Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Are distribuţia originală? Văd că unghiul de sincronizare este -1,4, fiind un EDC16 ar trebui să fie cam -2,5. Cantitatea injectată este ok la ralanti, probabil că şi în mers.

Nu-mi dau seama de unde este problema. Pune-i nişte aditiv de curăţat injectoare injectoare (vezi că este un topic despre aditivi în aria Uleiuri şi carburanţi) şi vezi dacă se îmbunătăţeşte ceva.  Şi studiază puţin şi topicul dedicat

De altfel cred că ar fi mai potrivit să mut discuţia acolo pentru că pot fi multiple cauze  posibile care să nu aibă legătură cu topicul de faţă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv multumesc pentru raspuns.

Deci turbina/geometria ar trebui curatata ?.. 

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aşa s-ar deduce, dar nu pot afirma cu mare siguranţă. Totuşi dacă ai posibilitatea verifică cât este vacuum-ul la actuator cu un manometru de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa verific asta, ca am acim o trusa de verificare vacuum imprumitata de la cineva.

Am mai spus asta... cant pornesc motorul, actuatorul se depladeaza aprox 50%, asa este comandat, apoi dupa un timp merge pe maxim.

O sa fac un Bs011, scot furtunul de la actuator si il cuplez la manometru.

este ok manometrul din poza?

cat ar trebui sa fie presiunea?

tmp-cam-372737694775033664.jpg

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este exact ce îţi trebuie:icon_thumright:

parcă vreo 600-700 mbari. Să verifici şi înainte de N75. Şi dacă ai trusa cu pistol de vacuum fă şi vacuum să vezi cum se deplasează tija (îi dai tot aşa BS011 şi citeşti pe laptop cît face presiune turbina atunci când acţionezi actutorul cu vacuum extern. Eventual dai să facă şi log)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut dreptate suspectand circuitul de vacuum, am gasit furtunul de la actuatorul racitorului de gaze, sarit. De aceea in prima faza, dupa pornire, electrovalva racitorului deschisa si nu aveam vacuum pt ca-l pierdea.

Eu am verificat etanseitatea circuitului cu motoru oprit si electrovalva racitorului inchisa, cand deschidea pierdea vacuum

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să faci nişte loguri să vedem cum arată când sistemul este ok şi totodată să le ai martor pentru altă dată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu am pus furtunul la loc, am obturat furtunul ce merge catre n18, electrovalva ce comanda racitorul, trebuie sa ajung la un elevator, sa vad ce este acolo.

Masina se comporta foarte bine acum, nu ma ia limp, intrebarea ar fi .. ii dauneaza motorului faptul ca in felul asta am anulat EGR-ul?   Un prim fapt ar fi ca motorul se incalzeste mai greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am facut o masura a valori de vaccum si am gasit -0.8 bari .punctul de masura a fost pe furtunul care duce la servofrana . Ce mi se pare ciudat e ca la oprirea motorului vacuumul scade brusc la 0 bar , e normal ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu prea este normal. Asta înseamnă că după oprirea motorului ai pedala de frână beton. Am încercat astăzi şi după vreo 2 ore am apăsat pedala fără să pornresc motorul şi s-a apăsat normal, deci era vacuum în instalaţie. După vreo 5-6 pedale s-a întărit. La pornire stând cu piciorul pe frână am simţit cum s-a coborât pedala. Verifică prima dată cu un furtunaş nou dacă capsulele vacuumatice nu sunt sparte (tragi aer cu gura, trebuie să rămână limba lipită de furtunaş). Prima incriminată ar fi cea de la EGR, dar după cum am văzut logurile (dacă sunt de la aceeşi maşină) nu cred că este aia. Verifică şi rezervorul de vacuum  (bila aia, prin aceeaşi metodă) şi supapa unisens dacă merge doar într-un sens

axr vacuum.pdf

Apoi trebuie verificate electrovalvele ca fără curent pe ele (mufele scoase) să nu scape vacuum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Va scriu din cauza ca nu am calificarea necesara sa interpretez un LOG cu VCDS, am de ceva vreme la masina din descriere (tin sa precizez ca este DSG) problema de mai jos cu 000257 si nu prea ii dau de cap..Am citit pe forum cum se face un LOG, am facut in treptele 3 si 4 asa cum am stiut. 

O sa atasez 3 fisiere: 3, 4 si 4bun.

  • 3. In treapta a 3-a aproape de 3800rpm se cam "gatuie".
  • 4. Este facut dupa ce a aparut acelasi lucru, dar la ce am dat copy/paste sunt dintr-o salvare mai veche  (pe cea de azi am uitat sa o salvez, eram pe drum.. singur)

2 Faults Found:

000257 - Mass Air Flow Sensor (G70) 
               P0101 - 000 - Implausible Signal

             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 33
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 260032 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 14:52:22

             Freeze Frame:
                    RPM: 1197 /min
                    Speed: 46.0 km/h
                    Temperature: 18.9°C
                    Absolute Pres.: 1081.2 mbar
                    Mass Flow: 14.22 g/s
                    (no units): 1.22
                    Temperature: 84.6°C

000564 - Boost Pressure Regulation 
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 262675 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 16:39:47

             Freeze Frame:
                    RPM: 2793 /min
                    Speed: 82.0 km/h
                    Load: 66.7 %
                    Voltage: 14.36 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 1958.4 mbar
                    Absolute Pres.: 2499.0 mbar

 

  • 4bun. Este dupa ce am oprit/pornit motorul.

Multumesc! 

3.CSV 4.CSV 4bun.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema principală este că ai suprapresiune mare şi asta este de cele mai multe ori din cauza ancrasării geometriei, dar pot fi şi alte cauze. Drept consecinţă al doilea log este în limp mode şi eroarea a doua tot de acolo este.

Pentru a  vedea mai clar care este treaba, fă BS003 ŞI BS011 şi pune-le aici (vezi pe topicul ĂSTA ce şi cum). Ar fi bine să refaci şi logurile în mers dar de la turaţii mai joase. Idee: ca să  nu fii stresat în trafic cu pornirea /oprirea logului, porneşte logul înainte să pleci de pe loc, faci reprizele în treapta a 3-a şi a4-a, apoi opreşti logul după ce tragi pe dreapta. În felul ăsta te concentrezi la drum fără să te pui pe tine sau pe alţii în pericol. Unde este partea utilă din log se vede după pedala de acceleraţie când este 100%

Pentru eroarea de pe debitmetru verifică prima dată cauzele enumerate aici

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru eroare de debitmetru am verificat ceea ce scrie acolo, cu mult inainte. Senzorul este unul Pierburg, asa am luat masina. Apare "Emission Workshop" deseori cand sunt in panta, si schimba singura din treapta a 5-a in treapta a 4-a, sub 1500rpm..

Banuiesc ca cel original era unul Bosch?

O sa revin cu testele pe loc pe BS003 si BS011 si il refac si pe cel in mers.

Multumesc!

Modificat de corbeanucristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu log-urile.

Tin sa precizez faptul ca azi am curatat cu putin alcool izopropilic si cu o pensula moale Boost Pressure Sensor (G31). Dupa ce am facut log-urile pe loc in BS003 si BS011, asta pe la ora 16:00, pe la ora 20:00 am reusit sa fac si log-ul in mers cu plecare de pe loc iar in treapta a 3-a a intrat in limp mode direct, cand calc pedala la maxim intra direct in limp, dar asta se intampla doar de azi. Senzorul dupa cate am vazut este unul Bosch, dar are un punct de vopsea verde ceea ce ma face sa cred ca provine din dezmembrari. Cred ca nu as face rau daca l-as inlocui cu unul nou.. 

Atasez mai multe log-uri dupa numele fiecarui fisier .csv o sa va dati seama cum este facut.

LOG-01-003 BS003 pe loc.CSV

LOG-01-011-BS011 pe loc.CSV

LOG-01-003-010-011primul cu plecare de pe loc.CSV

LOG-01-003-010-011dupa primul test cu reset limp.CSV

LOG-01-003-010-011doar treapta 4.CSV

LOG-01-003-010-011ultimul.CSV

 

Si eroarea aferenta:

Log-azi.txt

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16618/P0234/000564

 

Multumesc!

Modificat de corbeanucristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima dată BS003: este ciudat rău

BS003.jpg.166b4c368b057fcbd5c9d0d8301cdc04.jpg

Între liniile alea roşii ar trebui să se încadreze cu aproximaţie.

Valoarea minimă (EGR ON). Un motor nu ar putea să funcţioneze doar cu atât aer. Faptul că nu s-a oprit înseamnă că ori debitmetrul este dus ori intră aer în turbină după debitmetru. Valoaera maximă (EGR OFF). De obicei este prea mică din cauză că EGR nu închide bine, dar cred că trebuie să ai în vedere prima dată ce am scris mai sus pentru EGR ON. Având în vedere că diferenţa între EGR ON şi EGR OFF este relativ ok, eu zic să verifici prima dată chestia cu aerul. Acum dacă zici că ai verificat nu ştiu ce să zic

BS011

Aici am o întrebare:   a umblat cineva la reglajele turbinei? 300 mbari între minim şi maxim este multişor  pentru motorul ăla. Sau MAP arată mai mult decât ar trebui? Altfel uită-te puţin în urmă pt că am povestit mai multe despre neregularităţile din partea inferioară şi cea superioară

BS011.jpg.caeb884d620e655a198e79fef4733e6a.jpg

Logul în mers: l-am ales pe cel din tr. a 4-a care nu are limp

3-10-11.jpg.246f78a929c289f325ed34ab035de055.jpg

În afară de ce am zis mai sus aici se mai văd următoarele: cred că turbina este ancrasată iar MAF cred că este ok. Sau are o problemă şi are câte o cădere psihică din când în când

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi! Am comandat senzorul de presiune supraalimentare, il schimb si revin cu detalii. (59 lei Bosch merita incercat)

Ma duce cu gandul la faptul ca dupa ce l-am curatat azi masina si-a schimbat comportamentul in sensul ca intra in limp atunci cand calc pedala, fie treapta a 2-a, a 3-a ceea ce nu s-a intamplat pana acum.. deci ma gandesc ca citirea presiunii nu se face cum trebuie, iar de aici limp-ul vine dupa ce face comparatie intre valoarea specificata si cea actuala a presiunii. Gresesc cu ceva?

Cat despre reglajul turbinei, avea o factura de service din Bucuresti acum 4 ani cand am luat masina, unde scria "reconditionare turbina", de aici nu a mai umblat nimeni si nici nu stiu ce s-a facut inainte.

Debitmetrul este Pierburg, iar carcasa in care intra este de la Bosch cred. Exista posibilitatea sa difere grila aceea de deviatie a aerului? Ma refer sa fie dedicata fiecarui model de senzor.

EGR-ul a fost curatat cred ca aproximativ acum 50000km si arata ok.

Modificat de corbeanucristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, cam multe necunoscute la care nu prea ştiu să-ţi răspund. Hai să punem ordine în priorităţi şi prima ar fi suprapresiunea. După ce schimbi senzorul o să ne lămurim dacă suprapresiunea este reală sau nu. Eu cred că da. Vedem după ce revii cu logurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

As dori un mic sfat.

Masina din semnatura, Seat Altea XL 2.0 TDI BMM DSG 2010. Stoc (cel putin asa stiu eu)

Masina are un fasait pe care nu l-am depistat. Pe parte de vacuumuri nu pierde nimic, pe parte de furtune de boost inca nu am apucat sa fac testul de etanseitate.

Asadar, atasate sunt cateva log-uri, EGR, Turbo si log in mers in treapta 5 pentru a evidentia mai usor ceea ce ma doare pe mine. Sinusoida perfecta a boostului facut vs boost cerut. 

Mentionez ca in mers nu se simte absolut nimic, masina trage foarte bine, isi face regenerari normal, nu mi-a dat limp niciodata.

Merci.

LOG-08_PBA_Tr5.xlsxLOG-01-003-EGR.xlsxLOG-01-011-Turbo.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Am schimbat regulatorul de supraalimentare (Bosch original 59 lei) si debitmetrul de aer (Bosch original 485 lei). Acelasi limp... Am avut probleme acum o luna si ceva cu pumpa de motorina, care m-a lasat in drum si pe care am curatat-o, era plina de mal, din cauza ca am gasit garnitura de sub bancheta jumatate pe afara, si tot praful de sub bancheta era in sita pompei. Sa se fi fortat pompa? Cu VCDS pot face teste pe pompa? O pompa defecta poate cauza limp-ul ?

Inainte sa iau debitmetru am scos mufa si am mers asa, masina tragea aproape perfect.

Atasez log-urile:

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

LOG-01-003-010-011.CSV

Log-Log.txt

@lupo_bv Multumesc pentru tot ajutorul de pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut :) Lupo , am atasat logul realizat in seara asta Slide1.thumb.JPG.9b119140e82774add7af0524a3cd8a18.JPGSlide2.thumb.JPG.b8a0c538d626e6e884e270c08f6320fd.JPGSlide3.thumb.JPG.0ecf04dba881ce66c6b56f91f4a7d3ad.JPG

Ce zici de valoarea specificata la relanti ? e ok 1040 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nelsson

Intr-o ușoară contradicție cu ce am discutat până acum, logurile în mers arată f ok. Presiunea măsurată atinge specificații sub 2000rpm, apoi o urmărește foarte bine. Poate că spike-ul este cam mic în prima parte si cam lung în a doua parte. Maf ok. Valoarea specificata la ralanti, ECU o determina si tre sa il credem pe cuvânt. Dacă te referi cumva la ce scrie sub căsuța, aia este valoarea pe timpul logului în mers la 3000rpm, nu la ralanti

 Eu zic sa o lași așa și să o mai monitorizezi din când în când eventual când observi schimbări în funcționare. 

De curiozitate, dacă mai ai logurile de acum doi ani pune-le aici să vedem deosebirea între ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e ciudat de ce  pe BS 11 se opreste la 1050 mmbar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta era una dintre contradicții. O explicație posibilă ar fi ca actuatorul tau pierde vacuum doar atunci când este acționat spre maxim, situație care la logul în mers nu prea are de ce să se întâmple dacă turbină este reglată ok, etc. (vezi duty cycle)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/14/2019 at 8:41 AM, boogdy*DDN said:

Sinusoida perfecta a boostului facut vs boost cerut.

Având în vedere şi sinusoida cam în contratimp a lui Duty Cycle aş zice că pierde presiune pe undeva

3-10-11.jpg.0c42df14d6fcdb045dfe3092436e7af7.jpg

@corbeanucristi

deci de eroarea  pe MAF ai scapat şi suntem siguri că ce vedem în BS003 este real

BS011 arată cam la fel, deci menţin ceea ce am spus data trecută. Acum că ştim sigur că MAP indică bine deci suprapresiuea este reală

BS003

1105707302_bs003nou.jpg.bff046b442242c46ff8bf167769d7e56.jpg

Aici se văd următoarele: pe EGR on  ai recirculare prea mare (aer puţin, gaze multe), iar pe EGR off ai aer cam prea mult. cred că astea sunt rezultatul presiunii prea mari din turbină. Valoare prea mare pe EGR off poate fi şi rezultatul unei scăpări de presiune între turbină şi motor

Logul în mers

3-10-11-nou.jpg.5c5c5ae5c3e875259df83e2603d12d5d.jpg

De aici se desprind două lucruri: în primul rând că ai suprapresiune foarte mare şi a doua că uneori MAF nu măsoară cum trebuie (am încercuit cu roşu)

Chestiunea de faţă nu are legătură cu pompa de combustibil, iar îmbunătăţirea comportamentului cu MAF scos apare din cauza limitărilor pe care le impune ECU. Dacă faci un log în mers cu MAF scos o să vezi de ce.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, lupo_bv said:

pierde presiune pe undeva

Ieri am făcut un test de etanșeitate al tubulaturii de presiune intercooler. Totul este etanș, am înlocuit și oringurile preventiv.

Ce am descoperit insa este că pe langa levierul geometriei variabile este inegrit, deci pierde gaze de evacuare pe acolo și am mai văzut undeva pe la garnitura dintre turbo și chiulasă. 

Oricum azi mâine trebuie sa trimit turbina la recondiționat că miaună.

Merci mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!