Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

3 hours ago, tzacanel said:

Claudiu, exact asta fac...corectez. 

Mario crede-ma nu e nevoie sa imi dai citate din rune. Avem ore bune de conversatii telefonice purtate, consider ca in realizarea tutorialului despre cum se regleaza o turbina am avut o contributie importanta. Teoria ca teoria dar practica ne omoara  

Apreciez disponibilitatea ta de a ajuta forumistii cu peobleme, mie nu mi-a reusit. 

Alin probabil ca in cazul tau este nevoie de o curatare. Rugina care se formeaza in zona de lucru a inelului de actionare a vanelor, precum si zgarieturile de pe platoul unde trebuie sa alunece geometria nu le rezolva nici o "talpa". 

O sa incerc sa mai intervin si eu cu sfaturi, poate de data asta imi iese. 

@tzacanel Exact asta se intampla cand nu citesti cu atentie ce i-am scris lui Alynxs .

Sunt de parere si sustin cu tarie ca recircularea crescuta este direct proportionala cu reglajul turbo atata timp cat toate celelalte componente functioneaza in parametrii. Poate ma insel poate nu. Oricum un mers sportiv in conditiile unei geometrii doar imbacsite de funingine (si nu colamata) este cea mai buna si mai iefttina solutie. Daca fiecarui user ii recomandam sa curete turbina suntem de nota 10.

Si daca forumul este sa ne dam care e mai tare in ale diagnosticarii, atunci eu ma retrag si o las in seama celor care stiu meserie

.

@mario20vest Daca faci experimentul mentionat te rog sa imi dai un PM cu rezultatul, voiam sa fac si eu ceva wee asta dar vremea nu a tinut cu mine. 

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez inca o motorizare AVF de 130 CP. 

Observati diferenta intre cele doua comenzi vacumatice pe N75

20160229_105221.jpg

Modificat de petrica loud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Monday, February 15, 2016 at 18:09, p.romulus a scris:

EmyD masina trage de mananca pamantul dar am sa desfintez powerboxul si inainte de a umbla la reglaja mai fac un log , sa vedem poate acea cutie neagra :) influenteaza sau ma insel?

Scuze am postat din greseala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, petrica loud a scris:

Imi cer scuze daca ma bag aiurea dar as vrea sa va arat o exceptie de la regula. Aceasta masina in relanti ECU nu comanda cei 19.9% obisnuiti valva N75 ci cu 45% deci parghia nu sta lipita de subul de stop si de aici implicit tot ce ati discutat.

Ps. Va pot ajuta cu poze ale diferitelor motorizari edc 15 pe ce anume doriti sa vedeti, torque limiter, boost, n75, injection, etc. Multumesc

20160226_151302.jpg

 

Interesat, dar valoarea aia de 19.9% (20%) e in WOT(1500-1600 rpm - pedala 100%)  nu la ralanti. In ralanti, teoretic, nici nu ma intereseaza la cat sta N75-ul... nu?

Edit: nu te bagi aiurea! Bine-ai venit!

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la AVF 130cp e 20% pe toata plaja de jos de acceleratie inclusiv la relanti si tija sta intinsa aproape la maxim (a se observa in a doua poza postata de mine) pe cand la ATD (prima poza) la relanti sta in 45% (cam la jumatatea cursei complete a tijei) si doar la acceleratii in WOT se duce repede la 25% apoi creste corespunzator turatiei.

asta vroiam sa punctez, hartile difera chiar de la acelasi tip de masina, dar daca este fabricata in ani diferiti

eu am comparat ATD din 2004 cu AXR din 2008 si cel putin hartile de la N75 difera

OBS! din cauza ratei de 45% a actuatorului n75 la ATD in relanti favorizeaza in timp blocarea geometriei mai ales ca s-a mers cu acceleratii domoale, intrucat se ocoleste zona de 25% unde tija sta intinsa aproape de surubul se stop.

daca gresesc va rog sa ma corectati, dar nu ma pricep, abia acum incep sa le pun cap la cap

26 minutes ago, Emy D said:

Interesat, dar valoarea aia de 19.9% (20%) e in WOT(1500-1600 rpm - pedala 100%)  nu la ralanti. In ralanti, teoretic, nici nu ma intereseaza la cat sta N75-ul... nu?

Edit: nu te bagi aiurea! Bine-ai venit!

ba eu fix de relanti vorbesc, pentru ca eu presupun, ca tija la 45% sigur va influenta atat turbo cat si EGR

In stanga avem ATD 100cp si in dreapta avem AVF 130cp

 

pun imediat si hartile de la EGR pentru a se interpreta mai bine de cine doreste asta

20160229_123454.jpg

Modificat de petrica loud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, ClaudiuM said:

@tzacanel Exact asta se intampla cand nu citesti cu atentie ce i-am scris lui Alynxs .

Sunt de parere si sustin cu tarie ca recircularea crescuta este direct proportionala cu reglajul turbo atata timp cat toate celelalte componente functioneaza in parametrii. Poate ma insel poate nu. Oricum un mers sportiv in conditiile unei geometrii doar imbacsite de funingine (si nu colamata) este cea mai buna si mai iefttina solutie. Daca fiecarui user ii recomandam sa curete turbina suntem de nota 10.

Si daca forumul este sa ne dam care e mai tare in ale diagnosticarii, atunci eu ma retrag si o las in seama celor care stiu meserie

.

@mario20vest Daca faci experimentul mentionat te rog sa imi dai un PM cu rezultatul, voiam sa fac si eu ceva wee asta dar vremea nu a tinut cu mine. 

Nu stiu care dintre noi nu citeste corect. 

Ai perfecta dreptate sa sustii cu tarie...dar nu asta am zis eu, ca nu au legatura, am zis ca nu inteleg cum ai tras tu concluzia din bs3 ca este tija prea scurta "punct"....pentru ca nu asa se face interpretarea corectitudinii reglarii unei tije. 

Poate pune colegul mario niste poze cu o turbina before/after si o sa intelegi, sper, de ce nu merge curatarea prin "talpa"....decat in foarte putine cazuri. 

La o masina de minim 12 ani iti garantez ca nu se curata turbina prin "talpa"....

Claudiu, exact asta fac...corectez. 

Mario crede-ma nu e nevoie sa imi dai citate din rune. Avem ore bune de conversatii telefonice purtate, consider ca in realizarea tutorialului despre cum se regleaza o turbina am avut o contributie importanta. Teoria ca teoria dar practica ne omoara  

Apreciez disponibilitatea ta de a ajuta forumistii cu peobleme, mie nu mi-a reusit. 

Alin probabil ca in cazul tau este nevoie de o curatare. Rugina care se formeaza in zona de lucru a inelului de actionare a vanelor, precum si zgarieturile de pe platoul unde trebuie sa alunece geometria nu le rezolva nici o "talpa". 

O sa incerc sa mai intervin si eu cu sfaturi, poate de data asta imi iese. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 21.02.2016 at 5:47 PM, kalin1205 said:

Salutare baieti,in speranta ca pot sa imi ajut un prieten in rezolvarea problemei , se prezinta un golf 4 alh , motorul daca se tureaza peste 4000 rot moare,a schimbat engine speed sensor , tot asa face , supapa unisens e defecta , postez doar logul in mers ce l-am facut ,ce vreau sa va mai spun pe logul 3 are egr on si off aceeasi valoare 450-460-480 ,pe log 11 turbo on si off are doar 989 doar aceeasi valoare nu se schimba , geometrie blocata ,valva n75 , pompa de vacuum ? ce vad eu ca nu baga destul vaccum sau are scapari mari , va rog frumos sa ma ajutati cu o parere . postez si logul in mers . 

LOG-01-003-010-011 b.zip

Mă ajuta cineva și pe mine ?   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

laurentiu_moraru

Salut

Masina este G4 an 2000 motor AJM.

Dupa reconditionarea turbinei si schimbarea actuatorului am ajuns la un consum maricel aprox 10% urban Galati si un mers anormal al masinii fata de cum stiam.

La schimbarea actuatorului nu au fost facute reglaje, teste etc.

Am facut cateva log-uri din care observ o presiune prea mare in turbina si care ar putea influenta consumul.

Va rog sa va faceti timp si pentru log-urile mele si orice sfat este bine venit.

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu log-uri noi.Mentionez ca intre timp,am schimbat senzorul MAP,si am refacut logurile.Atasez si doua scree-uri cu valorile indicate de MAP,doar cu contact pus si la relanti.Astept ceva pareri.

LOG-01-003-010-011 nou.CSV

LOG-01-003-xxx-xxxnou.CSV

LOG-01-011-xxx-xxxnou2.CSV

Untitled1.png

Untitled2.png

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, deutu said:

Salut băieți. Mă poate ajuta cineva la interpretarea acestui log?

Dew-2.CSV

Este nevoie si de bs11 si bs3 lasate cat mai mult pentru a aprecia cat mai corect asupra problemelor. O mica istorie ne poti spune?

Din ce se vede pana acum masina accelereaza foarte greu. Daca problema se afla pe partea de alimentare cu aer cauze pot sa fie lipsa vacuum, pierdere presiune,debitmetru.Daca ai posibilitatea sa iei un debitmetru imprumut de la un prieten cu asta as incepe.

Ce cod motor ai? Masina din semnatura sugereaza ca ar fi vorba despre un tdi cu pompa rotativa...Injectia iti este ok?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe graficul facut de mine nu arata asa tragic.

Reglajele le-ai facut tu?

As mai scurta tija cu doua ture si as repeta sa vad ce obtin. Deocamdata parerea mea este ca tija e mult prea lunga.

LOG-01-003-010-011 nou.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am făcut niciun reglaj,ba mai mult de atât nu am umblat la turbo sau actuator absolut deloc,Graficele m-i l-ea făcut un coleg de forum,inițial am zis și eu ca arată cam tragic în ciuda faptului ca totuși mașină are vlagă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, tzacanel a scris:

Este nevoie si de bs11 si bs3 lasate cat mai mult pentru a aprecia cat mai corect asupra problemelor. O mica istorie ne poti spune?

Din ce se vede pana acum masina accelereaza foarte greu. Daca problema se afla pe partea de alimentare cu aer cauze pot sa fie lipsa vacuum, pierdere presiune,debitmetru.Daca ai posibilitatea sa iei un debitmetru imprumut de la un prieten cu asta as incepe.

Ce cod motor ai? Masina din semnatura sugereaza ca ar fi vorba despre un tdi cu pompa rotativa...Injectia iti este ok?

 

Salut băieți. Mă poate ajuta cineva la int

erpretarea acestui log?

Da asa este.am făcut acest log fiindca masina era lenta la accelerare am lungit tija actuatorului.motorul este 1.9 tdi 110cv ahf.am sa încerc un alt debimetru în 2-3 zile revin cu un alt log multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, tzacanel said:

 

 

1 hour ago, tzacanel said:

Pe graficul facut de mine nu arata asa tragic.

Reglajele le-ai facut tu?

As mai scurta tija cu doua ture si as repeta sa vad ce obtin. Deocamdata parerea mea este ca tija e mult prea lunga.

 

Așa a mai zis un coleg,ca aș avea tija prea lunga.Să se deregleze așa dintr-o dată,fără să umblii la ea?

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Daca se poate un mic ajutor in interpretarea logurilor de mai jos,unul in treapta a 3 a si al doilea in treapta 4. Debitmetrul a fost inlocuit deja de doua ori in trei saptamani cu Pierburg,ambele noi.Dupa primul debitmetru nou masina a functionat foarte bine vreo 500km dupa care a reaparut limp mode,in special in treapta 4.Masina are lipsa mare de putere in turatii mici.EGR este anulat cu un surub in furtunul de vacuum.Multumesc.

 

log urisiu 2.csv

log urisiu.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, Cosminianis77 said:

Buna seara. Daca se poate un mic ajutor in interpretarea logurilor de mai jos,unul in treapta a 3 a si al doilea in treapta 4. Debitmetrul a fost inlocuit deja de doua ori in trei saptamani cu Pierburg,ambele noi.Dupa primul debitmetru nou masina a functionat foarte bine vreo 500km dupa care a reaparut limp mode,in special in treapta 4.Masina are lipsa mare de putere in turatii mici.EGR este anulat cu un surub in furtunul de vacuum.Multumesc.

 

log urisiu 2.csv

log urisiu.csv

salut, fa si bs pe grupul 11, ce cod de eroare iti da? imi dau si eu cu parerea cu toate ca sunt 'incepator' poate ai geometria blocata pe deschis sau ceva pe partea de vacuum, in bs11 o sa se vada ceva concret

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabi_74. - initial ai un lag, apoi ai subpresiune pana la sfarsitul logului. Vad ca ai facut masuratorile si vacuum ai, dar ce nu inteleg eu este si ca n75 se comporta ciudat. In BS011- are niste variatii ciudate si aleatorii. Posibil sa faca asta si in mers. Gasesti unul de imprumut sa faci niste teste? 

Se vede ca MAP-ul nu-si mai face de cap. Presiunea atmosferica = Presiunea din admisie. 

BS-11. Diferenta dintre ON si OFF este de ~190 mbar.  E destul de bine, dar daca ne uitam la turbo off care e mai mic decat presiunea atmosferica, eu as mai scurta putin tija. Si pentru ca scurtarea tijei modifica si Turbo ON-ul, si abia dupaia as mai desfileta putin si surubul de stop. Da, stiu ca probabil tu nu ai umblat de reglaje. Dar actuatorul ala are o varsta...cam egala cu cea a masinii si e obosit. Sau poate ca ...niste mecanici priceputi s-au gandit sa-ti dea niste ..batai de cap in plus. 

@evolkswagen. Inca ai probleme pe partea de vacuum. Nu mai arata asa rau ca inainte, dar inca mai sunt. 

Logul in mers.- presiunea e cam pe unde e specificul, doar ca nu-mi place cum corecteaza (cam haotic). Din BS011, se pare ca mai poti scurta putin tija (turbo off mai mic decat presiunea atm.) si vazut dupaia cum e. Inca putin si o sa fie bine. Cauta sa rezolvi si cu vacuumul.  (asta ar fi primordiala). 

Si ca sa nu adorm aici la laptop, mai revin si dimineata cu niste interpretari. 

Noapte buna. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Emy D said:

@gabi_74Vad ca ai facut masuratorile si vacuum ai, dar ce nu inteleg eu este si ca n75 se comporta ciudat. In BS011- are niste variatii ciudate si aleatorii. Posibil sa faca asta si in mers. Gasesti unul de imprumut sa faci niste teste?

@evolkswagen

Dacă schimb N75 cu N18,pentru verificare,ca să elimin o problemă este bine?adică practic ele sunt identice,dar au același mecanism de funcționare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@evolkswagen   Pe viitor eu zic sa iei in calcul inlocuirea debitmetrulu, in ture deja  pica sub cerut. Tija as lasa-o asa, nu as mai scuta-o.Ai furnizata presiunea ceruta intr-o secunda ceea ce e foarte bine. Daca totusi vrei mai mult as vrea sa vedem si un log in tr4 pana la 4200rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, Emy D a scris:

@gabi_74. - initial ai un lag, apoi ai subpresiune pana la sfarsitul logului. Vad ca ai facut masuratorile si vacuum ai, dar ce nu inteleg eu este si ca n75 se comporta ciudat. In BS011- are niste variatii ciudate si aleatorii. Posibil sa faca asta si in mers. Gasesti unul de imprumut sa faci niste teste? 

Se vede ca MAP-ul nu-si mai face de cap. Presiunea atmosferica = Presiunea din admisie. 

BS-11. Diferenta dintre ON si OFF este de ~190 mbar.  E destul de bine, dar daca ne uitam la turbo off care e mai mic decat presiunea atmosferica, eu as mai scurta putin tija. Si pentru ca scurtarea tijei modifica si Turbo ON-ul, si abia dupaia as mai desfileta putin si surubul de stop. Da, stiu ca probabil tu nu ai umblat de reglaje. Dar actuatorul ala are o varsta...cam egala cu cea a masinii si e obosit. Sau poate ca ...niste mecanici priceputi s-au gandit sa-ti dea niste ..batai de cap in plus. 

@evolkswagen. Inca ai probleme pe partea de vacuum. Nu mai arata asa rau ca inainte, dar inca mai sunt. 

Logul in mers.- presiunea e cam pe unde e specificul, doar ca nu-mi place cum corecteaza (cam haotic). Din BS011, se pare ca mai poti scurta putin tija (turbo off mai mic decat presiunea atm.) si vazut dupaia cum e. Inca putin si o sa fie bine. Cauta sa rezolvi si cu vacuumul.  (asta ar fi primordiala). 

Si ca sa nu adorm aici la laptop, mai revin si dimineata cu niste interpretari. 

Noapte buna. 

 

Problema cu vacuumul poate sa fie de la sursa,pompa tandem?Mentionez ca am ~720mb la relanti.Corectarea haotica in bs011 sa fie de la n75?Am masurat rezistenta 16-17 ohm si tensiunea la mufa 10.88v.cineva spunea ca tensiunea ar trebui sa fie ~14v,asa am la mufa lui n18.

Multumesc!

2 minute în urmă, tzacanel a scris:

@evolkswagen   Pe viitor eu zic sa iei in calcul inlocuirea debitmetrulu, in ture deja  pica sub cerut. Tija as lasa-o asa, nu as mai scuta-o.Ai furnizata presiunea ceruta intr-o secunda ceea ce e foarte bine. Daca totusi vrei mai mult as vrea sa vedem si un log in tr4 pana la 4200rpm.

Debitmetrul este nou-Bosch.Nici mie nu-mi plac valorile , pot sa fie asa din alta cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!