incercat sa reglez cursa actuatorului cam unde mi s-a parut mie ca trage mai bine

- am senzatia ca in tr1 / tr 2 ar fi mai in regula... in rest, doar cand am turatie mai mare

- am mers zilele trecute cu un AFN ca al meu - breack - si, ce sa zic, alta viata... a mea e mult mai lenesa, pare mai plafonata.

Multumesc inca odata pentru eforturi.

Tr 4 - LOG-01-003-010-011.xls Tr 3 - LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile arată mai bine decât ultima dată, dar cred că ai probleme cu reglajul. Ai scăpat de limp, dar în logul din treapta a treia era cât pe-aci.

Şi nici MAF nu prea arată grozav

1640736389_2-28-20207-16-48PM.jpg.a9ee4b43a659d6e4d163079b806626e1.jpg

1344184811_2-28-20207-17-24PM.jpg.19ea2e06ede463d4f2f9c9466a9b3770.jpg

Vino şi cu BS 003 şi 011 să vedem şi acolo ce este. La logul în mers nu-i mai da blană aşa de jos, de la 1600 rpm este suficient. Şi dacă tot te-ai hotărât să umbli la reglaje încearcă să urmăreşti algoritmul din topicul recomandat colegului mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,

Multumesc pentru raspuns.

Este frustrant sa reiasa ca debitmetru e cu semnul intrebarii, asta pentru ca este schimbat, nou Bosch, nu ieftin, si bineinteles ca vor fi comentarii pe tema dorintei de a-l schimba! Cred ca mai bine puneam SH... dar, asta e!

O sa incerc sa urmaresc topicul cu reglajul. Cert este ca am cam pers cam pe toata zona parghiei sa vad daca isi ia limp. Nu s-a intamplat. Ciudat insa este ca nu prea realizez care arutea fi pozitia ideala, repet, cam aici mi s-a parut cel mai ok.

Revin cu logurile cu pricina.

20200228_141652.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai liniştit cu debitmetrul. Poate am eu un fix, poate aşa trebuie să fie. De asta ţi-am solicitat şi BS pentru că data trecută ţi-am semnalat nişte probleme în legătură cu BS003 şi alea pot influenţa ceea ce măsoară debitmetrul. Dar hai să vedem cum arată acum.

Iar poziţia ideală a pârghiei se determină doar prin măsurători şi în topicul indicat este foarte bine explicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fiu sincer m-a cam bagat in ceata. Sper sa ii dau de cap.

Surubul meu statea de obicei in zona alba a tijei.

 

Am uitat sa zic, pe decelerare uneori scutura/tremura cateva secunde. Nu dramatic dar se simte in pedala.

 

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!