Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut,

Departe de mine sa fiu expert, dar mie mi se pare ca senzorul MAF raporteaza valori cam mari fata de cele cerute de ECU.

S-au facut cumva reglaje pe EGR? E posibil sa fie depuneri in valva EGR si nu se recirculeaza atatea gaze cate ar vrea ECU si de asta raporteaza MAF-ul prea mult aer. Ceea ce in sine nu-i rau pentru masina, dar poate ca poluezi prea tare.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am facut un log mai complex nitel la un motor V6 2.5 tdi AFB ,Log Pe motorina injectata, avans, egr, maf, turbina .

In prima parte colorata cu galben s-a inregistrat o plecare de pe loc de la 0 - 120 cu pedala medie 50%, deci o plecare normala.

A doua parte colorata cu galben - talpa in treapta 4 de la 2200 ture in sus si de la viteza 120 - > 180. de la 170 in sus inainta in viteza cam greu.Nu m-am dus mai tare ca nu aveam loc.

A treia parte colorata cu galben reprezinta un mers de regim la aprox 2300 ture si viteza 120 km/h.

Observ ca debitmetrul nu masoara corect... 430 la relanti si maxim 640 la wot. ...si avansul dinamic putin cam "avansat".

Mentionez ca este schimbat acum 3 luni , bosch nou din germania, iar filtrele de aer le schimb la 7000 km. de asemenea EGR este blocat pe pozitia inchis stricat,desfacut si verificat iar de aceea la relanti masoara 430 mgr ..cred...Dar care e problema cu 650 maxim al Mafului?Ma cam indoiesc sa fie stricat asa de repede.

Am facut si un test intreapta 3 la wot si aceleasi valori de 630 le arata acest Maf.

Am testestatt N75 la relanti si tija actuatoare functioneaza fara intreruperi,desi cam brusc se ridica si coboara dar cursa afisata in log este maxima respectiv duty cycle 106. Totusi parca si presiunea turbinei ramane putin in urma ..

Rog pareri..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu nu ai cumva actuator de 1,9?

:) ba da ,eu sunt ,Cipi cu actuatoru de 1.9..:D dar actuatoru ca actuator..dar mafu de nou sa se comporte asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti la logul cu grupul 3 la relanti valorile MAF actual sunt in regiunea 250 mg/R (+/- 20) deci EGR-ul merge bine (dupa parerea mea, daca altii cred altceva sa ma contrazica).

Cu trecerea la noul site se pare atasamentele s-au pierdut deci mai postez o data logurile.

Dan

loguri.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat mentionez ca am actuator de 1.9 tdi pe masina. ... Chiar nici o parere inca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-pune avansul la punct si abia dupa aceea fa pasii urmatori

2-turbina furnizeaza presiunea ceruta? daca nu(in acest caz se justifica indicatiile maf-ului) ,regleaza tija actuatorului(ziceai ca e de 1,9)pina cind iti va deschide vanele corespunzator(verifici inainte ca vanele sa nu fie blocate sau sa agate);daca da, posibil maf obosit

3-maf-ul masoara 430 la relanti din cauza egr-ului blocat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In incercarea mea de a face loguri nu am reusit sa mi-le aranjez cum trebuie pe coloane in exel? Cum reusesc si eu sa la aranjez? Ce setari trebuie facute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ar fi ca log-urile sa se aranjeze singure in pagina,sau tu la ce te referi?daca sunt log-uri,deci mai mult de 1,la ce mai trebuie aranjate?...??

Modificat de calin_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vrei sa selectezi prima coloana sa te duci in meniul Data -> Text to columns -> Delimited (bifat) -> Next -> Comma (bifat) -> next........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care coloana ca la mine sunt fara coloane?

Intrebarea era cum fac ca datele din log sa fie fiecare in cate o coloana separate?

La mine sunt despartite de virgule, cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vrei sa selectezi prima coloana sa te duci in meniul Data -> Text to columns -> Delimited (bifat) -> Next -> Comma (bifat) -> next........

Multumesc, despre asta era vorba, doar ca i-mi modifica din 1-12 in lunile anului, o sa-mi dau eu seama de unde e asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din logul meu reiese ca egr este blocat ( ceea ce am si vazut cand l-am desfacut ) si cred ca am intercoolerele cam infundate pentru ca la talpa intra aer maxim 650 prin maf.

Logul este foarte captivant.

advancedLogCipi.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In incercarea mea de a face loguri nu am reusit sa mi-le aranjez cum trebuie pe coloane in exel? Cum reusesc si eu sa la aranjez? Ce setari trebuie facute?

instaleaza-ti pe laptop "microsoft office 2003" si se vor aranja singure....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, despre asta era vorba, doar ca i-mi modifica din 1-12 in lunile anului, o sa-mi dau eu seama de unde e asta.

Trebuie sa setezi toate coloane ca fiind Text si nu general data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instaleaza-ti pe laptop "microsoft office 2003" si se vor aranja singure....

Chiar 2003 am instalat.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai salvat log-ul, ce extensie are fisierul?daca are extensia "csv" si zici ca ai instalat office 2003,fa-i asociere la deschidere(in total commander) cu "microsoft office excel comma separated value file", sau deschizi aplicatia"excel.exe" (din office 2003)si deschizi fisierul cu aplicatia respectiva...daca nici asa nu merge, apeleaza la un informatician sau un softist...nu mai stiu ce sa-ti zic.....bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit dupa cum a zis andREI in postul #3 si il salvez .xls nu .csv

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

am reusit sa fac o scanare cu vag-ul. logul este urmatorul:

Thursday 8 February 2007 18:14:02

8A0 907 401 A 1.9l R4 EDC A23 D08

Group A: '000 Group B: Not Running

TIME TIME

MARKER STAMP STAMP

0 0 0 0 0 114 115 214 72 86 253

2.62 0 0 0 0 114 115 214 72 86 253

5.28 8 0 0 210 114 115 214 72 86 104

7.91 43 82 0 55 111 115 214 72 86 170

12.16 44 72 0 48 111 115 214 71 86 168

14.8 44 74 0 44 111 115 214 70 86 168

17.41 45 76 0 45 111 115 214 70 87 169

20.06 43 79 19 56 111 115 214 70 87 168

22.66 40 75 0 49 112 115 213 69 87 114

25.28 43 69 0 47 112 115 213 69 87 130

28.95 51 89 56 61 112 115 213 69 87 150

31.6 42 73 0 46 112 115 213 69 88 119

34.24 48 77 38 45 112 115 212 70 88 114

36.87 58 77 101 54 112 115 212 69 88 139

39.52 58 97 114 69 111 115 212 69 88 154

42.16 78 103 159 97 115 115 212 69 88 179

44.8 62 101 0 22 115 115 211 68 89 190

47.42 42 75 0 41 112 115 210 68 89 107

50.06 41 75 0 41 113 115 210 68 89 106

52.71 42 75 0 41 112 115 209 68 89 104

55.34 41 76 0 42 113 115 209 69 89 113

57.95 41 74 0 43 112 115 208 68 89 111

60.56 53 85 77 58 112 115 208 69 89 144

63.17 57 91 51 21 113 115 207 68 90 95

69.38 52 88 49 29 112 115 207 68 90 108

71.99 41 75 0 40 113 115 205 69 90 101

74.6 41 74 0 39 113 115 205 69 90 107

77.21 41 76 0 39 113 115 204 69 90 105

79.83 40 75 0 40 113 115 204 69 90 100

82.46 40 76 0 39 113 115 203 69 90 104

85.07 40 73 0 38 113 115 203 69 90 102

87.72 41 76 0 37 113 115 202 69 90 105

90.36 41 74 0 37 113 115 201 69 91 106

95.16 40 75 0 38 113 115 201 69 90 104

97.8 40 75 0 39 113 115 200 69 91 105

102.28 41 73 0 39 113 115 200 69 91 101

105.95 40 78 0 39 113 115 198 69 91 104

108.59 41 75 0 38 113 115 198 69 91 107

115.46 40 77 0 39 113 115 197 69 91 100

118.1 59 83 84 46 112 115 195 69 91 124

120.71 45 77 66 63 113 115 195 69 92 134

123.32 85 85 146 76 115 115 194 69 93 143

125.93 84 110 0 0 129 115 193 68 93 208

128.54 41 81 0 35 113 115 193 68 93 105

131.15 40 78 0 40 113 115 192 68 92 99

133.76 41 92 12 38 113 115 191 68 92 105

136.37 52 134 112 105 113 115 191 68 93 165

139.01 78 70 140 76 116 115 190 68 94 131

143.41 40 98 0 32 114 115 189 68 93 135

146.04 45 139 99 101 113 115 188 68 93 170

148.65 54 72 101 65 114 115 187 68 94 138

151.25 39 83 0 36 113 115 186 68 94 93

153.9 40 79 0 39 113 115 185 68 93 94

156.54 41 78 0 37 113 115 184 68 92 100

161.28 40 79 0 37 113 115 184 68 93 97

163.92 51 81 97 73 112 115 183 68 94 145

168.01 76 83 81 43 113 115 182 68 95 116

170.65 80 105 166 100 120 115 180 68 94 180

173.27 109 114 172 100 133 115 179 68 95 174

175.9 79 182 196 140 130 115 178 68 95 193

178.55 62 114 0 0 126 115 177 68 96 189

181.19 40 81 0 36 113 115 176 68 94 94

183.84 41 81 0 36 113 115 175 68 94 97

186.48 54 84 112 79 113 115 174 68 94 116

192.47 62 80 142 90 115 115 173 68 94 140

195.11 92 83 131 61 120 115 171 68 96 107

197.75 94 80 140 70 124 115 169 68 96 124

200.39 86 95 116 53 113 115 168 68 95 95

203.03 80 177 204 146 121 115 167 68 96 183

205.69 94 168 198 131 153 115 166 68 98 224

208.32 79 137 172 109 130 115 164 66 98 190

210.93 75 98 163 104 125 115 163 66 96 159

217.28 72 89 107 49 115 115 161 66 96 105

221.37 68 132 166 115 122 115 158 66 96 175

224.01 65 145 155 111 121 115 157 66 97 173

230.26 66 98 161 113 119 115 155 66 97 162

234.35 40 102 0 25 116 115 152 66 98 130

237 40 88 0 31 113 115 150 66 97 91

239.64 40 84 0 34 113 115 149 68 96 92

242.3 41 87 0 31 113 115 148 68 96 91

244.92 53 94 86 49 112 115 147 68 97 144

247.56 46 103 73 53 113 115 146 68 98 154

250.21 56 88 84 47 113 115 146 68 98 119

254.47 40 88 0 31 113 115 145 68 97 88

258.97 54 89 92 56 113 115 143 68 97 135

261.58 78 78 131 70 116 115 142 68 99 125

264.22 41 121 0 15 115 115 140 68 98 161

268.47 40 87 0 32 113 115 140 68 97 87

273.22 45 82 58 53 113 115 138 68 97 139

275.85 52 87 77 44 113 115 137 68 98 116

278.51 72 75 129 72 116 115 137 68 98 135

281.14 40 116 0 23 115 115 136 68 98 143

283.78 41 91 0 25 114 115 135 68 98 91

289.62 56 117 138 93 113 115 134 68 98 159

292.25 39 115 0 27 117 115 132 66 100 130

297.92 40 89 0 29 113 115 131 66 98 91

300.57 40 89 0 30 113 115 130 68 98 88

303.17 50 93 64 42 113 115 129 68 98 106

305.79 40 95 0 29 113 115 129 68 100 87

308.43 40 88 0 31 113 115 129 68 99 89

311.07 41 91 0 30 113 115 129 68 99 88

am gasit si doua erori:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8A0 907 401 A

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC A23 D08

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

2 Faults Found:

00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)

06-10 - Signal to High - Intermittent

00526 - Brake Light Switch-F

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

ajutati-ma si pe mine va rog. nu stiu ce inseamna valorile din log. sunt bune, rele sau fara valoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EROAREA CU BRAKE LIGHT SWITCH se refera la butonul instalat pe pedalier si comanda aprinderea becurilor de frana . Posibil sa fii nevoit sa il schimbi.

Intake manifold temperature sensor se refera la o sonda ce masoara temoeratura(posibil si presiunea) din galeria de admisie ( te uiti pe traseu de la iesire din turbo spre galeria de admisie. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am senzorul de presiune si temperatura in admisie direct pe intercooler ,in partea stanga. am 2 intercoolere , fiind motor 2.5 tdi v6. nu stiu la 1.9 cum e. dar cred ca sensorul tot acolo e localizat.

o fi jegos sau mufa imbacsita de jeg.

si logu daca l-ar atasa csv sau xls ar fi mai bine.

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ce grup trebuie facut log-ul?

Depinde de ceea ce suspectezi ca are o problema...

O sa incerc sa-ti explic ce este cu logul tau si de ce nu ti-a raspuns nimeni pana acum referitor la log.

In primul post ai pus un log pe grupul 0, grup unde doar "meseriasii" isi pot da seama, dintr-o privire, ce este cu probleme. Pe acel grup ai toate informatiile despre motor si senzorii lui, la un loc.

Sunt 10 locatii/campuri (spre deosebire de 4 la celelalte grupuri) unde ai informatie despre:

1-Engine Speed

2-Start of Injection

3-Trottle Position

4-Injection Quantity

5-Manifold Absolute Pressure

6-Atmospheric Pressure

7-Engine Coolant Temperature

8-Intake Manifold Temperature

9-Fuel Temperature

10-Air Mass

Precum vezi, tot ceea ce ai nevoie pentru o diagnoza completa.

Dezavantajul grupului 0 este ca acele valori sunt valorile pe care calculatorul de injectie al masinii le foloseste intern pentru calcule. Ele (valorile) difera de la computer la computer si trebuie corect interpretate pentru acel tip de computer si traduse in valori reale (presiune, temperatura, RPM, etc).

Avantajul grupului 0 este ca ai toate valorile acolo, la o rata maxima de esantionare in unitatea de timp, ceea ce inseamna acuratete maxima pentru un log/diagnoza.

Acum, pentru "lumea de rand", se pot utiliza celelalte grupuri de diagnoza, unde iti sunt prezentate valorile care te intereseaza intr-o maniera mai "user friendly".

Revenind la intrebarea ta cu "ce grup", raspunsul este: ce grup vrei sau ce grup corespunde cu ceea ce suspectezi tu ca ai avea probleme.

Ca atare, mai jos grupurile, in paranteza cu respectivele 4 campuri de informatii obtinute pe acel grup:

0 - ti-am explicat mai sus

1 - Injected quantity (Engine speed, Injected quantity, Spec. Inj. duration, Coolant temp)

2 - Idle Speed (Engine speed, Throttle pos, Operating Conditions, Coolant Temp)

3 - EGR (Exhaust Gases Recycling) (Engine speed, MAF (specified), MAF (actual), EGR duty cycle)

4 - Unit Injectors valves command (Engine speed, Spec start of inj., Spec inj. duration, Synchro. angle)

5 - Starting conditions (Engine speed, Start inj.quantity, Start synchro., Coolant temp)

6 - Switch Positions (Speed, Brake Pedal, Cruise Control, Cruise System)

7 - Temperatures (Fuel Temp, Fuel cooling state, Intake Air Temp, Coolant Temp)

8 - Injected Quantity(IQ) limitation (Engine speed, IQ driver's req, IQ via rpm, IQ via MAF)

9 - Injected Quantity Limitation (Engine speed, Injection Quantity, Inj. limit, Max IQ)

10 - Air system (MAF, Atmos. pressure, Intake air press., Throttle)

11 - Charge pressure control (Engine speed, Spec. intake press., Actual intake press., D.cycle MAP)

12 - Glow Plugs (Glow status, Pre-glow period, Supply Voltage, Coolant Temp)

13 - Idle Speed Smooth Running Control (Cyl 1, Cyl 2, Cyl 3, Cyl 4)

15 - Fuel Consumption (Engine speed, Inj Qty (actual), Fuel Consumption, Inj Qty requested)

16 - Additional Heater (Generator loading, Aux. heat, Activation, Voltage supply)

18 - PD valve status (after 1 min idling- coolant>80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!