Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Face presiune tarziu in log pentru ca am apăsat accelerația de la 1800~1900rpm.trebuia început mai de jos.

Nu ma deranjează nimic.masina are soft facut de sâmbătă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, atunci este bine că ai făcut loguri ca să le ai martor pentru eventuale probleme în viitor. Dar mult mai important este să ai făcute BS003 şi BS011. Astea sunt "EKG-ul" turbinei şi EGR:)). În cazul că apar vreodată probleme prin compararea logurilor găseşti mult mai uşor problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! As avea si eu nevoie de o interpretare a acestor loguri, daca ma poate ajuta cineva..
Turbina mea nu face presiunea specificata de ecu.
Dupa putin google-it am schimbat pe rand N75 si MAP cu altele din dezmembrari = nici o schimbare.


Logurile pe BS nu stiu cat sunt de bune pentru ca merge o data pe conectat, o data pe deconectat si se opreste testul automat.

BS003.csv BS011.csv log-in-mers.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@constantin_sv

Posibil să fie o problemă de vacuum.

236922927_1-21-20201-04-34AM.thumb.jpg.8bc169a8f01653ea24ad0b8b86fe664b.jpg

Ce mi se pare ciudat este că deşi presiunea este scăzută la logul în mers, MAF zice că intră cantitatea corectă (de obicei când presiunea este scăzută şi cantitatea scade) şi că Duty cycle stă destul de cuminte pentru diferenta aia de presiune (ca şi cum ECU nu ar lua în seamă că turbina nu face presiune). Sincer mă cam depăşeşte problema, poate are alt coleg vreo părere

499149152_1-21-20201-27-30AM.jpg.5d835df319b8c51b578ba466023c6e79.jpg

@theodor91

La tine sunt două probleme. În primul rând ai vacuum deficient la capsula turbinei (unde arată săgeata ar trebui să ajungă curba pe timpul cât vacuum-ul acţionează asupra actuatorului). 

BS011.jpg.aca3b709edb341bb0f499d0785f9dedd.jpg

Începe verificare de la capsula vacuumatică a turbinei (verifici dacă capsula ţine vacuum cu un furtunaş de combustibil, tragi aer cu gura şi dacă nu  rămâne limba lipită de furtunaş înseamnă că este capsula spartă, vezi să tai furtunaşul perfect drept ca să nu te inducă în eroare). Dacă acolo nu este problemă iei la verificat toată instalaţia de vacuum începând de la pompa tandem. vezi rezervorul de vacuum să nu fie spart. Posibil să fie şi N75 de vină

La EGR vacuum ai (valoarea minimă este ok, poate că recircularea este un pic cam mare, dar nu asta este problema pentru moment)

BS003.jpg.2cf78e016d989bc5a379c0f21c03efe7.jpg

În schimb valoarea maximă este prea mică adică nu intră sufiecient aer în motor. Asta se vede pe grafic şi de obicei se întămplă când EGR nu mai închide bine (EGR murdar sau N18 cu problem), dar în situaţia de faţă cred că problema decurge din prima pentru că turbina nu face presiune.

Deci prima dată rezolvă cu vacuum-ul (ar fi perfect dacă ai avea un pistol de vacuum cu vacuumetru pe el) de la turbină şi apoi repetă logurile (toate 3) să vedem ce s-a îmbunătăţit şi ce nu.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. Asta am sa fac. Inca ceva. Atunci cand scot mufa de la MAF masina isi revine si totul e ok jos in ture. In schimb dupa 2400-2500 merge greu(cu mufa de MAF scoasa). Si nici nu scoate fum deloc masina. 

Modificat de theodor91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF măsoară OK. Cel puţin aşa se vede în graficul de la logul în mers. Treaba stă cam aşa: ECU dozează cantitatea de motorină injectată în funcţie de cantitatea de aer văzută de MAF. Când scoţi mufa la MAF, ECU înlocuieşte valoarea măsurată cu una generică de 550. Ei, valoarea asta probabil că facilitează un amestec mai corect, potrivit presiunii pe care o ai în turaţii joase, dar nu mai face faţă la turaţii înalte.

Acum prima etapă este să faci să arate bine BS011, după aia vedem cum se schimbă logul în mers şi BS003,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt corecte. După cum arată BS011 de neregulat cred că geometria este buba.

La logul în mers se vede clar suprapresiunea

3-10-11.jpg.5dbcd02e6ca0a14740245d8e6fdd5ba3.jpg

BS003 - relativ ok

 

BS011

BS011.jpg.061f2dee741561604089d0928e50eacc.jpg

 

 

 

BS003.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ... , am mai mers cu ea  turata numai cu 3000 3500... si am observat ca nu mai iau limp la 120... dar astazi am schimbat electrovala n18 si am pus una de n75 in locul ei pana o schimb de tot vazusem tot asa un log si persoana respectiva avea la recirculare gaze 98,6 sau 96,4 ceva de genul si eu am vazut ca am 4,8 si ma panicasem si am decis sa o schimb cu cea n75 aveam una de rezerva  .. am inteles ca lucreaza absolut identic.. si am luat la 90 km/h limp precizez ca imi curge ulei pe langa egr.. am inteles ca asta e boala lor s.ar putea sa fie si de acolo? am verificat si tija de la turbina si merge complet si se misca foarte usor , se poate sa fie si senzorul map ?

si dupa ce  am facut bs 011 si bs 003 am observat o imbunatatire a acceleratie se simtea mai tare mai "responsive " 

Modificat de kimura 23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un passat cc 2010 2.0 tdi 170 cp. Masina are un suierat de turbina, insa nu scoate fum, trage perfect, zic eu. 
Am atasat logurile facute pe 003 010 si 011.

Imi puteti spune o parere in cazul in care am facut logurile ok? In caz ca logurile nu sunt facute ok, le voi reface.

Va multumesc.

passat cc 4-2.csv passat cc log 3.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kimura 23

În primul rând ce ai văzut tu 96,8 sau 4,8 nu are legătură cu starea N18, acela este nivelul de acţionare al N18 pe care îl comandă ECU (este vorba de a patra coloană din grupul 003 aşa cum similar se întâmplă cu N75 la turbină - Duty cycle din a patra coloană a grupului 011). N75 şi N18 lucrează la fel, dar nu sunt chiar identice, vezi AICI despre funcţionare lor. Da poate fi şi N75 de vină, poate şi MAF, poţi încerca cu altele de probă,  dar faptul că după BS011 s-a îmbunătăţit funcţionarea denotă că problema ar cam fi la geometrie (pe timpul  BS011  geometria este plimbată între cele două extreme)

Ca să fie mai concludentă treaba fă două BS011, unul cu motorul rece şi unul după ce ai forjat bine maşina. Din compararea lor va reieşi mai bine situaţia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles, o sa pun inapoi n18, n75 e schimbat, doar map nu am schimbat :)) il schimb si pe ala si o sa curat si debimetrul de aer cum mi ati sugerat cu geometria o rezolv  cand o sa  am niste venituri putin mai mari.. Mulțumesc pentru ajutor :) o seara frumoasa va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tecuvalentin

Ai făcut logurile bine, dar problema reclamată de tine nu se prea poate vedea în loguri. Dacă şuieratul a apărut de la un moment, şi eşti sigur că provine de la turbină, ar fi bine să mergi la un specialist să investigheze turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv maine voi merge la un mecanic sa-mi verifice traseul poate sunt ceva furtune desprinse. 
1.sa inteleg ca in logurile pe care le-am postat, totul este ok, in parametrii?

2.imi recomanzi pe cineva in Bucuresti?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i perfect, dar acceptabil

3-10-11.jpg.c1552f5f89584f713f6f9a2e6dd47d9f.jpg

Dacă îţi place cum trage atunci concentrează-te pe partea cu şuieratul.

Nu ştiu să-ţi recomand ceva, dar viziteză aria asta

https://vwforum.ro/forum/83-service-uri/

şi asta

https://vwforum.ro/forum/224-oferte-extinse-prestari-servicii/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am inlocuit turbina la seat leon 19 tdi ASV as avea nevoie de interpretarea logului sa stiu daca este in regula turbina fiind SH.Va multumesc.

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Leon ASVParerea mea este ca arata bine log-ul. Daca plecai cu pedala 100% apasata de la 1500rpm era si mai bine. ne dadeam seama mai bine de punctul de incarcare al turbinei. Turbina face presiune ok, geometria variabila corecteaza ok, nu face spike mare si mult, ceea ce e un lucru bun. Pe viitor, poate iei un debitmetru de aer nou. Acesta al tau este ok, dar dupa 3500rpm se cam plafoneaza. 
Totusi, asteapta si parerea lui lupo_bv. O sa iti ceara si BS 003 si BS011, loguri benefice pentru a-ti da un raspuns corect. El este doctor in asa ceva :) iar modul de prezentare/explicatii este jos palaria:salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns într-adevăr dupa 3500rpm urca mai greu in turatii .As incerca totuși să-l curăț in primă fază. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu ce a scris colegul @vladinsky, mai puţin faza cu doctoru'...mai este de învăţat/descoperit.

Ca să ai nişte loguri martor pentru viitoare eventuale probleme (este mult mai uşor să descoperi problema din compararea logurilor) ar fi să faci un log pornit mai de jos pentru că

23 hours ago, vladinsky said:

Daca plecai cu pedala 100% apasata de la 1500rpm era si mai bine. ne dadeam seama mai bine de punctul de incarcare al turbinei.

şi bineînţeles

23 hours ago, vladinsky said:

O sa iti ceara si BS 003 si BS011, loguri benefice pentru a-ti da un raspuns corect.

 

Şi ar mai fi ceva pentru toţi colegii care au avut diverse experienţe (bune sau rele) cu service-uri de recondiţionat/reparat turbine să scrie câteva cuvinte despre experienţa avută  pe aria aceasta

https://vwforum.ro/forum/83-service-uri/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Ziua dragi colegi!

Vă atașez și eu niște loguri spre interpretare (sunt puțin haotice căci a trebuit să mă adaptez traficului). Toate sunt făcute, de principiu, în vit. a III-a. 

Simptome : de aprox. 1 sapt simt o pierdere de putere în accelerare. Cel puțin dupăa 2500-3000 rpm accelerarea este f. slabă, făcând log-urile de abia m-am chinuit să ajung la 4000. 

Menționez că mi se pare că aud un țiuit mai atipic, am verificat furtunele de la traseul turbo și nu am găsit niciunl spart/secționat, însă acest fluierat mai înalt a rămas. 

Nu scoate fum și nu are erori înregistrate. 

LOG-01-003-011-013 1.csv LOG-01-003-011-013 2.csv LOG-01-003-011-013 3.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă auzi un ţiuit ar fi mai degrabă o problemă de vacuum. Am făcut un  grafic la ultimul log. Din el se observă aşa:

  • presiunea măsurată nu o atinge pe cea prescrisă. De obicei este problemă de vacuum, dar nu se exclud alte cauze
  • După 3000rpm MAF cam dă semne de oboseală
  • se observă în ultima parte a logului o coincidenţă între presiunea scăzută şi creşterea compensaţiilor pe injectoare. Aici presupun că ai fost în treapta a IV (la ultima parte a logului).

392032025_1-25-20207-32-26PM.thumb.jpg.4d367e3daa319584aac8d1762eb2104d.jpg

Deocamdată nu pot face o legătură între compensaţiile injectoarelor şi lipsa de presiune, dar asta nu face obiectul topicului şi eu îţi propun să lămurim mai întâi partea de turbină. Aşa că îţi propun să revii cu un log în mers în care să selectezi grupul 010 în loc de 013 făcut în treapta a 3-a şi a 4-a de la 1600-1700 rpm la 4000 rpm cu acceleraţia la podea (eu zic că aşa la ore mai târzii între giratoriile de la Arcul de triumf şi Piaţa Presei poţi să te desfăşori în voie:))) şi bineînţeles nelipsitele BS003 şi BS011. Hai că de logul în mers ne mai lipsim, dar astea două sunt indispensabile. Dacă ai face două perechi una la cald şi una la rece ar fi perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, revin! Să realizez logul în mers în viteza a IV-a este destul de greu, căci având o cutie automată în V trepte, a IV-a e foarte lungă și ating viteze cam mari. 

Mai revin cu o informație. Astăzi, mergând printr-un pasaj astfel încât să se reflecte sunetul mai bine, deschizând geamurile, au putut sesiza în mod clar un zuruit strict în accelerare. Oricum nu părea un fâșâit, cu un țiuit cu o ușoară tentă metalică.

De asemenea, pare că problema se accentuează când motorul e cald, căci la plecare, la rece funcționează mai bine.  

Voi reveni cu LOG-urile corecte atât la rece cât și la cald. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu log-urile solicitate. 

Arăt că logul în mers am reușit să-l fac în vit. a III-a. Sunt două etape în care am accelerat de la 1600 la aprox. 4000 rpm. 

Țiuitul prelungit se aude f. clar când fac logul în grupul 011. 

De asemenea, în urma ”testelor” a rezultat și o eroare : ”17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation ; P1556 - 35-00 - -”

În ceea ce privește turbina arăt că ea a fost curățată acum 50.000 km. 

LOG-01-011cald.CSV LOG-01-003cald.CSV LOG-01-011rece.CSV LOG-01-003rece.CSV LOG-01-003-010-011 bun doi.CSV

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci avem aşa

logul în mers: este clar că face presiune foarte târziu. Văd că debitmetrul arată destul de bine, cel puţin pe porţiunea care intresesză. Eroarea nu ai obţinut-o pe timpul acestui log, cel puţin nu se vede aici.

1153420484_logmers.jpg.f137cd0eb2d2f2b23b3a91e4f6f470af.jpg

 

BS003. Aici ori ai pierdere totală de vacuum ori ai EGR anulat

bs003.jpg.2afab1a1ffbb99443192193d649bba4d.jpg

BS011: asta nu arată chiar rău. sunt ceva neregularităţi pe porţiunea urcătoare (acolo unde acţionează vacuum-ul), dar nu cred că asta provoacă o asemenea pierdere de putere.

bs011.jpg.1830e4bd469fc92a9dce3fa88b7e8ed7.jpg

Spre comparaţie ataşez două loguri de la un motor similar cu al tău (AVF) a cărui turbină a fost curăţată zilele trecute şi proprietarul este foarte încântat de cum trage. După cum vezi BS011 arată mult mai rău, deci nu cred că ar fi acolo problema.

257658010_logmersdanual.jpg.071f1099798d06d1789d951281cd156f.jpg

bs011-danual.jpg.53e8330455b0e6164b8a07e7b1307b68.jpg

Concluzia este că nu-mi prea dau seama. Ţiuitul ăla îmi cam dă de gîndit, mai ales că zici că este metalic. Dă să facă BS011 unde zici că se aude, ridică capota şi încearcă să-l identifici. Mai ales fii atent dacă nu se aude de la turbină.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!